Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EGM-lehden top 100

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Kiteytyksenä on siis ehkä syytä sanoa, että kaikkien mielestä EGM Top 100-lista on vähintään jotenkin kummallinen.
Joo, noinhan se aina on. Mahdotontahan on tehdä lista, joka miellyttäisi kaikkia. Mutta toi on silti omasta mielestäni paras lista mitä minä olen nähnyt vähään aikaan. Useimmat listat sortuvat siihen (ihme kyllä, vaikka ammatti-saittejen tekemiä ovatkin), että parhaimmat pelit (yleensä top 10) ovat aina yhdeltä ja samalta konsolilta/valmistajalta. Esim. taannoisessa Computer and Videogamesin tekemässä listassa oli (muistaakseni) seitsemän kymmenestä top 10 pelistä Nintendon.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Joo, noinhan se aina on. Mahdotontahan on tehdä lista, joka miellyttäisi kaikkia. Mutta toi on silti omasta mielestäni paras lista mitä minä olen nähnyt vähään aikaan
Olen kanssa sitä mieltä, että yksi parhaista listoista!


Esim. taannoisessa Computer and Videogamesin tekemässä listassa oli (muistaakseni) seitsemän kymmenestä top 10 pelistä Nintendon.
Tarkoitatko jotain top 100 listaa jota lukijat äänestivät joskus syksyllä? Itte ainakin äänestin, mutta en ole nähnyt tuloksia missään. Onko lehti ilmestynyt jo vai tulossa? Ja jos se on mennyt ohi (siis multa) niin miten kävi?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Esim. taannoisessa Computer and Videogamesin tekemässä listassa oli (muistaakseni) seitsemän kymmenestä top 10 pelistä Nintendon.

Oletko koskaan ajatellut, jos Nintendon pelit todella ANSAITSEVAT olla tuolla top 10-listassa? :rolleyes:

:D

- Esa
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Oletko koskaan ajatellut, jos Nintendon pelit todella ANSAITSEVAT olla tuolla top 10-listassa
Höpön höpö. Kaikki Nintendon pelit ovat paskoja.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Tarkoitatko jotain top 100 listaa jota lukijat äänestivät joskus syksyllä? Itte ainakin äänestin, mutta en ole nähnyt tuloksia missään. Onko lehti ilmestynyt jo vai tulossa? Ja jos se on mennyt ohi (siis multa) niin miten kävi?
Muistaakseni lista josta puhuin oli kyllä ihan Computer And Videogamesin tekemä. En nyt ole kumminkaan ihan 100% varma.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Muistaakseni lista josta puhuin oli kyllä ihan Computer And Videogamesin tekemä. En nyt ole kumminkaan ihan 100% varma.
Tein pientä hakua ja lista, eli siis se jossa munkin ääni näkyy, oli numerossa 200 (joku juhlajuttu) ja se oli top 100. Jos jolla kulla on tarmoa (eli intoa kirjoittaa) ja se lehti niin voisi pistää uuden topikin siitä listasta ihan vaan vertailun vuoksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Tein pientä hakua ja lista, eli siis se jossa munkin ääni näkyy, oli numerossa 200 (joku juhlajuttu) ja se oli top 100. Jos jolla kulla on tarmoa (eli intoa kirjoittaa) ja se lehti niin voisi pistää uuden topikin siitä listasta ihan vaan vertailun vuoksi.
Jahah, no sitten tuo minun pointtini ei oikein ole enää voimassa (kts. ammattilais-saittien pelilistat). Jos joku on valmis laittamaan tämän CVG:n listan tänne, niin voin jo tähän alkuun vähän avittaa (en muutes omista kyseistä lehteä, joten turha tulla ronkumaan. Löysin nämä joltain sivulta...):

100. Pilot Wings - SNES 1991
99. Black & White - PC 2001
98. The Sims - PC 2000
97. Silent Hill - PSone 1999
96. Virtua Fighter 2 - ARCADE/SATURN 1994
95. Pókemon Gold/Silver - GBC 1999
94. Starcraft - PC 1998
93. Head Over Heels - SPECTRUM 1987
92. Thief: The Dark Project - PC 1998
91. Vagrant Story - PSone 2000

EDIT: Luulenpas muutes, että kyseisessä CVG:n lehdessä oli kaksi listaa - toinen itse CVG:n kasaama, ja toinen lukijoiden. Tässä on muutes lista kaikista Nintendon peleistä jotka top 100 listalle pääsivät.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Heh... Tuo Esan kommentti että Nintendon pelit ansaitsevat olla top 10-listassa pitää kyllä aika lailla paikkansa, kun itselläni top kymppiin ei mahdu Ison N:n pelien lisäksi kuin pari Pleikkari-peliä (mm. Metal Gear Solid ja Final Fantasy 7). Ja tuon Nemesiksen kommentin tästä asiasta voi jättää ihan omaan arvoonsa. On typerää haukkua kaikkia pelejä joita ei edes ole pelannut. (jos kommentti oli sarkasmia niin antaa olla... en huomaa asiassa eroa) :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
Tuo Esan kommentti että Nintendon pelit ansaitsevat olla top 10-listassa pitää kyllä aika lailla paikkansa, kun itselläni top kymppiin ei mahdu Ison N:n pelien lisäksi kuin pari Pleikkari-peliä (mm. Metal Gear Solid ja Final Fantasy 7).
Turha tässä on mielipiteistä väitellä. Omalla top 10 listalla ei vain nyt satu olemaan seitsemää Nintendo-peliä (huom. tämä on vain MINUN mielipiteeni, jos joku paviaani ei ole sitä jo tajunnut). Jos olisin pelannut kaikki Mariot, Zeldat ja sun muut Nintendo-klassikot, niin listani voisi olla erilainen. Mutta kun en ole pelannut. Tuskinpa sinäkään olet pelannut kaikkien koneitten parhaita pelejä, vai oletko? Oletko edes kuullut pelistä nimeltä Panzer Dragoon Saga?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Turha tässä on mielipiteistä väitellä. Omalla top 10 listalla ei vain nyt satu olemaan seitsemää Nintendo-peliä (huom. tämä on vain MINUN mielipiteeni, jos joku paviaani ei ole sitä jo tajunnut). Jos olisin pelannut kaikki Mariot, Zeldat ja sun muut Nintendo-klassikot, niin listani voisi olla erilainen. Mutta kun en ole pelannut. Tuskinpa sinäkään olet pelannut kaikkien koneitten parhaita pelejä, vai oletko? Oletko edes kuullut pelistä nimeltä Panzer Dragoon Saga?

Toki toki saa olla mielipide, eihän maailma olisi muuten mielenkiintoinen jos kaikki olisi samanlaisia :)
Panzer Dragoonia olen Saturnilla pelannut. Ihan hyvä geimi, mutta ei ihan top 10 kamaa ;) Kyllä jokaisella koneella on loistavia pelejä, mutta mielestäni eniten Nintendolla. Mutta jeps... oikeassa olet: Nämä ON mielipide asioita ja turha niistä on kiistellä. Anteeksi jos suututin tai vastaavaa :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
Panzer Dragoonia olen Saturnilla pelannut.
Niin, niin, mutta puhuin tässä Panzer Dragoon Sagasta. Puhuitko sinäkin? Jos puhuit, niin olet kyllä aika hyvä onninen kaveri jos sitä peliä olet päässyt pelaamaan, pelihän on yksi Saturnin harvinaisimmista PAL-peleistä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
Anteeksi jos suututin tai vastaavaa :)
Ei mitään hätää, et suututtanut :) Minua on vaikea suututtaa, tosin kyllä jotkut nimeltä mainitsemattomat siinä aina joskus onnistuvat....
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Niin, niin, mutta puhuin tässä Panzer Dragoon Sagasta. Puhuitko sinäkin? Jos puhuit, niin olet kyllä aika hyvä onninen kaveri jos sitä peliä olet päässyt pelaamaan, pelihän on yksi Saturnin harvinaisimmista PAL-peleistä.

Hmm.. en ole sitten ihan varma. Tuo mitä olen kokeillut oli kait pelkkä Panzer Dragoon... Ilmestyi Saturnin alkuajoilla (muistaakseni) Pelataan tyypillä jonka nimi oli muistaakseni Kyle ja lenneltiin lohikäärmeellä... Oh well... hyvä peli kuitenkin :) Mutta pointtisi tuli silti selväksi: Kukaan ei ole pelannut aivan kaikkia loistavia pelejä, vaikka niiin haluasikin :D
 
Vaikka en mikään Sega-pelien asiantuntija olekaan, niin käsittääkseni tavallinen Panzer Dragoon on joku seikkailupeli (?) ja Panzer Dragoon Saga on roolipeli.

Olenko oikeassa?

- Esa
 
Tarkistin kaveriltani jolla tuo peli aikoinaan oli. SE oli pelkkä Panzer Dragoon.

Esa, voisihan tuota kait seikkailupeliksi sanoa, mutta minä sanoisin että Panzer Dragoon olisi shoot em up... Sagasta en tiedä minäkään sitten. :)
 
Panzer Dragoon ja Panzer Dragoon Zwei ovat ns. 'on-rails-shootereita', elikkä peleissä ei sinänsä voi kääntyä (vaikea selittää, mutta luulen, että tiedätte kumminkin). Saga taasen on enemmän roolipeli, jossa voi sitten mennä ihan minne haluaa.
 
Ylös Bottom