Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DualShake

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tabsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: DualShake

Tuomas sanoi:
Mutta miten noita olisi tarkoitus pelata?
E3-messusivuja on ympäri internetiä, ja jokaiselta löytyy informaatiota, kuinka wiimotella pelataan. Pelitapa vaihtelee ymmärrettävästi peleittäin.
 
Vastaus: DualShake

Tautofonia sanoi:
E3-messusivuja on ympäri internetiä, ja jokaiselta löytyy informaatiota, kuinka wiimotella pelataan. Pelitapa vaihtelee ymmärrettävästi peleittäin.

Meinaan peli kohtaisesti. Esim nyt Red Steele. Eikös sillä voi tähtäillä liikuttamalla itse ohjainta? Luulisi ainakin sen lopettavan (jos nyt tuo kunnolla toteutetaan) sen valituksen että hiiri&näppis on parempi FPS-peleihin. Sekin riippuu vaan osaamisesta, ei siitä ettäkö konsolin ohjain ei niihin soveltuisi.
 
Vastaus: DualShake

Tuomas sanoi:
Meinaan peli kohtaisesti. Esim nyt Red Steele. Eikös sillä voi tähtäillä liikuttamalla itse ohjainta? Luulisi ainakin sen lopettavan (jos nyt tuo kunnolla toteutetaan) sen valituksen että hiiri&näppis on parempi FPS-peleihin. Sekin riippuu vaan osaamisesta, ei siitä ettäkö konsolin ohjain ei niihin soveltuisi.

Hiiri ja näppis on edelleen parempi fps-peleihin, sen sijaan wiimote voi tuoda jotain uutta ammuskeluun.
 
Vastaus: DualShake

Red Steel on pistetty aika matalaksi esim. IGN:llä.

http://revolution.ign.com/articles/707/707908p1.html

While the game continues to show promise even now on the showroom floor, our hopes for the control and intuitive "New FPS" experience has yet to be delivered, as Red Steel comes up lacking at Nintendo's booth.

For starters, the game doesn't hit the level of detail and style found in the target renders shown a while back, or even the official trailer that we have on our own site.

The idea for Wii FPS games is to eliminate the need for dual analog sticks, but Red Steel isn't solving any problems, as analog control is being mapped directly to the Wii-mote. Since the sensor bar is placed above or below the television, players point at the bar itself, not at the screen. For this reason, the game doesn't allow pinpoint accuracy with the Wii-mote, as players have to steer a cursor rather than aiming at a point on-screen, which is a far more natural approach.

As it stands right now, we can't recommend the game to anyone due to the shaky controls and lack of polish.
 
Vastaus: DualShake

Super hyvin pelaava näppis ja hiiri-ukko voittaa aivan varmasti super hyvän ohjaimella pelaavan ukon. Siinä mielessä ei ole mielipide asia. Siinä mielessä on, että kummalla tuntuu paremmalta pelata. Itse pelaan mieluummin ohjaimella. Wiin ohjain taasen saattaa muuttaa mielipidettä.
 
Vastaus: DualShake

Totta, toinen asia mikä harmittaa konsoliräiskinnässä on kunnolliset nettipelit. Niitä ei ole. Pleikkarit ja boxit tuntuvat olevan lätkälammaskansan pelivehkeitä, jotenka mikään syvällisempi nettipelikokemus ei varmaankaan kansaa kiinnosta. Tai toisaalta sitä ei ole mahdollista toteuttaa uskottavasti.
 
Vastaus: DualShake

Pibe sanoi:
Super hyvin pelaava näppis ja hiiri-ukko voittaa aivan varmasti super hyvän ohjaimella pelaavan ukon. Siinä mielessä ei ole mielipide asia. Siinä mielessä on, että kummalla tuntuu paremmalta pelata. Itse pelaan mieluummin ohjaimella. Wiin ohjain taasen saattaa muuttaa mielipidettä.

Hiiri+näppis on kyllä etu pelatessa. SOCOMia pelaava kaveri jokin aikaa sitten juuri valitti siitä että aloittelijakin hiiren ja näppiksen kera pyyhkii parhaillakin padipelaajilla lattiaa. Tämä kun ei itse tykkää pelata muuta kuin padilla niin ymmärrettävästi harmittaa.

Meni offtopiciksi. Sori.
 
Vastaus: DualShake

keiu sanoi:
Tuo on muuten hyvä sivu. Kun joskus keräilin ohjaimia (löytyykin yhä hyvä 60 erilaista) niin koitin vastaavaa sivua saada aikaiseksi mutta ei riittänyt taidot eikä aivot.

CD32 olis pitänyt laittaa tuohon listaan. Olihan se sentään kovempi juttu kuin Jaguar. Mutta jenkit on jenkkejä...

edit: tai tarkemmin ajatellen.. ei oliskaan tarvinnut. Onhan noita yrittäjiä ollut muitakin ja CD32 ei tosiaan tuonut yhtään mitään uutta ohjainpuolelle..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: DualShake

Ennen E3:sta oli juttua tuosta Wiimoten rumblesta:

"Yes there's feedback in it even though it is wireless, we will show more at E3. Before in our wireless controllers, we didn't put feedback because of battery life problems but now we have found a way to do it without lowering the battery life of the remote."

Kuulemma Nintendo of Canadan suusta: http://www.vooks.net/modules.php?module=article&id=10579

Voisiko tämä olla syy siihen miksei Sonyn ohjaimessa ole rumblea, vähän niin kuin Wavebirdissäkään ei ollut?
 
Vastaus: DualShake

Decrepify sanoi:
Ennen E3:sta oli juttua tuosta Wiimoten rumblesta:

"Yes there's feedback in it even though it is wireless, we will show more at E3. Before in our wireless controllers, we didn't put feedback because of battery life problems but now we have found a way to do it without lowering the battery life of the remote."

Kuulemma Nintendo of Canadan suusta: http://www.vooks.net/modules.php?module=article&id=10579

Voisiko tämä olla syy siihen miksei Sonyn ohjaimessa ole rumblea, vähän niin kuin Wavebirdissäkään ei ollut?
Eikös Sony ole kuitenkin ilmoittanut, että rumble ei yksinkertaisesti tule laitteeseen? Selityskin on hiukan toinen.
 
Vastaus: DualShake

Siis Sonyhan ilmoitti rumblen puuttumisen johtuvan gyron sotkeentumisesta.
Itse luulen että oikeasti kyseessä on kuitenkin se oikeusjupakka. Ei voe tietää. Joka tapauksessa rumblen puuttuminen harmittaa vähän, mutta pelaan tästedes varmaan kalankin pelejä ilman tärinää, että tottuisin PS3:a varten.
 
Sorry kuittailu...

Pibe sanoi:
pelaan tästedes varmaan kalankin pelejä ilman tärinää, että tottuisin PS3:a varten.

Tämäpä nerokasta! Oman pelikokemuksen heikentäminen onkin kekseliäs tapa varautua pelaamaan eri laitteilla, niin että kaikkia vaihtoehtoja yhdistää enää pienin yhteinen nimittäjä.

Perinteisessä konsolisotahengessä voisin ehdottaa, että maksat tästä lähtien kaikista ostoksistasi parisataa ylimääräistä, jotta tottuisit PS3:een. :D

Ideaa voi muutenkin laajentaa: jos talouteen esimerkiksi kuuluu käsikonsoli, muitakaan konsoleita on turha pelata enää isosta telkkarista, vaan mobiilipelaamisen tottuakseen kannattaa hankkia pienin mahdollinen näyttö ja sijoittaa se niin, että aurinko kiiltelee siitä ikävästi. ;)

(Anteeks, ei millään pahalla - oli vaan pakko kuitata...)
 
Vastaus: Sorry kuittailu...

Xbugs sanoi:
Oman pelikokemuksen heikentäminen onkin kekseliäs tapa varautua pelaamaan eri laitteilla, niin että kaikkia vaihtoehtoja yhdistää enää pienin yhteinen nimittäjä.
Säädänpä siis XO:n pukkaamaan SD-resoa jotta tuleva ensikokemus pissiksen kanssa ei tuota ahdistusta... :rolleyes:
 
Vastaus: Sorry kuittailu...

Xbugs sanoi:
Tämäpä nerokasta! Oman pelikokemuksen heikentäminen onkin kekseliäs tapa varautua pelaamaan eri laitteilla, niin että kaikkia vaihtoehtoja yhdistää enää pienin yhteinen nimittäjä.
Se ei ole pakosti oman pelikokemuksen heikentämistä, vaan erilaisuuteen totuttautumista. (EDIT: Ja ei siihen periaatteessa edes tarvitse totuttautua, koska pelaan mm. Socomia jo nyt ilman värinöitä. Samoin Haloa.)

Mitä sinä tulet kritisoimaan toimintatapojani? Viestistäsi ja yleensäkin viesteistäsi paistaa ainainen negatiivisuus, jota en halua kohdistettavan minua kohti. Valita muille.
 
Vastaus: DualShake

Decrepify sanoi:
Siis se patenttisotku?
Näin taitaa olla -- en itsekään usko, että oikea syy on gyro-toimimman häiriintyminen ja sitä paitsi olisihan sen värinän aina voinut laittaa pois päältä!
Juttu menee käsittääkseni näin: Immersion vaati 90M$ Sonylta DualShockin värinän takia. Niinpä Sony ilmoitti poistavansa ominaisuuden DualShakeen, jonka johdosta Immersion ehdotti värinän kehittämistä uuteen ohjaimeen (pyytäen tietenkin niitä 90M$) -- Sony kieltäytyi. Sony siis yksinkertaisesti panee halvalla kannattajiaan poistamalla värinän.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että värinän poistaminen on yleisesti ottaen pelikokemuksen heikentämistä. Vaikka se onkin pelimekaniikan kannalta hyödytön ominaisuus -- tuo se tunnelmaa. Esimerkiksi Rez olisi varmasti paljon ankeampi ilman värinöitä.
 
Vastaus: DualShake

tabsa sanoi:
Näin taitaa olla -- en itsekään usko, että oikea syy on gyro-toimimman häiriintyminen ja sitä paitsi olisihan sen värinän aina voinut laittaa pois päältä!
Juttu menee käsittääkseni näin: Immersion vaati 90M$ Sonylta DualShockin värinän takia. Niinpä Sony ilmoitti poistavansa ominaisuuden DualShakeen, jonka johdosta Immersion ehdotti värinän kehittämistä uuteen ohjaimeen (pyytäen tietenkin niitä 90M$) -- Sony kieltäytyi. Sony siis yksinkertaisesti panee halvalla kannattajiaan poistamalla värinän.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että värinän poistaminen on yleisesti ottaen pelikokemuksen heikentämistä. Vaikka se onkin pelimekaniikan kannalta hyödytön ominaisuus -- tuo se tunnelmaa. Esimerkiksi Rez olisi varmasti paljon ankeampi ilman värinöitä.

Ei, kyllä Sony joka tapauksessa joutuu maksamaan tuon 90M dollaria. Immersion vain vihjasi että kunhan eivät valita päätöksestä niin sopuun voidaan päästä PS3n osalta. Mahdollista toki on että valitus menee läpi muttei ilmeisesti todennäköistä.
 
Vastaus: DualShake

keiu sanoi:
Ei, kyllä Sony joka tapauksessa joutuu maksamaan tuon 90M dollaria. Immersion vain vihjasi että kunhan eivät valita päätöksestä niin sopuun voidaan päästä PS3n osalta. Mahdollista toki on että valitus menee läpi muttei ilmeisesti todennäköistä.
Ai se menikin näin. Kiitos korjauksesta.

Joka tapauksessa on mielestäni varsin typerää toimintaa Sonyn puolelta.
 
Ylös Bottom