Vastaus: Driveclub - Säätilat lisätty, Plus Editionista ei tietoakaan
onko nää kaikki nyky pelit tämmöstä rahastusta,pelin ostamalla saat online pelin,puolet autoista ja 1/4 osan yksinpeli kisoista?
ei mua ainakaan huvita laittaa satasia yhteen peliin saadakseni koko pelin käyttöön.päivityksinä tulevat erikseen ostettavat yksinpelikisat on kumminkin pakko ladata vaikka en niitä ikänä tule ostamaan,järkevää täytellä kiintolevyä yli 6 gigan turhilla päivityksillä.
Driveclubin päivitykset ovat paljon muutakin kuin pelkästään (maksullista) lisäsisältöä. Katsomalla
Driveclubin DLC-julkaisuaikataulua näkee, että esim. kaikki uudet radat ja toistakymmentä uutta autoa ovat kaikille maksuttomia. Uudet eventit itsessään tuskin vievät paljoakaan tilaa; niissä on karkeasti määriteltynä vain, että pelimuoto, käytettävät autot, tavoitteet jne. Maksullisten autojen automallit pintakuvioineen ja äänineen vievät jonkin verran enemmän, mutta väitän silti, että suurin osa päivityksien datasta menee noihin ihan koodikorjauksiin ja uusiin ratoihin.
tulee ikävä ps1 aikoja kun kaupasta pelin ostamalla sait koko pelin,etkä pientä maistiaista siitä.
Lisäsisältö ja päivitykset ovat kaksiteräinen miekka; ne voivat olla todella hyviä asioita ja parantaa niin pelikokemusta kuin myyntiäkin, mutta ne voivat myös jättää hyvin happaman maun keskeneräisenä julkaistusta pelistä. Sitä paitsi pelien kompleksisuus on moni(kymme)nkertaistunut PS1-ajoista. Moderni AAA-peli on jo useita miljoonia rivejä koodia, joten sinne ihan jo todennäköisyyksienkin mukaan lipsuu kymmeniä, satoja, ellei jopa tuhansia koodivirheitäkin. Esimerkkeinä voidaan ottaa vaikka Assassin's Creed: Unity, jossa pelkästään se että hahmo osaa nyt myös hiipiä kyyryssä, vaati muutoksia n. kuuteen miljoonaan koodiriviin.
The protagonist in Assassin's Creed Unity can crouch at will, making him something of a god-like figure in Ubisoft's ongoing rewrite of history. Arno traverses a dense and dirty recreation of 18th-century Paris, packed with jostling citizens screaming for a revolution. But as massive as the city is, with the Notre Dame de Paris looming over pockets of opulent residences and rain-slick squalor, the game's struggles happen on a small scale, crouched close to the ground.
"The engine was ... I mean, we rewrote like 6 million lines of code for this," says Alex Amancio, the creative director who speaks for the work of ten different Ubisoft studios. "It's not a joke."
Se on siis enemmän kuin vaikka Windows NT 3.1:ssä (n. 5 miljoonaa riviä koodia) aikanaan, ja tuossa puhutaan sentään kokonaisesta käyttöjärjestelmästä. (Lisää mittasuhteita voi katsella
tästä taulukosta. Samaisesta taulukosta näkee mm. että edellisen sukupolven peleissä käytetty CryEngine 2 -pelimoottori on sen rapiat miljoona riviä.)
NASAlle kelpaavassa koodissakin on
n. 0,1 virhettä tuhatta koodiriviä kohden, eli miljoonaan riviin mahtuu jo 100 bugimahdollisuutta. Ja todennäköisesti virheiden todennäköisyys on peleissä paljon suurempikin, sillä esim. Windows XP:ssä se oli 0,5 virhettä per 1 000 riviä koodia - eli viisi kertaa enemmän.
Some of the cleanest software ever written—containing fewer than 0.1 errors per 1,000 lines of source code—has come out of NASA's Software Assurance Technology Centre in Greenbelt, Maryland. But no commercial organisation could afford such an amount of scrutiny and testing. Microsoft, for instance, reckons to find 10-20 defects per 1,000 lines of code during its in-house testing, and to whittle that down to 0.5 per 1,000 lines by the time the software is released to the public.
Joten jos päivityksiä ei julkaistaisi, siellä lymyilisi aikamoinen määrä eritasoisia bugeja aikojen loppuun asti. Eli vaikka kehitys- ja testaustyökalut totta kai kehittyvät, myös pelien sisäinen kompleksisuus kasvaa. Eikä kaikkia virheitä voida löytää parhaallakaan testauksella, jos ne esimerkiksi aiheutuvat konsolin käyttöjärjestelmän päivityksestä, joka julkaistaan itse pelin jälkeen. Joten jos haluaa edelleen pelata aina vain hienompia/monipuolisempia/näyttävämpiä/laajempia/whatnot videopelejä moderneilla laitteilla, on päivityksiin yksinkertaisesti totuttava.
Selvästi umpibugisena tai muuten vaan keskeneräisenä julkaistuja pelejä saa ja kannattaakin silti moittia tai vaikka boikotoidakin, mutta kannattaa myös huomioida se, että päivitykset voivat muuttaa pelin huomattavasti paremmaksi kuin mitä tuote oli julkaisussa. Driveclub on tästä erinomainen esimerkki.
onhan se sadekeli ominaisuuskin hieno,mutta tarttisko sitä nyt yhdeksän online peliä kymmenestä olla sadekeliä,vielä kun kamera toteutus on kussut ja sadekelillä ainoo kuvakulma millä näkee kunnolla ajaa on se auton sisältä oleva,jossa siinäkin maisema jää hyvin pieneksi kun puolet ruudusta täyttää koelauta ja neljäsosan a-pilarit.
Privaattilobbyt ovat tulossa jossain vaiheessa (mutta eivät vielä maaliskuun päivityksessä), joten silloin päässee paremmin valitsemaan, millaisia kisoja ja kenen kanssa. Näin
sanoi pelin Game Director tänään Twitterissä:
@geronimo_73 Replays will be in this months update. Private lobbies are still in progress.