Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dust 514

Itselleni tuli myös, mutta eipä tuosta kauaa ehdi nauttia koska on vain viikonlopun voimassa.. Jos nyt oikein siis käsitin

Viikonlopunhan tuo vain kestää, mutta käsittääkseni tälläisiä on tulossa myöhemminkin, vai?
 
Vastaus: Dust 514 [PS3 Hype]

Eilen pelasin taas muutaman matsin ja tuli mag mieleen, välillä sain sellaisen apinalauman omaan tiimiin että tuntui että porukka ei käsitä mitä pitäisi tehdä ja koko illan aikana en saanut testattua mehupatukkaa ja herättää kituvaa toveria ylös, aina isketään suicide nappia heti.
Hyvältä silti vaikuttaa.
Entisenä MAG miehenä tekis kyllä mieli päästä testaamaan, mutta ei ole vielä tuota Beta kutsua itselleni tullut. Ihan sikaa säkissä ei viitsi ostaa vaikka, eipä tuo 17€ nyt kovin paha hinta ole.
 
Vastaus: Dust 514 [PS3 Hype]

Entisenä MAG miehenä tekis kyllä mieli päästä testaamaan, mutta ei ole vielä tuota Beta kutsua itselleni tullut. Ihan sikaa säkissä ei viitsi ostaa vaikka, eipä tuo 17€ nyt kovin paha hinta ole.
Ei sitä sikaa tarvitse säkissä ostaa, open beta alkaa varmaan kohtapuoliin ja perus pelihän ei maksa yhtään mitään.
 
Vastaus: Dust 514 [PS3 Hype]

Ei sitä sikaa tarvitse säkissä ostaa, open beta alkaa varmaan kohtapuoliin ja perus pelihän ei maksa yhtään mitään.
Näinhän se on, mutta liipasin sormi vaan kutisee. Odottavan aika on pitkä. Planetside 2 näyttää vielä paremmalta ja siihen hype on kyllä melkoisen kova. MAG x100
 
Eikös tää perustu jollainlailla Eve Onlineen? Joku voisi tyhmää valaista miten Eve Onlinen pelaajat voivat vaikuttaa peliin.

Edit. Helvetin vaikea näin näppituntumalta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dust 514 [PS3 Hype]

Vaikuttaa kyllä äärimäisen jees peliltä. Piti ihan ostaa porsas kassissa että pääsi pelaa :p

EDIT: Kait tässä jonkinlaisen KFIN korpin saa aikaiseksi?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dust 514 [PS3 Hype]

Huh huh en ole yhdessäkää matsissa saanut herätettyä ketään henkiin ja kukaan ei ole minua erättänyt, vaikka olen varta vasten maannut odottelemassa sen aikaa kun pystyy. Ei ainakaan vielä tunnu medicille olevan mitään käyttöä tässä pelissä

edit
porukka odottelee spawni paikan vieressä milloin vastustaja ilmestyy ja tankilla naamaan (y)
 
Vastaus: Dust 514 [PS3 Hype]

Dust514 twitterissä jaetaan vähän väliä beta koodeja, ei weekend passeja. jos vielä on ilman niin kannattaa zoomailla sieltä.

Itse jätin tuon lääkintämiehen homman ja rupesin logistiikka lasseksi joka tarjoaa vaihtoehtoisia spawn paikkoja ja ammuksia niitä halajaville. Tavallaan sekin toimii lääkintämiehen roolissa kunhan saa parempia nano vimpaimia, mitkä parantaa elämää samalla kun suojat latautuu ja ammuksia ropisee.
 
Vastaus: Dust 514 [PS3 Hype]

Dust 514 Q&A CCP:n vastaavan tuottajan Brandon Laurinon kanssa:

Liitytäänkö yhtiöihin samalla tavalla kuin EVE Onlinessa ja voivatko pelaajat rekisteröityä samoihin yhtiöihin? (Wbrinkman, Alankomaat)
Kyllä, DUST 514 -pelissä on yhtiöitä. Tulemme kertomaan myöhemmin yksityiskohtia yhteistyöstä EVE Onlinen kanssa, mutta tietysti haluamme rohkaista ihmisiä tapaamaan ja työskentelemään DUST 514:n ja EVE Onlinen yritysten kautta.

DUST 514 ja EVE Online liittyvät siis läheisesti toisiinsa. Miten sulautatte ne yhteen siten, että pelaajat voivat hyötyä kummankin pelin pelaamisesta? (ridster3, Iso-Britannia)
Kun kirjaudut DUST 514 -peliin, kirjaudut samalle palvelimelle kuin kaikki EVE Onlinen pelaajat. Kaikki on yhteydessä toisiinsa: ystävät, sähköposti, talous, kaupankäynti ja tärkeimpänä taistelut, jotka tapahtuvat reaaliajassa EVE Onlinen avaruudessa ja DUST 514:n planeetoilla. Pelatessasi kumpaakin peliä hyödyt siitä, että voit tehdä joitakin asioita itse sen sijaan, että sinun täytyisi suostutella muita tekemään niitä kanssasi.

Liitytäänkö yhtiöihin samalla tavalla kuin EVE Onlinessa ja voivatko pelaajat rekisteröityä samoihin yhtiöihin? (Wbrinkman, Alankomaat)
Kyllä, DUST 514 -pelissä on yhtiöitä. Tulemme kertomaan myöhemmin yksityiskohtia yhteistyöstä EVE Onlinen kanssa, mutta tietysti haluamme rohkaista ihmisiä tapaamaan ja työskentelemään DUST 514:n ja EVE Onlinen yritysten kautta.

DUST 514 ja EVE Online liittyvät siis läheisesti toisiinsa. Miten sulautatte ne yhteen siten, että pelaajat voivat hyötyä kummankin pelin pelaamisesta? (ridster3, Iso-Britannia)
Kun kirjaudut DUST 514 -peliin, kirjaudut samalle palvelimelle kuin kaikki EVE Onlinen pelaajat. Kaikki on yhteydessä toisiinsa: ystävät, sähköposti, talous, kaupankäynti ja tärkeimpänä taistelut, jotka tapahtuvat reaaliajassa EVE Onlinen avaruudessa ja DUST 514:n planeetoilla. Pelatessasi kumpaakin peliä hyödyt siitä, että voit tehdä joitakin asioita itse sen sijaan, että sinun täytyisi suostutella muita tekemään niitä kanssasi.

Kuinka monta asetta DUST 514 -pelissä on? (Electrodos, Espanja)
Suljetussa betaversiossa on sadoittain erilaisia esineitä ja lisäämme niitä koko ajan.

Voivatko pelaajat mukauttaa ulkonäköään ja aseitaan? (Karimjaw, Iso-Britannia)
Tietysti, se on DUST 514:n pelikokemuksen ydinidea. DUST 514 -pelissä on lähes rajattomat mukautusmahdollisuudet. Voit mukauttaa hahmosi ulkonäön, puvun, aseet, varusteet, moduulit, värit ja niin edelleen. Hahmon lisäksi voit mukauttaa myös alustasi mielin määrin. Otteluita pelaamalla ansaitset lisää ISK-rahaa, ilmaista EVE Online -universumin valuuttaa, jota voit käyttää uusien tavaroiden hankkimiseen. Voit myös ostaa esineiden hankkimista varten pelin valuuttaa AURia PlayStation Storesta.

Mitä PS3:n ja PS Vitan välisiä cross-platform-ominaisuuksia DUST 514 -pelissä on? (War_BraWler_Pro, Ranska)
Tällä hetkellä PlayStation Vitan sovellus DUST 514:lle on kumppanisovellus. Voit ottaa DUST 514:n sosiaalisen ja hallintapuolen mukaasi minne ja milloin tahansa. Käytä sähköposti-, kaupankäynti- ja mukautustoimintoja missä tahansa. Päivitämme säännöllisesti PS Vitan kumppanisovellusta sekä DUST 514 -peliä ja koitamme koko ajan löytää uusia ominaisuuksia ja mahdollisuuksia.

Kuinka monta pelaajaa voi osallistua samaan taisteluun? (CrisTiaaN_90, Espanja)
Tällä hetkellä jokainen taistelualue on määritetty 24 vastaan 24 pelaajalle, mutta planeetalla voidaan käydä useita taisteluita samanaikaisesti, jolloin ne vaikuttavat toisiinsa reaaliajassa. Tällöin satoja ihmisiä voi olla mukana. Planeetan ympärillä voi olla myös avaruusalustaisteluita, joihin osallistuu satoja tai jopa tuhansia pelaajia, ja myös nämä vaikuttavat planeetan pinnalla tapahtuviin taisteluihin reaaliajassa.

Onko DUST 514 -pelissä ladattavaa sisältöä? (MrSugarholic123, Iso-Britannia)
Ilmaisia päivityksiä julkaistaan paljon koko ajan ja ne sisältävät uusia ominaisuuksia, uusia paikkoja, uusia esineitä ja paljon muuta.

Miten PlayStation Move -liikeohjainta käytetään tässä pelissä? (dumdog45, Iso-Britannia)
DUST 514 tukee täysin PlayStation Move -liikeohjainta, samalla tavoin kuin PS Movea on käytetty muissakin ammuskelupeleissä, kuten MAGissa ja Killzone 3:ssa. Lisäämme PS Move -tuen suljettuun betaversioon, jolloin käyttäjät voivat testata sitä. Siten saamme heidän palautettaan ja voimme jatkuvasti päivittää ja parantaa sitä, aivan kuten kaikkea muutakin DUST 514 -pelissä.

Lähde Playstation.fi
 
Vastaus: Dust 514 [PS3 Hype]

Nyt jokainen kuuntelemaan IGN podcast beyondin uusin pätkä. Dust514 haastattelu.


EDIT

laitan nyt linkin kun puhelimella oli hieman hankalaa, eli linkki Tässä
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dust 514 [PS3 Hype]

Hieman kopio pastaa fanisivulta.


One of the many questions that has been repeatedly asked of CCP is who is going to own the War Barge, and who will control it? The first question is quite easy to answer. It will be owned by corporations, in the same way as a POS or a station is. And since EVE corporations and DUST corporations are the same thing, it will just become a general corporation asset.

As for who controls it? I would say that falls primarily to DUST players. Why DUST players? DUST players are going to be the ones that actually use the War Barge. To EVE players, it’s just a means to an end; the extent of their involvement is protecting, destroying or helping to move them around. That’s not to say that EVE players never will be able to pilot War Barges. It’s just much more likely that DUST players will be the only ones able to control them initially, and in the long run, will primarily be the ones in control.

Another commonly asked question is how will the War Barge move around? This is a particularly sticky question, as the War Barge is at least Capital sized, meaning it is too big to use Stargates to travel around. Normally in EVE, Capital ships move from system to system by using their jump drives. However, you cannot simply just jump into any system. Instead, you need another player to go there first, and light a Cynosural Field (usually called a cyno). So if the War Barge uses a jump drive to get around, this presents a problem as DUST players are unable to light cynos due to them not having other spaceships of their own.

An obvious solution here is to just get an EVE player to light the cyno for you. This is a good solution, except for one thing. Remember how I said earlier that DUST needs to work without EVE? Requiring an EVE player to light a cyno for War Barges creates an absolute dependency on EVE for DUST to work. And that’s a bad thing. That’s not to say that EVE players shouldn’t be able to light cynos for War Barges to jump to. In fact, I believe that it should be encouraged as one of the better, if not the best way of getting around space.

On an unrelated note: If you’re reading this and you work at CCP and get to decide who gets to go to EVE Vegas this year, you should pick CCP Konflikt. Now back to the article.

New Eden is a massive world, full of countless worlds. It’s a big place and there’s a lot of work to be done. However, getting from point A to point B is never a simple matter when such vast distances are involved. Capsuleers have the benefit of being able to fly themselves around space. However, DUST mercenaries don’t have ability to pilot spaceships. So how do they get around?

Enter the War Barge. The War Barge is a massive vessel, rivalling even the massive capital vessels used by capsuleers. Within its hull, it carries the necessary materiel used by mercenaries everywhere to wage war upon the ground below. Without its vast quantities of supplies, war on any scale is nearly impossible.

However, CCP have been very tight lipped about how War Barges will actually work within DUST and EVE. And to be honest, it’s likely for good reason. Deciding exactly how they will operate across the two games is a major challenge. On one hand, DUST players need to be able to work independently of capsuleers if they so wish. But on the other hand, there needs to be deep levels of interaction with EVE. So let me lay out some of the challenges, and some possible solutions.

Let me highlight right now that everything from here onwards is fuelled by pure speculation, and should not be taken as any sort of confirmation of features or implementation thereof. Remember, I am not CCP, and they may (and likely will) go in a completely different direction. Even more so, any values given here are for the most part estimates and can easily be varied in either direction.



But let’s go back to the problem at hand. What we need is some method to allow the War Barge to get around without the use of cynos. There are two options that present themselves as viable at this stage. The first is to allow War Barges to use gates. This isn’t completely unprecedented for vessels with jump drives; Jump freighters and Black Ops battleships are capable of using stargates or jumping to cynos. However, War Barges appear to be much larger than either, and thus still breaks from game convention.

The other option that comes to mind is to allow for War Barges to jump to systems, without the use of a cyno. I do realise at this moment that any EVE players will be getting ready to throw tomatoes at me, but just let me explain how I think it should work. First of all, the process of jumping to another system without a cyno should be more time consuming, more expensive and more dangerous than the equivalent jump with a cyno. If it’s not all of these things, then it shouldn’t be put in.

My proposal would be this: for a War Barge to jump to another system, it would need to charge up its jump drive, taking about 15+ minutes. During this time, it would be unable to move or undertake any other action other than cancelling the jump (which would still invoke the cool down). Once the War Barge has made the jump, it would arrive at the sun and would then be immobile for another 15+ minutes. When charging and cooling down from the jumps, it will show a beacon in the system, identical to the ones shown by Cynosural Fields. In addition, the maximum range that it can jump would be reduced, and the fuel cost to make that jump would be increased.

What this means is that the War Barge would be very vulnerable to every single passing Rifter and their friends when blind jumping. Trying to jump into or out of even mildly frequented space would very quickly result in destruction if you don’t use a cyno. It would also have to take more jumps, and spend longer at each location trying to jump. In fact, under this system, it would almost seem insane to want to try to jump without a cyno. And that’s exactly how it should be. But the capacity needs to exists, and this does exactly that, and no more.

As for the actual process of commanding a War Barge to jump to a particular system, this should be easily achieved via the star map. Just select the War Barge on the star map, and pick the destination planet. And if you don’t want to go to a planet, it will just hang out at the sun or the location of your cyno.



Of course this leads into some more questions. Does the War Barge exist as a definitive object within EVE? Is it always present? What happens if there’s no one around to control it from either EVE or DUST? How tough is the War Barge? Does it have immunity to regular EWAR? Can it fight back? Are there any special conditions attached to attacking it?

Let’s start with what you might encounter when you try attacking a War Barge. There are two different situations that you may come across a War Barge. When it’s in transit, and when it’s anchored above a district on a planet. Let’s start with a War barge in transit.

Firstly, it would need to have EHP comparable to that of a capital ship, if not a super carrier. They aren’t cheap ships, and they need some survivability in Null-sec combat. Secondly, I believe that they should have a reinforcement cycle; albeit much shorter than ones used by structures, in the realm of 30 minutes. This would allow defenders the time to marshal and defend a War Barge that comes under attack, without making it mind numbingly painful for the attackers. Other than that, it would be just like attacking any NPC ship (though it may try to jump away to another system of course).

Once a War Barge reaches a planet and anchors itself above a district (which might take a few minutes) it would go into a reinforced mode, becoming invulnerable to any damage. In order to break this invulnerability, you would have to attack its landing zones on the ground. Take enough of them and it becomes vulnerable, just like a War Barge in transit (though possibly with more EHP while in anchored). Surface batteries would also be able to fire upon it. Looking even further into the future, boarding it and taking it as a prize or blowing it up from within might also be a viable option.

As for the War Barge shooting back, that’s a bit of a sticky issue. If it can shoot back (and that’s a big if), in transit I would say it should have no more DPS than a battleship with tracking and signature resolution to match. However this is likely more dependent on whether it’s technically possible for it to shoot back under the command of a DUST player. The other option here is that it acts like an NPC, shooting at the first target to shoot it; however some additional scripting to make it switch to switch to a larger target that shoots it wouldn’t be astray.

As for when the War Barge is anchored, it could possibly be comparable to a POS as far a combat capacity goes. This would include deploying numerous guns in proximity of varying size that follow the same targeting rules as a POS, including the ability for EVE players to take control of the guns.



Finally we get to the issue of an idle War Barge. Normally in EVE when a player logs out, their ship warps to a random location a million kilometres away and then after sitting for a minute, disappears completely. If they have recently been in combat, the ship will instead sit there for 15 minutes. And if they keep getting shot in the location they warped to, they will remain in space indefinitely. Conversely, structures such as outposts and POSes always remain in space. This sets a nice precedent for anchored War Barges to follow – it’s likely they will remain in space so long as they are anchored.

However, unanchored War Barges present more of an issue. Do they disappear when not in use? What causes them to reappear? Is there a delay between them reappearing and their ability to undertake any action? When do they disappear? Automatically after a certain delay? Only on command? Can they dock? To be honest, I haven’t come up with a solution that I’m happy with for this part, so I’m going to leave this as a question to you the readers.

In EVE and DUST, you can fit out your dropsuits, ships and vehicles with a range of modules that greatly affect their performance in combat. So it’s logical to conclude that War Barges will also have modules and the ability to be fitted in different combinations. Of course you have your standard types of defensive modules and weaponry for space combat, but what about some more unique items to assist the War Barge in its specialised role? Things like super specialised guns for pinpoint bombardment of the surface of the planet below; vast scanning arrays to keep track of enemy movements on the surface; fighter hangers for atmospheric strike craft too large and fast for regular use on the battlefield; numerous additional drop pod bays for rapid deployment of troops to any location on the surface below; or even a projected shield generator to protect a battlefield from orbital bombardments by hostile forces.

And then to throw another curve ball into the pile of ideas, it wouldn’t be surprising in the least to have racial variations for the War Barge. Different races usually use different types of defences: the Gallente and Amarr generally favour armour while the Caldari and Minmatar favour shields. The same holds true for their weapon systems: Amarrians use lasers, Minmatar use projectile weapons (think massive artillery cannons shooting small cars). Gallente and Caldari cross over a bit as they both use Hybrid weapons (Railguns and plasma spewing blasters) though Gallente also favour drones and Caldari also frequently use missiles. These types of racial variations will add an extra layer of strategy to any use of the War Barge.

And if that wasn’t enough to blow your minds, it’s not out of the question to have each race offer several different types of War Barges, each geared towards different roles with varying benefits and drawbacks. For example, one War barge might be quicker at jumping around, but carries less materiel than the average War Barge. Another variation might carry incredibly large amounts of supplies but have virtually no combat capabilities. And a third could possess defensive capabilities comparable to that of a titan, but be incredibly slow to move around and possess only moderate firepower.

War Barges are going to be an incredibly important part of both DUST 514 and EVE Online. As one of the few direct links between the two, it’s important to make sure that it provides a solid base allowing DUST players to move around but still provide interaction with EVE players. What has been covered here is but a drop in the ocean. The potential for customisation of the War Barge’s internal functional and social spaces could take up an entire article by itself. So for the sake of both games, I hope CCP nails the basics, and nails them early.

tässä Lähde
 
Vastaus: Dust 514 [PS3 Hype]

Kovasti kyllä kiinnostaa tämä peli, ilmainen, move tuki sekä näppis+hiiri tuki, nätin näköinen, pelattavuus(?) en ole vielä päässyt betaan sisään itse :p. Mutta uskoisin että kun tämä saapuu PSN storeen niin menee lataukseen. Ennemmin ehkä tulee tätä pelattua sitten kuin Bäfä 3sta. Koska Move tuki :D.
 
Vastaus: Dust 514 [PS3 Hype]

Kovasti kyllä kiinnostaa tämä peli, ilmainen, move tuki sekä näppis+hiiri tuki, nätin näköinen, pelattavuus(?) en ole vielä päässyt betaan sisään itse :p. Mutta uskoisin että kun tämä saapuu PSN storeen niin menee lataukseen. Ennemmin ehkä tulee tätä pelattua sitten kuin Bäfä 3sta. Koska Move tuki :D.

Äläkä edes harkitse betaan menemistä, se on täys paska - oikeasti.
 
Vastaus: Dust 514 [PS3 Hype]

Mitäs tälle pelille kuuluu nykyään? Eiks sielt oo pitänyt tulla jo se avoin beta? Taitaa peli olla viel niin vaiheessa et meneekö ens vuodelle julkaisu?
 
Vastaus: Dust 514 [PS3 Hype]

"From Tuesday, 21[SUP]st[/SUP] August through Tuesday, 4[SUP]th[/SUP] September, all PlayStation®Plus members will be able to join the DUST 514™ beta"

Kyllä se lähenee päiväpäivältä.
16. elokuuta oli kirjoitettu näin:

"Greetings from Shanghai and the DUST 514 development team! I'm Brandon Laurino, Executive Producer for DUST 514, here to let you know what's going on in development, and bring you an update of the improvements coming to the DUST 514 Closed Beta with our “Precursor” release on August 21st. Whether you're a hardcore beta tester or just casually interested in the game, this week's update marks another significant milestone as the game moves towards Open Beta. "
 
Vastaus: Dust 514 [PS3 Hype]

Jos en väärin ymmärtänyt, niin 21 kpitäs tulla uusi versio samalla kun se beta plussille aukeaa. Pelattavuus ei ole ollut kovin kummoista tähän mennessä, mutta onhan kyse vielä beta vaiheesta.
 
Vastaus: Dust 514 [PS3 Hype]


Nyt joka plussan omaava lataamaan betaa, tässä 3 matsia jo kerennyt pelaamaan ja kehitystä on tapahtunut.
Koitan taas huomenna lisää testiä kunhan joutaa.
 
Re: Dust 514 [PS3 Hype]


Nyt joka plussan omaava lataamaan betaa, tässä 3 matsia jo kerennyt pelaamaan ja kehitystä on tapahtunut.
Koitan taas huomenna lisää testiä kunhan joutaa.

Aseet tekevät vihdoin vahinkoa? Onko ohjaus vielä kovin kankea?
 
Ylös Bottom