Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dreamcast survivor vika kierros!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pepto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Sehän siinä juuri olikin! Tekivät Nozomista oikein ihana-ihana-ihanan ja vieläpä Ihanan Isolla I:llä. Nozomi oli mahdollisimman söpö, täysin särmätön ja luonteeton hymistelijäkoiranpentu. Niinhän se toki usein pelien naishahmoissa on

Ei nyt sentään niin ylitehty kuin FF8:n ja FF10:n naispääosat, vai mitä sanoisit.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Ei nyt sentään niin ylitehty kuin FF8:n ja FF10:n naispääosat, vai mitä sanoisit.
No ei, FFVIII on sentään monessa asiassa ärsytykseni mittatikku. Nozomin osuus Shenmuessa oli onneksi kohtalaisen pieni, joten verenpaine ei päässyt pahemmin kohoamaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ei kenellekään tullut mieleen, että potentiaalista on melkein kaikki käyttämättä, jos tehdään upea ympäristö, mutta siellä ei voi tehdä mitään? Yksityiskohtainen maailma menee ihan hukkaan, kun ympäristön kanssa ei voi olla vuorovaikutuksessa. Peliautomaattien yms pelaaminen ei oikein riitä vuorovaikutukseksi. On älytöntä, että luodaan valtava määrä hahmoja joiden kaikkien kanssa voi keskustella, mutta keskustelu on rajoitettu vain käsillä olevaan ongelmaan.

No jossain on tehtävä kompromisseja, jos ei halua pelinteon kestävän kahta vuosikymmentä ja pelin vievän sataa gdrommia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Eipä ole muukaan pelisuunnittelu tältä vuosikymmeneltä. Oikeaan aikaan oikean suunnan tai napin painaminen ei ollut hauskaa edes Dragons Lairissa tai Space Acessa, mutta silti se on valittu Shenmueen. Samoin vapaat tappelut on tehty näennäisen monipuolisiksi, mutta käytännössä homma on yksinkertaista rämpytystä keskinkertaisesti toteutettuna. Luulisi, että Virtua Fighterien tekijät olisivat pystyneet parempaan.

No jos vertaa esim. Final Fantasyihin tai muihin nykyrpgeihin, niin ainakin omasta mielestäni Shenmuen systeemi toimii noin 100x paremmin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Minä äänestään siis Shenmue 2:n tiputtamisen puolesta....

Hehe jos en olis replynny tähän niin en olis totakaan huomannu ;) (eli pistäkää se peli SELKEESTI NÄKYVIIN).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepto
No jossain on tehtävä kompromisseja, jos ei halua pelinteon kestävän kahta vuosikymmentä ja pelin vievän sataa gdrommia.
Toki kompromisseja pitää tehdä, mutta niitä on tehty vääristä paikoista. Eihän esim. mahdollisimman suuri pelialue ja ihmismäärä ole edellytys onnistuneelle seikkailulle. Kun Shenmue selvästi yrittää rakentaa virtuaalimaailmaa, olisi vuorovaikutus erityisen tärkeää. En edes kaipaisi paljon. Kahvilassa olisi esimerkiksi kiva tilata jotain tai ohikulkevien ihmisten kanssa olisi varmasti hauska rupatella muustakin kuin juuri sillä hetkellä etsittävästä paikasta/esineestä/henkilöstä. Pienet side questit olisivat todella loistava lisä. (joku huononäköisen mummon auttaminenhan jo oli, mutta ei paljon muuta)

No jos vertaa esim. Final Fantasyihin tai muihin nykyrpgeihin, niin ainakin omasta mielestäni Shenmuen systeemi toimii noin 100x paremmin.
Japsiropeihin vertaamalla vuorovaikutus ja itse tekeminen on hienoa, mutta voihan niitä esimerkkejä etsiä muualtakin kuin paikalleen jämähtäneestä pelityypistä. Esim. kymmenen vuoden takainen Ultima VII tarjosi uskomattoman määrän vuorovaikutusta ympäristön kanssa. Ei varmasti kannata enempää ruveta vertaamaan kahden eri genren pelejä, mutta käynee kuitenkin esimerkistä, että erilaisia tapoja rakentaa peli kyllä on.

Ja tosiaan, kyllä minä Shenmuesta pidän kaikkine vikoineenkin. Se vain voisi olla niin paljon parempi.
 
Pepton puolesta kerron vaan, että kilpailu suljetaan ja saatetaan päätökseen heti, kun kyseinen henkilö saapuu paikalle (ongelmia netin kanssa). Eli kärsivällisyyttä :)
 
Ylös Bottom