Vastaus: EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?
Mistä helkkarista te keksitte tämä jälleenmyyntiarvon romahduksen, vaan sillä verukkeella ettei mukana saa jotain pientä DLC-kilkettä? Preorder-bonuksiakin on ollut iät ja ajat, eikä nekään ole mitenkään vaikuttanut käytettyjen hintaan. Niistä pääsee nimenomaan nauttimaan vain ne ensimmäiset omistajat ja uutena ostavat.
Tietty voidaan teoriassa ajatella, että mitä enemmän uusia pelejä myydään (-->enemmän pelejä kierrossa), niin sitä vähemmän saa rahaa käytetystä ihan kysynnän ja tarjonnan lakien mukaan. Tätä voi tuskin kukaan pitää kuitenkaan mitenkään katastrofaalisena asiana.
GS ei arvosta tollasia lipukkeita mitenkään, eli sieltä saatte yhä saman vaihtoarvon. Vaikka säilyttäisit jotain preorder-bonuskamaa ja menisit niitä GS:lle tarjoamaan, niin ei ne siitä mitään antaisi.
Ketjun otsake on jo itsessään syvästi mielipidevaikutteinen. EA yrittää tässä palkita uuden pelin ostamista, ei suoraan pudottaa käytettyjen jälleenmyyntiarvoa.
EDIT:
tsinivuo:
Justhan sieltä laitettiin 1500 ihmistä pihalle ja suljettiin mm. Suomen EA kokonaan. Pelituotantoa supistetaan vissiin pahimmillaan 40% ja keskitytään sosiaalisiin peleihin ja urheilusarjoihin yms.
Tähän on varmasti vaikuttanut mm. Mirror's Edgen, Brutal Legendin ja Dead Spacen floppaaminen, joiden avulla EA yritti uutta alkua pelijulkaisijana. Dead Spacen user basesta muuten puolet oli käytettyjä:
Used sales double Dead Space userbase News | Eurogamer
Täytyy ymmärtää, että varsinkin yksinpelit kärsii todella pahasti käytettyjen myynnistä, koska ne viedään pahimmillaan todella nopeasti vaihtoon. Jotain etua siitä uuden ostamisesta käytetyn sijaan on pakko antaa, kun ei voida moninpelillä kahlita ihmisiä siihen kopioon.
Mistä helkkarista te keksitte tämä jälleenmyyntiarvon romahduksen, vaan sillä verukkeella ettei mukana saa jotain pientä DLC-kilkettä? Preorder-bonuksiakin on ollut iät ja ajat, eikä nekään ole mitenkään vaikuttanut käytettyjen hintaan. Niistä pääsee nimenomaan nauttimaan vain ne ensimmäiset omistajat ja uutena ostavat.
Tietty voidaan teoriassa ajatella, että mitä enemmän uusia pelejä myydään (-->enemmän pelejä kierrossa), niin sitä vähemmän saa rahaa käytetystä ihan kysynnän ja tarjonnan lakien mukaan. Tätä voi tuskin kukaan pitää kuitenkaan mitenkään katastrofaalisena asiana.
GS ei arvosta tollasia lipukkeita mitenkään, eli sieltä saatte yhä saman vaihtoarvon. Vaikka säilyttäisit jotain preorder-bonuskamaa ja menisit niitä GS:lle tarjoamaan, niin ei ne siitä mitään antaisi.
Ketjun otsake on jo itsessään syvästi mielipidevaikutteinen. EA yrittää tässä palkita uuden pelin ostamista, ei suoraan pudottaa käytettyjen jälleenmyyntiarvoa.
EDIT:
tsinivuo:
Mitä ihmettä heidän pitäisi tehdä, että olisivat voitollisia? Valloittaa maailma? Siis haloo, jo nyt heidän pelit on listojen kärjessä järjestään, niin jossain kyllä tuhlataan sitä rahaa ja huolella. /OFF-TOPIC
Justhan sieltä laitettiin 1500 ihmistä pihalle ja suljettiin mm. Suomen EA kokonaan. Pelituotantoa supistetaan vissiin pahimmillaan 40% ja keskitytään sosiaalisiin peleihin ja urheilusarjoihin yms.
Tähän on varmasti vaikuttanut mm. Mirror's Edgen, Brutal Legendin ja Dead Spacen floppaaminen, joiden avulla EA yritti uutta alkua pelijulkaisijana. Dead Spacen user basesta muuten puolet oli käytettyjä:
Used sales double Dead Space userbase News | Eurogamer
Täytyy ymmärtää, että varsinkin yksinpelit kärsii todella pahasti käytettyjen myynnistä, koska ne viedään pahimmillaan todella nopeasti vaihtoon. Jotain etua siitä uuden ostamisesta käytetyn sijaan on pakko antaa, kun ei voida moninpelillä kahlita ihmisiä siihen kopioon.