Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA Sports WRC - Clubit yms. online eventit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Larzi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juuh, tulipahan ajettua. Ekalla pätkällä oli sen verran pelottava lähes rallin lopettanut tilanne että loput pätkät tuli vedeltyä suht maltillisesti.. saa nähdä mihin riittää. Autoksi valikoitui Mini, ihan muuten vaan kun vähän harvinaisempi kulkine.. ei käryäkään löytyykö tuosta luokasta joku selkeästi nopein vaihtoehto. On kyllä melkosta ratin eestaas veivaamista varsinkin tuo toka pätkä.

Edit: Kroatiakin oli sit pakko riipasta läpi, yhden EK:n kokemuksella. On tuolla niitä vaaranpaikkoja ja paljon, saa olla tarkkana. Taitaa olla mun lemppari asvalteista tähän mennessä, vaikka tuntuukin että jäi paljon vauhtia vielä pöydälle. Loppua kohti uskalsin kiristää vähän vauhtia sitten kun nuo Kroatian koukut oli jo vähän takaraivossa. Kyllä mä silti taidan olla enempi sorarallien ystävä.
 
Viimeksi muokattu:
Hauskaa on ollu pätkillä, kuumotus on kova kun se on kerrasta poikki kuten tiedätte. Kiitos siitä kaikille! Hyvää viihdettä alkupettymyksen jälkeen. Kyllä itellä haittaa keskittymistä tuo nykiminen, rig on tosin 1.5m päässä 85" sonystä. Toivottavasti patchi tulee pian, pakkohan tuohon on ainakin tulla sellainen. Vähän kylmää se tosiasia, ettei noita aikasempia dirttejä paljon patchäilty jos oikein muistan.

Omaan makuun voisi olla enempikin kfin suomiporukan kisailua, kyllä kai vielä Kfin 3 joku tekee..
 
Viimeksi muokattu:
Japaniin valitsin Seat Cordoban, vähän sillä olettamuksella etten ainakaan nopeinta mahdollista vaihtoehtoa ottaisi. En tosin minäkään tiedä autojen voimasuhteita tässä pelissä, mutta noin tosielämän tuloshistoriaan pohjautuen.

Kisan olisi kyllä tosiasiassa kuulunut päättyä heti ensimmäisen EK:n ensimmäisellä sektorilla, mutta nokkakolari adamantiumista valmistetun liikennemerkin kanssa ei sitä nyt kuitenkaan tehnyt. Autonkin sain vielä huollossa kuntoon, mutta lopulta kuuden sekunnin erolla @Tenebrae Aeternae oli maalissa edellä. Viimeiselle pätkälle sain hyvän yrkän päälle ja kolmen sekunnin pohjat, siitäkin huolimatta että muutama mutka ennen maalia menetin kolme sekuntia reunakaiteen väärällä puolella ajeluun. Sekään ei silti kokonaistilannetta muuttanut, joten parempi voitti tälläkin kertaa.
 
Toivottavasti patchi tulee pian, pakkohan tuohon on ainakin tulla sellainen. Vähän kylmää se tosiasia, ettei noita aikasempia dirttejä paljon patchäilty jos oikein muistan.
Kyllä sitä pätsäiltiin, PC-versio sai ensimmäisen vuoden aikana 18 pätsiä ja viimeinen tuli vielä reilu pari vuotta julkaisun jälkeen. Itse pelailin PS4:llä julkkarissa, ei kyllä mitään muistikuvaa, että miten se toimi, mutta jäi pelaillut silloin aika vähällekin.

Nacon+Kylotonn taas oli sitten ikävämpi combo ainakin näin lisenssin loppumisen tienoilla. Generations on vieläkin buginen ja sen korjaus lopetettiin alkuunsa, 2,5 kk julkaisun jälkeen.

 
Kisan olisi kyllä tosiasiassa kuulunut päättyä heti ensimmäisen EK:n ensimmäisellä sektorilla, mutta nokkakolari adamantiumista valmistetun liikennemerkin kanssa ei sitä nyt kuitenkaan tehnyt.
Mulla oli kans nokkakolari todella lähellä mut jotenkin sain auton väännettyä niin että kylki otti pahimman osuman eikä lopuksi tullut pahasti vahinkoa tai kulunut tuhottomasti aikaa. Jännästi mä aattelin että nyt ei vauhti kyllä riitä mihinkään, mutta meni se sit paremmin mitä luulin. Vaikiaa ajella lähes ekana niin ei siinä sit näe mihin ajat riittää. On kyllä mukavan tiukat väännöt ollut ja tosi pienestä aina kiinni.
 
Jahas, asvalttirallit seuraavana. Veikkaan että näissä syntyy helposti romua jos ei ole tarkkana. Ainakin DR2.0:ssa kaikki 2000-luvun wrc:t oli tosi tasaisia, joten eiköhän ne tässäkin ole. Valkkaan varmaan alle Pösö 206:n joka kuuluu omiin kaikkien aikojen suosikkeihin. Corradon muistolle.

Tässä alla pientä autovertailua mitä olen tehnyt. Viron lyhyintä pätkää on hinkattu kahden päivän aikana ihan huolella, että meno on enemmän rata-ajoa kuin rallia. Jokaisella autolla on vedetty useampi yritys, kunnes olen ollut tyytyväinen suoritukseeni. A-ryhmäläisten testit on vielä jonkun verran kesken. Kannattaa keskittyä siihen viimeiseen riviin mikä kertoo, kuinka paljon autolla jää per kilometri. Kuskin virhemarginaali lienee n. 0,1-0,2s/km.

 
Viimeksi muokattu:
Välipäivän jälkeen kylmiltään kfin2 Kroatia ja sanomistaha siitä tuli spinnailuineen ja kakkospätkällä neulansilmä pitkäksi ja en päässyt pakilla ylös vaan valuin alas ja +30s. Hienosti vielä kaksi oikomista samalle pätkälle -> +40s. Fiilis "katossa" :D mutta, tokavikalla pätkällä alkoi jo saada ajamisesta kiinni ja vikalla tuli vältettyä selvemmät virheet ja kellokin näytti itselle poikkeuksellisen hyvää. Alun äimäilyt kostautuivat kyllä lopputuloksissa, mutta tämänhetkiseen top4 ei kyllä mitään asiaa olisi siltikään tietty ollut.

Kfin1 Japani siihen perään ja taas sadetta alkuun ja sai karistella autosta turhia peltejä matkasta. Tässäkin kuitenkin nousujohteinen eventti, vaikka yhtään puhdasta pätkää ei sitten tullutkaan. Eipä toisaalta niin pahoja kämmejäkään. Haastava tuo Japani kuitenkin.

Ihmeesti tuo assu maistuu kun on assukumit ja -alusta. Portugalissa sorapyörillä ja -setupilla ei niinkään. Ja spinnailuistani sain kyllä syyttää itseäni, monesti oli takanurkka pudonnut baanalta ja sitten vietiin kuten Esuppia Keski-Euroopassa. Samoin lukkojarrut ei toimi :pHauskaa oli ja seuraavia kisoja odotellessa.
 
Kroatiakin tuli ajettua. Otin tällä kertaa alle VW Polon, jota en ollut aiemmin vielä tässä pelissä ajanut. Tuntui oletussäädöillä yliohjaavan varsinkin sadekelillä hiukan liikaa omaan makuun, mutta suhteellisen hyvä suoritus kokonaisuutena kuitenkin tuli vedettyä. Nopeammat kuivan kelin pätkät tulivat ajollisesti paremmin, mutta aikatappiosta päätellen autossakin saatoin antaa pientä tasoitusta - mitä Larzin vertailutaulukko myös vahvistaisi. Kahdella viimeisellä pätkällä oli myös ulkopelillisistä syistä johtuvia isoja keskittymisvaikeuksia, mutta selvisin ilman ratkaisevan isoja virheitä ja tuloksena toinen sija maaliin tullessani. Muutaman virheen jos olisi saanut karsittua pois, niin kärkipaikka olisi ollut mahdollinen, mutta eiköhän jokainen osallistuja pari sekuntia jättänyt kuitenkin sinne tänne.
 
Nopeammat kuivan kelin pätkät tulivat ajollisesti paremmin, mutta aikatappiosta päätellen autossakin saatoin antaa pientä tasoitusta - mitä Larzin vertailutaulukko myös vahvistaisi.
Joo mun Polo oli alunperin enemmänkin jäljessä muita keskitason WRC2-autoja, mutta sain viimeisellä yrityksellä puristettua ehkä vertailuryhmän parhaan ajosuorituksen, niin se nousi C3:n paikkeilta ihan muiden autojen kantaan ajoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Onpas tuo Skoda hitosti ylivoimainen, tällä perusteellahan mä otin Ferrarolta huolella pataan! Nyt pitää lopettaa juhlinta ja kiristää suorituksia jos meinaa vielä pärjätä jatkossakin. Toki nää voittoshampanjat joku (Larzi?) muutenkin vielä multa varastaa, mut juhla se on lyhytkin juhla. :p
 
Hieman oli vaikeuksia saada ajotyyli pois time trial -moodista ja ajaa vaihteeksi oikeata rallia.

KFIN 1, Peugeot 206. Shakedownilla puuhun, auto sammui, noh tämän takia se ajetaankin, että ottaa helpot virheet pois. Kisavedolla ekoissa mutkissa spinni, auto sammui. Vipalla pätkällä tökkäsin johonkin, auto sammui. Tuntui muutenkin että vauhti ei riittänyt edes siinä vaiheessa kun ajoi ehjästi. Muut uskalsi painaa lujempaa. Lopputuloksissa kumminkin 4. (30s kärkeen) tässä kohtaa, joten ei sieltä olisi ilman sekoilujakaan olisi parempaa tullut.

KFIN 2 heti perään Hyundailla. Shakella puuhun ja auto sammui, deja vuu :D. Tässä kohtaa mappasin automaattikytkimen takaisin, ettei auton käynnistelyyn kulu ylimääräisiä sekunteja. Sitten vaan ajeleen. Yllättävän hyvää kyytiä ajoin muihin verrattuna vaikka ajelin suht samalla tavalla kuin kfin1 klubissa. Ehkä hitaampi autoluokka auttoi tässä niin ei alkanut meikäläistä hirvittämään. Tasaista menoa joka pätkällä sijoille 2 tai 3. Vipalle pätkälle olin katsovinani että 6 sekuntia olen kärkeä kokonaisajassa perässä, joten hieman lisäsin yrkkää. Valuin sitten yhdessa vasurissa leveeksi rinteeseen ja 10 sekuntia hävisin sillä splitillä kun sudin sieltä takaisin tielle. Sama 10 sekuntia hävisin pätkäpohjille ja koko rallin 1.7 sekunnilla, harmitti. En tiedä mitä leaderboardia katoin ennen vipaa pätkää, mutta olinkin ollut ilmeisesti johdossa ennen sitä eikä olisi tarvinnut kuin tuoda auto varmasti läpi. Nooh nää on näitä :).

1699381546776.png
 
Viimeksi muokattu:
@Larzi Sun pitää käydä kävellen vähän halailemassa niitä puita, että malttais sit jättää ne hetkeksi rauhaan autoillessa. :p

On kyllä pienistä jutuista nyt kiinni, ja kfin2:ssa taitaa kympin kärki mahtua minuutin sisään tällä hetkellä. 1.7 sekuntia on käytännössä yksi pieni virhe. Tämä rallissa on kivaa kun harvoin kukaan vetelee täysin virheetöntä settiä niin absoluuttinen nopeus on vain yksi (toki iso) osa yhtälöä.

Mitä kulkineita väki ottaa seuraaville pätkille? Yaris on kai nopein, mutta Puuma olisi kaunein. :D
 
Ei vaan itsellä lähde ollenkaan. Nyt sentään pääsin maaliin asti jokaisella EK:lla japanissa mutta vauhtia ei oo ollenkaan asvaltilla, tuntuu jotenkin oudolta se tuntuma, ja auto vaan luisuu ym. Konsolifin 2 päättyi sit keskeytykseen ekalla EK:lla taas. :D
 
Kävin Keniassa ajelemassa aamutestit. Nyt on kyllä eka ralli mihin taitaa olla pakko säätää autoa. Toki aattelin etten ennalta testaa kuin yhtä EK:ta ettei mene se kunnon rallifiilis hukkaan, mutta kaipa nuo kaikki suht samaa on. Jaan säätöni tänne jos vahingossa satun saamaan tuo Yariksen vähän tottelevaisemmaksi sitten tuossa myöhemmin kun ehdin taas ruorin ääreen.

Edit: liitteenä eka setup yritelmä. Tuli sillä mun filttereillä (ratti+ei apuja) top 10 sija time trialissa. Joku taitavampi varmaan löytää monta ongelmaa mun säädöistä.
 

Liitetiedostot

  • 18baed307e166-screenshotUrl.png
    18baed307e166-screenshotUrl.png
    3,1 MB · Lukukerrat: 7
  • 18baed307e191-screenshotUrl.png
    18baed307e191-screenshotUrl.png
    3,2 MB · Lukukerrat: 7
  • 18baed2a59729-screenshotUrl.png
    18baed2a59729-screenshotUrl.png
    3 MB · Lukukerrat: 6
  • 18baed2a59783-screenshotUrl.png
    18baed2a59783-screenshotUrl.png
    2,8 MB · Lukukerrat: 6
  • 18baed2a59751-screenshotUrl.png
    18baed2a59751-screenshotUrl.png
    3 MB · Lukukerrat: 5
  • 18baed2a59766-screenshotUrl.png
    18baed2a59766-screenshotUrl.png
    2,9 MB · Lukukerrat: 8
Viimeksi muokattu:
Ei tainnut pelin päivityksestä mitään hyötyä, kun Kroatian 2 ek oli ihan pelkkää kuvan repeilyä kokoajan. Siihen päälle vielä se, että peli piirsi tyhjästä niitä lätäköitä tien pintaan kokoajan noin 10 metrin päähän. Todella ärsyttävän näköistä.

Sade pätkät ei niin hauskoja ajaa, mutta kuiva asfaltti oli ihan jees. Neljä sekunttia jäin sijasta 10. Olin muuten ainoa auto sillä vanhalla Skodalla (Huttunen), mutta ihan mukavasti oli muuten eri autoja kisassa mukana.

Nyt on ensimmäistä kertaa kunnolla asfalttiin tutustuttu tässä pelissä. Japani pitäisi vielä jaksaa ajaa.
 
Ylös Bottom