Ukkosenjumala
New Member
Vastaus: E3 2013 (11-13.6., Los Angeles)
Reilu peli on p****estä.
Reilu peli on p****estä.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Täytyy sanoa, että indiepelit vaikutti ehkä mielenkiintoisimmiltä minun silmään; ainakin ne näyttivät peleiltä eikä leffatrailereilta, kuten nuo "giant blockbuster" pelit.
Miksi sanot tämän niin vähätellen? Eivätkö ne kuitenkin olleet osa Sonyn pressiä?
Ja niitten trailerit varsinkin kertoo enemmän itse pelistä, miettikää nyt ku EA julkasis jonku tetriksen ni sen trailerissa ois varmaan jotain avaruustaisteluita ja tietty paljon räjähdyksiä, jotka ei liity peliin millään tavallaKummallinen vastaus. Mitä xevious muka vähätteli, Sonyn pressiäkö? Indie-pelit ovat usein varsin kiinnostavia tapauksia, ja niissä ollaan ehkä lähempänä pelaamisen "ydintä" kuin ison budjetin tuotannoissa.
Mitä xevious muka vähätteli, Sonyn pressiäkö?
Ja sitten indiet kuitataan jostain syystä sivulauseessa.
Pelimedia tekee ihan samaa, kyllä indiekatsaukset ovat melkein sivulauseisiin verrattavissa ja vaativat etsimistä kaiken AAA-kaman ja teknisten esittelyjen takaa lukijalta.
Siellä esiteltyjä pelejä: "Ei se heidänkään kattaus nyt kovin kummoinen ollut <...> Indiepelit vaikutti ehkä mielenkiintoisimmiltä minun silmään". Tää vain tuntui olevan sitä samaa tarinaa, jota saa lukea niin monesta suunnasta, eli että nykyään kaikki pelit on samaa paskaa. Ja sitten indiet kuitataan jostain syystä sivulauseessa. Sony sentään pistää edes hiukan paukkuja noiden indieiden esillenostamiseen.
Nintendollakin oli tämä sama ongelma (kaikkien muiden lisäksi).
No, Nintendolla sentään ne isot pelit näyttivät enimmäkseen kuitenkin vielä peleiltä, eikä leffatrailereilta. Olihan siellä monta "isoa" peliä myös, jotka menee suurella varmuudella ostoon, kuten The Wonderful 101, Zelda WW, Donkey Kong Country, X, Smash Bros. , Super Mario 3D World, Sonic Lost World etc. Ongelmahan muodostui lähinnä siitä, ettei siellä ollut paljoa mitään uutta ja kovinkaan yllättävää ja ne aiemminkin esitellyt "hittipelit" julkaistaan enimmäkseen vasta 2014. Jos ne esitellyt pelit oltaisiin julkaistu vielä tämän vuoden puolella ja siihen lisäksi esitelty runsaasti täysin uutta, 2014 julkaistavaa kamaa, niin minä olisin ollut täydellisen tyytyväinen.
Nintendo had urged us not to treat this like a standard press conference, and we were cautioned not to plan any live blogs around the event, but we were invited to write up the news of the day, if we hadn’t already learned everything there is to know from the Nintendo Direct. Some of the big news given to the press: the new Mario game will have transparent pipes. The new Mario Kart allows you to drive upside down. Shigeru Miyamoto helpfully explained that the number “3” in the title Pikmin 3 was there to tell us it was the third game in the series. The press, boxed into Nintendo's booth, waited patiently for something, anything, to happen.
It’s had to cover these games in a real way. I played the upcoming Super Mario 3D World and I saw the ability to play as one of four characters, all with the powers from Super Mario Bros. 2. I zoomed through the transparent pipes. I dutifully paid attention to the better graphics of the Wind Waker remake. “You’ve played this game before!” one of the Nintendo reps said as I nailed a tricky jump.
Yes. Yes, I have.
Nintendon omat pelit olivat kamalan tylsää katsottavaa........
Osittain kyllä ehdottomasti jaan mielipiteesi tuosta Nintendon esityksestä, mutta asia ei myöskään ole ihan noin mustavalkoinen minulle. Mielipiteestäsi tuntuu monesti huokuvan se, että mielestäsi kaikki Nintendon klassikkosarjat, kuten Metroid, Zelda, Mariot, F-Zerot, Star Foxit sun muut ovat täysin yhdentekeviä ja ainostaan Wii Sportseilla, party- ja jumppapeleillä on merkitystä (kärjistettynä). Se, että Nintendo ei esitellyt riittävästi uutta ja tuoretta matskua ei tee minulle Nintendon klassikkosarjoista yhdentekeviä. Nintendolta olisi myös idioottimaisen typerä veto hylätä kaikki nuo klassikkosarjat ja keskittyä yksistään party-, indie- ja jumppapeleihin, jos tämä on se mitä toivoisit.
Minun pelihyllyyni mahtuu uusi Donkey Kong (erityisesti, kun en ole pelannut sitä Wiin, enkä 3DS:n versiota) --
Wii Fit toisaalta taas ei kiinnosta pätkääkään, sillä se ei ole edes peli, vaan liikuntaohjelma
True dat. Siihen nähden, miten paljon mielenkiintoista kamaa indieiltä tulee, on näkyvyys säälittävää. Kaupallisilta sivuilta tuon tietyllä tavalla ymmärtää, koska blockbustereita valtaosa pelaajista tulee pelisivuilta katselemaan. Mutta ehkä tässä olisi tällä ei-kaupallisella sivustolla peiliinkatsomisen aihetta. Aika moni meistä toimituksen jäsenistä pitää itseään ns. tosipelaajana. Tarttee ottaa asia puheeksi.