Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DVD toisto ps2 vs. xbox?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
en oikein jaksa uskoa, varsinkaan kun et ole edes tehnyt rinnakkaisvertailua, vaan testituloksesi perustuu täysin näkömuistiisi joka ei ole ollenkaan luotettava.

Olen samaa mieltä !

Jos kaksi konsolia on vastaavilla piuhoilla kiinni samanlaisissa telkoissa. Ja ovat rinnakkain, niin sitten itse voisin mahdollisesti jotakin eroa huomata.

Mutta yhdellä telkalla vaihtelemalla ei näkömuisti kerro totuutta. Saati että ravataan kaverin ja oman kämpän väliä.
 
Kovin on yksilökohtaista ja riippuu TV:stä. Itselläni on Sonyn 32 tuumainen Wega, enkä ole mikään hifisti. Näen eron ilman rinnakkaisvertailua. Ei se ero silti suuri ole.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Kovin on yksilökohtaista ja riippuu TV:stä. Itselläni on Sonyn 32 tuumainen Wega, enkä ole mikään hifisti. Näen eron ilman rinnakkaisvertailua. Ei se ero silti suuri ole.

Voit nähdäkin, enkä vastaan väitä. Mutta kaikki ihmiset eivät siihen kykene, varsinkaan jos ero on pieni. Itse olen elävä esimerkki.

Silmät harittaa ja sitä rataa ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Kovin on yksilökohtaista ja riippuu TV:stä. Itselläni on Sonyn 32 tuumainen Wega, enkä ole mikään hifisti. Näen eron ilman rinnakkaisvertailua. Ei se ero silti suuri ole.

Ei vakuuta, milaisia erot tarkemmin ilmaistuna ovat?
Miltei kaikissa missä eroja ollaan näkevinään xboxin hyväksi, mainitaan vaan epämääräisesti että kuva 'näyttää hieman paremmalta' tai 'tarkemmalta'. Useimmiten kuitenkin ohitetaan juuri tummien pintojen toiston heikkoudet.

Jotkuthan pitävät esim. tv kuvaa jossa terävyys ja kontrasti ovat säädetyt liian suuriksi parempana kuin sellaista jossa ne on säädetty oikein (tv:stä riippuen esim. terävyys miltei minimissä ja kontrasti n. puolivälissä)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Ei vakuuta, milaisia erot tarkemmin ilmaistuna ovat?
Miltei kaikissa missä eroja ollaan näkevinään xboxin hyväksi, mainitaan vaan epämääräisesti että kuva 'näyttää hieman paremmalata' tai 'tarkemmalta'. Useimmiten kuitenkin ohitetaan juuri tummien pintojen toiston heikkoudet.

Jotkuthan pitävät esim. tv kuvaa jossa terävyys ja kontrasti ovat säädetyt liian suuriksi parempana kuin sellaista jossa ne on säädetty oikein (tv:stä riippuen esim. terävyys miltei minimissä ja kontrasti n. puolivälissä)
Jos ei vakuuta, ei voi mitään. Olen jo aikaisemmin perustellut (muuallakin kuin tässä ketjussa). Vika ei ole säädöissä. Millä voisin eroja edes sinulle ymmärrettävästi selittää, kun et näe eroa edes Xbox- ja PS2-pelien grafiikoiden välillä.

Pyhää lupaustasi kesti muuten kuusi päivää. :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Wombut: Mainitsit tummien alueitten 'pikselöitymistä jumalattomiksi kasoiksi' PS2:lla 'The Others' leffassa. Itse en ole törmännyt vastaavaan ilmiöön samassa leffassa PS2:lla ja 52' televisiolla.
Todennäköisesti oma telkkusi on säädetty tarpeeksi tummaksi, ettei tuollaiset näy (niinkuin ei kyllä pidäkkään). Taustaprojistointitelkku vai tykki btw? Oma videotykkini antaa juuri tuollaiset "virheet" anteeksi, jotka telkussa näkyisivät hyvin, varsinkin jos se on säädetty liian valoisalle, eli musta ei ole mustaa vaan harmaata.

PS. miten sait 52 jalan telkun mahtumaan ovista sisään ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ronkka
Todennäköisesti oma telkkusi on säädetty tarpeeksi tummaksi, ettei tuollaiset näy (niinkuin ei kyllä pidäkkään). Taustaprojistointitelkku vai tykki btw? Oma videotykkini antaa juuri tuollaiset "virheet" anteeksi, jotka telkussa näkyisivät hyvin, varsinkin jos se on säädetty liian valoisalle, eli musta ei ole mustaa vaan harmaata.

PS. miten sait 52 jalan telkun mahtumaan ovista sisään ;)

Taustaprojisio. Säädöt on tehty mm. THX levyillä olevan opastuksen mukaan. Telkku on CRT taustaprojisio, jossa musta on mustaa, toisin kuin LCD taustaprojuissa. Kirkkauden olen säätänyt kyllä hieman testilevyllä suositeltua kirkkaammaksi, jotta harmaan sävyt erottuvat paremmin.

Telkku mahtui sisään ovesta hyvin, syvyyttä taustaprojektiotelevisiolla on jopa hieman vähemmän kuin 32' normaalitelkulla. Onneksi liikkeen kuljetuspalvelu hoiti kuljetuksen ja kantamisen kolmanteen kerrokseen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Jos ei vakuuta, ei voi mitään. Olen jo aikaisemmin perustellut (muuallakin kuin tässä ketjussa). Vika ei ole säädöissä. Millä voisin eroja edes sinulle ymmärrettävästi selittää, kun et näe eroa edes Xbox- ja PS2-pelien grafiikoiden välillä.

Kyllähän se niin on että vanhassa Gran Turismo 3:ssa on paremmat grafiikat kuin Sega Gt 2002:ssa.
Selitä nyt siinä vielä.
 
Niin, tai jos verrataan saman pelin eri koneversioita, niin PS2 MGS2:ssa on paremmat grafiikat kuin xboxin MGS2:Substancessa.

Ok, xboxilla alun laivan kannella seikkailu osio on jotenkin tarkempi tai selvempi xboxille, mutta se johtuu vain siitä että boxilla ei pystytty tekemään samanlaista sade-efektiä kuin PS2:lla, vaan efektiä jouduttiin yksinkertaistamaan.

Tarkempi ei aina tarkoita samaa kuin parempi.
 
Offtopic: MGS2 Substance on muuten ruma peli, siis näyttää kuin se olisi käännetty suoraan joltain tehottomammalta koneelta. Voisivat vähän panostaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Offtopic: MGS2 Substance on muuten ruma peli, siis näyttää kuin se olisi käännetty suoraan joltain tehottomammalta koneelta. Voisivat vähän panostaa.

Hehe.

Nyt kun sain tuon uusimman (!?) tai ainakin melkein uusimman version pleikasta, ovat kaikki DVD:t toimineet moitteetta. RGB:n kanssa kuvakin on todella tarkka, enkä juuri mitään eroa kaverin "oikeaan" DVD- soittimessa näe. Mutta en kuitenkaan ole mikään asiantuntija tällä saralla, joten saatan olla hyvinkin väärässä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa

Telkku mahtui sisään ovesta hyvin, syvyyttä taustaprojektiotelevisiolla on jopa hieman vähemmän kuin 32' normaalitelkulla. Onneksi liikkeen kuljetuspalvelu hoiti kuljetuksen ja kantamisen kolmanteen kerrokseen.

Tuo ;) taisi tulla siitä että puhut jaloista, et tuumista. Eli 52' telkku olisi halkaisijaltaan about 16 metriä :) ' tarkoittaa siis jalkaa, " tuumaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
epämääräisesti että kuva 'näyttää hieman paremmalta' tai 'tarkemmalta'.

Nyt en oikein keksinyt mitä epämääräistä on "tarkempi" selityksessä. Eli voisitko kertoa?

Ei muuten, mutta mun mielestä tarkempi on vain tarkempi... kuten esim. toisessa pelissä tekstuurit ovat tarkemmat, tarviiko sitä selittää?

ps. Otin koulussa kopiokoneella kopion eräästä kuvasta, mutta täytyy myöntää että alkuperäinen on tarkempi... ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Jahas, niinhän siinä lukikin vielä että jalkaa. Kyseessä on siis todellakin 52".
Totta kai, kunhan kuittasin. Mikä töllö? Onko muuten VGA sisääntuloa? Urlia peliin.
 
Ylös Bottom