DVD-kuvan palikoituminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fixeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Fixeri

New Member
Onko muilla DVD-leffoja katseltaessa erityisesti tummat sävyt rakeisia. Aivan kun katsois tietokoneelta huonolaatuista DivX elokuvaa. Sellasta todella häiritsevää palikoitumista. Parhaiten erottaa tummilla sävyillä ja värikkäissä, paikallaan olevissa kuvissa. PS2:lla ei tällästä esiintyny. Käytän Advanced SCART-kaapelia ja olen kokeillut telkun molempia SCART-liittimiä. Xboxissa ei juuri säädettävää ollu. Oon kokeillu eri elokuvilla ja kaikissa sama homma, joskin joissain hieman vähemmän. Oon aikas pettynyt laitteeseen jos tuo on ominaista, eikä vika. Pelejä kyllä tulee pelailtua paljon kyseisellä laitteella, mutta DVD:t ovat se varsinainen intohimo ja jos tuota ongelmaa ei saa pois, myyn koko laatikon ja ostan kunnon soittimen. Pelejä pystyn kyllä pelaa tietokoneellakin. :(

Itse en ole moisiin törmännyt ja aika monta leffaa olen läpi katsonut. Kaikki muut on toiminut hienosti, mutta Ghost in Shellin kanssa oli pieni ongelma, ekalla kerralla ei meinannut tunnistaa, mutta toisella kerralla tunnisti (kyseesä on R0 levy) ja Mad Max 2 ei toiminut ollenkaan, mutta muuten on toiminut jopa paremmin kuin odotin.

Tuntuu kyllä enemmän vialta.
En kyllä ole havainnut tuollaista.
Ensilaatuista on ollut kuvan laatu.
Vika varmaan.

On tuolla tullut muutama leffa nyt katsottua, eikä laadussa ole ainakaan omalta kohdaltani ollut mitään valittamista.

Kokeilin ensimmäistä kertaa tuolla xboxin vakio AV-piuhalla ja tuossa ei esiintynyt periaatteessa ollenkaan tollasta palikoitumista. Ihan pikkasen saattoi huomata. Eli onkohan tossa Advanced SCART adapterissa jotai vikaa. Sen kuvanlaatu ois kuitenki muuten huomattavasti parempi kuin tossa standardi piuhassa + saa äänet optisena vahvariin. Onkohan jotain muita piuhoja vielä. Eikös advanced ole RGB piuha. Jos kokeilen S-VHS:ää..saako sellasia?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fixeri
Kokeilin ensimmäistä kertaa tuolla xboxin vakio AV-piuhalla ja tuossa ei esiintynyt periaatteessa ollenkaan tollasta palikoitumista. Ihan pikkasen saattoi huomata. Eli onkohan tossa Advanced SCART adapterissa jotai vikaa. Sen kuvanlaatu ois kuitenki muuten huomattavasti parempi kuin tossa standardi piuhassa + saa äänet optisena vahvariin. Onkohan jotain muita piuhoja vielä. Eikös advanced ole RGB piuha. Jos kokeilen S-VHS:ää..saako sellasia?

En nyt ole alan asiantuntija, mutta käsittääkseni tuo selittyy juuri sillä että Advance scartilla on parempi kuvanlaatu ja siksi myös virheet näkyy selvemmin.

sama homma mulla!!!

itse ostin muutamia päiviä sitten sen kauko ohjaimen ja totesin dvd leffaa katsoessani (phantom menace) että aika surkea on laadultaan kuva! vaikka star warssi on tosi hyvä laadultaan omassa sonyn dvd soittimessa! elokuvan kohtauksien taustalla välkyntää ja pikselöitymistä kokoajan!aika pahasti xboxin dvd toiston tasoon petyin. muistaakseni ps2 dvd toistokin oli parempaa vaikka sekään ei mikään huippulaite ollut dvd toistossa.
Tosin välttää mulle kakkos soittimena xboxi! mutta aidon dvd soittimen korvaajaksi siitä ei ole ainakaan minulle!
eli KOHTALAINEN on korkeintaan kuvanlaatu omasta mielestäni.

Ja millähän piuhalla xclone kokeili?
Ei olisi ensimmäinen kerta kun Advaced Scart olis viallinen, joten ei siitä boxia kannata heti syyttää.

hmm, itse en kyllä ole huomannut mitään moittimista (paitsi että virtaa ei saa kytkettyä pois säätimestä) ja olen sentään ennen katsellut hifisti kaverillani kaikki dvd:t... noh, kai tämä sitten on leffakohtaista, tai xbox...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kola
Ja millähän piuhalla xclone kokeili?
Ei olisi ensimmäinen kerta kun Advaced Scart olis viallinen, joten ei siitä boxia kannata heti syyttää.

tämä oli kolmas advanced scart piuha millä olen kokeillut! kiitos tutulle peli kauppiaalle! ja kaikilla sama homma!

ja omistan n.55 leffaa joten on kyllä testailtu !!!

Tuossa tosiaan voi olla laitekohtaisia eroja, sillä jotkut ovat kehuneet laatua jopa keskihintaisia DVD-soittimia paremmaksi.

Laitekohtaisia eroja? Siis ei helv. maksanko ~300 siitä että arpomalla saan katsottavan DVD-kuvan. Pitää vissii myydä koko vehje. Harmittaa kyllä, tulee pelattua aika paljon tuolla, mutta pakko se on jollain sitten rahoittaa DVD-soitin, joten xbox myyntiin.

Laitekohtaisia eroja? Siis ei helv. maksanko ~300 siitä että arpomalla saan katsottavan DVD-kuvan. Pitää vissii myydä koko vehje. Harmittaa kyllä, tulee pelattua aika paljon tuolla, mutta pakko se on jollain sitten rahoittaa DVD-soitin, joten xbox myyntiin.

Ei käynyt mielessä että voisi kokeilla sitä toistoa ensin, se on kumminkin suurimmalla osalla toiminut erittäin hyvin. Noi kaksi valitusta onkin ainoat jotka minä olen asiasta lukenut.

Juuri äsken katsoin Taxin ja kyllä se kuvanlaatu on vaan todella hyvä. Palikoitumista ei ollut nähtävissä missään.

Vaikken mikään hifisti olekaan, Xboxin DVD-toisto riittää minulle 150%:sti. En esimerkiksi huomaa mitään eroa kaverini "oikeaan" DVD-soittimeen.

Voihan sen Xboxin lähettää korjaukseen, niin ei tarvitse maksaa mitään ja saa kunnollisesti toimivan DVD:n takaisin, koska kyllä sen vian on pakko olla jossain grafiikkapiirin osassa tai DVD-asemassa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser

Ei käynyt mielessä että voisi kokeilla sitä toistoa ensin, se on kumminkin suurimmalla osalla toiminut erittäin hyvin. Noi kaksi valitusta onkin ainoat jotka minä olen asiasta lukenut.

Olenko sanonut etten ole toistoa kokeillut? Heti ekassa viestissä kerron ongelmasta, joka esiintyy _omalla_ xboxilla DVD:itä katsoessa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
Juuri äsken katsoin Taxin ja kyllä se kuvanlaatu on vaan todella hyvä. Palikoitumista ei ollut nähtävissä missään.

Vaikken mikään hifisti olekaan, Xboxin DVD-toisto riittää minulle 150%:sti. En esimerkiksi huomaa mitään eroa kaverini "oikeaan" DVD-soittimeen.

Voihan sen Xboxin lähettää korjaukseen, niin ei tarvitse maksaa mitään ja saa kunnollisesti toimivan DVD:n takaisin, koska kyllä sen vian on pakko olla jossain grafiikkapiirin osassa tai DVD-asemassa.

Onko sulla se vakiopiuha kiinni joka tuli mukana, vai käytätkö jotain muuta? Taidan tänää nappaa tollasen S-Video piuhan mukaan ja kokeilla sillä.

Olenko sanonut etten ole toistoa kokeillut? Heti ekassa viestissä kerron ongelmasta, joka esiintyy _omalla_ xboxilla DVD:itä katsoessa.

Juu, tosiaan. Mun moka. En sen kummemin tarkistanut (enkä muistanut) kuka oli ekan viestin kirjoittanut niin oletin vain automaattisesti että se sun viesti oli jokin "ulkopuolisen" kommentti asiaan.

Käytännössä luulisin että tuon asian korjaus voisi mennä ihan takuun piikkiin. Sillä luulisin että MS on markkinoilla vielä siinä asemassa ettei voi myöntää sitä että osalla DVD-elokuvien toisto on perseestä ja toisilla toimii. Varmaan en tietenkään voi sanoa sillä ei sen toiston taideta luvata olevan mitään luokkaa. Mutta ota yhteyttä huoltoon ja kysy miten asia on.

xbox lähti tänään huoltoon, ilmoittelen sitten että oliko vikaa vai ei. 2-3 viikkoa kuulemma menee.

Laitoinpa juuri s-video piuhan SCART-adapterilla kiinni ja auttoi asiaan. Nyt pahimmat artifaktit ovat poissa, kuten tossa standard AV-kaapelissa joka tuli mukana, joskin tummissa sävyissä niitä erottaa vieläkin jossakin määrin, vaan ei häiritsevästi ja uskon tämän johtuvan vain xboxin laadusta, ei ongelmasta. Tosin mukana tuli uusi ongelma, lievästi havaittavat lainehtivat pystyjuovat, jotka taas erottuvat vaaleissa kohdissa :). Pitää kokeilla jos lähtee johtojen vemputtamisella, jos ovat huonosti kiinni. Joka tapauksessa kuva on parempi kuin standard AV-kaapelilla ja pahimmat artifaktit poissa, olen suht tyytyväinen ja tämä kelpaa ainakin toistaseksi :) Kompromissinä tietysti se, ettei ääniä saa nyt optisella kaapelilla, joskin ei mulla vielä ole surround-kauittimia.

Onko sulla se vakiopiuha kiinni joka tuli mukana, vai käytätkö jotain muuta? Taidan tänää nappaa tollasen S-Video piuhan mukaan ja kokeilla sillä.

Adv. Scart on käytössä. On tossa tallessa vielä se vanha komposiittipiuhakin, joten voinhan joskus kokeilla tuleeko kuvanlaadusta kökköä.

Ylös Bottom