Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA Sports WRC - Clubit yms. online eventit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Larzi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Larzi

Active Member
Täällä voi jakaa kisatarinoita sekä sopia uusia kisoja ja turnauksia.

Klubeja:
KonsoliFIN https://racenet.com/ea_sports_wrc/clubs/422
KonsoliFIN 2 https://racenet.com/ea_sports_wrc/clubs/2442
KonsoliFIN 3 https://m.racenet.com/ea_sports_wrc/clubs/4453
Official WRC https://racenet.com/ea_sports_wrc/clubs/11
- EA:n virallinen klubi. Ralleja WRC, WRC2 ja JWRC -luokissa.
Official Historic https://racenet.com/ea_sports_wrc/clubs/12
- EA:n virallinen klubi. Ralleja eri Historic-luokissa.

Alla meikäläisen benchmarkkaamat autot klubikisoja varten:
 
Viimeksi muokattu:
KonsoliFIN 1, Portugali

Portugali... Metriäkään ei ole siellä tullut ajettua mutta tuskin juuri muutkaan. Aattelin olla vähän erilainen nuori, koska enemmistö varmaan ottaa Skodan alle, niin minäpä valitsin Hyundain ajopeliksi.

Ekasta pätkästä en muista mitään muuta kuin sen että jäin 11s TA:n pohjista. Ferraron kanssa tasoihin. Vähän kävi mielessä että mahtaakohan kärki pysyä tiellä tolla yrkällä, varsinkin jos ei ole tässä vaiheessa vielä tiet tuttuja.

Tokalla pätkällä tuli siinä ahtaan kylän kohdalla keskityttyä niin kovasti kivimuurien välissä pysymiseen että unohdin kuunnella nuotin. Painelin sitten risteys-ysikympin muikkuna suoraksi ja tulin sieltä pakilla takaisin :D . Aikaa hukkui joku 8-10 sekuntia. Ferraron pätkäpohjista jäin tällä kertaa 20s. TA:lle oli jotain käynyt, mutta kokonaisero kahden pätkän jälkeen ei meidän välillä ollut kuin n. 5 sekuntia.

Vipalla pätkällä ajelin loppupuolella ihan ok vauhtia, mutta asvalttiosuudella yhden hypyn jälkeen tulleen oikaisuesteen kiersin väärältä puolelta ja sain siitä vitosen rankun. No TA oli sitten saanut 10s rankkua, joten sain pitää pätkäpohjat 3 kymmenyksen erolla. Ferrarolla oli sitten ollut vuorostaan ohjelmaa tällä pätkällä, niin tuli vähän säkällä ja pienellä mummoilulla vallattua ykköspaikka toistaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Oli pari päivää taukoa rallista ja kylmiltään Portugaliin (KFIN2). Tuli ainakin testattua auton kestävyyttä sekä pelin aikarangaistuksia. Kalliot sekä puhelinpylväät tulivat tutuiksi ja muutama 30 sek rangaistus siihen päälle, kun poikkesin reiteiltä. Ajolinjojen perusteella lipsui ihan Espanjaan asti. Yllätyin, kun rallin loppusijoitus ei ollut viimeinen.

R5:t on hauskoja autoja ja Portugali vaikutti erittäin mielenkiintoiselta, mutta haastavalta. Alkuviikosta ei pahemmin virheitä tullut tehtyä EA WRC:n parissa ja peli tuntui jopa helpolta, mutta aika äkkiä se kokemus voi muuttua. Keskittyiminen, kun sakkaa niin romuralliksi menee koko touhu.
 
KFIN1
Aika penkin alle meni. Eka pätkä tuli aika kivasti, mutta sitten kakkosella alko vastustaan kaikki. Pyöräytys, rengas paskana, kyntämistä ja siihen sitten päälle vielä tekniset probleemat, shutteria niin prkleesti ja onnistuhan tuo räminätechin ruorikin disconnectaan pariin otteeseen.

KFIN2
Tää meni paremmin, sieläkin kyllä oli ohjelmaa, mutta ei niin paljoa kun toisessa klubissa. En ollu nopein, mutta tällä hetkellä sielä suunnalla listaa. Viimoselle taisin tyrkätä peräti pohjat, 0.048 erolla toisena olevaan.

Mutta mitäpä sitten jäi käteen Portugalista:
Helmetcamistä kun ajaa, niin hetkittäin ei nää yhtään missä latu menee kun tullaan jotain mäkeä alas.
Asfaltti osuudet oli aivan karmeita, ei tuntunut olevan mitään pitoja. Vähän kun jarrutti, niin heti alko tarjoomaan kylkeä.

Päätän raporttini Portugalista sanoihin: Portugali on paska maa... :D
 
Mutta mitäpä sitten jäi käteen Portugalista:
Helmetcamistä kun ajaa, niin hetkittäin ei nää yhtään missä latu menee kun tullaan jotain mäkeä alas.
Kannattaa bindata noi penkinsäätönamikat, jotkut autot tuntuu antavan suht käyttökelvotonta kuvakulmaa säätämättä.
 
KFIN 2

Portugali ja Ford Fiesta Rally2. Täähän on jo tuttua latua joten nostetaas vähän vauhtia! Vielä mitä... reuhaamiseksi meni liian suurella itsevarmuudella. Paljon virheitä. Kolmoselle niukat pohjat, mutta muutoin jäin kärjelle yli minuutin kokonaisajoissa. Seuraavaan ralliin hattu kourassa, kartanlukijatädin varoituksia kiltisti noudattaen.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin suorittamassa avausviestissä mainitut Rally.TV -ilmaiskoodikampanjat Solbergin ja WRC:n virallisissa klubeissa. Koodit tuli molemmista, mutta kylläkin kaksi samanlaista. Kuuden kuukauden ilmaiskatselua ei siis ikävä kyllä ole tiedossa, mutta kuitenkin kolmen. Näyttäisi lunastuksen umpeutumisaika olevan 1.2.2024, ja onneksi vuositilaukseni ehtiikin päättyä ennen sitä tammikuussa.

Vaikka pitkistä ralleista ja pätkistä pidänkin, niin WRC-klubissa tällä hetkellä ajettava 18 erikoiskokeen Japanin ralli on kyllä sen verran aikaavievä, ettei motivaatio taida riittää sen läpiviemiseen tuntemattomia nimimerkkejä vastaan, ensimmäisen EK:n perusteella vauhdin riittäessä nippa nappa top sataseen. Solbergilla ajettu Ruotsin ralli sen sijaan oli oikein mukava ajella läpi, ja kuuden EK:n suhteellisen varma ja eleetön ajo tarjosi päättyi kokonaistuloksissa tämänhetkiseen sijaan 27. Tähän suoritukseen olin oikein tyytyväinen, ottaen huomioon että edelleen ajan pätkiä käytännössä täysin nuotin ja silmän varassa. Yksittäisillä pätkillä sijoitukset olivat suunnilleen välillä 30-90, mutta selvästikin sopivan ja suoritusvarman vauhdin löytäminen on jo kuuden EK:n rallissa selvästi kokonaistulosta parantava hyve.
 
Kävin suorittamassa avausviestissä mainitut Rally.TV -ilmaiskoodikampanjat Solbergin ja WRC:n virallisissa klubeissa. Koodit tuli molemmista, mutta kylläkin kaksi samanlaista. Kuuden kuukauden ilmaiskatselua ei siis ikävä kyllä ole tiedossa, mutta kuitenkin kolmen. Näyttäisi lunastuksen umpeutumisaika olevan 1.2.2024, ja onneksi vuositilaukseni ehtiikin päättyä ennen sitä tammikuussa.

Vaikka pitkistä ralleista ja pätkistä pidänkin, niin WRC-klubissa tällä hetkellä ajettava 18 erikoiskokeen Japanin ralli on kyllä sen verran aikaavievä, ettei motivaatio taida riittää sen läpiviemiseen tuntemattomia nimimerkkejä vastaan, ensimmäisen EK:n perusteella vauhdin riittäessä nippa nappa top sataseen. Solbergilla ajettu Ruotsin ralli sen sijaan oli oikein mukava ajella läpi, ja kuuden EK:n suhteellisen varma ja eleetön ajo tarjosi päättyi kokonaistuloksissa tämänhetkiseen sijaan 27. Tähän suoritukseen olin oikein tyytyväinen, ottaen huomioon että edelleen ajan pätkiä käytännössä täysin nuotin ja silmän varassa. Yksittäisillä pätkillä sijoitukset olivat suunnilleen välillä 30-90, mutta selvästikin sopivan ja suoritusvarman vauhdin löytäminen on jo kuuden EK:n rallissa selvästi kokonaistulosta parantava hyve.
Meikäläiselläkin on Rally.tv jo valmiiksi voimassa vuoden loppuun asti. Solbergin kävin tossa aamupäivällä vetämässä läpi ja koodi alkuvuotta varten taskuun. Ekalla pätkällä rullasin sen verran rajusti että matkan varrelle jäi koko Skodan takaluukku siipineen ja ainakin kuskin puoleinen ovi. Sitten ei ollut loppupätkällä, eikä seuraavalla, takasiiven tuomaa downforcea ja perä vähän seilas sinne sun tänne. Siinä sitten kruisailin sijalle 182 melkein 3,5 min kärkeen . Ihan kiva kuuden pätkä pyrähdys, mutta ei juuri tuntemattomat nimimerkit motivoi. Ärsyttävää ettei klubeissa voi sortata tulosliuskaa kavereiden mukaan kuten momentseja. Momentsit on taas vähän tylsiä kun niitä saa halutessaan hinkata uudestaan ilman pelkoa epäonnistumisesta.

1699134347487.png
 
Ärsyttävää ettei klubeissa voi sortata tulosliuskaa kavereiden mukaan kuten momentseja. Momentsit on taas vähän tylsiä kun niitä saa halutessaan hinkata uudestaan ilman pelkoa epäonnistumisesta.
Molemmista täysin samaa mieltä. Rallipätkillä osa ajamisen viehätystä on nimenomaan se, ettei samaa osuutta hinkata täydellisyyteen saakka uudestaan ja uudestaan. Sikäli nuo klubikisat ovatkin mitä mainiointa leaderboard-kisailua, myös vanhaan WRC:hen verrattuna, jossa itseäni ainakin häiritsi kaikkiin ralleihin annetut kolme yritystä yhden sijaan.

Kaverit olisi kiva tosiaan saada filtteröityä klubikisojen listoilla. Ruotsissa ajo oli sen verran hyvä, että oli helppo tarkistaa ettei kukaan kavereista ollut ainakaan nopeampaa tullut, mutta yleensä tilanne ei ole tämä. :D
 
Mulle oli eilen hetki kotona aikaa niin kävin kans ton ruotsin testaan kylmiltään.. eka puolisko ekaa pätkää meni oikein hyvin, kunnes onnistuin löytämään tuntemattomasta maailman vahvimmasta materiaalista valmistetun pikkurillinpaksuisen tolpan, mihin paskoin autoni niin huolella että pätkän nilkutin loppuun ja siihen jäi. :D
 
Historicci clubissa on vuorossa H2 takavedot. Aattelin että vetäsen sen alkulämpäksi. Noh 10min splitin kohdalla vilkasin sivuun progressiopalkkia ja totesin että perskule eihän tässä olla edetty kuin 1/3 pätkästä. 25min 33s otti Escortilla sutia tämä Mexicon pätkä öisessä sateessa läpi. Top 10 aika siinä vaiheessa.
 
Selkä jumissa niin ei päässyt ratilla ajamaan, mutta kyllähän sitä pädilläkin ajelee rallin maaliin. Nyt meni KFIN1 Portugali paljon puhtaammin, mutta eipä sitä oikein vauhdilla pysty ajamaan ohjaimen kanssa.

.....

Ihan hyvin ollut osallistujia molemmissa klubeissa. Oli kyllä hauska katsoa tulosluettelosta, kun kaikilla kärkikuskeilla oli erillaisia aikarangaistuksia Portugalin viimeiseltä pitkältä ek:lta ja tosiaan siitä huolimatta olivat siellä kärjessä!

Meni vähän päällekkäin klubi kisat, kun molemmissa oli Portugali. Vaan eipä se haitannut, kun olivat sen verran lyhyitä ajaa. En tiennyt vielä kisoja luodessa toisen KFIN klubin olemassaolosta, joten sen takia meni maa+autoluokka päällekkäin.

Ensi viikolla klubeissa sitten mm. Kroatia, Japani ja Kenia. (Kaikki itsellä vielä kokematta).
 
Ihan hyvin ollut osallistujia molemmissa klubeissa. Oli kyllä hauska katsoa tulosluettelosta, kun kaikilla kärkikuskeilla oli erillaisia aikarangaistuksia Portugalin viimeiseltä pitkältä ek:lta ja tosiaan siitä huolimatta olivat siellä kärjessä!

Meni vähän päällekkäin klubi kisat, kun molemmissa oli Portugali. Vaan eipä se haitannut, kun olivat sen verran lyhyitä ajaa. En tiennyt vielä kisoja luodessa toisen KFIN klubin olemassaolosta, joten sen takia meni maa+autoluokka päällekkäin.

Ensi viikolla klubeissa sitten mm. Kroatia, Japani ja Kenia. (Kaikki itsellä vielä kokematta).

Saako muuten klubissa useampaa luokkaa kerrallaan samaan kisaan? Rally2 ja WRC2 luokkia ajattelin. Oon tänään tehnyt autojen suorituskykytestiä. Esim. Peugeot 208 ja Mk7 Fiesta menee ihan tasatahtia uuden Fiestan, Polon, vanhemman Fabian kanssa. Citroen C3 taas jää näille hieman. Siellä on kumminkin samat Skodat ja Polo molemmissa luokissa ja RS mallin Skoda kyllä hallitsee sitten molempia luokkia. Saako tiettyä autoa bannattua, jos se on ylikylän vehje luokassaan ja muut autot olisi ajettavissa?

Julkaisen tänään myöhemmin varsinaiseen pelikeskusteluun vähän tuloksia vertailuistani.
 
RS mallin Skoda kyllä hallitsee sitten molempia luokkia. Saako tiettyä autoa bannattua, jos se on ylikylän vehje luokassaan ja muut autot olisi ajettavissa?
Tää on kyllä vähän harmi kun löytyy näitä selkeästi ylivoimaisia autoja.. olis kiva valikoida kulkinetta muillakin perusteilla tai edes niin että olis useampi kilpailukykyinen vaihtoehto. Toki näin alkuun mä ajelen kyllä vaikka huoltopakulla, kunhan pääse vaan kisaileen. Aamulla pitäs neljältä heräillä töihin mutta kutkuttais mennä muutama pätkä vielä ajelemaan.. ehkä kuitenkin nukkumaan.. :eek:
 
Oli ihan täydellinen fiasko molemmat klubit itseltäni, ekassa sentään pääsin kolmannelle EK:lle mutta tokassa sit ajoin heti ulos ja pyörähdin 10 kertaa katon ympäri ja sen jälkeen ajoin täysillä viel päin kiveä... :D Ei vaan itsellä riitä ainakaan taidot viel, ja portugali oli eka kerta kun ajoin sitä. Heti jos yritän puskea vähän kovempaa niin oon metsäs ym. :D
Pitäis varmaan ajaa jollain Fiat 500:lla niin ehkä saattais pysyä radalla. Tästä ei oo muuta kuin parannettavaa seuraaviin koitoksiin, ja yrittää päästä maaliin asti edes yhdessä klubikisas! :D
 
Tää on kyllä vähän harmi kun löytyy näitä selkeästi ylivoimaisia autoja.. olis kiva valikoida kulkinetta muillakin perusteilla tai edes niin että olis useampi kilpailukykyinen vaihtoehto. Toki näin alkuun mä ajelen kyllä vaikka huoltopakulla, kunhan pääse vaan kisaileen. Aamulla pitäs neljältä heräillä töihin mutta kutkuttais mennä muutama pätkä vielä ajelemaan.. ehkä kuitenkin nukkumaan.. :eek:
Joo eihän tää oo niin vakavaa. Ainakin alussa vaan kokeilen vähän kaikkea uutta. Kumpikaan klubi ei ole vielä tässä vaiheessa ratkennut autoon. Voihan tässä kehitellä kaikkea kikkoja että jokaista autoa pitää esim. käyttää kerran yms. mutta pidetään tää helposti lähestyttävänä.
 
Olipa loistava pätkä tänään tuossa Historic -klubissa. 26 kilometriä itselle tuntematonta pätkää Meksikon yössä ja vesisateessa takavetoisella Opel Kadettilla. On teknistä serpentiiniä, on nopeampaa osuutta, löytyy jokien/purojen ylityksiä ja muutaman kylänkin läpi mennään matkan varrella. Mutkamerkit, kello, splitit sekä edistymispalkki pois päältä (kuten aina), niin pätkän aikana alkoi aistia kyllä jo jotain todella hienoa ja alkukantaista rallifiilistä. :)

Suhteellisen varmaa vauhtia tulin, vaikka näissä olosuhteissa kyllä varmakin vauhti saattaa sisältää muutaman yllätyksellisen tilanteen. Pari nopeampaa pimeää nypynylitystä todella hirvitti, mutta päätin että kyllä tämän pelin kartturiin uskaltaa luottaa, ja ihan oikein luotin. Vanhassa WRC:ssä ei olisi ollut toivoakaan ajaa näin vahvasti nuotin varassa, eikä varmaan Dirt Rallyissakaan. Nuoteissa on juuri sen verran oleellista asiaa, että ne ehtii sisäistää ensimmäiselläkin ajokerralla, ja ennen kaikkea mutkanumeroiden paikkansapitävyyteen uskaltaa luottaa. Tämä on aivan loistavaa, ja yksi isoista syistä pitää tästä pelistä.

Tavoitteeksi asetin @Larzi'n ajan päihittämisen, minkä realistisuudesta en tosin ollut lainkaan varma. Ilokseni suoritus oli kuitenkin sen verran hyvä, että ajaksi tuli 25:09.2, joten tavoite täyttyi ja maailmanlistalla sijoitus on tällä hetkellä 24. Suurempana yllätyksenä olin peräti neljänneksi nopein Kadett-kuski, joten varsin tyytyväinen saa olla tämän yön suoritukseen. :)

Edit: Video ajosta:
 
Viimeksi muokattu:
^^ Sen verran hyvä postaus että kelpaisi tuonne varsinaiseen pelikeskusteluun.

Joo takavedot oli meikäläisen heikkous myös Dirt Rallyissa :D. Hyvä jos kärkineljänneksen puolelle pääsi dailyissä. Eiköhän se niin ole että meikäläisen tavoite on teikäläisen lyöminen ;).
 
Kyllä vaan on työnteko perseestä. Jos sen verran sais tänään itteensä kasattua että Japanian vetelis läpi. Ei auta kuin rukoilla että pääkopassa riittää virtaa keskittyä kunnolla. :rolleyes:
 
Ylös Bottom