Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA WRC

Eilen ajoin Kfin1:n oceanin ja kolmannella, vai monesko se oli, pätkällä kun on sadeyö heti lähdössä näki, että nyt kusee homma kun lähtölaskenta oli valoihin nähen myöhässä, no kässäri ylös vasta ku laskenta loppu ettei tullu 10s ja liikkeelle ku lähti niin sade oli semmosta lagivaa kuten pirssin eteneminenkin.

Ei ollu eka kerta tuolla pätkällä joten oisko sittenkään yhteyksistä kiinni, harmittaa vaan ku tuli vähän jopa treenattua tuohon kisaan. Muuten peli toiminnu hyvin vaikka vielä repeilee sielä ja täälä, mutta josko tuohon joulukuun päivitykseen saisivat jo loputkin pois.
 
Eilen ajoin Kfin1:n oceanin ja kolmannella, vai monesko se oli, pätkällä kun on sadeyö heti lähdössä näki, että nyt kusee homma kun lähtölaskenta oli valoihin nähen myöhässä, no kässäri ylös vasta ku laskenta loppu ettei tullu 10s ja liikkeelle ku lähti niin sade oli semmosta lagivaa kuten pirssin eteneminenkin.

Ei ollu eka kerta tuolla pätkällä joten oisko sittenkään yhteyksistä kiinni, harmittaa vaan ku tuli vähän jopa treenattua tuohon kisaan. Muuten peli toiminnu hyvin vaikka vielä repeilee sielä ja täälä, mutta josko tuohon joulukuun päivitykseen saisivat jo loputkin pois.
Sillon kun itsellä Fov-säätö bugitti, eikä tien leveys muuttunut säädön mukaan, niin valot oli koko ajan juuri tuollaiset.
Sitten, kun Fov alkoi toimia, niin valotkin alkoi toimia.
 
Ei lähellekkää, omalla kaudella kalle oli seittemäs ja lappiki kolmas
Careerin ekalla kaudella Ogier voitti ja Kalle oli toinen. Evansille sattui ja tapahtui melkein jokaisessa rallissa.
Todella paljon tulee ohjelmaa kuljettajille noissa ralleissa. Kannattaa lukea stage notesit siellä on välillä ihan ihmeellistä tapahtumaa.
Blown all tyres esimerkiksi. Ja Ogierin kohdalla luki yhdellä kertaa, että Ignored marshalls, eli varmaan ei huomioinut toimitsijoita. Ei kuitenkankaan penaltya ollut saanut.



Tuon vaikeustason kanssa on vähän haastetta. Itselle toi 85-87 on ihan passeli melkein kaikissa ralleissa, paitsi Kroatiassa ja Virossa saisi varmaan nostaa 5-7 pykälää ylöspäin. Suomen ajoin 92 tasolla ja ainakin itselle oli nautittavaa. Pysyin juuri ja juuri kärjen vauhdissa ja lopulta parin virheen jälkeen olin 25sek perässä.

Kenia taas oli aivan liian vaikea 85 tasolla itselle. Ehkä -5 suhteessa muihin olisi hyvä.

Montessa oli ainakin yksi pätkä missä ajoin noin +/- 1 sek seitsemän ekaa splittiä ja viimeisellä hävisin kaikille ai. kuskeille 14-16sekuntia ilman mitään virhettä tai suurempaa varmistelua.

Yllättävän paljon noi oikeat kuskit tuo lisäarvoa pelille. Olisi kyllä hienoa kun saisi tehtyä omia rostereita noille custom kausille. Vuosituhannen vaihteen WRC luokalla saisi aika maukkaan sarjan tehtyä.
 
Todella paljon tulee ohjelmaa kuljettajille noissa ralleissa. Kannattaa lukea stage notesit siellä on välillä ihan ihmeellistä tapahtumaa.
Blown all tyres esimerkiksi. Ja Ogierin kohdalla luki yhdellä kertaa, että Ignored marshalls, eli varmaan ei huomioinut toimitsijoita. Ei kuitenkankaan penaltya ollut saanut.
Tätä viilattiin viimeisimmässä päivityksessä. Nyt kilpakumppaneille sattuu ja tapahtuu huomattavasti vähemmän kuin ennen päivitystä, varmasti alle puoleen väheni kuskien yllättävät aikatappiot. Väittäisin että se on nyt suhteellisen realistisella tasolla, eli kyllä kärkikuskeillekin edelleen ohjelmaa saattaa tulla muttei ihan jokaisessa osakilpailussa.

Ehdin itse juuri ja juuri hoitaa alta pois edellisen kauden Careerissa ennen päivityksen saapumista, ja voitin pääluokan maailmanmestaruuden satasen vaikeustasolla mutta vain yhdellä osakilpailuvoitolla kauden aikana. Meni sekin suhteellisen tiukalle, sillä onnistuin Japanin toisena ajopäivänä kärsimään rengasrikon ja putoamaan pisteiltä pois, mutta riemukseni myös Ogier oli kärsinyt merkittävän aikatappion samalla pätkällä. Mestaruus ratkesi lopulta viimeisellä Powerilla, jossa onnistuin tekemään oikeasti hyvän ajosuorituksen ja voittamaan Ogierin kahdeksalla sekunnin kymmenyksellä. Jos Ogier olisi ollut nopeampi, olisi mestaruus livennyt käsistä Powerin pisteillä. Tuollaista spektaakkelia olisi kiva seurata tosielämänkin mestaruussarjassa jonakin vuonna. :D
 
Careerin ekalla kaudella Ogier voitti ja Kalle oli toinen. Evansille sattui ja tapahtui melkein jokaisessa rallissa.
Todella paljon tulee ohjelmaa kuljettajille noissa ralleissa. Kannattaa lukea stage notesit siellä on välillä ihan ihmeellistä tapahtumaa.
Blown all tyres esimerkiksi. Ja Ogierin kohdalla luki yhdellä kertaa, että Ignored marshalls, eli varmaan ei huomioinut toimitsijoita. Ei kuitenkankaan penaltya ollut saanut.
Omasta mielestä vois noille älykuskeillekin tulla keskeytyksiä ja jatkaa super rallilla.
 
Kannttaako JWRC laittaa AI 100, eikös se ollut aika helppo? Ja monta stagea on, jos laittaa long event? 8-12?

E. Ei mitään vastusta edes AI 100, 24 sek pohjat ekalle pätkälle. Eilen sitten taas ajoin Hospitality Eventin Iberiassa ja siinä ei taas itse pärjänyt, vaan jäi kärjelle 20 sek/ek. Vaikka ajoin lujaa ja puhtaasti.

Vihdoin pääsi ajamaan mun Suzukilla, jonka tein pari viikkoa sitten.
18be1dccda848-screenshotUrl.jpg
E2. Toisella ja neljännellä EK, ei mitään jakoa kärkikolmikon vauhtiin. 8 sek jäin molemmissa. Ajoin kaasu pohjassa puhtaasti.
Ensimmäisen ja viimeisen pätkän voitin molemmissa 25 sek. 3 ek kävin kyljellä ja tein pari virhettä, voitin 10 sek. Rallin voitto selkeästi.

Quick Playssa JWRC Sweden AI 100 ja ajoin samaa vauhtia kärjen kanssa. Näytti toimivan hyvin. Sen sijaan uramoodissa tekoäly aika rikki.
 
Viimeksi muokattu:
Menee vähän ohi aiheen mutta itsellä T300 599XX ratti ja alcantara oli muuttunut ihan kovaksi ja kiiltäväksi käsien kohdilta vaikka koitan pitää aina ajohanskat kädessä. Suunnittelin jo uutta rattiosaa tuon takia, mutta päätin vielä kokeilla olisko sille mitään tehtävissä. Otin lämmintä vettä, pehmeän harjan ja marseillesaippuaa (vaikkei tuo nahkaa ole) ja hämmästys oli suuri kun tuosta tuli ihan uudenveroinen taas. Luulin että se oli yksinkertaisesti kulunut loppuun, ajettu kuitenkin jo 6 vuotta enemmän tai vähemmän. Kylläpä oli mahtava ajella taas pehmeän alcantaran gripillä, vaikkei se clubin tulostaululla näkynytkään. :D Jos muilla samaa probleemaa niin suosittelen vahvasti.
 
Viimeksi muokattu:
Menee vähän ohi aiheen mutta itsellä T300 599XX ratti ja alcantara oli muuttunut ihan kovaksi ja kiiltäväksi käsien kohdilta vaikka koitan pitää aina ajohanskat kädessä. Suunnittelin jo uutta rattiosaa tuon takia, mutta päätin vielä kokeilla olisko sille mitään tehtävissä. Otin lämmintä vettä, pehmeän harjan ja marseillesaippuaa (vaikkei tuo nahkaa ole) ja hämmästys oli suuri kun tuosta tuli ihan uudenveroinen taas. Luulin että se oli yksinkertaisesti kulunut loppuun, ajettu kuitenkin jo 6 vuotta enemmän tai vähemmän. Kylläpä oli mahtava ajella taas pehmeän alcantaran gripillä, vaikkei se clubin tulostaululla näkynytkään. :D Jos muilla samaa probleemaa niin suosittelen vahvasti.
Itse ostin Alcantra puhdistusainetta+harja ja sillä sai myös ratin hyvään kuntoon. Itse en käytä hanskoja, joten rimmi kuluu herkemmin. Onneksi sentään nykyään ei tule hikoiltua käsistä, mutta kyllähän sitä silti kaikenlaista likaa, rasvaa ja hikeä siihen päätyy.
 
Vähän omituista, että omia tilastoja ei pääse näkemään pelin päävalikosta tai sieltä missä on ne kuljettajan kustomoinnit.

Leaderboardsien kautta näkee omia tilastoja, kun valitsee nimimerkin listasta ja painaa Rallypass kohtaa. Siellä näkyy eri tilastoja Careerista, Time Trialista ja Momentsien ajamisesta. Klubitilastoja ei siellä näy.

Vahingossa edes löysin koko asian pelistä, eipä siitä ole paljon kerrottu pelaajille.
 
Joo olis kiva, kun ajelee paljon klubeja, nähdä tilastoja eekoista, sijoituksista, kilometreistä, klubeista mihin osallistunut yleensäkkin. Yhden championshipin tulokset saa kaivettua yhdestä klubista kerrallaan ja sekin laginen ko mikä. Toivotaan tähänkin parannuksia jatkossa.
 
Noniin. Uramoodia ajettu nyt seitsemän täyttä kautta, suurin osa täysimittaisin kilpailuin. Myös nykyisen päivitysversion aikana (kanssakilpailijoiden aikamenetyksiä vähennetty) on nyt voitettu pääluokan maailmanmestaruus satasen vaikeustasolla, joten saattaa olla että tämän pelimuodon anti on nyt vähän niinkuin nähty.

Periaatteessa vielä voisi yhden kauden ajella Hyundailla niin saisi täydet kaudet plakkariin kaikilla pääluokan autovalmistajilla (plus omalla automerkillä), mutta en oikein tiedä jaksaako enää. Pelimuoto on kyllä sinänsä todella hyvä, mutta seitsemän kauden aikana on vähän alkanut häiritä se, että osakilpailut eivät muutu reitiltään lainkaan kausien välillä. Eivätkä edes säätilaltaan, vaan samat pätkät ajetaan aina samassa järjestyksessä ja samoissa olosuhteissa kaudesta toiseen. Eri säätiloja on kyllä siis tarjolla, mutta samoilla pätkillä on aina samanlaiset olosuhteet. Jokaisessa rallissa myös sahataan tiettyä osaa reitistä useaan otteeseen molempiin suuntiin, osan mallinnetuista tieosuuksista jäädessä pahimmillaan kokonaan ajamatta. Myöskään yhtään maksimipituista erikoiskoetta ei uramoodissa ole tullut vastaan.

Taidan siirtyä siis uramoodista pois tässä vaiheessa, mikä asettaa koko pelin alttiiksi vaihtopenkkikomennukselle ensimmäistä kertaa julkaisunsa jälkeen. Momentsit on myös ajettu, vaikka niitä toki näyttää tulevan joka päivä yksi lisää. En ole pelannut käytännössä mitään muuta viimeiseen 17 24 päivään, joten kyllä tässä vain jotakin todella koukuttavaa on ollut. Enkä kyllä tiedä maltanko vieläkään kokonaan tätä käsistäni laskea, kun klubikisojakin olisi vielä kesken ja toisaalta yksittäisten pätkienkin ajaminen on kyllä todella kivaa... :D

Edit: Meni kalenterissa viikot sekaisin. Pelipäiviä onkin nyt siis takana 24 eikä 17. Mietinkin, ettei kai päiväkohtainen pelituntikeskiarvo voi yli 11h olla, ja olenkin tosiaan pelannut tätä keskimäärin vain 8h20min vuorokaudessa. :D
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom