Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA WRC

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ac3way
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tekoäly on myös urassa aivan liian helppo, aivan perseestä.

Testailin yksittäisiä kisoja ja 85 tekoäly tuntui sopivalta, pystyin ajamaan kolmen joukkoon hyvällä vedolla. Urassa saa sitten laittaa tekoälyn 100 ja voittaa silti mennen tullen.

Hyvä pohja EA WRC:ssä, mutta kaikesta näkee miten olisi tarvittu käytännössä vielä vuosi lisää kehitysaikaa. No on tätä hauska ajella (10h yhden päivän aikana!), vaikka DR2.0 on monelta osin parempi.
 
Mä en voi käsittää miten tää oli tälläinen pannukakku jos tuossa pohjana dirt rally 3.0 joka huhujen mukaan oli jo melkein valmis ennenkuin ea osti codin ja sai wrc lisenssin. Ei ole tainnut mennä ihan putkeen vaihto unreal engineen. Pahin pettymys itselle koko tältä vuodelta. Ensin tuli tieto että ei psvr2 tukea ja siitä toipuneena ja vielä ennakkotilaukseen uskoneena peli series xlle todetakseen että mitä ihmettä????
 
Mä en voi käsittää miten tää oli tälläinen pannukakku jos tuossa pohjana dirt rally 3.0 joka huhujen mukaan oli jo melkein valmis ennenkuin ea osti codin ja sai wrc lisenssin. Ei ole tainnut mennä ihan putkeen vaihto unreal engineen. Pahin pettymys itselle koko tältä vuodelta. Ensin tuli tieto että ei psvr2 tukea ja siitä toipuneena ja vielä ennakkotilaukseen uskoneena peli series xlle todetakseen että mitä ihmettä????
Tuota kieltämättä itsekin hieman ihmetellyt, että kun enginen vaihto tehtiin jo luultavasti 2020-vuoden aikana, niin onhan tässä ollut aikaa opetella ja optimoida. Tai niin ainakin luulisi. Enginehän siis vaihdettiin jo ennen kuin EA osti CM:n alkuvuodesta 2021.

Onko konsoliversioissa muuten FOV-säädöt?
On. Säätö on vain hassu, sillä sitä säädetään välillä 0-100, jossa 0 on 18° ja 100 on 68°. Eli yksi säätimen yksikkö vastaa 0,5°. Jostain syystä ei ole vaan voinut laittaa suoraan astelukuja, mikä on kyllä kummallista. On tämä kuitenkin todella paljon selkeämpi kuin DR2:n mystinen säätö...
 
Testasin eilen nopeasti ja vetelin rally schoolin läpi ja sitten ajoin Päijälän 206 wrc:llä kerran. Eihän tää nyt niin hirveä ole mitä porukka puhuu tai sitten olen unohtanut jotakin pitkän rallipelitauon aikana. Ajotuntuma on erittäin hyvä ja ratti (G29) tuntuu heti alusta hyvältä soralla ja lumella. Asvaltilla ratti on taas erittäin jäykkä ja jähmeä. Jotain säätöjä sinne puolelle pitää tehdä. Rally schoolin pätkissä grafiikat oli ihan ok enkä ihan nyt ymmärrä tätä "silmiä särkee" juttua. Noh Päijälä sitten ei oikein näytä Suomelta. Tai ehkä sitten kun ilmaston muutos ottaisi muutaman lisästepin ylöspäin. Semmosta keltasen aavikoituvaa harvenevaa metsää jossa aluskasvillisuuskaan ei pärjää. Ei ollut nättii. Hirveästi vaaran tunnetta ei ollut, vaikka kerran pösöllä double sideflipin vedinkin. Tien ulkopuolella voi vetää kuten forzassa. Myöskään replayssa hopean harmaa 206 ei ollut ihan parhaimmillaan. Jotenkin ylivalottuneen oloinen. Yhtään frame freezeä tai muuta nykäisyä ei tullut, vaan kaikki toimi sulavasti, mutta otantani on erittäin kapea.

Lyhyesti: Tuntuma hyvä ja sulava. Äänet erittäin hyvät. Alustavasti ihan siedettävät grafiikat, mutta Suomi erittäin pliisu ja näyttää enemmän joltain Portugalilta. PS5:lla pelaan.
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin ajelin klubin. Eka pätkä parhaiten, yksi spinni ainoa selkeä virhe, muuten pienempää pumppailua tms härväämistä. Kakkosella sitten 20s penaltyä spinnin lisäksi ja kolmosellakin kohellusta. Mutta hauskaa oli ja ihan mukiinmenevä tuo Chile kyllä.

Eipä tässä olekaan tullut ajeltua rallia juurikaan sitten kevään, ratillvarsinkaan, joten jos tässä vähän tulisi suoritusvarmuutta lisää kun hetken ajelee :D
 
Onks kellään heittää hyvät Thrustmaster T300 asetukset? Tuntui että ne vakiona nyt oli ihan OK, säädin niitä vähän.. Meni huonompaan suuntaan. :D
Löytyi vielä tälläiset asetukset Thrustmastersin ratille (nimimerkki Shadow_gaming). Täytyy näitäkin kokeilla, kun ehtii. Sitten alkaa jo olla vähän kokemusta eri ihmisten säädöistä niin osaa varmaan paremmin itsekin säätää.

 
Huhhuh.. mä pelkäsin kun hyppään klubiskabaan kylmiltään vieraassa maassa vieraalla autolla, että silkkaa kohellusta luvassa mutta meni ihan ok. Heti löytyi flow tuolla Chilessä ja oli hiton mukava ajaa. Tokan EK:n liukkaus yllätti joten siinä aloin varmistelemaan, mutta tais tulla pohjat ekalle ja vikalle kuitenkin. Lähes virheittä meni läpi, eli nuotit toimi hyvin tai sitten on selkärangassa Codemastersin perinteiset ansapaikat.. Oli hyvä valinta tuo Chile alkuun.
 
Mitähän sitten seuraavaksi klubiin, pidempi ralli vai useampi maa (ja esim. 3-4 pätkää/maa)? Ja haluatteko noita täyspitkä 30km erikoiskokeita mukaan?
 
Mitähän sitten seuraavaksi klubiin, pidempi ralli vai useampi maa (ja esim. 3-4 pätkää/maa)? Ja haluatteko noita täyspitkä 30km erikoiskokeita mukaan?
Varmaan suht pikkusilla alkupaloilla kannattaa laittaa homma alkuun, että sais mahdollisimman monta sakkiin ja ajeleen noita skaboja loppuun saakka. Mulle kyllä käy kaikki, jos joutuu omilta mukavuusalueilta pois niin se on vaan hyvä. Pitäsköhän aloituspostaukseen laittaa linkki klubiin?
Itse en oo klubia viel uskaltanut ajaa kun jään varmaan 5 minuuttia jokaisella ek:lla. :D
Ei muuta kuin selvittämään oma taso, kiikariin nimi jonka aiot päihittää seuraavassa eventissä ja pyrkimään tavoitteeseen. Oikeastaan sillä ei oo mitään väliä mihin sijoille jää, jos löytyy edes pari suht samantasoista heppua joukosta niin siinähän sitä saa jo hyvät skabat aikaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Muutaman tapahtuman verran uraa ajeltu + "autokoulu" suoritettu. Ajettavuus on kunnossa, visuaalinen puoli on vähän laimea, sellainen parin vuoden takainen cross-gen fiilis syntyy reiteillä. Pyörii pääosin sulavasti Series X:llä, mutta nuo pari pakollista nykäisyä joka EK:llä kieltämättä ihmetyttävät teknisesti hiotuista peleistään tutulta porukalta.
Ylivoimaisesti eniten pännii kuitenkin se, miten laimealta kokonaisuus tuntuu! Codemastersin rallivelhojen ja virallisen lisenssin suomaa pyhää liittoa on odoteltu vesi kielellä valehtelematta sieltä PS1 ajoista asti ja nyt kun se vihdoin saadaan niin... Ei mitään fiilistä, kaikki on geneerisen kliinistä kuin Milestonen muinaisissa budjettiteoksissa pahimmillaan. Toki oma taival uramoodissa on vasta alkutekijöissään, mutta verrattuna esim. F1-pelien menoon ollaan toteutuksen suhteen noin valovuoden päässä.
Parempaa (ja toivottavasti positiivisempaa) arviota sitten, kun kilsoja kosolti enemmän alla.
 
Aika lailla kaikki käy. Voi omasta puolestani olla isommastikin ajettavaa, jos on pidempi aika ajella ne pois. Mutta alkuun varmaan ainakin pienempää settiä ja vähän tiheämpään ennen pitempiä sarjoja.
 
Ylös Bottom