Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dualshock vs. Dualshock 2 - Ohjaimen laatu/kestävyys

simo

New Member
Onko kenelläkään muulla ollut ns. laatuongelmia ds2-ohjaimen kanssa ? Itselläni on ollut nyt ps2 n. 4kk ja tuosta ds2:sta on jo R1 ja R2-napit aika lahossa kunnossa, liikkuvat hassusti ja jumittavat. Onhan sillä ssx:ää ja thps3:sta väännetty mutta originaali ds-ohjain on kestänyt jo ainakin 3 vuotta ja toimii edelleen moitteettomasti.

Mietin vaan että onko tuo maanantaikappale vai yleisempikin ongelma ?
 
ite en oo huomannu mitään ongelmia ohjaimessa joka on kuitenkin ollu pleikkarin ilmestymisestä asti ykkösen ojaimista yks on hajonu ja sekin oma syy kun kompastuin johtoon ja ohjain tuli lattialle tää oli siis ykkösen dualshok niissä alku peräsissä dualshokittomissa ei oo ollu vieläkään mitään vikaa
 
Ilokseni voin ilmoittaa, että missään PS tai PS2 ohjaimessa ei ole ollut ikinä mitään vikaa. Laatutyötä onneksi.
 
PS2:sen ohjaimet minun käytössäni ovat kyllä olleet todella kestäviä, ja toimivia. Olen todella tyytyväinen
 
Liiallisen pelaamisen (siis niinku TODELLA liiallisen pelaamisen) ansiosta nuo DS2:den napit saattavat löystyä, koska ovat analogisia. Ja tota ohjainta ei myöskään pelatessa kannata muutenkaan ajatella minään stressinpurku kapulana.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan simo
Onko kenelläkään muulla ollut ns. laatuongelmia ds2-ohjaimen kanssa ? Itselläni on ollut nyt ps2 n. 4kk ja tuosta ds2:sta on jo R1 ja R2-napit aika lahossa kunnossa, liikkuvat hassusti ja jumittavat. Onhan sillä ssx:ää ja thps3:sta väännetty mutta originaali ds-ohjain on kestänyt jo ainakin 3 vuotta ja toimii edelleen moitteettomasti.

Mietin vaan että onko tuo maanantaikappale vai yleisempikin ongelma ?

Joo, vähän samantapaisia ongelmia myös minulla. Syynä osittain
peli nimeltä Devil May Cry, jota tuli tahkottua DS2:n kannalta
turhan voimallisesti. Uuden ohjaimen hankinta tullee ajankohtaiseksi piakkoin.
 
Ei ole ollut ongelmia, mutta jotenkin heppoisemman oloinen tuo ds2 on. Ainakin minusta...
 
No ds2 ohjainhan kestää ikuisesti. Se kestää monta monituista lattialle pudotusta (nimimerkillä kokemusta löytyy) ja ei kärsi koskaan pitkien peli sessioidenkaan takia. ds1 ohjain taas on toinen juttu. Vaikken itse psx:ää ole omistanutkaan, niin tiedän monta, joilla on mennyt ds1 ohjain hajalle.
 
Ei mitään erikoista paitsi että DS2:en R1 nappula jää aina välillä jumiin, mitään muuta ei ole ilmennyt. Tosin sekin johtuu liiallisesta THPS3:en pelaamisesta :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan k_laakso
Ei mitään erikoista paitsi että DS2:en R1 nappula jää aina välillä jumiin, mitään muuta ei ole ilmennyt. Tosin sekin johtuu liiallisesta THPS3:en pelaamisesta :D

Sama DS2:n R1-nappula jumittaa myös itsellä, onneksi harvoin ja kun namiskan saa helposti ruotuun, ei itselle haittaa tuosta ole.
(Pelasin SSX:ää, jolloinka ekan kerran ohjain temppuili.)

Samoin vasen analogitatti on saanut hiertymiä varteensa reunoihin hankauksen takia kiihkeästi pelaavan naapurin kaverin toimesta.

Muuten DS2-ohjain on melkolailla samaa ok-laatua, kuin edeltäjänsä.
 
Mullekki on tullu pikkasen ongelmii ton DS2:n R1 napin kans joka aina välil tahtoo jumittuu pohjaa, mut eiköhän seki oo ihan omaa syytä ku tullu mätettyy niin paljo tot SSX Tricky...
 
mulla menee myös R- ja L-näppäimet jumiin (en nyt tarkalleen muista mitkä niistä) toisessa ohjaimessani silloin tällöin. Varsinkin Pro Evolutionissa R1-namiska (spurtti) jää turhan usein pohjaan. :p
Ostin aikoinaan PS2:n jo julkaisupäivänä mutta aika kohtuudella on tullut pelattua ajan kuluessa. ds2-ohjain on minun tapauksessani ollut siis todellakin heikompaa laatua kuin ds1:t aikoinaan.
Tiedä ny sitten voiko ton perusteella silti vielä tuomita mitään. :(
 
joops...

Olen nyt pelannut vähän yli vuoden ps2:lla ja alkuperäisen ohjaimen R1 ja R2 nappulat jumittavat.
Ssx:ssä R1 jumittaa todella usein ja R2 naksuu erittäin epämääräisesti. R2 ei saa myöskään painettua kunnolla pohjaan.
Otetaan huomioon että koneella pelataan n.2 h joka päivä. Yleensä pelaan kylläkin 3-5 h päivässä.
Ja ohjaimet ovat tippuneet pari kertaa lattiallekkin.
Alkuperäisessä ohjaimessa on tiputuksen jäljiltä irronnut tärinämoottori.
Kauhea ääni kun ohjain tärisee...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku
No ds2 ohjainhan kestää ikuisesti. Se kestää monta monituista lattialle pudotusta (nimimerkillä kokemusta löytyy).
Samoin
ds1 ohjain taas on toinen juttu. Vaikken itse psx:ää ole omistanutkaan,
Minä olen
niin tiedän monta, joilla on mennyt ds1 ohjain hajalle.
Nyt tiedät yhden enemmän.

Mulla on molemmat lentäny kaverin toimesta monesti lattialle(vahingossa tai suuttumisen takia). Ja ds1-ohjain hajos. Se tosin saatiin korjattua, oli täynnä jotain töhkää kuulemma.

Ja ds2 kestää vaikka seki on kohdannu saman kohtalon kaverin toimesta ja pelailen sillä MGS2:hta varmaan 3-5 h/päivä, ainaki 2-3 päivää/viikko (ajantaju sitä pelatessa katoo aika ilosesti).
 
Minulla DS2:n oikea tatti pyörii ja vasen tatti on todella kulunut, kiitos GT3:n. Muuten ohjain toimii täydellisesti.

DS:ssä taas on enemmän ongelmia. Kerran X-nappi lopetti toiminnan, jouduin vaihtamaan ohjaimen sisällä olleen suojakumin jonka otin PSX:n vanhasta padistä. Kerran myös kaikki napit lakkasivat toimimasta, ja syynä oli irronnut kaapeli ohjaimen sisällä, sen kiinnittämisen jälkeen on toiminut moitteettomasti.
 
Ylös Bottom