Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dreamcast/Saturn/SNES

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja danholo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dreamcast/Saturn/SNES

danholo sanoi:
Ihme, etta en millaan loytanyt googlamalla tuota sivua. Olen hankkinut jo Super Mario RPG:n, Star Foxin ja Gradius 3:sen eBaysta. Palkka tulee huomenna joten sitten hankin hyvakuntoisen SNESin myos. Tuo "modaus" pitaa tehda jotta voin pelata jotain vain Japanissa julkaistuja peleja mm. Rockman & Forte, Seiken Densetsu 3, Tales of Phantasia...

Muita "vain" JP peleja joita kannattaisi hankkia?
Onpa pää taas tyhjä..... mieleen tulee nyt vain R-Type III. :p

EDIT: Puhuin läpiä päähäni. Saahan tuosta myös jenkkiversion.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dreamcast/Saturn/SNES

Olen harkinnut myös jonkun retrokoneen ostoa kun jäi pieni aukko konsoleissa (NES-> Gamecube). Dreamcast olisi kyllä hyvä siinä mielessä että sen saisi tähän näyttöön kiinni. Saako siitä ääniä suoraan kuulokkeisiin?
 
Patteritallennus

Kyselenpa vaan... Eli SNES pelit joissa on tallennusmahdollisuus kayttavat ns. "patteritallennusta". Kuluvatko pelien patterit vai mika on niiden toimivuus? Jos ostaa kymmenen vuotta vanhan kaytetyn pelin niin kuluuko patteri vai onko se vain toimintakyvyton jos se on hajoitettu jollain tavalla etc..?
 
Vastaus: Dreamcast/Saturn/SNES

fDiamond sanoi:
Olen harkinnut myös jonkun retrokoneen ostoa kun jäi pieni aukko konsoleissa (NES-> Gamecube). Dreamcast olisi kyllä hyvä siinä mielessä että sen saisi tähän näyttöön kiinni. Saako siitä ääniä suoraan kuulokkeisiin?

Ei saa ääniä suoraan.
Joo mars hommaamaan DC! Paras konsoli ikinä!!:)
 
Vastaus: Dreamcast/Saturn/SNES

Olisi kyllä erittäin iso plussa jos sen konsolin saisi tähän tietokoneelle, eli DC näytön vapaaseen VGA liittimeen ja äänet kuulokkeisiin, onnistuisiko ääniä kierrättää esim PCn kautta? Ei viitsisi ihan tuon takia toista vahvistinta ostaa. :rolleyes:
 
Vastaus: Dreamcast/Saturn/SNES

fDiamond sanoi:
Olisi kyllä erittäin iso plussa jos sen konsolin saisi tähän tietokoneelle, eli DC näytön vapaaseen VGA liittimeen ja äänet kuulokkeisiin, onnistuisiko ääniä kierrättää esim PCn kautta? Ei viitsisi ihan tuon takia toista vahvistinta ostaa. :rolleyes:

Itselläni on VGA-boksi mistä saa suoraan kuulokkeet kahdellekin pelaajalle. Merkki on muistaakseni Blaze. Eli kuulokkeet saa sopivan DC:n VGA-boksin kautta liitettyä. :p
 
Vastaus: Dreamcast/Saturn/SNES

Pelasin tuossa juuri ensimmäistä kertaa Saturnilla, sattumoisin Sokyuu Gurentai Otokyota, ja onpa mahtava vehje. Ihmettelen miksi tämä floppasi. SEGA on nähtävästi kirottu...
 
Vastaus: Dreamcast/Saturn/SNES

danholo sanoi:
Pelasin tuossa juuri ensimmäistä kertaa Saturnilla, sattumoisin Sokyuu Gurentai Otokyota, ja onpa mahtava vehje. Ihmettelen miksi tämä floppasi. SEGA on nähtävästi kirottu...

Japanissahan tuo taisi menestyä aika hyvin. Japanilaiset nähtävästi laatutietoisempaa jengiä :)
 
Vastaus: Dreamcast/Saturn

Satunin selkäranka taisi todella katketa vasta kun Square varmisti Final Fantasy VII:n tulon Playstationille Nintendon koneen sijasta. Alkuun Saturn oli tosiaan edellä, huimin ero oli Sega Rallyn ja Virtua Fighter 2-pelien julkaisun aikoihin. SIinä muuten on varsin mahdollisesti Saturnin parhaat pelit edelleen.

Hex sanoi:
Japsi-Saturn on yksi parhaista retrokoneista. 2D Räiskintä- ja mätkintäpelit ja monet muutkaan eivät grafiikaltaan tai sisällön osalta tunnu vanhentuneilta. Vanhoista koneista pelaan eniten juuri Saturnilla. Saturn on peliautomaatti kotona ohjaimia myöten........ jos hankkii kunnon tikun. (pädikin on tosi hyvä)
Totta muuten joka sana, mutta julkaisun aikoihin täällä ja jenkeissä jatkuvasti(?) myynnissä olleen koneen pädit olivat suolesta, olkanapit ja ristiohjain aivan hirveät. Tuo malli pitää olla, niin homma alkaa pelittää ihan eri lailla! -> http://image.lik-sang.com/images/large/mac-satcon-black.jpg

Tuo taas EI missään nimessä! -> http://www.videogamesandsuch.com/catalog/images/sega_saturn_control_pad_oldstyle.jpg
 
Vastaus: Dreamcast/Saturn/SNES

danholo sanoi:
Pelasin tuossa juuri ensimmäistä kertaa Saturnilla, sattumoisin Sokyuu Gurentai Otokyota, ja onpa mahtava vehje. Ihmettelen miksi tämä floppasi. SEGA on nähtävästi kirottu...

Pikemminkin ihme, jos Saturn ei olisi länsimaissa flopannut. Kun tuo markkinoille ylihintaisen koneen joka ei pärjää 3D:ssä kuin välttävästi sekä hoitaa pelituen huonosti ja samaan aikaan vastassa on Sonyn PSX, ei paljon tarvitse ihmetellä kun kone ei käy kaupaksi. Japanissa kyllä pärjäsi, kun 3D ei ollut niin tärkeää ja pelituki oli ihan eri planeetalta. Olihan pelituki japanilaisille suunnattua, mutta kyllä länkkäreille olisi pitänyt tarjota edes mahdollisuus päästä pelaamaan Saturnin parhaimmistoa. Ehkä sillä olisikin pärjännyt? Tai ehkä ei, mutta Sega ei antanut edes mahdollisuutta.
 
Vastaus: Dreamcast/Saturn/SNES

Tosiaan. Ihmettelen kyllä onko se todellakin niin, että suurempaa osaa ihmisistä kiinnostaa enemmän miltä peli näyttää ja kuulostaa kuin mikä sen pelattavuus on? Minusta 2D grafiikka näyttää erittäin hienolta jopa tänäkin päivänä ja pelaan mielelläni vanhoja 2D pelejä SNES:illä tai Saturnilla. Monet ovat parempia kuin nykypäivän tekeleet. 3D oli hienoa kun se tuli, mutta nyt se ei ole enää mikään "novelty"-asia vaan jokapäivästä.

Mutta kiitti kaikille vinkeistä SNES, Saturnin ja DC:n suhteen. Tuli hankittua tosiaan tuollainen valkoinen Saturn Japanista ja kävin Partcossa eilen ostamassa muuntajan. Toimii mainiosti ja sain patterinkin vaihdettua.

SNESin hankin eBaysta kun olin Jenkeissä ja pelittää mainiosti. Näyttää paremmalta nyt kotona omasta TV:stä kun on RGB tukikin. Ne pienet hakasetkin sain snepattua pois!

DC:lle vielä odotan pelejä. Shenmue löytyy mutta ei boottidiskiä. En tosiaan löytänyt kuin Utopia boottidiskin gamecopyworldista, mutta ei sattunut toimimaan jostain syystä... Vinkkejä? Ehkä hankkimani käytetty DC ei pysty lukemaan sitä? Soul Calibur ja DC-X pitäisi tipahtaa postiluukusta tässä lähipäivinä, jos ei tänään, niin katotaan miltä peli näyttää! Olen tuossa eri foorumilla (ntsc-uk) saanut tietää, että boottidiskit eivät pelitä kaikkia NTSC pelejä 60hz:issä muunmuassa Ikarugaa ja ehdottivat hankkimaan jenkkilaitteen... Ehkä joku toinen päivä sitten. :D
 
Vastaus: Dreamcast/Saturn/SNES

Hex sanoi:
Pikemminkin ihme, jos Saturn ei olisi länsimaissa flopannut. Kun tuo markkinoille ylihintaisen koneen joka ei pärjää 3D:ssä kuin välttävästi

2D graffoissa Saturn onkin sitten varsinainen tehomylly :) 4MB muistinlaajennuspalikalla boostattuna esim. x-men vs Streetfighter näyttää paremmalta kuin Dreamcastin Marvel vs Capcom 2

Neonomide sanoi:

Hmm, omasta mielestäni tuo vahnempi pädi on aika hyvä :o Olkanapit ovat ehkä aika huonot, mutta ristiohjain sopii mielestäni mainiosti esim. tappelupeleihin. Ha-do-ken lähtee oikein sulavasti tuolla ristiohjaimella :)
 
Vastaus: Dreamcast/Saturn/SNES

Sainpahan juuri postissa DC-X:n, Soul Caliburin (JP), Sonic Adventuren (JP) ja VMU:n Dreamcastille. Aika makee vehje ja tuo VMU on aika näppärä.

Sonic Adventurea en kuitenkaan saanut toimimaan. Soul Calibur ja Shenmue (US) lähtivät moitteetta käyntiin DC-X:llä mutta Sonic Adventuren kun laitan sisään, palaa Dreamcast menu-ruutuun... Mikäköhän mättää? Jos kyseessä on vika boottidiskissä niin pitäisikö olla erilaisia.. Mistä niitä?
 
Vastaus: Dreamcast/Saturn/SNES

danholo sanoi:
Sonic Adventuren kun laitan sisään, palaa Dreamcast menu-ruutuun... Mikäköhän mättää? Jos kyseessä on vika boottidiskissä niin pitäisikö olla erilaisia.. Mistä niitä?

tuossa saattaa olla kyse myös DC:n perus bootti-ongelmasta, mitä niissä on ilmentynyt iän myötä...Itselläni aina useammat pelit tekee tuota; DC ei tunnista levyä sisällä. Saan pelit käynnistymään pyöräyttämällä levyn vauhtiin ja iskemällä kannen kiinni...
 
Vastaus: Dreamcast/Saturn/SNES

xevious sanoi:
2D graffoissa Saturn onkin sitten varsinainen tehomylly :) 4MB muistinlaajennuspalikalla boostattuna esim. x-men vs Streetfighter näyttää paremmalta kuin Dreamcastin Marvel vs Capcom 2
Kyllä kyllä. Omaa silmäänikin miellyttää eniten 2D-mätkinnässä 2D-taustat. Eikä ole ihan mitätön juttu sekään, että käytetty resoluutio on piirrettyjen pikseleiden kokoinen eikä niitä ole skaalattu kuten nykyään yleensä tehdään.
 
Vastaus: Dreamcast/Saturn/SNES

xevious sanoi:
tuossa saattaa olla kyse myös DC:n perus bootti-ongelmasta, mitä niissä on ilmentynyt iän myötä...Itselläni aina useammat pelit tekee tuota; DC ei tunnista levyä sisällä. Saan pelit käynnistymään pyöräyttämällä levyn vauhtiin ja iskemällä kannen kiinni...

Kuinkakohan kovaa? :D Kokeilin kokeillakseen, mutta eipä toiminut. Harmi. Laitteistovika siis. Outoa kuitenkin, että jotkut pelit toimivat ja jotkut ei. Turhauttavaa.
 
Vastaus: Dreamcast/Saturn/SNES

danholo sanoi:
Kuinkakohan kovaa? :D Kokeilin kokeillakseen, mutta eipä toiminut. Harmi. Laitteistovika siis. Outoa kuitenkin, että jotkut pelit toimivat ja jotkut ei. Turhauttavaa.


muistathan pyöräyttää siihen suuntaan mihin levy pyörisi normaalistikkin`? Kyllä sitä suht kovaa saa pyöräyttää...Tuo taitaa tepsiä vain jos levy ei pyöri kun olet käynnistänyt DC:n...
 
Vastaus: Dreamcast/Saturn/SNES

xevious sanoi:
muistathan pyöräyttää siihen suuntaan mihin levy pyörisi normaalistikkin`? Kyllä sitä suht kovaa saa pyöräyttää...Tuo taitaa tepsiä vain jos levy ei pyöri kun olet käynnistänyt DC:n...

Juu... Pyöritin oikeaan suuntaan toisella kerralla. :D Levyt kuitenkin lähtee pyörimään, joten en sitten tiedä. Kai on sitten hankittava sellanen modattu DC lik-sangista joku päivä... Aika nihkeetä.
 
Vastaus: Dreamcast/Saturn/SNES

Itse otin ihan vanutupon, päähän linssinkirkastajaa ja sitten sipaisin linssiä pari kertaa. Johan alkoi pelit taas pyöriä vanhaan malliin!

Hex sanoi:
Pikemminkin ihme, jos Saturn ei olisi länsimaissa flopannut. Kun tuo markkinoille ylihintaisen koneen joka ei pärjää 3D:ssä kuin välttävästi sekä hoitaa pelituen huonosti ja samaan aikaan vastassa on Sonyn PSX, ei paljon tarvitse ihmetellä kun kone ei käy kaupaksi.
Itse asiassa Saturnin 3D-tehot olivat huimat, mutta koneelle oli hyvin vaikeaa ohjelmoida verrattuna PSoneen. Sega piti typerästi parhaat kehitysympäristöt itsellään, mikä vain entisestään vakuutti ihmisiä Saturnin teknisestä heikkoudesta 3D-peleissä.

Onhan Saturnilla pelejä kuten Exhumed, joka näytti huimasti paremmalta kuin PSonella, vaikka pleikkarin versio ylistettiin koneen parhaan näköiseksi fps:ksi heti julkaisunsa jälkeen. Sitten on Virtua Fighter 2, Panzer-pelit ja Sonic R, jotka kestävät vertailua viimeistenkin PSone-pelien kanssa ulkonäkönsä osalta.

xevious sanoi:
2D graffoissa Saturn onkin sitten varsinainen tehomylly :) 4MB muistinlaajennuspalikalla boostattuna esim. x-men vs Streetfighter näyttää paremmalta kuin Dreamcastin Marvel vs Capcom 2
Heh! Resoluution suhteen se pitää kyllä paikkansa skaalauksen vuoksi, mutta vertaapa DC-peliä PS2-versioon, niin sitten Xmen vs SF vasta näyttääkin kotkalta pulun rinnalla! :D

xevious sanoi:
Hmm, omasta mielestäni tuo vahnempi pädi on aika hyvä :o Olkanapit ovat ehkä aika huonot, mutta ristiohjain sopii mielestäni mainiosti esim. tappelupeleihin. Ha-do-ken lähtee oikein sulavasti tuolla ristiohjaimella :)
Sitten täytyy hyväksyä, että meillä on erilaiset sormet. :rolleyes:

Itselleni vanha pädi oli painajainen, josta onneksi pääsi eroon myömällä se helvetin nopeasti.
 
Vastaus: Dreamcast/Saturn/SNES

Neonomide sanoi:
Itse asiassa Saturnin 3D-tehot olivat huimat, mutta koneelle oli hyvin vaikeaa ohjelmoida verrattuna PSoneen. Sega piti typerästi parhaat kehitysympäristöt itsellään, mikä vain entisestään vakuutti ihmisiä Saturnin teknisestä heikkoudesta 3D-peleissä.

Onhan Saturnilla pelejä kuten Exhumed, joka näytti huimasti paremmalta kuin PSonella, vaikka pleikkarin versio ylistettiin koneen parhaan näköiseksi fps:ksi heti julkaisunsa jälkeen. Sitten on Virtua Fighter 2, Panzer-pelit ja Sonic R, jotka kestävät vertailua viimeistenkin PSone-pelien kanssa ulkonäkönsä osalta.
Tuosta tulee mieleen väännöt, kuinka PS2 on oikeasti huiman tehokas, mutta kukaan ei vaan osaa sitä käyttää. ;)

Konettahan ei lähdetty kehittämään 3D-koneeksi, vaan sitä mietittiin vasta kun tajuttiin mitä kilpailijat ovat tekemässä. Sotkuhan siitä sitten tuli. Sanoisin, että parhaimmillaan 3D peleissä oli hyvää, kunhan osattiin vaikeaa konetta ohjelmoida ja lisäksi vältettiin koneen rajoituksia. Vaikka komeita pelejä Saturnille löytyykin, olivat PSX ja N64 3D-hommissa silti selvästi parempia, eikä ero selity pelkällä ohjelmoinnin vaikeudella. Yksittäisiä peliesimerkkejä tietysti löytyy suuntaan ja toiseen.

Aika komeasti Sega itse tosiaan osasi tehdä käännöksiä tehokkaista arcade-peleistä. Nyt kun taas pääsee näkemään PS2-version kanssa miltä Sega Rally näytti automaatilla, on Saturn-versiota pakko ihailla. Ja sama hommahan on VF2:n kanssa.
 
Ylös Bottom