Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Jos Conviction käännettäisiin yhtä laadukkaasti pleikkarille kuin Double Agent, niin antaa olla. DA:n porttaus on niitä harvoja tapauksia, joissa käännös on riittävän surkea tuhotakseen kaiken pelinautinnon. Pohjana oleva peli on varmaan oikein hyvä, mutta ruudunpäivitys- ja kontrolliongelmat PS3:lla saavat vain kyyneleet silmiin.

Bioshock sentään portattiin huolella, ja eri konsolien versioista ei ihmisnäöllä pysty eroa tekemään.

Noh, sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee. Taisi olla tuo Double Agent pikainen rahastus/ porttausyritys PS3:n julkaisun aikoihin. Ubisoft on kuitenkin parantanut tapojaan ja esim. Ubisoft Montrealin Far Cry 2, Prince of Persia ja R6:Vegas 2 ovat olleet enemmän tai vähemmän identtisiä molemmilla koneilla.
Double Agent oli kyllä boksin alkutaipaleen parhaimpia pelejä ja harmi ettei siitä jäänyt kuin p*sk*n maku suuhun PS3 puolella..

edit: Toivottavasti tuo Karibun "arvio" on kirjoitettu edes sarkastiseen sävyyn, muuten vetää sanattomaksi..
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Kaiken näköistä IMOtusta...

Forza3sta on vaikea sanoa muuta kuin että johan oli itseään täynnä oleva heppu. Jumalauta. Joo menihän auto siinä katolleen kivasti, mutta kappas kun koko demon ajan kuskin kädet olivat täsmälleen samassa asennossa!! Damaget esiteltiin kuin Need for Speedissä ikään. Tuli todella arcade maku koko pelistä. GT5 videossa oli sentään damagen esittäminen tehty hyvällä maulla eikä brassailemalla. Ralliauton pelti oli vähän damagea yhdessä kohtaa ottanut ja muuten esiteltiin ajamista ei mitään, anteeksi vain, homohtavaa pyörähtelyä. Ehkä se oli se musiikki joka sai tuollaisen kuvan aikaan. Mielenkiintoista oli myös GT5n lisenssit, WRC ja Nascar. Onkohan jonkinlainen F1-lisenssikin mahdollisesti tulossa?!

...

Kuskin kädet samassa asennossa?! Vilkaiseppa esim. tämä video: Forza Motorsport 3 Video Game, E3 09: Developer Walkthrough | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com? Forza on kyllä kaukana arcadesta... Oletko pelannut aikaisempia Forza sarjan pelejä?

Peli muuten näyttää aivan älyttömän upealta! Ja kyllä se auton katolleen pyörähtäminenkin on vain plussaa, pyöritteli sitä miten päin tahansa.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Dragonfly ihan turhaan menet Karibun provoihin mukaan.

Itse olen sitä mieltä, että E3 jätti kylmäksi. Oltiin kuin säästäliekillä ja moni peli jäi huomioimatta kokonaan. Sony pihtasi hinnanlaskun, yksinoikeuksia ja SLIM-mallin, XO pihtasi yksinoikeuksia ja Nintendo pihtasi todella paljon pelejä ja jotain muutakin.

E3:n piti olla taas suurta, mutta jos Sonyn 2h:n aikana ei ennätetä kun julkaistaan PSP GO ja kertoa hirveä määrä turhia lukuja niin E3:n on sama vanha E3. Sentään MS osasi jättää luvut, mutta keskittyi sitten itseään kehumaan ihan liikaa ja tuhlasi Rock Bandiin ihan turhan paljon aikaa. Meitä pelaajia kiinnostavat kuitenkin eniten pelit ja vaikka niitä oli esille kiitettävä määrä niin enemmänkin voisi olla. Minua ei kiinnosta videot jossa pyörähtelee pelit taustalla vaan ihan aitoa pelikuvaa kuten joissakin peleissä nähtiin.

Toivottavasti TGS:n aikana tulee jotain suuria pommeja koska E3:n aikaan niitä ei tullut..
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Ei jäänyt mitään epäselväksi, kuka tämän vuoden E3 vei. Microsoft veti sellaisen paletin esiin, että oksat pois.

Sonyn konferenssi:


MS:n esitystä kritisoitiin täällä, että siinä kehuttiin liikaa omaa firmaa. Sonyn esityksessä sitä mahtipontista pullistelua ei sitten nähty ollenkaan. Markkinajohtajia ym.. :rolleyes:

Vielä jaksoivat buustata PS2:ta vuoden 2009 E3 pressissä, ehkä pakon edessä kun yritetään ajaa vieläkin mielikuvaa PS3:n 10 vuoden elinkaaresta. Pientä toiveajattelua sanoa faktana, että casual ps2 omistajat suuntaa katseensa kohti ps3.

Yleisössä tuntui olevan hurja määrä Sony fanipoikia. Aikuiset karvaiset miehet kirkuu ja hurraa kun pinkki PSP tai Harry Potter esitellään. :rolleyes:

MAG: Mitäänsanomatonta hype-huttua. Koko ajan toitotettiin, että se ja se piste 100 kilometrin päässä on oikea pelaaja. Ei kiinnosta jos joku jossain tekee mahdollisesti jotakin, se mikä kiinnostaa on mitä oman nokan edessä tapahtuu. Teki mieli käynnistää Bad Company ja todeta paremmaksi :D

PSP GO: Täysin turha ylihintainen vekotin. Analogitatin käyttöä ei suosita ja se on ympätty johonkin päin lautaa. Pelien kohdalla ei voi hyötyä hintavertailusta tai brittikaupoista, koska ainut paikka ostaa on Sonyn Store. Kaksi vuotta vanhoja pelejä myydään ilme värähtämättä täyteen hintaan, mitäpä kuluttaja voi tehdä kun vaihtoehtoja ei ole ja yksi tekijä sanelee hinnat. Se on sitä tulevaisuutta...

Media Go. Tiedossa rootkitteja ja drm-viidakkoa.

Sony pressissä pyöriteltiin lukuja ja numeroviidakkoa, jotka MS jätti väliin ja sai kehuja.

Yllättävän paljon satsasivat pressissä PSP-laitteeseen. Jos Resident Evil PSP on kokonaan uusi peli, on se ehdottomasti odotuksen arvoinen.

Jatkuvasti viitattiin Psone ja PS2 aikoihin, miten Playstation on merkinnyt paljon ja pelit oli huippuja ym... vähän jäänyt väärä vaihde silmään, kun pitäisi katsoa eteenpäin eikä haikailla vanhoja aikoja (ja menetettyjä yksinoikeuksia).

Final Fantasy Onlinet ei pitäisi olla samassa numerojärjestyksessä yksinpelien kanssa.

Olipahan esitys liikkeentunnistuksesta. Vähän hätäisen oloiselta takahuoneessa väännetyltä idealta näytti, siltä se kyhäelmä myös näytti. Tippuvaan palloon ei pystynyt osumaan millään mailalla, aiheutti myötähäpeää.

Samanlainen demo jousipyssyn kanssa kuin Wiillä. Ei siinäkään mitään yllätysmomenttia tai Wow-efektiä, vaikka fanipojat yleisössä olikin SOLD SOLD SOLD. Joku olisi voinut palauttaa yleisön maanpinnalle ja huutaa: WANHA!



Nipan pressi:

Nintendosta ei paljon muuta ole sanottavaa kuin, että he tekevät hyvää työtä omalla sarallaan.

Mii-peleistä tulee niin rajusti mieleen ilmaiset flash-pelit, että hankala niitä on ottaa tosissaan saati ostaa isolla rahalla... Wii Sports Resort Skydiving demosta en saanut revittyä mitään hupia vaikka esittelijä olikin ihan fiiliksissä...ja samantyyppistä oli meno monen muunkin (ei hittipelin) pelin kohdalla. DS:n tarjonta jatkaa hyvällä mallilla.

Iwatan mietteillä on aina kovaa painoarvoa.

Käsikonsolit parantaa otettaan kuin sika juoksuaan. Niillä pelaaminen jää silti huomattavasti vähemmälle kuin kotikonsoleilla, ja tästä johtuen iso kasa huippupelejä jää tyystin kokeilematta.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Jos Conviction käännettäisiin yhtä laadukkaasti pleikkarille kuin Double Agent, niin antaa olla..

Eiköhän tuo ollut niitä PS3:n alkutaipaleen "harha-askelia". Nykyään homma toimii onneksi laadukkaasti (yleensä), vaikka tietysti netissä versioita vertaillaan sitten sillä suurennuslasilla (ja forumeilla sitten väännetään).

Eiköhän Conviction tule kuitenkin hankittua 360:lla kun se tulee. Ainakin jos muuta kovaa ei juuri silloin ole tarjolla ja aika ei ole kortilla.

Yleisössä tuntui olevan hurja määrä Sony fanipoikia..

Sulle ne olivat "fanipoikia", toisille taas pelifaneja jotka hurraavat loistopeleille. Näin se homma menee..
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Sony's "Agent" announcement is precisely the sort of thing you shouldn't do when the eyes of all the world are upon you. They suggested that Rockstar was making a game exclusively for the Playstation 3, and that it was going to be as big as Grand Theft Auto, popped up a logo, and that was it. It was ridiculous. It would be like a magician gesturing at a hat, suggesting that the hat in question contained a rabbit - you'll just have to trust him - and then proceeding to the next trick.

Penny Arcade! - All Is Forgiven

Kieltämättä vähän huvittavaa juttua Jack työsti tämän ilmoituksen tiimoilta.

Illusions of the kind he proposes are tremendously fragile - it's hard enough to maintain them in raw text, without the idiosyncrasies of the nested recognition systems in play with Milo. Please understand: I love the future, and I long to live there. I want very much to simulate a cognizant digital imp. But this man has broken my heart so many times that it can no longer contain love.

Aika monella on syytä epäillä Peter Molyneuxin visioiden toimivuutta. :)
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Aika monella on syytä epäillä Peter Molyneuxin visioiden toimivuutta. :)
Jep, mutta jostainhan sitä on joskus lähdettävä liikkeelle.

Tai toki sitä voi tehdä vain ja ainoastaan niitä jatko-osia jatko-osille.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Itse odotin, että Peter demoaa Fable 2:sta tai Fable 3:sta Nadalilla, mutta sen sijaan saatiin epärealistinen pikkupoika joka pelinä ei kiinnosta ketään. Tosin parin kuukauden työn tulos oli kyllä aika uskomattoman hyvää vaikka valmiilla scripteillä mentiinkin.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Castlevania: Lords of Shadow

Ei ihan turhaan eilinen G4tv:n liveblogaaja kirjoitellut, että lukijoiden pitäisi nähdä tämä itse. Todella mahtipontinen traileri kyseessä ja tuotantoarvota ovat jälleen kohdillaan. Mm. Robert Carlyle ja Patrick Stewart äänissä, Hideo Kojima sekä Kojima Productions jollain tavalla mukana ja teknisesti vaikutti varsin mahtipontiselta. "God of War with whip" ei ollut yhtään hassummin kiteytetty, ja vaikka itse genre ei ehkä olekaan se omin, niin itse Castlevania on aina ollut yksi suosikeista, joten on mukavaa nähdä miten kyseinen sarja tuodaan nykyaikaan.

Yksi suuri "mutta" tässä kuitenkin on. Castlevania: Lords of Shadown kehittäjän viimeisen kyhäelmä on Clive Barker's Jericho, mikä ei ihan niin vakuuttava sitten lopulta ehkä ollutkaan. Toivottovasti tällä kertaa sitten vähän paremmin.

Sulle ne olivat "fanipoikia", toisille taas pelifaneja jotka hurraavat loistopeleille. Näin se homma menee..

Hannah Montana kieltämättä on varsin potentiaalinen ilmestys sitten aikanaan ;) Ja jos nämä aploodien perusteella jaettiin nämä arvostelut esityksistä, niin Joy Ridelta on lupa odottaa enemmän kuin GT5:lta, niin aneemiset taputtelut sai Polyphony Digitalin teos.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Itse odotin, että Peter demoaa Fable 2:sta tai Fable 3:sta Nadalilla, mutta sen sijaan saatiin epärealistinen pikkupoika joka pelinä ei kiinnosta ketään. Tosin parin kuukauden työn tulos oli kyllä aika uskomattoman hyvää vaikka valmiilla scripteillä mentiinkin.

Mullekin jäi todella ristiriitainen fiilis. Hienoa tekniikkaa, innovatiivista, hauskaa, yms - MUTTA mikä on se "pointti" pelaajan näkökulmasta? Kiinnostaako ketään "jutella tv:lle" puolta tuntia pidempään? En oikein usko... Mutta tuo oli tosiaan vielä demo ja ei kai se tuohon jää. Mutta jotain kunnon koukkua tuohon on keksittävä. Ja oikeaa "pelaamista".

Siinä mielessä juuri Sonyn "puikula" iski omalla hassulla tavallaan lujempaa, koska demosta tuli oikeasti fiilis, että tämähän voisi (hiomista riittää toki) tietyissä peleissä toimia hyvinkin (esim. virtuaalinen linnaseikkailu, jossa tulee örkkejä yms). Demo oli aika rough, mutta potentiaalia on.

Mutta kun kommentteja lukee, niin porukan mielipiteet kyllä jakautuu rajusti. Tietty riippuu myös aina sitten, minkä firman "lasit" ovat aina päässä milloinkin.. ;)

Ehkä on hyvä, että kaikille tulee jonkinlainen liiketunnistin-jutska ja porukka voi sitten valita niistä omaa itseään kiinnostavimman. "Paras" on tässäkin puhdas makuasia.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Siinä mielessä juuri Sonyn "puikula" iski omalla hassulla tavallaan lujempaa, koska demosta tuli oikeasti fiilis, että tämähän voisi (hiomista riittää toki) tietyissä peleissä toimia hyvinkin (esim. virtuaalinen linnaseikkailu, jossa tulee örkkejä yms). Demo oli aika rough, mutta potentiaalia on.

Mikäs tuossa oli sellaista, mitä Wiillä ei voisi jo nyt tehdä? Virutaalinen linnaseikkailu, örkkejä...öö...Zelda?

Ehkä on hyvä, että kaikille tulee jonkinlainen liiketunnistin-jutska ja porukka voi sitten valita niistä omaa itseään kiinnostavimman. "Paras" on tässäkin puhdas makuasia.

Kuten kirjoitin jo aikaisemmin:

Tulevassa sukupolvessa on viimeistään takit kaikilla kääntyneet ja silloin kiistelläänkin kenen suosikilla on tarkin liikkeentunnistus, onhan tämä nähty.

Fanipoika on aina sen puolella mitä se fanituksen kohde tekee. Ps-pojat oksentelivat liikkeentunnistuksen päälle, "heiluttelu" oli lasten puuhastelua, mutta kyllä ne takit tuntuvat jo nyt hyvin ärhäkästi kääntyvän ja vastakainasettelu "Milon" ja "Dildon" välillä on jo alkanut.

I feel sick.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Mikäs tuossa oli sellaista, mitä Wiillä ei voisi jo nyt tehdä? Virutaalinen linnaseikkailu, örkkejä...öö...Zelda?

Ei mulla ole sen suurempaa visiota. Kunhan sanoin, että Sonyn puikula kutkutti omaa "mielikuvitusta" enemmän kuin MS:n "puhuva poika". En edes täysin tiedä miksi, mutta näin vain kävi. Nintedon omat pelit (3rd party-pelit ovat sitten eri asia) ovat yleensä olleet tosi ok liiketunnistuksen ja vastaavien kanssa, joten ei ole tarkoitus dissata Nintendoakaan.

Mulla on kaikki konsolit, joten lopulta mä vain napsit hyvät pelit joka leiristä. Yhden konsolin omistajat (puhun siis täysin yleisesti) eivät valitettavasti edes pääse tähän asemaan.. (Sorry, nothing personal.. ;) )

Ps-pojat oksentelivat liikkeentunnistuksen päälle, "heiluttelu" oli lasten puuhastelua, mutta kyllä ne takit tuntuvat jo nyt hyvin ärhäkästi kääntyvän ja vastakainasettelu "Milon" ja "Dildon" välillä on jo alkanut.

Juu, takit kääntyvät nopeasti sen mukaan mitä omalle, rakkaalle konsolille julkaistaan. Sen mukaanhan päätetään mitkä ovat "parhaat pelit" yms.

Mutta tuota porukkaa ei ihan suoraan kannata sekoittaa meihin "oikeisiin" pelifaneihin (jotka kyllä tietävät, että loistopelejä löytyy kaikille konsoleille). Ugh.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

"Kunhan sanoin, että Sonyn puikula kutkutti omaa "mielikuvitusta" enemmän kuin MS:n "puhuva poika"."

Cobretti olihan siellä muutenkin Natalia demottu kuin pelkällä Milolla :rolleyes:
Sonyn dildojen kohdalla itseäni arveluttaa liikkuminen..Ja osittain myös MS:n puolella..Kuitenkin aika selvästi yritetään tehdä casuaaleille hieman Wii-kopioita, että myynnit nousee, tosin taitaa molemmat tulla hieman liian myöhään tällä sukupolvelle..Ellei sitten mennä samoilla laitteilla sinne 2015 puolelle.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Nintedon omat pelit (3rd party-pelit ovat sitten eri asia) ovat yleensä olleet tosi ok liiketunnistuksen ja vastaavien kanssa, joten ei ole tarkoitus dissata Nintendoakaan.

No, mutta jos kerran Sonyn showssa tuollainen yksinkertainen jousipyssyttely saa "housut kastumaan", niin eikö olisi aika laittaa sinne Wiihin se Zelda sisään. Tuota ihan samaista toimintaa irtoaa sieltä ja hieman moniulotteisemmassa muodossa.

Yhden konsolin omistajat (puhun siis täysin yleisesti) eivät valitettavasti edes pääse tähän asemaan.. (Sorry, nothing personal.. ;) )

Niin, ei sillä, itse olen tämän sukupolven konsoleista omistanut/omistan kaikki, jotka olen halunnut omistaa tämän hetkisessä tilanteessa. Wii, XO, PSP ja DS. Tämä sillä, ettei jäisi mitään epäselväksi. Aikasemmasta sukupolvesta PS2, Gamcube, GBA ja Xbox, jotta vielä vähän paremmin ymmärtäisi mistä puhun, kun puhun objektiivisuudesta.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

onhan se totta, että se Nintendon puhenainen (unohdin nimen, onneksi) on hemmetin väärä ihminen pitämään pressin tuollaiselle firmalle, jonka pelit ovat hauskoja ja rentoja. Nainen itse on kuin olisi niellyt seipään tai jotain.

Viime vuonna puhenainen Cammie hymyili niin leveästi, että testosteronin kyllästämät pelaajat kauhistuivat ja valittivat blogeissa ilmeisesti niin reippaasti, että taisi pitää itsensä tarkoituksella kuivan asiallisena.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

"Kuitenkin aika selvästi yritetään tehdä casuaaleille hieman Wii-kopioita, että myynnit nousee, tosin taitaa molemmat tulla hieman liian myöhään tällä sukupolvelle..

Voi olla että tuleekin liian myöhään. Mutta kai se on pakko muidenkin Nintendoa seurata kun se myy kuin häkä. Ei taida olla vaihtoehtoja kun business kuitenkin pyörii kaikilla ja tulosta täytyy tehdä.

No, mutta jos kerran Sonyn showssa tuollainen yksinkertainen jousipyssyttely saa "housut kastumaan"...

En tainnut tuollaista sanoa. Mutta eihän sillä ole forumeilla väliä.. Puhuin "mielikuvituksesta", mikä ainakin mulle tarkoittaa, että aloin miettiä kaikenlaista yli koko pressitilaisuuden.

Mutta pitää mennä vaihtaan housut.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Kunhan sanoin, että Sonyn puikula kutkutti omaa "mielikuvitusta" enemmän kuin MS:n "puhuva poika".

Öh miksi vertaat ohjainteknologiaa AI-simulaatioon?

MS:n ohjainteknologia on Natal, ja se ei ole millään tavalla riippuvainen Milo projektista.
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Ihan mukavalta on E3 näyttänyt, varsinkin kun en ollut kuullut mitään tietovuotoja etukäteen. Sonyn paketti näyttää vuodeksi eteenpäin taas todella hyvältä, eikä ole vieläkään tarvinnut katua konsolin ostoa. Tuleva pelitarjonta on omaan makuuni kattavin: MAG, FFXIV, GT5, Heavy Rain, The Lost Guardian, Uncharted 2, ModNation Racers ja multiplattarit siihen päälle, jokaiselle jotakin. Agentin idea ja Rockstar on sen verran lupaava yhdistelmä, että ensimmäisiä videoita ei millään jaksaisi odotella.

Hienoa, että ollaan eeppinen "konsolisota" saatu mukaan tähänkin ketjuun. :virtuaalipeukku
 
Vastaus: E3 2009 (2.-4.6.) [Lue aloitusviesti, jos ei tee mieli bannia]

Jep, mutta jostainhan sitä on joskus lähdettävä liikkeelle.

Tai toki sitä voi tehdä vain ja ainoastaan niitä jatko-osia jatko-osille.

Nii siis oma mielipide on, että Molyneuxille pitää antaa vapaudet toteuttaa projektejaan. Peter on aikamoinen visionääri ja mielikuvitus on kohdallaan. Miehen hype tiedetään ja osa ei kestä sitä. (Penny-Arcade ei :) )

Jos joku surkuttelee miten Milo oli esityksessä skriptattu, ei ajattele eteenpäin ja missaa totaalisesti demon pointin.
 
Ylös Bottom