Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA WRC

Pelimuoto on kyllä sinänsä todella hyvä, mutta seitsemän kauden aikana on vähän alkanut häiritä se, että osakilpailut eivät muutu reitiltään lainkaan kausien välillä. Eivätkä edes säätilaltaan, vaan samat pätkät ajetaan aina samassa järjestyksessä ja samoissa olosuhteissa kaudesta toiseen. Eri säätiloja on kyllä siis tarjolla, mutta samoilla pätkillä on aina samanlaiset olosuhteet. Jokaisessa rallissa myös sahataan tiettyä osaa reitistä useaan otteeseen molempiin suuntiin, osan mallinnetuista tieosuuksista jäädessä pahimmillaan kokonaan ajamatta. Myöskään yhtään maksimipituista erikoiskoetta ei uramoodissa ole tullut vastaan.
Aika yllättävää. Luulisi, että tämän voisivat fiksata jossain kohtaa, eihän tuossa nyt ole järkeä...

Kovan märän olet kyllä ehtinyt ajella. Itsellä ajettuna vasta junnuluokan eka kisa ja sekin lyhkäisenä versiona :D
 
Kovan märän olet kyllä ehtinyt ajella. Itsellä ajettuna vasta junnuluokan eka kisa ja sekin lyhkäisenä versiona :D
Tässä saattaa näkyä se, että pääsin pitämään parin viikon "kesälomaa" pelin julkaisupäivän jälkeisenä päivänä. :D Onpahan kerrankin ollut kunnolla aikaa ajella!
 
Onkos kellään tietoa toimiiko mikään usb-joystick PS5:lla (kässärinä) vai täytyykö olla ratin/hubin kautta kytketty dedikoitu?
 
Onkos kellään tietoa toimiiko mikään usb-joystick PS5:lla (kässärinä) vai täytyykö olla ratin/hubin kautta kytketty dedikoitu?
Tuskin toimii tai jos toimii niin Fanatec tai Thrustmasterin lippulaivamalli. Itse sain kiinalaisen käsijarrun pleikkarille toimimaan Drivehubilla. Hirveä johtohässäkkä ja huomasin Dirt Rallyssa että koko ek meni odottamiseen että milloin kiskaisee kässäristä. Tuloksena aina keskittymisen herpaantuminen ja auto pöpelikössä. Käytän nykyään käsijarrua ratin nappulasta.
 
Onko muilla ollut onglemia että Fanatecin käsijarru ei toimi pelissä PS5 alustalla? En keksi mitään keinoa, miten saisi toimimaan.
 
Onko muilla ollut onglemia että Fanatecin käsijarru ei toimi pelissä PS5 alustalla? En keksi mitään keinoa, miten saisi toimimaan
Mulla oli alussa sellasta ongelmaa että se otti kiinni vaikka kalibrointi oli tehty. Ihmettelin miks auto käyttäytyy niin oudosti, mutta kun laitto deadzonee 3% ni ongelma poistu.

Onko sulla viimisimmät ajurit ladattu?
 
Päivitin rattiin viimeisimmät ajurit ja silti ei toimi. Peli tunnistaa jostakin syystä käsijarrun shifterinä, mutta niin se taisi näkyä tietokoneellakin päivityksen yhteydessä. Silti kuitenkin käsijarrun palkki liikkui PC:llä kun käsijarrua veti. Muissa peleissä käsijarru toimii kuten pitää.
 
On kyl niin jäätävän vaikee peli ohjaimella. Testasin time trialia ja maahi pätkää varmaan 10 kertaa, kerran pääsin maaliin ja aika oli yli 30 sekunttia hitaampi kuin ratilla. :D

Ne loput 9 yritystä päättyi jo 30 sekunnin sisällä kun auto oli metsässä ja rikki. :D
 
On kyl niin jäätävän vaikee peli ohjaimella. Testasin time trialia ja maahi pätkää varmaan 10 kertaa, kerran pääsin maaliin ja aika oli yli 30 sekunttia hitaampi kuin ratilla. :D

Ne loput 9 yritystä päättyi jo 30 sekunnin sisällä kun auto oli metsässä ja rikki. :D
Mainitsin toisessa ketjussa tämän saman. Siinä missä WRC Generationsia oli oikein mukava pelata myös padilla, niin tässä tuntuu ettei saa mitään tuntumaa. Ratilla sen sijaan tämä vaikuttaa olevan oikein kiva ajettava.
 
No mitä hemmettiä. :D Täällä alusta lähtien tuntunut ohjaimella nimenomaan helpommalta kuin Generations tai DR2.0. Taisin toiseen ketjuun laittaa vinkin mutta mainitaan täälläkin, itsellä herkkyysasetus satasessa ja linearity kakkosessa. Vaatii tietysti aika tarkkaa ohjauspeukaloa, tattia ei pidä tuolla asetuksella liikuttaa jatkuvasti ääriasentoihin, mutta ohjaus on todella responsiivinen.
 
No mitä hemmettiä. :D Täällä alusta lähtien tuntunut ohjaimella nimenomaan helpommalta kuin Generations tai DR2.0. Taisin toiseen ketjuun laittaa vinkin mutta mainitaan täälläkin, itsellä herkkyysasetus satasessa ja linearity kakkosessa. Vaatii tietysti aika tarkkaa ohjauspeukaloa, tattia ei pidä tuolla asetuksella liikuttaa jatkuvasti ääriasentoihin, mutta ohjaus on todella responsiivinen.
No sun asetuksilla testasin. :D En vaan osaa, pitää katsoa jos ne sais jotenkin paremmaksi omaan käteen.
 
No sun asetuksilla testasin. :D En vaan osaa, pitää katsoa jos ne sais jotenkin paremmaksi omaan käteen.
Kokeileppa herkkyyttä 65-75 väliltä ja lineaarisuutta 0-3 väliltä. Tuossa on haarrukka mitä oon nähny netissä suositeltavan. Tais olla 70 ja 1 mitä itte testasin ja se tuntu aika hyvältä omaan käpälään.
 
Selvästi pädillä ajotyylini on sitten vain keskiverrosta poikkeava, sillä käänsin heti alussa herkkyyden sataseen eikä se tuntunut liian herkältä. DR2.0:ssakin se oli muistaakseni maksimissa, tosin tuntuu että WRC:ssä satasen sensitivity on vielä vähän herkempi kuin DR:ssä. Mutta olen kai sitten vain tottunut ohjaamaan riittävän hienovaraisesti jotta tuo asetus voi toimia. Korjausliikkeissä suuri herkkyys helpottaa todella suuresti, jos näppituntuma ohjaamiseen on hallussa. Suuri painoarvo on tietysti myös kaasu- ja jarruliipaisimen hienovaraisessa käytössä, ja lisäksi kytkin kannattaa määrittää itselleen sopivaan nappiin. Itselläni se on L1:ssä, ja potkin sillä järjestään jokaisessa käsijarrukäännöksessä kierroksia ylös. Toki pienestä clutch kickistä on välillä hyötyä nopeammissakin aliohjaustilanteissa.
 
Vähän paremmaksi sain ohjattavuuden, mutta hitto joka jarrutukses lähtee perä irti. :D En tiedä pitäisikö vaan suosiolla olla pelaamatta sen 2-3 viikkoa nyt. :D
 
Itse ajan ohjaimella vähän helpompia autoja esim. JWRC on todella hauskaa puuhaa pädillä. R5 onnistuu vielä kohtalaisesti, mutta alkaa löytyä jo selvästi pätkien ajoissa eroa rattiajamiseen.

Ratilla ajan sitten tosissaan nopeiden tai haastavien autojen kanssa.
 
huomaa, että floppi tuli tästäkin pelistä kun samantien jo mikki storessa 40% alessa juuri nyt... Mutta jos ei bugipaska haittaa niin lähtee kyl halvalla 29.99€
 
Oon kyllä itsekin sitä mieltä että flopin puolella tämä on. Ja ihan keskeneräinen. En tiedä mikä kiire tämä oli saada ulos kun kautta oli yksi kilpailu jäljellä. Tänään sentään pystyin ilman kaatuiluja pelaamaan useamman EK:n. Mutta ei nuo tekniset murheet oo ollu itselle se päälimmäinen syy miksi tämä tuntuu flopille. Hyvät pätkät tässä pelissä on mutta on niin käsittämättömän surkea ajotuntuma usealla autoluokalla ja tienpinnalla että ei tästä pysty nauttimaan, kun ei ikinä tiedä minkä ihme piruetin tuo auto päättää ottaa. Tässä pitäis luultavasti osata säätöjä tehdä autoihin että ne saa toimimaan yhtä ennalta arvattavasti kuin Dirtissä vakiona. VR:n suhteen odotan sitten massiivisia suorituskyky ongelmia jos sitä nyt edes ikinä tulee, vähän on tunne että ei loppujen lopuksi tule.
 
Ylös Bottom