Vastaus: DualShock 3
No niin, nyt on niitä omia kokemuksia DualShock 3:sta! Ei tarvitse enään nojata toisen käden tietoon.
Ensimmäiset huomiot kiinnittyivät ohjaimen painoon, joka on tärinämoottoreiden takia luonnollisesti hitusen suurempi. Ohjain on myös jämerämmän tuntuinen, kun sitä lujasti rutistelee - ei mitään natinoita kuulu. Näppäimet vaikuttavat samoilta, kuten d-pädikin. Tateissa on havaittavissa hiuksen hienoa kuperuuden vähentymistä. Liipaisimet vaikuttaisivat liikeradoiltaan asti olevan identtiset SIXAXIS-ohjaimeen nähden.
Entäs ne tärinät? Kyllä, ne löytyy

Kävin läpi lähes koko pelikirjaston ja ikäväksi oli todettava tässä vaiheessa vain muutamien artikkelien tukevan tätä ominaisuutta. Kuten oli odotettavissa, esimerkiksi Uncharted sai nyt sen puuttuvan tatsin näiden tärinöiden myötä. Kun pelihahmon sydän sykkii haavoittumisesta, hakkaa ohjaimessa tärinät samaa tahtia tai kun hyppäät pidemmän loikan, tullaan alas tärinöiden kera. Luonnollisesti ampuessa tärinät antavat sen rekyylin tunteen.
Ilahduttavaa oli huomata vanhan kunnon SOCOM II:n pelittävän nyt PS3:lla myös tärinöiden kanssa.
Paketista avatun DualShock 3:n lataaminen täyteen kesti arviolta puolitoista tuntia. Tämän jälkeen se oli iskuvalmis (johdottomana) ja antoi nyt tärinöillä täydennetyn pelikokemuksen. Tärinät ovat heti oletuksena päällä, joskin ne saa pois PS-näppäimen kautta. Hintaa ostokselle tuli noin 50 (koodilla WGASIA5, sai 5 dollarin alennuksen!) ja tilauspaikka oli
yesasia.com. Mukana ei tullut USB-latausjohtoa. Toimitus kesti puolitoista viikkoa siitä kun ilmoittivat pistäneensä postiin.
Muutamia esimerkkejä joista näyttää tärinät löytyvän jo nyt:
Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction
Tässä löytyi
hyvin ohkainen tärinätuntemus pistoolia käytettäessä, mutta jakoavain antoi jo kunnon potkun.
Uncharted: Drake's Fortune
Loikat, tippumiset vähääkään korkeammalta, ampuminen, osuman ottaminen ym.
Formula One Championship Edition (latasi 33 Mb päivityksen)
Reunakivet tuntuu heti tärinöinä, kuten tietysti kontaktit muihin kilpureihin. 'Automaattilootan' toimintaa ei voinut havannoida tärinöiden kautta laisinkaan.
Folklore
Taistelussa kun mättää hengillä muita tai saa itse osumaa
MotorStorm (vaati pelin päivittämisen)
Oli oletuksena pois päältä. Valittavana on kolme eri voimakkuusastetta tärinöille. Kontaktit ja radalla hyppiminen tuodaan näin hyvin esille.
Resistance - Fall of Man (vaati pelin päivittämisen)
Tärinät päivittämisen jälkeen heti päällä. Ampuminen ja osuman ottaminen värisyttää, mutta perätukilla heiluminen ei.
Heavenly Sword (vaatii pelin päivittämisen)
Kun Nariko saa osumaa tuntee se pelaaja näpeissään.
Super Stardust HD (vanha versio vaatii päivittämisen)
Kun meteoriitit saa osumaa, eli käytännössä tärisee koko ajan
Warhawk (vaatii pelin päivittämisen)
Ei testattu vielä kirjoitushetkellä, pitäisi kuitenkin löytyä.
Gran Turismo Prologue
Tärinät mukana kertomassa pukkailuista, reunavallista ym.
Pelejä, joista ei tärinää löytynyt tällä testaamisella:
Call of Duty 4
GRAW2
Rainbow Six: Vegas
Virtua Tennis
flOw
Gran Turismo HD
Blast Factor
EDIT: Hartzulle kiitos vinkistä! Päivitysten myötä alkoi löytymään laajempaa tukea
EDIT #2: Päivitetty tuota pelilistaa