Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sonixx
Kävin hakemassa FIFA 2003 Demon PC:lle. Jos toi peli on samanlainen XBoxilla niin on kyllä mennyt (oma mielipide) huonompaan suuntaan siitä vanhasta 96:sta. Kun pallo riistetään pelaajalta, niin se juoksee _aina_ pari metriä eteenpäin, pysähtyy ja jää levittelemään käsiään, "Tulipas moka."
Tässä ajassa on vastustaja jo metrien päässä ja laukoo kohti maalia. Muutenkin ohjattavuus on todella kökköä ja kaikki napinpainallukset jää "muistiin". Ehkä olen sitten enemmän arcadefutiksen kannattaja kun ei oikein uppoa tämmöinen...
Onhan toi ihan mukavaa, mutta vastustajan pelaajat kikkailee minkä kerkeää ja tekee hyviä syöttöjä, mutta itse joutuu pelaamaan koko ajan sitä lähintä pelaajaa. Jos näin ei tee, niin omat miehet päästävät hyökkääjän suoraan läpi keskeltä...antakee armoo. Pitää katsoa jos tämä 1vs1 pelinä toimisi hieman paremmin
Njooh, itse olen testannut samaista PC-puolen demoa ja vertailut valmiiseen Xbox-versioon eivät mene täysin yks yhteen.
Xbox-versiossa on jämäkkä pelattavuus ja vaikkei aivan tiukinta kontrollia omaakaan, ohjaimen kanssa ei tule ongelmia saada pelaaja tottelemaan pelikentällä halutulla tavalla. Graafinen puoli ja äänimaisema ovat erinomaista tasoa sekä peli näyttää ruudulla futikselle, mikä on aina plussaa aidon näköistä futista tavoitellessa.
Tämänvuotinen FIFA oli itselleni suuri yllätys tasapainoisella toteutuksellaan ja vaikkei Pro Evolution-syvyyteen pelistatistiikkojen tai erilaisten taktiikoiden ym. säätämisen puolesta päästäkään, FIFA 2003 puolustaa paikkaansa sarjan parhaimpana edustajana.
Itse tuosta väsäsin
Xbox-arvion viime vuoden lopulla, mikä oli muuten ensimmäinen arvio XboxFINiin tullessani. Tämä näkyy hillittömän pitkänä arvosteluna, jossa niputan pelin alkutekijöihinsä ja ruodin osa-alueita astetta syvemmin, mihin itsellä on taipumusta arvosteluja tehdessä(kuulen jo Unreal-Hawkin spänkkivän mattopiiskalla selkään:
"Ruoja! *splash!* *splash!*...lyhyempiä arvioita! *splash!* *splash!*).
Mutta lukaise arvio ja mieti uudestaan, kannattaa aina kokeilla pelialustaversiota mille on peliä ostamassa...PC-ja konsoliversioiden yleisessä "pelifiiliksessä" ja kontrollituntumassa saattaa olla suuriakin eroja...varsinkin tämän tapauksen PC-demon ja Xboxin finaaliversion kesken.