Vastaus: DSi
Noniin, sain mustan (Euro-)kappaleen tänään käsiini. Valkoista joutuu vielä vähän odottamaan.
Ensiksi silmään pisti paketti. Se on yllättävän pitkulainen, eikä "normilaatikko", mitä esim. DS:ssä. Sisältä löytyi hillittömän paksu ohjekirja (myös pitkulainen ja itse asiassa aika hankalasti luettava), jossa laajat käyttöohjeet useilla kielillä (mukana suomi).
Sitten itse laitteeseen... Kylläpä nousi hymy naamalle kun kosketin siihen. Karhea, mattapintainen ja savunmusta laite on aivan mielettömän tyylikäs! Tuntuu kädessä todella hyvälle. Siis TODELLA hyvälle.
Ensilataus kesti 1h 40min (ohjekirja varoitti 2.5 tunnin latauksesta), jonka jälkeen ehdin räpläillä laitteella tunnin verran. Vihdoin DS:n voi liittää verkkoon muillakin kuin WEP-salauksilla! Yhteydet WLAN-purkkiini sain toimimaan, mutta itse verkkopalveluja en kuitenkaan päässyt käyttämään; serverit lienevät vielä alhaalla. Eli shoppi ja sitä kautta ladattava ilmainen nettiselain jäivät vielä kokematta.
Stylus on aiempaa jämerämpi ja sopi käteeni hyvin. Valikot on uusittu parempaan suuntaan ja ovat suhteellisen selkeät. Kamerat toimivat hyvin ja ottavat paljon parempia kuvia kuin osasin odottaa. Kuvien muokkausmahdollisuudet ovat yllättävän hauskoja ja toimivat reaaliajassa.
Musapuoli jäi vielä kokematta, sillä en löytänyt PC:ltäni AAC-enkooderia...
Mutta mainiolta laitteelta siis tuntuu näin pikatestin perusteella.