Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DualShake

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tabsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: DualShake

Pibe sanoi:
Tatin pohjaan painamisesta sen verran, että esimerkiksi halossa siitä laitetaan scope päälle. Ilman tätä toimintoa se pitäisi laittaa jollain muulla namiskalla päälle, joten siihen menisi enemmän aikaa eikä voisi myöskän tähdätä yhtä helposti.
Minusta tuo on aika kaukana pelin muuttumisesta täysin eriluontoisesi. Lisättäköön vielä, että esimerkiksi olkanapit ovat kyllä tattinappeja otollisemmin sijoitetut, vaikka molemmat sormet olisivat tateilla.
 
Vastaus: DualShake

Knight sanoi:
Mitä muuta ihmeellistä Sonylta on tullut? EyeToy? EyeToysta ainakaan ei mitään ihmeellistä ole saatu.

EyeToy on todellinen innovaatio. Se on myynyt vieläpä hyvin joten siitä pointsit Sonylle. Mutta Sony ei kyllä mikään innovatiivisin firma ole, tämän luulisi kenen tahansa tietävän.

Karma sanoi:
Varmaan useimmat sen tietävätkin mutta eihän tässä gyroskoopin keksimisestä ollut puhe vaan sen sovelluksesta peliohjaimissa. Joka tapauksessa ideoiden pölliminen on vähän eri asia kuin sovellusten markkinoille tuomisen ajoitus kilpailijoiden tekemisten perusteella, joka on ihan normaalia toimintaa markkinoilla.

En ymmärrä miksi pitää quotettaa osa viestistäni gyroskoopeista kun sitä seuraa heti esimerkki padista jossa sitä käytettiin vaivaiset 8 vuotta sitten? Olisin toki voinut ottaa vielä esimerkiksi Gameboyssa olleet tekniikan sovellukset.

Ja ideoiden pölliminen on sitä että jollain on idea, ja se pöllitään. Sony pölli kylmästi Nintendon idean eikä sitä tarvitse mielestäni kaunistella. Veikkaan yhä että seuraavassa PSPssä on kosketusnäyttö ja ehkä myös kaksi näyttöä. Olisi hyvinkin odotettava veto Sonylta. Senkin jälkeen joku varmasti olisi sitä mieltä että Sony oli varmasti kehitellyt moista jo pitkän aikaa ja vain sattui tuomaan sen markkinoille vasta Nintendon jälkeen.

edit: Muistutetaan vielä että Sonyn bisnesmalli joka kehitettiin 70-luvulla oli tuotteen kopiointi ja parantaminen. Tällähän firma nousi siihen asemaan missä se on nyt. Muita firmoja jotka kopioivat tämän mallin aikanaan olivat esimerkiksi Matsushita.
 
Vastaus: DualShake

Knight sanoi:
Minusta tuo on aika kaukana pelin muuttumisesta täysin eriluontoisesi. Lisättäköön vielä, että esimerkiksi olkanapit ovat kyllä tattinappeja otollisemmin sijoitetut, vaikka molemmat sormet olisivat tateilla.
Siis luetko viestejäni ollenkan? En nyt ole väittänyt että tattien pohjaan painaminen olisi joku maailman luokan innovaatio sonyltä, vaan että se idea on otettu sonyltä toisiin ohjaimiin niin ettei kukaan valittanut. Sonylle valitetaan niinkin pienestä asiasta kuin Guidenappula, vaikka sillä ei ole mitään pelillistä merkitystä.

Tunnut hieman siltä että sinulla on joko Sonyä tai minua vastaan jotakin. Itse en ole lytännyt mitään konsolia, vaan haukkunut ihmisiä jotka valittavat täysin epäoleellisista asioista.

Heitetäänpä uusi tappelun aihe:

Nintendo varasti Microsoftilta idean Wiin "innovatiiviseen" ohjaimeen. Olihan kuitenkin samanlaista tekniikkaa käytetty jo vanhassa PC-ohjaimessa.

Tapelkaa siitä, minä jatkan töitä.
 
Vastaus: DualShake

Pibe sanoi:
Siis luetko viestejäni ollenkan? En nyt ole väittänyt että tattien pohjaan painaminen olisi joku maailman luokan innovaatio sonyltä, vaan että se idea on otettu sonyltä toisiin ohjaimiin niin ettei kukaan valittanut. Sonylle valitetaan niinkin pienestä asiasta kuin Guidenappula, vaikka sillä ei ole mitään pelillistä merkitystä.

No luepa vaikka nämä viestiesi osat.

Pibe sanoi:
No mainittakoon nyt Xboxilta todella tärkeä esimerkkipeli, joka muuttuisi täysin eriluontoiseksi ilman tuota ominaisuutta; Halo.

Pibe sanoi:
Tatin pohjaan painamisesta sen verran, että esimerkiksi halossa siitä laitetaan scope päälle. Ilman tätä toimintoa se pitäisi laittaa jollain muulla namiskalla päälle, joten siihen menisi enemmän aikaa eikä voisi myöskän tähdätä yhtä helposti.
 
Vastaus: DualShake

keiu sanoi:
Ja ideoiden pölliminen on sitä että jollain on idea, ja se pöllitään. Sony pölli kylmästi Nintendon idean eikä sitä tarvitse mielestäni kaunistella.
No, sulla on ihan oma määritelmä idean pöllimisestä mutta pidä ihan vapaasti se. Kerroin jo miten homma toimii käytännössä eikä se ole mitään kaunistelemista. Molemmilla on sama idea ja ne tuodaan markkinoille silloin kun kumpikin katsoo ajan olevan kypsä. Jos kilpailija tuo ensin ja katsotaan että kannattaa lähteä oman sovelluksen kanssa mukaan markkinoille niin se on ihan normaalia kilpailutoimintaa. Jos sitä sanoo idean pöllimiseksi niin täytyy olla aika vahvat asennelasit päässä.
Veikkaan yhä että seuraavassa PSPssä on kosketusnäyttö ja ehkä myös kaksi näyttöä. Olisi hyvinkin odotettava veto Sonylta. Senkin jälkeen joku varmasti olisi sitä mieltä että Sony oli varmasti kehitellyt moista jo pitkän aikaa ja vain sattui tuomaan sen markkinoille vasta Nintendon jälkeen.
Ei varmaan Sonylla oltu kuultukaan kosketusnäytöstä ennen DS:ää puhumattakaan siitä että olisi mietitty sellaisen käyttämistä käsikonsolissa. Kuten kirjoitin: http://www.konsolifin.net/bbs/showpost.php?p=365779&postcount=22
 
Vastaus: DualShake

Karma sanoi:
No, sulla on ihan oma määritelmä idean pöllimisestä mutta pidä ihan vapaasti se. Kerroin jo miten homma toimii käytännössä eikä se ole mitään kaunistelemista. Molemmilla on sama idea ja ne tuodaan markkinoille silloin kun kumpikin katsoo ajan olevan kypsä. Jos kilpailija tuo ensin ja katsotaan että kannattaa lähteä oman sovelluksen kanssa mukaan markkinoille niin se on ihan normaalia kilpailutoimintaa. Jos sitä sanoo idean pöllimiseksi niin täytyy olla aika vahvat asennelasit päässä.

Ei varmaan Sonylla oltu kuultukaan kosketusnäytöstä ennen DS:ää puhumattakaan siitä että olisi mietitty sellaisen käyttämistä käsikonsolissa. Kuten kirjoitin: http://www.konsolifin.net/bbs/showpost.php?p=365779&postcount=22

Myönnän etten tiedä teknologiasta ja sen kehittelystä juuri mitään mutta bisneksestä olen tässä kohta vuosikymmenen kokemuksella oppinut mielestäni jotain. Ideoiden pölliminen on normaalia liiketoimintaa kyllä. Se on yksi bisneksen lähtökohdista ja tärkeimpiä tapoja menestyä. Tässä tapauksessa Sony pölli Nintendon idean koska se oli järkevää. En ymmärrä miksi se on niin vaikea hyväksyä? Voihan sitä toki arvailla ettei se ollut pöllitty idea ja Sonylla oli tuo kyseinen ohjain kehitteillä jo paljon ennen Wiin kehityksen aloitttamista. Voi olla. Ei vain todennäköistä. Minulla ei ole minkäänlaisia "asennelaseja" päässä, minulle on aivan sama kuka pöllii keneltä ja mitä. Tässä tapauksessa nostan Sonylle hattua siitä että pöllivät hyvän idean kilpailulta, se todennäkösesti kannatti.

Ja muuten, jos olet varsin hyvä löytämään kilpailijoiden ideoita, pöllimään niitä ja soveltamaan niin olet todennäköisesti halutumpaa tavaraa työmarkkinoilla kuin se alkuperäisen innovaation tekijä. Idean pölliminen on kuitenkin se ensimmäinen vaihe tuotteen suunnittelussa. Vain jos tämä ei tuota tulosta aletaan suunnittelemaan uutta.
 
Vastaus: DualShake

Niin noh, jos tuolle linjalle lähdetään, niin Pleikkarihan sai alkunsa Nintendolle kehiteltävästä systeemistä... Siinäpä vuosikymmenen suurin puhallus! :D
 
Vastaus: DualShake

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=16969
GamesIndustry: The controller. You showed off the boomerang, then said it was a prototype, and now you've come back and done the Dual Shock but with a twist - no pun intended. How long have you known that this was the plan?

Phil Harrison: The motion sensing controller has been thought about since about 1994, but in reality, you can't make some of the ideas that we have because the technology is not available in sufficient quantity or at a low enough price, and you kind of have to wait for certain things to converge. We had the concept of PlayStation Portable for many years before we could actually deliver it at a price and at a standard that was acceptable.

GI: The controller is obviously a surprise to the industry. We've been thinking about it for a while, but it's a relatively recent addition to the format. We didn't show it last year, because we weren't ready to. The boomerang, as you call it, was very clearly designed as a design concept, and was never intended to be the final controller, despite what everybody said about it.

PH: I think we certainly saw the strength of feeling that existed about the boomerang - even though nobody in the world ever held it in their hand. I thought that was very interesting, that people were criticising it for what it looked like, not how it felt.

GI: When you made the decision to put the tilt functions into the pad, how heavily influenced was that by the great response Nintendo has had to the same kind of technology in the Wii controller?

PH: I think that some of the research that we've done, clearly other companies have been doing as well - so there's nothing completely surprising about that. But I know that the strategy was to take what was already a winning formula - to have a controller as well regarded as it, and kind of the de facto industry standard that this PlayStation shape controller has become. If you include the ones that are packed in, the secondary ones and the knock-offs that are the same shape, there are probably around 400 million of these things that have been sold on PSone and PS2.

So, we kind of took an "if it ain't broke, don't fix it" strategy - but by adding motion sensitivity to the controller... Well, we didn't start the wave, but we've kind of jumped onto that wave. I'm quite happy to admit that, but that will be one of the defining characteristics of next-generation gaming, the complexity and sophistication of input that you can get from a very simple device.
 
Vastaus: DualShake

feldon sanoi:
Niin noh, jos tuolle linjalle lähdetään, niin Pleikkarihan sai alkunsa Nintendolle kehiteltävästä systeemistä... Siinäpä vuosikymmenen suurin puhallus! :D
Nintendohan saa syyttää ihan itseään, kun eivät sitten halunneetkaan Kutaragin ja kummaneiden kehittämää CD-asemaa tuotteisiinsa. ;)
(EDIT: Ai niin, PlayStationhan on sitten tietysti Nintendon innovaatio :rolleyes:, kyllä Sony on läpeensä paha, toisin kuin Yhdysvaltain rahamarkkinoilla merkittävää tulosta vääntävä sympaattinen monikansallinen korporaatio)

Coca-Colankin olisi kannattanut ostaa Pepsi kuleksimasta kun sitä 1930-luvulla tarjottiin.

Blaa blaa... ;)
 
Vastaus: DualShake

Knight sanoi:
Helvetin häpeällistä puuhaahan tämä on.

http://img216.imageshack.us/img216/3391/239998031l2fh.jpg

Ripattuhan ei siis ole vain Nintendolta, vaan myös Microsoftilta: ohjaimeen on otettu liipasinten ja olkanappien yhdistelmä sekä juuri Home-nappi. En ihmettele, että konferenssissa ohjaimen paljastuksen yhteydessä yleisö ei pompannut tuoleistaan taputtamaan Kutaragille - sen sijaan ihmettelen, etteivät alkaneet buuaamaan. No, kai toimittajat osaavat olla tarpeeksi neutraaleja.

"Joo" Mitähän ohjainta on epätoivoisesti jouduttu Xboxille kopsaan ku ei sen omilla tee mitään? Niinpä...:rolleyes: S-ohjaimella nyt jotain pelaa, mutta kummasti boxille saa myös PS2 ohjaimen. Eikä tuo Wiin ohjain mielestäni mikään vallankumous ole. Ei tuntuisi mitenkään hienolta pelata ohjaimella joka muistuttaa kaukosäädintä. Ja olen jokaisen konsolin ohjainta koettanut (PS2, Xbox ja Cube) että ei perustu mihinkään "fanitukseen" kommentit
 
Vastaus: DualShake

Tuomas sanoi:
"Joo" Mitähän ohjainta on epätoivoisesti jouduttu Xboxille kopsaan ku ei sen omilla tee mitään? Niinpä...:rolleyes: S-ohjaimella nyt jotain pelaa, mutta kummasti boxille saa myös PS2 ohjaimen.
Kummasti noita adaptereja on joka konsolille ja kummasti noita 3rd party -ohjaimiakin löytyy, joten en usko, että niitä löytyy sen vain ja ainoastaan sen takia, että kaikki vihhaa pelkästään S-ohjainta. Aika mielenkiintoista dissausta myös tosta Ässästä, joka on kyllä yleisesti kehuttu, ellei satu omaamaan (erityisen) isoja käpäliä (nuuh, Paveck). Itsekin tykkään ässäillä sillä.

Tuomas sanoi:
Eikä tuo Wiin ohjain mielestäni mikään vallankumous ole. Ei tuntuisi mitenkään hienolta pelata ohjaimella joka muistuttaa kaukosäädintä. Ja olen jokaisen konsolin ohjainta koettanut (PS2, Xbox ja Cube) että ei perustu mihinkään "fanitukseen" kommentit
. En kyllä myöskään ymmärrä, miten jollain voi olla noin suuri viha kaukosäädintä kohtaan, että se estää sen hyvyyden tuollaisen ohjaimen mallina. En varmasti tiedä, mutta signaturen perusteella ainoa omistamasi konsoli on PS2, joten tuskin mitään kovin suurta tatsia olet noihin muhin ohjaimiin saanut verrattuna siihen, johon kätesi ovat jo tottuneet - eli PS2-ohjaimeen.

Tietenkin käsiä on erilaisia, mutta en vaan voi kuvitella ketään ensi kertaa mitään näistä ohjaimista koskettavaa toteamassa DS:ää ergonomiseksi käsissä ainakaan analogitat(e)illa pelatessa. Toki tuohonkin kädet tottuu, mutta kyllä nuo muut vaan jotenkin mukavemman pyöreitä ovat.
 
Vastaus: DualShake

Mikä taistelu tanner täst on tullu? Eikö täällä pitäis keskustella ohjaimista,eikä tapella..? oon taustalla seurannu jutusteluu ja se on näyttäny välil hyvältä,mut sit taas joku suuttuu jostain kommentista ja soppa on taas valmis.. tai no tapelkaa vaa. meneehän aika sitäki seurates.. :D
 
Vastaus: DualShake

fDiamond sanoi:
Alue on kuitenkin konsolisota että antaa mennä vaan. :)
Juuri näin. Täällä saavat jopa moderaattoritkin rohkeasti ilmaista mielipiteensä, jos on jotain hampaankoloon vielä jäänyt. MUTTA!, henkilöllisyyksiin ei ole menemistä eli pidetään tappelut asiatasolla.
 
Vastaus: DualShake

No kommentoidaanpas nyt tätä hieman...
Knight sanoi:
Ripattuhan ei siis ole vain Nintendolta, vaan myös Microsoftilta: ohjaimeen on otettu liipasinten ja olkanappien yhdistelmä sekä juuri Home-nappi.
Se on kyllä niin päin, että Xboxin ohjaimeen on otettu idea Sonyltä neljään päätynappulaan. Edellisessä MS:n ohjaimessahan oli kaksi päätynappulaa ja siitä he saivat paljon negatiivista palautetta. Sony taas otti idean liipaisimiin MS:ltä. Eipä liipaisimien "varastamisesta" valitettu Nintendollekan aikoinaan... Sonylle itketään.

Pidän todella hyvänä asiana että MS varasti idean neljään päätynappulaan, tattien pohjaan painamisiin sekä A:n, B:n, X:n ja Y:n sijoituksiin koska nyt voin nauttia enemmän Xboxilla pelaamisesta.
Pidän myös todella hyvänä asiana että Sony varasti idean liipaisimiin, nyt voin nauttia pleikkarillakin enemmän ajopeleistä.

Jos jollain näillä foorumeilla on pahat konsolilasit päässä, se on sinä. Yrität jokaisessa postauksessasi mollata Sonyä - vieläpä täysin turhista asioista.
 
Vastaus: DualShake

Ehkä keskustelusta saataisiin edes järkevämmän kuuloista, jos ei puhuttaisi varastamisesta tai pöllimisestä.

Jos jutussa mennään tarpeeksi pitkälle, niin eiväthän yritykset tee mitään muuta kuin "varasta" tai "pölli" ja pistä sitä sitten paketiin tai palveluksi.
 
Vastaus: DualShake

Hex sanoi:
Ehkä keskustelusta saataisiin edes järkevämmän kuuloista, jos ei puhuttaisi varastamisesta tai pöllimisestä.

Jos jutussa mennään tarpeeksi pitkälle, niin eiväthän yritykset tee mitään muuta kuin "varasta" tai "pölli" ja pistä sitä sitten paketiin tai palveluksi.

Mutta eiväthän ne teekkään? Nykyään täysin uusia konsepteja ei käytännössä nähdä, ja kuten sanoin aikaisemmin, bisnessuunnitelmaa tehdessä ensimmäinen askel on aina kilpailun analysointi ja hyvien ideoiden apinointi. Tätähän tässä olen koittanut sanoa.

Ja Pibe, Segalle kuuluu kunnia analogisista liipasimista jos tahdotaan edelläkävijöitä etsiä :cool:
 
Vastaus: DualShake

keiu sanoi:
Ja Pibe, Segalle kuuluu kunnia analogisista liipasimista jos tahdotaan edelläkävijöitä etsiä :cool:
Kunnia rajoittunee kuitenkin vain käyttöön peliohjaimissa. Teknologiaa on varmasti käytetty aikaisemmin teollisuuden ja tutkimuksen saroilla. ;)

Mutta tosiaan, Sony on tutkinut liikkeentunnistusta jo pidemmän aikaa (piti tulla jo PSP:lle) ja Nintendon inspiroimana päätti ottaa teknologian käyttöön PS3:lla.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin PS3:n ohjaimen liikkeentunnistus on monipuolisempi (six axis) kuin Nintendolla (three axis), mutta ulkoisen sensorin avulla Nintendon Wii tunnistaa lisäksi ohjaimen paikan tilassa.
 
Vastaus: DualShake

keiu sanoi:
Ja Pibe, Segalle kuuluu kunnia analogisista liipasimista jos tahdotaan edelläkävijöitä etsiä :cool:
Aijaa, en tiennytkän. Oliko tuo Saturnin ohjaimessa?
Aika monilta vanhoilta tekijöiltä nykyohjaimissa juttuja.

EDIT: Tämä vahvistaa vaan mielipidettäni siitä, että noista varastamisista valittamisissa ei ole mitään ideaa.
 
Vastaus: DualShake

Pibe sanoi:
Aijaa, en tiennytkän. Oliko tuo Saturnin ohjaimessa?
Aika monilta vanhoilta tekijöiltä nykyohjaimissa juttuja.

Dreamcast. Xboxin ohjain muistuttaa tuota todella paljon, varsinkin se vanha limppu.
 
Ylös Bottom