Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DVD toisto ps2 vs. xbox?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
mutta pakko myöntää Xboxissa on parempi toisto. Ei PS2 sinänsä jää pahasti toiseksi, mutta kuvissa on pieniä tarkkuuseroja,

PS2:ssa on kyllä minun mielestä parempi dvd-ominaisuus tällä hetkellä.


Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
sekä tämä PS2:lla toimimattomat leffat kismittää.

Ja minulla kaikki leffat toimineet PS2:lla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
PS2:ssa on kyllä minun mielestä parempi dvd-ominaisuus tällä hetkellä.
Millä perusteella? Argumentteja tasavertaisuudesta näkyy, mutta että vielä parempi.... (ellei nyt halua tehdä Xboxin kapulan ostopakosta kynnyskysymystä)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Millä perusteella? Argumentteja tasavertaisuudesta näkyy, mutta että vielä parempi.... (ellei nyt halua tehdä Xboxin kapulan ostopakosta kynnyskysymystä)

Juuri sen takia minun mielestäni PS2:ssa on parempi dvd-ominaisuus tällä hetkellä, koska unohdin tuon kaukosäätimen ostaa xboxsiin. Ja ei toimi ilman :( Tosin melkein oli pakko ostaa kauko myös PS2:seen, eli sinäänsä samalla linjalla ovat.

Ja kyllä, olen menettänyt kasvoni todellisena ps2 fanina. Lähinnä tuon tulevan liven takia hommasin verkonpainon.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Juuri sen takia minun mielestäni PS2:ssa on parempi dvd-ominaisuus tällä hetkellä, koska unohdin tuon kaukosäätimen ostaa xboxsiin. Ja ei toimi ilman :( Tosin melkein oli pakko ostaa kauko myös PS2:seen, eli sinäänsä samalla linjalla ovat.
Painotuksensa kullakin, mutta tosiaan PS2:llekin kake tulee usein hankittua ja se itse kake on huonompi, soittimen kuvanlaatu on jonkin verran huonompi ja yhteensopivuusongelmia on enemmän. Jos jompikumpi soittimista on parempi (kuten mielestäni jonkin verran on), on se Xbox.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex soittimen kuvanlaatu on jonkin verran huonompi

Edelleen olen sitä mieltä, ettei tavallinen pulliainen (kuten minä) huomaa eroa kuvanlaadussa.

Eli sama kummalla noita DVD katselee.
 
Minun mielestä Ps2:n kaukosäädin on paljon parempi kuin X-boxin.
Tottakai se on parempi mitä enemmän on nappeja niin ei tarvitse käyttää kaikenmaailman valikoita että saa tietyn toiminnon käyttöön.
Ja nappien pienuuskaan ei haittaa yhtään kun jonkin aikaa sitä käyttää niin ne oppii ulkoa.
Henk.koht. mielipide Ps kake voittaa 6-0!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
Tottakai se on parempi mitä enemmän on nappeja niin ei tarvitse käyttää kaikenmaailman valikoita että saa tietyn toiminnon käyttöön.
Minulla ei ole PS2:n ja Xboxin DVD-käytöstä kokemusta kuin kohtalaisen nopeat kokeilut. En muista mitä toimintoja Xboxilla joutuu hakemaan valikoista, jotka PS2:n kakessa löytyvät suoraan. Mitä ne ovat?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28

Tottakai se on parempi mitä enemmän on nappeja niin ei tarvitse käyttää kaikenmaailman valikoita että saa tietyn toiminnon käyttöön.
Ja nappien pienuuskaan ei haittaa yhtään kun jonkin aikaa sitä käyttää niin ne oppii ulkoa.

Minusta taas kun yhdistetään läjä ISO läjä pieniä nappeja niin sillä ei saada aikaan kuin sekava kapula jota ei halua käyttää. Ei ainakaan vielä silloin kun ei osaa kapulaa ulkoa sillä minä ainakin katson leffat hämärässä niin ompa se kiva etsiä sitä oikeaa nappia kun taas esim. Xboxin kapulalla TV:stä tuleva valo riittää mainiosti.

Onkos PS2:n kakes eject- tai power-nappulat? jos ei niin mitä niin hyödyllisiä ne muut nappulat ovat (jotka siis Xboxin kapulasta puuttuu)? Vai onko tässä kyseessä sama ilmiö kuin nykyisissä mini-stereoissa? (Eli mitä enemmän valoja ja "hienoja" bass-tarroja laitteessa on niin sitä enemmän lapsoset niitä ostaa)
 
Itse en omista X-boxin kakea. En tähän hätään löytänyt kuvaa siitä että mitä nappeja siinä oli. Olen kyllä käyttänyt kyseistä kapulaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
Itse en omista X-boxin kakea. En tähän hätään löytänyt kuvaa siitä että mitä nappeja siinä oli. Olen kyllä käyttänyt kyseistä kapulaa.
Kai nyt jonkun toiminnon muistat, jonka jouduit "kaikenmaailman valikoista" hakemaan?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Edelleen olen sitä mieltä, ettei tavallinen pulliainen (kuten minä) huomaa eroa kuvanlaadussa.

Eli sama kummalla noita DVD katselee.

No ei varmaan huomaakkaan niin helposti, jos katselee elokuvia 15" matkatelevisiosta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
No ei varmaan huomaakkaan niin helposti, jos katselee elokuvia 15" matkatelevisiosta.

He He ;)

Nokian 100Hz löytyy. Ja onkohan nyt sitten 28" vai 29".

Silti en todennäköisesti eroa huomaisi, kuvitella saattaisin. En ainakaan jos samassa telkassa konsoleita vaihtelisi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Kai nyt jonkun toiminnon muistat, jonka jouduit "kaikenmaailman valikoista" hakemaan?

Lähes kaikki toiminnothan siinä on sen menu napin alla.
Sanoppa sinä jos sulla edes on sitä X-boxin kakea että mitä nappeja siinä on.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
Minun mielestä Ps2:n kaukosäädin on paljon parempi kuin X-boxin.
Tottakai se on parempi mitä enemmän on nappeja niin ei tarvitse käyttää kaikenmaailman valikoita että saa tietyn toiminnon käyttöön.
Ja nappien pienuuskaan ei haittaa yhtään kun jonkin aikaa sitä käyttää niin ne oppii ulkoa.
Henk.koht. mielipide Ps kake voittaa 6-0!

Kolme minun PS2 fanboy kaveriani ovat ainakin haukkuneet oman kakensa suohon, lähinnä siksi että se on erittäin epämukava pitää kädessä, ja painaa 2 nappia pohjaan jos sitä alkaa peukalolla hipeltämään. He pitivät xboxin kakesta, mutta se oli heidän mieleen liian kevyt, mikä minustakin on totta... Saa se kakekin jotain painaa. En sitten tiedä kun en kyseistä leffaa ole xboxilla katsonut, mutta The Others ps2:lla, oli tummissa alueissa jotain ongelmia... kaikki musta pikselöityi jumalattomiksi kasoiksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
Lähes kaikki toiminnothan siinä on sen menu napin alla.
Sanoppa sinä jos sulla edes on sitä X-boxin kakea että mitä nappeja siinä on.
Miten minä niitä nappeja rupeaisin luettelemaan, kun kokemusta on vain lyhyesti kaverilta lainaamalla? Siksihän sinulta juuri kysyin, mitä toimintoja jää uupumaan. Turhaan sitä käännät täysin hyödyttömäksi vastakysymykseksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
Lähes kaikki toiminnothan siinä on sen menu napin alla.
Sanoppa sinä jos sulla edes on sitä X-boxin kakea että mitä nappeja siinä on.

Juu, ei täs kapulas ole kuin appelsiinin kokoinen menu-nappula ja pari nuolinappulaa, mut on viskattu mäkeen turhina.. no ei ihan.

Sinähän se niin mainostit että Xboxin kakella saa "kaikki" ominaisuudet hakea jostain valikosta niin luulisi että osaisit edes yhden mainita joten ihan turha tässä on kaikkia nappuloita ruveta luettelemaan.

btw. Kumma juttu kun meikäläinen on ilmeisesti roimasti enemmän käyttänyt tuota Xboxin kakea enkä ole vielä kertaakaan joutunut selailemaan valikoita läpi jotta saan jonkin toiminnon aikaan. (Jos ei siis lasketa näitä elokuvien valikoita joista käydään valitsemassa mieluinen tekstitys ennenkuin elokuvaa aletaan katsomaan.)
 
xboxin kakessa on seuraavat napit:
Display
Reverse, Play, Forward
Skip-, Stop, Pause, Skip+
Title, Info
Kursorinäppäimet ylös, oikealle, alas, vasemmalle
Select
Menu, Back
1, 2, 3
4, 5, 6,
7, 8, 9
0

PS2 kakessa on seuraavat näppäimet:
Audio, Shuffle, 1, 2, 3
Angle, Program, 4, 5, 6
Subtitle, Repeat, 7, 8, 9
Slow<, Slow>, Clear, 0, Time
Scan <<, Scan >>, Prev|<<, Next>>|, A<->B
Play, Pause, Stop
Display, Title, DVD Menu, Return
Kursorinäppäimet ylös, oikealle, alas, vasemmalle
Enter
Kolmio, Ympyrä, Neliö, Rasti
L1, L2, L3, R1, R2, R4
Select, Start

PS2 säätimessä on suorat näppäimet ääniraidan, tekstityksen, kuvakulmien, a-b toistonlle, hidatuksille ym.
Xboxilla nämä toiminnot ovat menun takana.

PS2 säätimen monet näppäimet ovat hämärässä erittäin vaikeita löytää koska ne ovat samankokoisia ja tekstit ja symbolit painettu liian himmeällä.

Xboxin kake on parempi peruskäytössä (toisto, menuissa liikkuminen, kelaukset).
PS2 kake on ainakin nopeakäyttöisempi erikoistoiminnoissa, sillä varauksella että huone on valaistu (kuka tosin katselee leffoja kirkkaassa valossa).

Kummassakaan kakessa ei ole power eikä eject nappuloita.

Molemmat kaukosäätimet ovat melko surkeita, jos vertaa 'oikeitten' soittimien säätimiin.

PS2 (ja varmaan myös xbox) tottelee onneksi monia AV vahvistimien säätimiä. Itselläni on myös OneForAll Kameleon6 yleiskaukosäädin, joka ratkaisee ainakin nappuloitten näkymättömyysongelmat.

Wombut: Mainitsit tummien alueitten 'pikselöitymistä jumalattomiksi kasoiksi' PS2:lla 'The Others' leffassa. Itse en ole törmännyt vastaavaan ilmiöön samassa leffassa PS2:lla ja 52' televisiolla. Ei kai leffoissa tai konsoleissa pitäisi olla niin suuria yksilöllisiä eroja. Missään muussakaan levyssä en ole havainnut ongelmia tummilla alueilla.
Koska otit asian puheeksi, niin mainittakoon että xboxilla olen kuullut vastaavasta ilmiöstä mm. Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring leffalla.

Unreal-Hawk: Levyjen toimimattomuusongelmat PS2:lla on sitkeä myytti, jonka jokainen joka omistaa PS2:n ja kohtalaisen määrän levyjä tiettää olevan liioiteltu. Monet elokuvat jotka eivät toimi PS2:ssa, eivät toimi myöskään monissa dvd-soittimissa, eikä myös xboxilla (esim. useat vanhemmat Future Film-julkaisut)
Toteamaasi PS2 ja xbox dvd toiston 'pieneen tarkkuuseroon' en oikein jaksa uskoa, varsinkaan kun et ole edes tehnyt rinnakkaisvertailua, vaan testituloksesi perustuu täysin näkömuistiisi joka ei ole ollenkaan luotettava.
 
No PS2:llahan on jo ties miten mones DVD-ajuriversio menossa, joten kyllä valtaosa ongelmista on ratkaistu. Nykyisellään erot Xboxin ja PS2:n DVD-toistossa ovat aika mitättömät näin silmillä nähtynä. Tosin esimerkiksi Tekniikan Maailma havaitsi testeissään Xboxin olevan parempi konsoli DVD-käyttöön, mutta siitäkin on jo lähes vuosi aikaa.
 
Wombut: Mainitsit tummien alueitten 'pikselöitymistä jumalattomiksi kasoiksi' PS2:lla 'The Others' leffassa. Itse en ole törmännyt vastaavaan ilmiöön samassa leffassa PS2:lla ja 52' televisiolla. Ei kai leffoissa tai konsoleissa pitäisi olla niin suuria yksilöllisiä eroja. Missään muussakaan levyssä en ole havainnut ongelmia tummilla alueilla.
Koska otit asian puheeksi, niin mainittakoon että xboxilla olen kuullut vastaavasta ilmiöstä mm. Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring leffalla.

En kysynyt kaveriltani että millä kaapelilla hänella on pleikka kytketty, mutta 80% varmuudella ihan normaalilla, voisiko johtua siitä?

Ja LOTR:FOTR siinä alussa missä se "Smaug" lähtee lentoon niin siinä oli minulla ainut kerta kun tuota huomasin. VOI esiintyä myöhemminkin koska katson leffaa vieläkin ihan `kiimassa` vaikka on normaali ja erikoisversio tullut katsottua ainakin 12 kertaa.

Vielä noista menuista ja napeista. Xboxin menut ovat onneksi hyvin selkeät, toisin kuin ps2, mutta ps2 ei niitä menuja tarvitakkaan juuri noiden nappien takia.
 
Ylös Bottom