Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DVD toisto ps2 vs. xbox?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SolidT
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu, varmaan tykillä eroja jo huomaa, mutta tosiasia on että televisioissa scarttiin yhdistetty rgb on usein huonommin (lue: halvemmin) toteutettu kuin kalliissa tykeissä ja varsinkin komponenttiliitännöissä.

PS2:ssa muuten on toimiva komponenttivideomahdollisuus joka toimii peleillä JA dvd:llä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Juu, varmaan tykillä eroja jo huomaa, mutta tosiasia on että televisioissa scarttiin yhdistetty rgb on usein huonommin (lue: halvemmin) toteutettu kuin kalliissa tykeissä ja varsinkin komponenttiliitännöissä.

PS2:ssa muuten on toimiva komponenttivideomahdollisuus joka toimii peleillä JA dvd:llä.
Niin on XBOXissakin. Onko PS2:lla hyvä kuva? Saako siitä myös progressiivisena? XBOXin lomitettu komponentti signaali on aivan hirveä suttu (samaa tasoa S-Videon kanssa)

Sen sijaan progressivisenä kuva on todella hyvää tasoa. Valitettavaa vaan, että jos haluat XBOXista progen pihalle niin vaihtoehtona on a) Importoida kone + kaikki pelit jenkeistä tai b) Modata PAL-kone ja laittaa se NTSC-moodiin, jonka jälkeen proge moodit on käytettävissä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
b) Modata PAL-kone ja laittaa se NTSC-moodiin, jonka jälkeen proge moodit on käytettävissä.

Heetkinen, saako PAL-koneesta NTSC:n ulos modaamalla? Enkä tarkoita vain pelejä vaan signaalia yleensä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Heetkinen, saako PAL-koneesta NTSC:n ulos modaamalla? Enkä tarkoita vain pelejä vaan signaalia yleensä.
Jep, PAL ja NTSC koneethan ovat identtiset. (Virtalähde saattaa ehkä hieman poiketa)

PAL koneesta käännetään vaan "videomode selector" nimisellä aplikatiolla joku bitti toisin päin ja DADAAA!! Kone on sen jälkeen USA-kone. Kaikki dashboardin valikot muuttuu sen mukaisiksi yms.

Sen jälkeen siitä tulee vain NTSC-tavaraa pihalle (Myös PAL-peleistä) ja progen voi käydä enabloimassa dashboardista.

Myös itse dashboardin voi häkätä olemaan proge, jonka jälkeen myös DVD-toisto on proge. Tosin PAL-materiaali on katselukelvotonta, mutta NTSC-leffat on kuitenkin ihan jees. :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Jep, PAL ja NTSC koneethan ovat identtiset. (Virtalähde saattaa ehkä hieman poiketa)

Ai. No, sittenhän ostankin XboXin täältä. Ei tarvitse kärsiä postikuluista, se kone kun vähän painaa...

Maailman paras dvd julkaisu eli Lord of the rings Extended edition ei toimi X-boxilla ja Ps2:lla toimii:D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Region X on poistaa kuvanvihreyden. Fakta! Eli PS2:n joutuu laittamaan rahaa, että saisi DVD:n kuvanlaadun kuntoon, mutta XBoxissa joutuu laittamaan rahaa siihen, että DVD:t saadan edes toimimaan. Region X paketti ja XBoxin kake on suunnilleen saman hintaisia, joten molemmissa joutuu laittamaan rahaa. PS2:ssa DVD:t toimivat sentään ilman erillistä maksua, vaikka toimivatkin vähän huonommin. Tämä teksti on kirjoitettu kokonaan ilman PS2 fanboysmia. Ärsyttävää kun joutuu maksamaan erikseen, että saa DVD:t pyörimään.

En minä nyt tiedä onko se niin ärsyttävää kun itse kone on paljon halvempi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
Maailman paras dvd julkaisu eli Lord of the rings Extended edition ei toimi X-boxilla ja Ps2:lla toimii:D

aijaa? kumma juttu... etenkin kun katsoin sen jo kerran läpi... noh, kai sitten kuvittelin että ruudulla pyöri jokin elokuva... sillä se ei sitten kai toiminut kun olet asiasta noin varma.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
aijaa? kumma juttu... etenkin kun katsoin sen jo kerran läpi... noh, kai sitten kuvittelin että ruudulla pyöri jokin elokuva... sillä se ei sitten kai toiminut kun olet asiasta noin varma.

Minun special editionini ei toimannut kaverin boxissa kun piti katsoa :|

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
En minä nyt tiedä onko se niin ärsyttävää kun itse kone on paljon halvempi.

Kumpaakin konetta on saanut 199:lla eli se riippuu milloin ja mistä koneen ostaa.

No xboxissa tulee mukanakin pelejä tai ainakin peli. Muistikorttiakaan ei tarvitse ostaa, minkä kaikki varmaan jo tietää. Tosiasiassahan xbox on halvempi sen takia että Sony voi pyytää kovempaa hintaa ja silti menee kaupaksi, mutta kyllä xboxilla nyt on huomattava hintaetu puolellaan vertaa sitä sitten Sonyyn tai Nintendoon.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
No xboxissa tulee mukanakin pelejä tai ainakin peli. Muistikorttiakaan ei tarvitse ostaa, minkä kaikki varmaan jo tietää.

No jos puhutaan dvd toistosta ja koneet ovat samanhintaisia niin X-boxilla EI pääse samalla rahalla katsomaan dvd:itä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
No jos puhutaan dvd toistosta ja koneet ovat samanhintaisia niin X-boxilla EI pääse samalla rahalla katsomaan dvd:itä.

Olet oikeassa.. Luulen tosin että moni ostaa kaukosäätimen PS2:sen dvd-toistoa varten kuitenkin...

Tosin muistikortin puuttuminen PS2:sen vakiovarusteista on ryöstöä siinä missä DVD-kapulan puuttuminen Xboxista...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ooz
Olet oikeassa.. Luulen tosin että moni ostaa kaukosäätimen PS2:sen dvd-toistoa varten kuitenkin...

Tosin muistikortin puuttuminen PS2:sen vakiovarusteista on ryöstöä siinä missä DVD-kapulan puuttuminen Xboxista...
Mitä suotta kun ei kaikki sitä kapulaa kaikki tartte, mutta muistikorttia tarvii ps2:ssa

Muutama kommentti, miksi itsellä on PS2 dvd-vehkeenä.

- Itselläni PS2:n RGB-signaalin sotkeminen ei haittaa, koska kierrätän videosignaalit s-videona av-vahvarin kautta.
- tykkiin ps2:n voi kytkeä komponenttivideolla rgb:n sijaan, silloin toimii myös dvd:t vihertämättä
- av-vahvari on Sony, joten PS2:n kammottavan dvd-kaken sijaan voin käyttää järjestelmäkakea.
- livemusa-dvd:t ovat toimineet ok PS2:lla, omistan niitä parikymmentä. Joku kommentoi, että ei toimi.

Molemmissa laitteissa on isoja puutteita, jotka tekevät vehkeistä oikeastaan aika kalliita dvd-pyörittimiä:

- av-lisäkaapelit ja kauko-ohjaimet kalliita, eikä kuvanlaatu / käyttömukavuus ole silti erillis-dvd:n tasoa
- ei näyttöä konsolin etulevyssä. Buu!

Kaverille käytiin hakemassa Xbox+rgb-piuha+kake, koska se on oikeastaan parempi stand-alone-laite satunnaiseen pelailuun ja dvd-katseluun jos muuta kotiteatterikamaa ei ole ennestään. Tosipelaaja ostaa tietysti pleikkarin/cuben ja välttää rgb-vihreyden dvd-toistossa käyttämällä oikeaa dvd-soitinta tai s-videopiuhalla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore

Tosipelaaja ostaa tietysti pleikkarin/cuben...

Erittäin objektiivinen lausunto...Kiitos siitä.

Itse ainakin olen ollut tyytyväinen XBOXin dvd-toistoon, mitä nyt kaverilla olen katellut...Omassa Boksissa ei vielä säädintä siis ole.

- livemusa-dvd:t ovat toimineet ok PS2:lla, omistan niitä parikymmentä. Joku kommentoi, että ei toimi.

Se olin minä. En ole saanut koneessa missään muussa paitsi ensimmäisessä PS2ssani (joka oli tosiaan JP-versio, ensimmäistä satsia muistikortilla olevalla DVD-softalla) toimimaan live-DVDstäni muuta kuin yhden, ja niitä on toistakymmentä. Koita nyt sitten ymmärtää miksi.

- tykkiin ps2:n voi kytkeä komponenttivideolla rgb:n sijaan, silloin toimii myös dvd:t vihertämättä
Esitin Juupajaapaalle aiemmin tässä threadissa pari kyssäriä tuohon PS2:n komponentti ulostuloon liittyen, mutta vastauksen kanssa on ollut aika hiljaista. Osaatko sinä vastata noihin kyssäreihin?

Tässä vanha ketju aiheesta progressive scan PS2:lla. Siis dvd:t eivät toimi ainakaan vielä, mutta progressive scannia tukevat pelit kyllä kuten Tekken 4. Ehkäpä jossain vaiheessa tuollainen päivitys PS2:lle saadaan, mutta ensin Sony haluaa varmaan myydä stand-alone progressive-soittimia :D

Ylös Bottom