Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DS Lite (Uudistettu DS)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Prisoner
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uudistettu DS

Leo Stenbuck sanoi:
Ehkäpä Nintendolla jäi joitakin asioita hampaankoloon, joita se halusi parantaa uuteen julkaisuun.
Onhan tuo DS saanut jonninverran palautetta ergonomiastaan. Toisaalta Nintendo petailee tietä Revon julkaisuun yhtenäistämällä laitteiden muotoilua.
 
Vastaus: Uudistettu DS

Uusi ulkoasu on mielestäni parempi, joten laite pitänee joskus hankkia. Ehkä jopa importtina, jos tulee jotain hienoja värejä.

Ehkä tuolla uudella versiolla olisi kivempi pelata julkisesti. Kaikki eivät enää luulisi, että kädessä on kämmenmikro suoraan ysikytluvulta. :p
 
Vastaus: Uudistettu DS

Minusta vanha DS on hieno. Onhan se iso, ja sormet eivät ole ihan hirveän hyvässä asennossa kun sitä pelaa, mutta ruma se ei ole (ei ainakaan minun sininen koneeni).
 
Vastaus: Uudistettu DS

Oikeastaan ainoa Nintendon laite, jonka olen omistanut ja johon olen pettynyt on alkuperäinen GBA. Näytön tummuus lähes lopetti mun pelaamisen sillä - mielestäni se oli julmempaa pilaa käyttäjien kustannuksella kuin parannellut laitteet. SP paransi huimasti aluperäisestä, joten uuden ostaminen oli kaikille aika perusteltua. Tämä uusi DS tuskin on niin paljon parempi, että kenenkään täytyy sitä ostaa. Meikäläinen saattaa siihen sortua jo aikaisemmin mainituista syistä, mutta tuskin kovinkaan suuri osa vanhan mallin omistajista tekee samoin.

Alkuperäisen GBA:n jälkeen GBA-Playerista iso kiitos Nintendolle. SP:tä en ole ostanut, mutta jos halvalla näen niin ostan. SP on pieni, siis aidosti kannettava, mutta ei kuitenkaan liian pieni mun makuun (Micro).

DS ei ole munkaan mielestä ruma, mutta vähän liian iso ja uusittu painos korjaa varmasti ulkonäköä hienommaksi (totta kai nykyistä voi parantaa, vaikka mulla ei valittamista olekaan) ja etenkin kokoa & ergonomiaa.
 
Vastaus: Uudistettu DS

Steven Seagal sanoi:
Loppuu tuo säälittävä fanitus. Nintendo voisi tehdä välillä niitä hyviä pelejä, eikä keskittyä vain koneiden uusintajulkaisuihin. Säälittävää sanon minä, säälittävää.

muokkaus: Eikun ei mittään.
Tehdä niitä hyviä pelejä? Nythän DS:lle ilmestyi vasta M&L2, joka on ainakin arvosteluiden perusteella enemmän kuin hyvä. Onhan PS2:stakin kolme eri mallia.
 
Vastaus: Uudistettu DS

Pieni ja kevyt on plussaa, mut napit näyttäisi olevan ihan yhtä lähellä koneen alareunaa kuin vanhassa vehkeessä, joten peliasento ei muutu. Ne vaan näyttää olevan ylempänä, kun kone on niin pieni. Tarkkoja tietoja ei ole ilmeisesti julkaistu?.. Vielä tarvittaisiin jotain että innostuisi importtaamaan.

..Tiedä sitten helpottaako peliasentoa se, että olkapäänapit on lähempänä muita toimintanappuloita?.. Ehkä se mahdollistaa vähän rennomman otteen.
 
Vastaus: Uudistettu DS

Hienoa. Ilmestyessään DS herätti huomiota tarpeettoman suuren kokonsa vuoksi.
 
Vastaus: Uudistettu DS

Tälläinen löytyi maxconsole.netistä
Gamesindustry report "Nintendo will be dropping the current DS hardware from its line-up in autumn and replacing it entirely with the soon to be launched DS Lite system, according to the firm's US sales and marketing VP Reggie Fils-Aime"
 
DS aluksi vain valkoisena Japaniin ja kenties toukokuussa Ameriikkoihin

IGN on saanut vihiä, että Nintendo DS:n Lite-uusintapainos julkaistaisiin Pohjois-Amerikassa 7. toukokuuta eli samana päivänä kuin kaikkien Nintendo-fanien kovasti odottama New Super Mario Bros. Yhtiö ei ole kuitenkaan vielä kommentoinut huhua.

Uuden DS:n taival Japanissa alkaa kolmas maaliskuuta, mutta ilmeisesti konsolia saa kaupoista aluksi vain valkoisena, sillä kaksi muuta väriä seuraavat perässä 11. maaliskuuta tuotanto-ongelmien takia. Euroopan julkaisusta ei ole varmaa tietoa, mutta sen on veikkailtu sijoittuvan elokuulle.

Nintendon tavoitteena on korvata alkuperäinen DS hiotummalla Litellä kokonaan viimeistään syksyllä.
 
Vastaus: Uudistettu DS

Yhdysvaltojen patenttitoimisto on julkaissut tietoja Nintendon hakemasta patentista, joka koskee kosketusherkkää näyttöä DS:n tapaan. Poiketen Nintendon menestyksekkäästä käsikonsolista patentin mukainen näyttö kykenisi tunnistamaan kosketuksen kahdesta pisteestä kerrallaan. Suunnitelmien sisältämät piirrokset havainnollistavat, kuinka tälläistä ominaisuutta käytettäisiin esimerkiksi avaruusaluksen ohjaamiseen.

Tietojen pohjalta voitaisiin olettaa, että Nintendolla on suunnitelmissa julkaista tulevaisuudessa DS:stä uusi versio. On myös spekuloitu kyseisen teknologian liittyvän yhtiön Revolution-konsolin ohjaimeen. Villeimpiä visioita hillitsee kuitenkin se, että patenttia on haettu jo heinäkuussa 2004. Kyseessä saattaisi siis olla DS:n tai Japanin markkinoille lähipäivinä iskevän DS Liten luonnostelma, mikä selittäisi myös pienet eroavaisuudet piirroksissa ja lopullisessa versiossa.

Nintendo ei vielä ole kommentoinut asiaa.
 
Vastaus: Uudistettu DS

Että sellaista... Vähän häiritsee, mutta tuo näyttää niin kivalta, että kai Lite on pakko hankkia ennen kesää. Tuo DS on ylittänyt odotukseni... En nyt sillä paljoa pelaa, mutta sille on tulossa pakkohankintoja mm. Mario ja Metroid ja joihinkin ei ole vain ollut varaa viime aikoina (Phoenix Wright etc.) (PS2:en ropet ensisijaisia.)

Tuossa Litessäkään ei nähtävästi voi vaihtaa nappiasetuksia GBA pelejä varten. A ja B napit ovat hemmetin hankalissa paikoissa GBA pelejä pelatessa. Ei tunnu luonnoliselta peukaloa ajatellen ja tulee kipeäksi. Lähetin tästä Nintendolle meiliäkin. Lähetin messagen amerikkaan koska Japanin sivuilta ei löytynyt kontakti-informaatiota... Ei varmaan mennyt ylemmille tahoille. :D
 
Vastaus: Uudistettu DS

Minua vain lähinnä pelottaa että tuo on samanlainen naarmunkerääjä kuin esim. iPod nano :rolleyes: On niin kiiltävän ja heiveröisen näköinen. Ilmeisesti siinä jopa on samankaltainen pinta, tai sitten olen lukenut jostain jotain omiani.
Ei, kyllä tuo vanha robustimpi monsterimalli on enemmän meikäläisen mieleen :)
 
Vastaus: Uudistettu DS

Vaikuttaa siltä, että ensimmäistä erää on tyhjennetty tiuhaa tahtia Japanissa. Tästä syystä importtaajat eivät voi toimittaa konetta ollenkaan tai ovat nostaneet hinnan ~200$.
Taitaa Liten importtaaminen vähän viivästyä. :D
 
Ylös Bottom