Totta tämäkin. Toisaalta nuottien paikkansapitävyys tuntuu tähän mennessä olleen todella hyvä, eli niihin on voinut luottaa suhteellisen hyvin vaikkei pätkät olekaan tuttuja.
Nuottien ajoitusta haluaisin kyllä tässäkin pelissä vähän aikaisemmaksi, tuntuu että DR2.0:n aikaisin mahdollinen asetus tuotti hiukan etukäteisemmän nuotinluvun. Nyt hitaimmat paikat meinaavat välillä tulla silmille, ainakin nopeammilla autoilla.
Vaikka yksityiskohtia sinänsä nuoteissa on vähän, niin tuntuu että ajolinjaa koskevien tarkennusten määrä (late, early) olisi kasvanut Dirtiin nähden. Tai sitten se vain tuntuu siltä, kun muuten mennään hivenen suurpiirteisemmin. Joka tapauksessa nuo tuntuvat pitävän hyvin paikkansa, ja nuotin mukaan uskaltaa ajaa kovemmassakin vauhdissa.
Joo, itsellä on vasta 3,5 h pelattuna, niin ei vielä kovin paljoa ole kokemusta, mutta huomasin kans ainakin tuon late-sanan. Siellä on nyt myös triple caution (SAMIR, LISTEN TO ME!) ainaki joissain kohdissa, mutta se tulee todella monotonisesti hukkuen muihin nuotteihin. Itsellä menee muutenkin hetki tottuessa uuteen kartturiin, sama oli DR1->DR2, kun Millsin ääni tuntui niin pehmeältä, että kuunteleminen vaati liikaa keskittymistä. Myöhemmin kuulosti kyllä hyvältä ja varmasti tässäkin pelissä tottuu uuteen kartturiin.
Nuotin ajoituksesta samaa mieltä, itsekin yllätyin, kun se olikin jo earliest-kohdassa ja meinaa ainakim Rally1:llä tulla jotkut neulansilmät silmille. Ei ainakaan mikään Kallen preferenssi tämä

Ja vaikka nyt tuli vähän nipotusta, niin hyvältä tämänuottipuoli vaikuttaa kuitenkin.
Pelistudioilla on kuitenkin taipumus parantaa etenkin teknistä osaamistaan vuosien vieriessä, ja nyt on otettu takapakkia Dirt Rally 2:een nähden, vaikka mennään jo seuraavan sukupolven laitteilla.
Tässä on kyllä jotenkin tullut kiire tuon pelimoottorin vaihdon kanssa. Liian vähän varmaan ollut resursseja.
Ea Wrc on enemmän sellainen talla pohjassa koko aika ja tuntuu että menee kuin raiteilla kun vähän oikoo.... Ratilla tosin hyvä tuntuma muttei mikään realistinen ajotuntuma mielestäni. Enemmän tuntuu arcade kuin dirt rally 2.0.
Ei tää kyllä itellä ainakaan kaasu pohjassa mene teknisemmissä ralleissa sitten millään, eikä kyllä Suomessa tai Virossakaan. Mutta kieltämättä tien reunoilla tai pientareella ei ole vielä omilla vähäisillä tunneilla tullut hirvesti mitään kiviä tms vastaan.
Tuntuu, että tässä myös spinnaa nelikollakin helpommin kuin DR2, en ole ihan vielä varma että tuleeko tämä sitten moottorijarrulla mutkaan ylikovaa tultaessa kun paino siirtyy keulalle ja perä kevenee eikä ole vetoja päällä. Jostain syystä itellä tuota tulee lähes joka pätkällä soralla. DR2:ssa en muista näin paljon kokeneeni, mutta täytyypä koittaa analysoida kun taas ajelee. DR2:ssa tosin tiet olivat niin leveitä, että niihin ei ihan niin herkästi tullutkaan ylikovaa. Kässärikäännöksetkään eivät jostain syystä tunnu niin helpoilta, mutta voi olla vain ruostetta ranteissakin. DR2:ssa New England ainakin oli niin kaasupohjassa menoa ja hyvinkin helppoa, mutta olihan se tie tosiaan varsin leveää, niin kuin kaikki DR2:n tiet.
Assua tässä testannut vähän ja varovasti arvioiden se ainakin DR2:ta paremmalta tuntuu. Samoin ne pari jäistä mutkaa Montessa mitä momentsissa oli, tuntuivat mielestäni enemmän jäältä kuin DR1/DR2, mutta tosiaan oma otanta on hyvin pieni.
Jos joku tietää hyviä säätöjä fanatecin dd gt pro ratille, niin vinkatkaa tänne. Jotenkin nuo perussäädöt ei tunnu kovin hyvältä vaikka mistään en mitään tiedäkkään
Mitäs oot tuosta tykännyt? Ite meinasin keväällä hankkia, mutta lykkääntyi sitten ja kaverilla ollut pc-versio ei saanut kehuja laadun puolesta.
Vanhat autot ovat sitten taas liian hyviä ajaa, niillä se sama liika pito ja helppous vähän häiritsee. Kiva ajaa, kun on helppoa, mutta samalla myös vähän tylsää sekä puutteelista mallintamista.
Tähän kyllä sama, miten voi M3 olla niin eleetön soralla. Ja se iskunvaimennus, häiritsevää kun ei tunnu niiaavan kovassa jarrussa oikein ollenkaan.
Näillä välillä tunneilla kuitenkin edelleen pelistä ylkättävän positiiviset fiilikset, lähinnä suorituskyvyssä toivomisen varaa ja tietty kiva olisi jos grafiikat vähän paremmat olisivat. Yksityiskohtia kuitenkin on kivasti, joten riittää itselle siltä osin mitä ajamiselta ehtii katselemaan muuta kuin tietä.
Harmillisesti oikean käden kanssa vähän ongelmaa, niin ei tuolla ratilla viitsi hirveästi riehua kerralla, muuten tulisi enemmän ajoa kyllä.
Tulipas maratooniposti, huh huh..