Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DSi

Vastaus: DSi

Onkos kukaan muu täällä vielä ehtinyt hankkimaan DSi XL:ää? Mitäs mieltä olette???

Oma viininpunainen koneeni saapui VPD:stä eilen ja ensivaikutelmat ovat kyllä erittäin positiiviset!!! Näytöt ovat tietenkin todella paljon isommat verrattuna DSliteen (pienempää DSi:tä en omista) ja täytyy myöntää että vaikea on kyllä palata takaisin liten pieniin näyttöihin. Sen verran paljon lisäarvoa suuremmat näytöt tuovat. Chrono Triggerin pelaaminen on nyt entistä suurempi nautinto! :D

Iso mötikkähän kone on, joten matkakäytössä ei varmaan kovin kätevä. Itse en pelaile liikkeessä eli eipä moinen haittaa. Omia silmiä häiritsevää grafiikan pikselöitymistä en ainakaan testatuissa peleissä huomannu, mut en todellakaan oo mikään kultasilmä asian suhteen. Lopputuloksena isompien näyttöjen takia XL jättää liten kyllä nyt gba-pelikäyttöön. DSi:stä ei ole kokemusta, eli siihen en osaa verrata. Hieman ärsyttää kyllä et XL on muuten mattapintainen mut kansi on litestä tuttua kiiltoa, eli noin tuhat sormenjälkeä ilmestyy kanteen sekunnissa...

Niin ja 1000 ilmasta pistettä sai DSi shopista edelleen (ainakin eilen). DSiWaren tarjonta ei kyllä ihan hirveästi innosta mut Mario vs. Donkey Kong : Minis March Again! tuli ladattua ja ihan kohtalaiseltahan se vaikuttaa.
 
Vastaus: DSi

Oma XL tuli toissapäivänä ja onhan tämä ihan sairaan mahtava. Vanha DSi lähtee kaupattavaksi. Ja mitä DSiWareen tulee niin suosittelen Dark Void Zeroa. Todella mahtava vastine 500 Nintendo pointsille jos tykkää retro peleistä.
 
Vastaus: DSi

Oma XL tuli toissapäivänä ja onhan tämä ihan sairaan mahtava. Vanha DSi lähtee kaupattavaksi. Ja mitä DSiWareen tulee niin suosittelen Dark Void Zeroa. Todella mahtava vastine 500 Nintendo pointsille jos tykkää retro peleistä.

Samaa mieltä. Sairaan mahtava todellakin :D

Täytyypä laittaa Dark Void Zero korvan taakse ja ladata sitten kun tulee lisää pointseja hommattua.
 
Vastaus: DSi

Päivitin vanhan viisi vuotta vanhan möykky mallisen ds:n tähän uuteen XL malliin ja jestas miten paljon näyttö on parempi kuin tuossa vanhassa romussa!
 
Vastaus: DSi

Tilasin DSi XL:n Verkkokauppa.comista eilen ja nyt vain odottelen ilmoitusta, että voin hakea sen postista.

Isommat näytöt tulee olemaan kyllä suuri parannus tuohon vanhaan Liteen verrattuna. Oston ratkaisivatkin oikeastaan kohdallani se, DSiWare ja parempi WLAN-tuki.
 
Vastaus: DSi

Kieltämättä työläämpää tällä DSi XL:llä surffaaminen on, mutta ei mahdotonta.

Tulin, tosin, suoraan tänne, joten en ole esim. YouTuben toimintaa vielä testannut.

EDIT: Nyt on testattu ja Flash puuttuu, kuten ilmeisesti aiemminkin, joten YouTube ei toimi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: DSi

Sitä voisi vähän kopioida XL:n ohjekirjasta tekstiä tänne koskien musiikkitoistoa tiedoksi muille.

Toistettavat tiedostomuodot
Seuraavia tiedostomuotoja voi toistaa Nintendo DSi Sound -sovelluksessa
Koodi:
AAC-tiedostot, joiden tiedostotunniste on  .m4a, .mp4, tai .3gp
Tiedonsiirtonopeus 16 - 320 kbps
Näytteenottotaajuus 32 - 48 kHz
Huomautus: MP3-tiedostoja ei tueta.

Tietoja SD-korttien kansioista ja tiedostoista
  • Nintendo DSi Sound -sovelluksessa näkyvät vain SD-kortin musiikkitiedostot ja musiikkitiedostoja sisältävät kansiot. Näkyvissä voi olla enintään 1000 kansiota.
  • Jos SD-kortilla on useita saman nimisiä kansioita, kaikki kyseiset kappaletiedostot näkyvät yhdessä kansiossa, jolla on kyseinen nimi.
  • Näkyvissä voi olla enintään 3000 kappaletta.
  • Jos yhdessä kansiossa on yli sadan kappaleen tiedostot, vain ensimmäiset sata tulevat näkyviin
  • Kansioita tai tiedostoja, jotka sijaitsevat tiedostorakenteen kahdeksatta tasoa alempana, ei voida näyttää.
  • Kansiot näkyvät sijainnistaan riippumatta aakkosjärjestyksessä
 
Vastaus: DSi

Käänsin nipun CD-levyjäni AAC-muotoon (Winampilla) ja kuuntelin niitä DSi:llä. Toisiin biiseihin tulee outoja napsuääniä; selkeitä, yllättävän kovia ja minua ärsyttäviä "räsähdyksiä."

Tiedostoissa ei ole vikaa, sillä PC:llä kuunneltaessa napsuja ei ole laisinkaan. Vika tulee siis itse DSi:stä. Muilla samanlaisia kokemuksia?

Myös se ärsyttää korvia, kun biisien väliin tulee pieni tauko. Eli jos on esim. kaksi biisiä, jotka kuuluvat yhteen ja soivat siis putkeen ilman taukoja, tulee väliin pieni harmittava tauko.

Muuten äänenlaatu on ihan ok, vaikka volyymi aika alhaisella onkin.

Tämä lainattu viesti ei olekkaan kuin vuoden vanha, mutta mitä siitä.

Veikkaan että tässä on kyse siitä, että sd kortin tiedonsiirtonopeus on liian huono. Ostin class 10:n sd kortin, joka on nopeinta laatua ja tässä ei musiikki napsu tai tule taukoja.
 
Vastaus: DSi

Veikkaan että tässä on kyse siitä, että sd kortin tiedonsiirtonopeus on liian huono. Ostin class 10:n sd kortin, joka on nopeinta laatua ja tässä ei musiikki napsu tai tule taukoja.

Veikkaan samaa. Omassa koneessa perus Class 6 -kortti ja AAC-toisto toimii moitteetta.
 
Vastaus: DSi

Onko kenelläkään tietoa, että tuleeko dsi:n hinta alaspäin nyt kun XL tuli markkinoille?
 
Vastaus: DSi

Onko kenelläkään tietoa, että tuleeko dsi:n hinta alaspäin nyt kun XL tuli markkinoille?

Ei ole mun seuraamilla sivuilla ollut tälläisestä juttua. Hinnanalennuksista ei yleensä hirveästi hiiskuta etukäteen koska muuten porukka vaan odottaisi hinnanalennusta eikä kävisi ostoksilla.
 
Vastaus: DSi

Vertasin vähän miltä näyttää vanha ds vastaan xl päivänvalossa. Pasianssissa ei ollut suurta eroa. Ilmeisesti tähän aikaan vuodesta paistava auringonvalo ei vielä sotke kunnolla näytön kuvaa tai sitten pasianssi oli huono koekappale. Kesällähän jos aurinko paistaa niin vaikka menee varjoon niin vanhan ds:n näytöstä ei saa kunnolla selvää. Nyt on kyllä jokatapuksessa liian kylmä että ulkona viitsisi pelata lyhyttä pikatestiä lukuunottamatta.
 
Vastaus: DSi

Alkoi nyt himottamaan tuo uuden XL:n osto, kun katseli kymmenisen videota vehkeestä.
Onko kellään muuten tullut ongelmia tuon resoluution kanssa, kun esimerkiksi Edome väittää joidenkin pelien menevän hieman rakeisiksi?

Itselläni olisi tarkoitus laitteella pyörittää pääosin uusimpia Pokemoneja ja Zeldoja.
 
Vastaus: DSi

Alkoi nyt himottamaan tuo uuden XL:n osto, kun katseli kymmenisen videota vehkeestä.
Onko kellään muuten tullut ongelmia tuon resoluution kanssa, kun esimerkiksi Edome väittää joidenkin pelien menevän hieman rakeisiksi?

Itselläni olisi tarkoitus laitteella pyörittää pääosin uusimpia Pokemoneja ja Zeldoja.

Itsekin suunnittelen tuon ostoa. Jos pikselikoko kasvaa, niin silloin kuva menee automaattisesti rakeisemmaksi, jos katsoo samalta etäisyydeltä. Jos katsoo hieman kauempaa, niin ylimääräinen rakeisuus häviää jossain kohdassa. Toisaalta pelithän ovat itsessään aika rakeisia muutenkin, kun resoluutio on niin pieni. Tärkeintä lienee se, että mitä itse haluat ja mihin olet tyytyväinen. Jos pääsisi testaamaan etukäteen, niin olisi parempi.
 
Vastaus: DSi

Itse olin ostamassa, kunnes luin netistä, että DS 2 on suunnitteilla 2011 vuoden lopulle vai oliko se 2012? ja niin ahkera DS:sän pelaaja en ole, että taidan odottaa kiltisti tuohon 2011, vai oliko se 2012..
 
Vastaus: DSi

Itse olin ostamassa, kunnes luin netistä, että DS 2 on suunnitteilla 2011 vuoden lopulle vai oliko se 2012? ja niin ahkera DS:sän pelaaja en ole, että taidan odottaa kiltisti tuohon 2011, vai oliko se 2012..

Pitäsköhän sinun nyt miettiä vielä toisen kerran?
 
Vastaus: DSi

Tänään ostin viininpunaisen XL:n. Hyvältä vaikuttaa. Peleiksi ostin uuden zeldan ja nsmb:n. Yksi kysymys: saako niitä pelikortteja vaihtaa virrat päällä? Itse tein niin parikin kertaa ja hyvin toimi, mutta vasta myöhemmin mietin että kannattaakohan noin tehdä.
 
Ylös Bottom