Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (lue ensimmäinen viesti)
Noniin, huomenta.
Nyt kun katselee hommaa uusilla silmillä (eilen välissä oli vähän tiettyä substanssia), niin perkele, eihän tuo MS:n konferenssi loppujen lopuksi paskakaan ollut. Toki itse show oli vähän niin ja näin sontaisien Kinect-pelien takia, mutta kyllähän sitä sisältöäkin riitti. Ihan (okei, melkein) yhtä suuri lista tuli kuin edellisinäkin vuosina.
- Halo: Reach
- Gears 3
- Kingdom
- Joy Ride Kinect
- Forza Kinect
- Star Wars Kinect
- Video Chat (kamaan, hienohan tuo ominaisuus on)
- Ubin konferenssin Child of Eden - aivan älyttömän hieno peli!
- Uusi Xbox 360
Eihän tuo missään tapauksessa edellisen vuoden tasoinen ollut näin nörttipojan silmissä, ehdottomasti laimea ja pettymys, mutta en voi surkeaksikaan missään tapauksessa väittää. Kinect-tekniikan haaskaus Wii-kopiointiin lähinnä ärsytti, mutta sitten taas SW, Joy Ride ja Forza olivat oikein hienoja tekeleitä.
En ehkä ihan tajunnutkaan miten paljon paukkuja MS on tuohon Kinectiin laittanut.. No nyt tiedän.
Niin, tämän vuoden pääpanostusthan oli selkeästi Kinect. TT-2k chatissa sanoikin, että tällä kasvatellaan toistaiseksi user basea, josta taas pitkällä tähtäimellä hc-pelaajat hyötyvät: toivotaan näin.
Tulihan sieltä edes kuitenkin "Kingdoms" Crytekilta, joka on ilmeisesti exclusive.
Kyllähän tuo ihan selkeästi on, kun Microsoft Game Studios toimii julkaisijana.
CoD:BO oli ihan kiva aloitus, muttei todellakaan sellainen aloitus mitä MS:lta odotin. Map packit tulevat joitain kuukausia (?) aiemmin seuraavat 3 vuotta, wau.. En tiedä ovatko tuonkin exclusive-diilin rahat nyt sitten sen arvoisia. Ilmeisesti..
Kuluttajaahan se ei palvele mitenkään, mutta MS:ää kylläkin: CoD on markkinoiden suurin pelisarja, ja tekemällä konsolistaan Sen Konsolin (tm), jolla sarjaa kannattaa pelata ja joka kannattaa ostaa pelaamista varten, on MS:n profit
massive.
Tuo uusi 360-malli näytti ihan hyvältä (sehän on kohta kuin PS3..

)
Tästä olen eri mieltä, sir:
Mutta ominaisuuksiltaanhan laitteet ovat kyllä hyvinkin samalla viivalla nykyään (olisko jopa niin, että uuden Xboxin HDMI on uusittu?).
Mutta. Vähän veikkaan (tai pelkään), että Sonyn tilaisuus on hyvin samankaltainen: Ensin paukutetaan kovia jatko-osia ja franchise-pelejä, kehutaan omaa konsolia ja sitten hypätäänkin pitkään Move-esittelyyn (samantyylistä kamaa kuin Kinect, mutta tällä kertaa kapulaa kädessä). Ja that´s it? Itse tietenkin toivon, että lopussa paljastetaan PSP2 ja jotain ylläripelejä, mutta en olisi yllättänyt jos Sony menee pääosin MS:n linjoilla.
Itse oikeestaan ihan rehellisesti sanottuna toivon, että Sony tykittää nyt niin perkuleesti, jotta saisin syyn hankkia se pleikkari tuon uuden 360-mallin sijaan. Katsotaan, katsotaan.
Mitä tuolla Activision-pressissä muuten oli? Ei ilmeisesti paljoa paskaakaan, kun mitään ei kuulu.