Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Driv3r (ent. Driver 3)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tibor
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juho123
Tekisivät kunnolla ne pelit, ettei tarvitsisi "ostaa" hyviä arvosteluja. :( Kyllähän tuohon arvosteluitten "ostamiseen" enemmän rahaa menee, kuin pelin viilaamiseen kiitettäväksi?
Tästedes alan luottamaan enemmän GameSpotin ja IGN:nän arvosteluihin, kerran jos he eivät tälläiseen mukaan astu.

Taas näkee sen, että rahalla saa kaikkea. :(
No eiköhän tuo "ostaminen" sittenkin ole paljon halvempaa ainakin lyhyellä tähtäimellä. Ei taida olla ihan ilmaista työllistää useampia kymmeniä (satoja?) ihmisiä määrittelemättömäksi ajaksi kun peliä viilataan. Tämä etenkin kun peli pitäisi saada ulos sopivalla tilikaudella, jotta osakkeenomistajat pysyvät tyytyväisinä.

Pertti Peruspelaaja sitäpaitsi tuntuu olevan ihan tyytyväinen suhtkoht toimivaan sekundaankin joten eiköhän Atari selviä kuin koira veräjästä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan LMR
Kyllä tässä jotain hämärää tosiaan on, sillä IGN julkaisi viikkopäivityksenä 4 artikkelia joissa hehkutettiin pelin autoja, ja previkatkin olivat melko kehuvia. Nämä artikkelit oli vieläpä kirjoittanut sama tyyppi kuin arvostelija, ja olin varma että IGN kehuisi peliä myös arvosteluissaan.

Onhan sitä ennenkin petytty kun on liikaa hypetetty ja sitten saatu peli käteen. Jos nämä neljä artikkelia nyt oli sitten "hypeä", eikä arvostelun jälkeistä aikaa.

Kyllä tässä jotain hämärää tosiaan on, sillä IGN julkaisi viikkopäivityksenä 4 artikkelia joissa hehkutettiin pelin autoja, ja previkatkin olivat melko kehuvia. Nämä artikkelit oli vieläpä kirjoittanut sama tyyppi kuin arvostelija, ja olin varma että IGN kehuisi peliä myös arvosteluissaan.

Voisikos olla, että lähes julkaisuvalmis peli vaikutti vielä hyvältä? Eli viimeistelemätön Driv3r oli samaa tasoa kuin GTA:t vastaavassa tilassa, siis kehityksen loppupäässä. Mutta kuinkas kävikään, GTA:t hiottiin kohtuullisen sujuviksi ja toimiviksi, Driv3r päästettiin ilman mitään viimeistelyä kauppaan.

Eli kaiken piti olla kunnossa ja viimeistelyä vailla valmista. Viimeistelyä ei vaan ikinä tapahtunut ja peli lähti kauppoihin raakileena. Muuta syytä en keksi.

Viimeistelemättömyys näkyy mielestäni vain pelin oudoissa bugeissa, joita oikeastaan sattuu melko harvoin. Arvostelijoilla tuntuu olevan sama valituksen aihe: ajaminen on hauskaa, mutta ammuskelut ja muu "ylimääräinen" pilaa koko pelin. En pysty allekirjoittamaan, koska Driv3r on minulle juuri ajopeli, vaikka juoniosuus vaatiikin vähän liikaa ampumista.

Jos arvostaa vapaata ajelua samaan tapaan kuin minä, pitää todennäköisesti pelistä. Jos juonitehtävät ovat se tärkein asia, ymmärrän pettymyksen, sillä ampumista on liikaa. Ammuskelukaan ei harjoittelun jälkeen tuota enää juurikaan ongelmia, se vain on tylsää verrattuna ajamiseen.

IGN:n lukija-arvostelujen keskiarvo muuten on 8.2, joka mielestäni on lähempänä totuutta, vaikka numeroihin ei kannata liiaksi tuijotella. Toki sieltä aina löytyy fanipojujen 10.0/10.0 -arvosanoja jotka ovat liikaa, mutta oma arvosana osuisi tuonne 9:n kohdalle.

viimeviikolla tanskassa hiukan koitin peliä ja vaikutti loistavalta...nooh pitihän se sitten hankkia ja olikin karvas pettymys.

A: peli pätkii välillä aivan tolkuttomasti
B: äijän kääntely ja muutenkin liikuttelu todella kankeaa
C: auton ohjaus huono, prätkien vielä huonompi. jarru ja käsijarru aivan surkeasti toteutettu ja muutenkin ryssitty koko peli.
D: kuva kulma autoa ajaessa on surkea..en halua konepellin alta ajaa vaan takaata. mutta kun ovat laittaneet kameran niin alas että ei nää suunnilleen kuin pelkän auton.

ainoat plussat saa videot.

on se niin hirveä peli ettei olisi nykypäivänä uskonut. gta DB on edelleen 100%:sti parempi. driver/driver 2:ssa oli vielä sentään jotain

Ajaminenhan tuossa on kaikkein siisteintä. Sä oot vaan tottunut siihen GTA:n paska-körröttelyyn, niinkuin mäkin olin aluksi.
EDIT: Hanki muuten kunnon TV, jos et nää kuin pelkän auton.

koitin tuossa pelata lisää mutta ei sitä hyväksi saa ei sitten millään...mikäs on kunnon tv? kyllä toi 28 on kaikkiin muihin peleihin riittänyt.

jonnekkin risteykseenkin ku heitti driver1:ssä niin tuli nättiä sivuluisua mutta tässä vauhti pysähtyy läheskokonaan ja muutenkin ohjaus ei tottele täysin realiaikaisesti ja kankeasti toetutettu. gta pelattavuus ja kuvakulmat driver3:een niin olis hyvä peli

edit: kaiken lisäksi prätkien äänikin on niin kaameaa kuunneltavaa että on otettava äänet pois.
ja tuollaistai tolkutonta pätkimistä ei mulla ole muissa peleissä ollut (mafiaa lukuunottamatta)

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mäksä
A: peli pätkii välillä aivan tolkuttomasti
B: äijän kääntely ja muutenkin liikuttelu todella kankeaa
C: auton ohjaus huono, prätkien vielä huonompi. jarru ja käsijarru aivan surkeasti toteutettu ja muutenkin ryssitty koko peli.
D: kuva kulma autoa ajaessa on surkea..en halua konepellin alta ajaa vaan takaata. mutta kun ovat laittaneet kameran niin alas että ei nää suunnilleen kuin pelkän auton.

A. Jep, varsinkin Istanbulissa kapeilla kujilla takaa-ajotehtävissä = mission failed, you lost him/her/them
B. Aluksi, siihen kyllä tottuu.
C. En ole paljon käpäriä käytellyt mutta ainakin noissa Istanbulin kujissa nykimisen kera autot luisuvat liikaa. Muutenkin tuntuu, että autot luisuvat turhan paljon verrattuna hiljennettyyn vauhtiin ja asfalttiin.
D. Jep, itsekään en halua ajaa keulalta vaan auton takaa, mutta kyllä minä ainakin tasamaalla nään ajaa, ainoastaan sillan ylityksissä pitää hetkeksi heittää keuliin kamera, kun nousee sen verran jyrkästi ettei tosiaan nää kuin auton. Niin ja itselläni 21" 4:3 Sony.

Jep, itsekään en halua ajaa keulalta vaan auton takaa, mutta kyllä minä ainakin tasamaalla nään ajaa, ainoastaan sillan ylityksissä pitää hetkeksi heittää keuliin kamera, kun nousee sen verran jyrkästi ettei tosiaan nää kuin auton.

no se nyt olikin silleen kuvainnollisesti sanottu...toki sieltä näkee mutta liian alhaalla se on...vertaa ralli/rata ajopeleihin tai gta:han niin niissä saa tosta näkymästä mutta myös kauempaa ylhäältä jolloin näkee kokoaika kunnolla missä mennään. mielestäni muutenkin 2kuvakulmaa on liian vähän

Kannattaa muuten säätää tähtäyksen herkkyyttä asetuksista, itse pidän sitä tällä hetkellä 70 kohdalla ja ammuskelu toimii ihan hyvin. Itseäni ei melko alhaalla oleva kamerakulma haittaa kuin isompia autoja ajaessa, joita en yleensä käytä. Ja televisiona on mahtava 14" Panasonic.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mäksä
no se nyt olikin silleen kuvainnollisesti sanottu...toki sieltä näkee mutta liian alhaalla se on...vertaa ralli/rata ajopeleihin tai gta:han niin niissä saa tosta näkymästä mutta myös kauempaa ylhäältä jolloin näkee kokoaika kunnolla missä mennään. mielestäni muutenkin 2kuvakulmaa on liian vähän

Aivan, on se ralleissa ainakin paljon parempi.

LMR: Miten olet voinut sitä sensitivityä vielä suurentaa siitä 50:stä, kun silläkään ei saanut liikutettua vain vähän, eikä voinut osua kauas. Itse käytän 20:a, ehkä olen sitten vain tottunut PC räiskinnöissä rauhalliseen tahtiin, jotta ei mene montaa kertaa tähtäin ohi päästä.

Hah, tässä onkin käynyt meikäläisellä pieni väärinkäsitys. Pelailin alussa 50 -tasolla, mutta suosituksesta nostin sen 70:n ja jostain syystä se tuntui paremmalta, ja kuvittelin että tähtäin on tarkempi, vaikka todellisuudessahan tähtäin muuttuikin levottomammaksi. Hyvä huomio :D

Hui. Ollaanpa mulle vihaisia.

Eikös tuo erilleen postaus juuri ilmaise sitä, että tuli vielä jotain lisättävää? Mutta pahoitteluni, mikäli se hermojanne kovastikin rasitti. (En pysty ymmärtämään, miten se voisi tosin.)

Mielestäni hyvä peli, mutta jäänyt jumiin yhteen melkoisen vaikeaan takaa-ajokohtaukseen. Vasta nice:ssä, mutta aina tulee mokailtua jotain. :I

Huisi peli "take a ride" modessa kyllä. Tullut jo monta omituista replayta :D

Jos tarkoitit "omituisilla uusinnoilla" tapahtumia joita ei oikeasti ole tapahtunut, ne johtuvat ymmärtääkseni koodien käytöstä. Ainakin joku tietty koodi, kuolemattomuus muistaakseni saattaa sotkea uusintojen tapahtumia. Näin taisi olla jo aiemmissa Driver-sarjan peleissä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sarkasmi
Mielestäni hyvä peli, mutta jäänyt jumiin yhteen melkoisen vaikeaan takaa-ajokohtaukseen. Vasta nice:ssä, mutta aina tulee mokailtua jotain. :I

Hmm, ja itse olen jumissa 3. vikassa takaa-ajotehtävässä Istanbulissa, joka on 2-3 kertaa vaikeampi kuin mikään muu tehtävä pelissä. Kuitenkin pelin 2 vikaa tehtävää ovat taas ihan helppoja.

Millaisessa tehtävässä olet jumissa Nicessä? Calita in Trouble tai Rescue the Dubois?

Peli on käynyt jo todella kuivaksi, taitaa lähteä pian myyntiin...

Onko minulla muuten hieman viallinen kappale, vai onko muillakin ollut nykimistä joissakin välianimaatioissa? Varsinkin Miamin CG-pätkät nykivät pahasti videon alussa...joskus jenkkifoorumilla joku taisi myös mainita asian, mutta en ole kuullut että onko tämä ongelma normaali PAL-versiossa.

Peli on käynyt jo todella kuivaksi, taitaa lähteä pian myyntiin...

Onko minulla muuten hieman viallinen kappale, vai onko muillakin ollut nykimistä joissakin välianimaatioissa? Varsinkin Miamin CG-pätkät nykivät pahasti videon alussa...joskus jenkkifoorumilla joku taisi myös mainita asian, mutta en ole kuullut että onko tämä ongelma normaali PAL-versiossa.

En omista peliä mutta lainasin kaverilta eikä ollut mitää onkelmia. Mutta kaverini valitti että videot nykivät. Kumma että ei minulla yhtään reistaillut...

Ylös Bottom