Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA WRC

Muutaman tapahtuman verran uraa ajeltu + "autokoulu" suoritettu. Ajettavuus on kunnossa, visuaalinen puoli on vähän laimea, sellainen parin vuoden takainen cross-gen fiilis syntyy reiteillä. Pyörii pääosin sulavasti Series X:llä, mutta nuo pari pakollista nykäisyä joka EK:llä kieltämättä ihmetyttävät teknisesti hiotuista peleistään tutulta porukalta.
Ylivoimaisesti eniten pännii kuitenkin se, miten laimealta kokonaisuus tuntuu! Codemastersin rallivelhojen ja virallisen lisenssin suomaa pyhää liittoa on odoteltu vesi kielellä valehtelematta sieltä PS1 ajoista asti ja nyt kun se vihdoin saadaan niin... Ei mitään fiilistä, kaikki on geneerisen kliinistä kuin Milestonen muinaisissa budjettiteoksissa pahimmillaan. Toki oma taival uramoodissa on vasta alkutekijöissään, mutta verrattuna esim. F1-pelien menoon ollaan toteutuksen suhteen noin valovuoden päässä.
Parempaa (ja toivottavasti positiivisempaa) arviota sitten, kun kilsoja kosolti enemmän alla.
Ihan samat oli omat mietteet pelistä, että onko tämä oikeasti series x optimoitu vai joku alkupään xbox onen suherrus? Omissa mietteissä ulkoisesti meni vanhemmat dirtit ja wrc t ohi tästä aika reippaasti. (Siis serie X llä pelattuna). Kyllähän codemasters tätä parantelee mutta meinas alkaa alahuuli väpättää kun ekaa suomi pikistä ajoi.
 
Onko konsoliversioissa muuten FOV-säädöt?
On.
Muistakaahan kaikki ostoa pähkäilevät, pettyneet, ynnä muut rallifanit, että tämähän on EA:n peli. Toisin sanoen löytynee 6-10 kuukauden sisään EA Playsta kuin myös Game Passista. Ehkä tähän mennessä peli on myöskin korjattu parempaan kuosiin.
Ei tätä korjaamalla saa kuntoon .
Kumpaa suosittelette jos ajelee vain pädillä. Tätä vai Wrc generations ?
Älä tuhlaa rahaa, ajele generations pelillä.
 
Kluubit tämän pelin pelastaa jos joku, siinä on sentään sama fiilis vuosista toisiin kun saa maanmiehiään, ja muitakin, oikeita rallifaneja vastaan yrittää tykitellä menemään.

Pitää alkaa viritellä rattivehkeitä kiinni ja sitten reiteille.
Jep, ei DR2.0 olis näin pitkään ollu pelityksessä ilman klubeja.
Mitähän sitten seuraavaksi klubiin, pidempi ralli vai useampi maa (ja esim. 3-4 pätkää/maa)? Ja haluatteko noita täyspitkä 30km erikoiskokeita mukaan?
Mulle kelpaa kutakuinkin mikä vaan. Yks mikä tosin on, niin jos on noita pitkiä pätkiä ajettavana, niin ei kannata liiotella sitten pätkien määrässä. Joku 4 pitkää vielä menee ja siinä ei ihan hirveen kauaa silleen mee. Ajoin eilen sen Chilen pisimmän pätkän WRC1, niin pelkästään sen jurnuttamiseen meni 27min.. :D Se alko jo tuntumaan työltä, plus että silloin tarvii olla luultavasti vähän huoltojakin. Edes hard tossut ei välttis kestä paria tollasta pätkää putkeen.

Täytyy varmaan kattoa että onko joku jo tehnyt rengastestiä, että näkis kuinka pitkiä matkoja eri tossu laadut suunnilleen kestää.
 
Mitä vähemmän asfalttia klubissa sitä parempi. Ei ne nyt jää ajamatta vaikka oliskin pinnoitettu tiet. Konsolifinin klubissa ei oikeastaan muuta vikaa oo kuin se että se taso on top-100 maailmassa ja ite pääsin dirtissä ehkä 300-500 tasolle riippuen vähän autoluokasta ja paljonko jaksoin hangata. Tässä ei kyllä oo taso edes tuolla 500 paikkeilla vielä kun ratilla on tullut taas pelattua. Ohjaimella on huonompi kuin Dirt 2 tämä mutta ratilla tuntuu paremmalta tosin en jaksanut sitä oikein säätää ikinä edelliseen peliin kun käytin niin vähän laiskuuden takia. VR-tilan puute hidastaa myös omaa ajamista. Tuntuu tuo oma auto niin älyttömän isolle tuonne tielle monitorin kautta tai tie vähintään kapeammalta.
 
Muistakaahan kaikki ostoa pähkäilevät, pettyneet, ynnä muut rallifanit, että tämähän on EA:n peli. Toisin sanoen löytynee 6-10 kuukauden sisään EA Playsta kuin myös Game Passista. Ehkä tähän mennessä peli on myöskin korjattu parempaan kuosiin.
EA:n kohdalla olen itsekin tämän pyrkinyt pitämään mielessä. Eipä juuri ole enää tullutkaan EA:n pelejä ainakaan julkaisussa ostettua, vaan olen odotellut kiltisti niiden tippumista Game Passiin. Joskus tosi hyvästä alesta saattanut toki jonkun EA:n pelin sentään ostaa.
 
Tuli liityttyä pitkästä aikaa konsolifinin clubiin. Viimeksi Dirt rally ykkösessä jotain kisoja ajelin vuosia sitten. Kylmiltään chileen ja sen huomaa kyllä. Jos seuraavalla kerralla muistaa vaihtaa vaikka uudet nakit alle huollossa auton alle
 
Tuli ajettua nyt se klubi, tavoite täyttyi. En jäänyt yli 5 minuuttia kärjestä. :D Huomaa kyl että itse ei oo pelannut rallipelejä pitkään aikaan, otan ihan liian varman päälle, ja ne hiton neulansilmät.. Niihin meinasi pää hajota :D
 
Olispa jo viikonloppu niin pääsis itekkin kokeilee. Kiva lukee kaikkii mehusteluja täällä. :D
Happamia sano kettu pihlajanmarjoista!
Onhan tämä ihan ok peli, kun unohtaa kaikki nuo mainosvideot, sekä PC: llä kuvatut pelivideot. Asennoituu, että pelaa dirt peliä vuodelta 2010, niin ei pety pahasti. Vaikka tätä on kokeillut itse pelata, niin kyllähän tuo graafinen esitys, työntää pahaanoloa ja pettymystä. Ei siitä vain tahdo päästä yli.
 
^ Onko grafiikka niin tärkeä rallipeleissä? Tärkeintä kuitenkin varmaan se ajotuntuma ja muut asiat kuten ura, moninpeli jne.
Dirt1 oli ainakin jonkin aikaa aika huonot grafiikat mutta päivityksellä ne saatiin paremmiksi. Toivottavasti tässäkin pian saadaan parannus niihin. En ole itse tosin peliä pelannut vielä niin en tiedä kuinka pahat grafiikat on. Mutta ei niillä itsellä niin merkitystä kunhan ei ps1 tasoa
 
^ Onko grafiikka niin tärkeä rallipeleissä? Tärkeintä kuitenkin varmaan se ajotuntuma ja muut asiat kuten ura, moninpeli jne.
Dirt1 oli ainakin jonkin aikaa aika huonot grafiikat mutta päivityksellä ne saatiin paremmiksi. Toivottavasti tässäkin pian saadaan parannus niihin. En ole itse tosin peliä pelannut vielä niin en tiedä kuinka pahat grafiikat on. Mutta ei niillä itsellä niin merkitystä kunhan ei ps1 tasoa
Kyllä se immersion takia on ja kun parin vuoden tai jopa useamman takaiset ajopelit, näyttävät paremmilta, niin on se tärkeää. Lisäksi se markkinointi, jota tässä on julkisesti harrastettu, niin onhan se pettymys valtava.
 
^ Onko grafiikka niin tärkeä rallipeleissä? Tärkeintä kuitenkin varmaan se ajotuntuma ja muut asiat kuten ura, moninpeli jne.
Dirt1 oli ainakin jonkin aikaa aika huonot grafiikat mutta päivityksellä ne saatiin paremmiksi. Toivottavasti tässäkin pian saadaan parannus niihin. En ole itse tosin peliä pelannut vielä niin en tiedä kuinka pahat grafiikat on. Mutta ei niillä itsellä niin merkitystä kunhan ei ps1 tasoa
Vedin testin Montessa pienessä lumisateessa Fulvialla molemmissa peleissä, EA WRC ja DR2.0. PS5 alusta.

EA WRC: Todella pahat kuvan repeilyt tuli lumisade olosuhteissa, muutamat nykimiset ja fps ei kokoajan ihan sulava. Suttuinen kuva. Varmaan dynaaminen resoluutio iski noissa olosuhteissa, kun kuva huononi entisestään liikkeellä lähtiessä. Pelillä oli ongelmia ladata puiden tekstuureita välillä.

FFB oli hyvä. Autolla oli hyvin massaa ja pitoa, mutta liukaissa olosuhteissa jopa liikaa. Ainoastaan jarrutuksissa jäällä liukui, muuten pito oli 100% kokoajan.

Dirt Rally 2.0: Suttuinen kuva, mutta parempi kuin EA WRC. Kuva ei huonone ajon aikana, tasainen fps, kuva ei repeile. Vähemmän objekteja ympäristössä, mutta pelin valaisumalli ja lumisade paremmat DR2.0:ssa.

Äänet olikin yllättäen paljon paremmat tämän auton kohdalla DR2.0:ssa. Tässä oli myös rankemmat lumiolosuhteet.

FFB oli kehno. Auto oli kevyt, mutta sitä piti oikeasti ajaa niin liukkaalla kuin kuivalla.

.....

Parempi tekninen toimivuus DR2.0:ssa. EA WRC:ssä olisi potentiaalia visuaalisesti, mutta konsoleilla suoritus on heikko. Itse ajaminen oli hyvää EA WRC:ssä, mutta toisaalta DR2.0 lumisemmat olosuhteet sekä haastava liukkaus jäällä oli paremmin tehty. Kuivat asfaltti osuudet joutui molemmissa peleissä ajamaan talvirenkailla ja EA WRC:ssä pito oli hurja, mutta ajaminen hauskaa sekä tunnokasta. DR2.0 oli liukasta ja kevyttä, mutta vastasiko se paremmin oikean Monten talvirenkaan toimintaa. Siihen ei oma tieto riitä.

Molempia pelejä oli hauska ajaa. Teknisesti EA WRC on raaka tai keskeneräinen, potentiaalia on valtavasti. Tuo esimerkki oli selvästi liian haastava pelille, mutta onneksi kaikki maat ja olosuhteet eivät toimi siinä yhtä huonosti. DR2.0 tarjosi enemmän auton hallintaa, haastetta ja rallifiilistä, mutta on vähän jo vanhanaikainen sekä puhki pelattu.
 
Klubiin liityin eilen ja kävin ajamassa kisan läpi. Kylmiltään Chileen rallikoulu ja yksi yritys Päijälää edellispäivältä pohjilla. Teki mieli ottaa mitsu alle, mutta se Mcrae vehje oli paperilla niin paljon parempi ettei sitten kehdannut. Ekalle kahdelle ek:lle otin mediumit vaikka peli suositteli softeja, koska tämän vuoden Chilen mm-osakilpailu söi aika rajusti renkaita :D. Vipalle sitten softit. Ekalla ja vipalla pätkällä tuli ajettua nopeat osuudet aika turvallisesti alle nuotin ja pari sekkaa jäin molemmilla pohjista. Keskimmäinen ek oli märkää ja hitaampaa ja siihen sain hyvän rytmin ja muutaman sekan pohjat. Kokonaisaika näemmä riitti tällä hetkellä ykköseksi.

Formaatti oli hyvä ja tässä alussa vois ajaa useita lyhyitä ralleja eri comboilla, koska Dailyt, weeklyt ja monthlyt ei vielä pyöri. Career mode ei vielä ainakaan heti huvita, niin alkoi heti tylsyys iskemään. Yleensä ajan niitä vain sen verran että saan pakolliset trophyt kerättyä. Ajelin yhden momentsin ja pari time trialia, joissa piti yrittää päihittää joku valmiiksi asetettu aika. Sen jälkeen iski tylsyys. Toivottavasti ei mene kauaa että dailyt yms. tulee takaisin.

Chilessä ei ollut vielä mitään nykimisiä pleikkarilla. Ehkä aivan jotain mikrodroppeja, kun oikein keskittyi ruudunpäivityksen seuraamiseen ajon aikana.
 
Viimeksi muokattu:
Se on jo tullut. Pelin versio on 1.01.
Kannattaa kurkata, niin ei mee turhaan ostohousut jalkaa. Dirt 2 on edelleen parempi ja näyttävämpi peli, kuin tämä ea: n pilaama peli.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, nyt on vähän keretty EA:n pilaamaa rallia ajelemaan, ja klubikisaankin tuli jo ajettua ajat. Kovasti pelin suorituskykyä parjattu, mutta mulla PC-versio on kyllä pyörinyt pääsääntöisesti ihan hyvin, vaikkei kone ihan viimeistä huutoa olekaan. Vaikuttaa kaikinpuolin aika pitkälti siltä mitä odotinkin, ei mikään huikea rallipelien uusi jumala, mutta ihan hauska paketti.
 
Klubikisa myös käyty ajamassa. Eka pätkä meni ihan ok ja 4, mut tokalla sitten "pientä" nykimistä pelissä ja ojaanhan se sitten päättyi. Muuten on kyllä hauskaa ajamista ollut, mutta hieman on suorituskyky haasteita pelissä. Pitää vähän lisää säädellä asetuksia. Eiköhän tästä vielä hyvä peli saada.
 
Ekalla ja vipalla pätkällä tuli ajettua nopeat osuudet aika turvallisesti alle nuotin ja pari sekkaa jäin molemmilla pohjista. Keskimmäinen ek oli märkää ja hitaampaa ja siihen sain hyvän rytmin ja muutaman sekan pohjat. Kokonaisaika näemmä riitti tällä hetkellä ykköseksi.
Toi mun varmistelu tokalla pätkällä näköjään koitui mun kohtaloksi, onnittelut. Tässähän joutuu pyrkimään tason nostoon jos meinaa pärjätä (hyvä!). Mä kyllä rehellisesti sanoen odotin että porukasta löytyisi useampikin ihan oikea Alien niin ettei voitoista itse tarvitse edes haaveilla. :D

On tämä kyllä ollut lystiä ajella kun ei anna pikku ongelmien pelissä päästä ihon alle vaan keskittyy siihen hyvään.
 
Noniin, nyt on vähän keretty EA:n pilaamaa rallia ajelemaan, ja klubikisaankin tuli jo ajettua ajat. Kovasti pelin suorituskykyä parjattu, mutta mulla PC-versio on kyllä pyörinyt pääsääntöisesti ihan hyvin, vaikkei kone ihan viimeistä huutoa olekaan. Vaikuttaa kaikinpuolin aika pitkälti siltä mitä odotinkin, ei mikään huikea rallipelien uusi jumala, mutta ihan hauska paketti.
Varmaan PC:llä on kiva kokemus, mutta kyllä ne konsoli versiot ryssi, kuten ea:lla on tapana tehdä.
 
Ylös Bottom