Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ehdotuksia ja kysymyksiä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jiikax
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Virheliike tai ei, ei siinä kukaan kasvojaan menetä. Päinvastoin niistä opitaan ja kenties asioiden merkitys oivalletaan vähän laajemmin.

En voi välttyä ajattelemasta varsinkin tämän lauseparin olevan jonkin isommankin luokan johtajan lausunto. Ihan kuin puhuisit useankin foorumistin suulla :p

Niin tai näin, ei tuo yleinen "mitäs ostit"-ketju näytä olevan kovinkaan suuri suksee, johtuen ehkä vähemmän selatusta alueesta, tiukoista rajoituksista tai sitten tosiaankin siitä, ettei homogeeninen konsolipelaajamassa uskalla kertoa naapurille ostoksistaan.

Se onko tuon ostoksensa kertominen informatiivista esimerkiksi lausella: "Ostin Eat Leadin, jee", on sitten ihan eri asia. Itse en ole kovinkaan usein näissä ketjuissa vieraillut, enkä myöskään muista niihin kirjoitelleeni, mutta jostain syystä uskoisin näihin ketjuihin ostosonanointinsa kirjoittamisen olevan enemmän kirjoittajan kuin lukijan tarpeiden tyydyttämistä - mikä ei ole kovinkaan hyödyllistä foorumin kannalta.

Ja kyllä jokainen foorumia selaava kyllä huomaa hyvin nopeasti mikä peli on milläkin hetkellä "must buy" ihan sen perusteella, missä ketjussa keskustelua käydään. Ovelin foorumisti saattaa jopa ihan lukaistakkin muutaman viestin, ihan vain vaikka varmistuakseen, mitä pelistä kirjoitellaan. Ei kai kukaan oikeasti ole ostanut peliä A sen perusteella, että foorumisti X oli sen ostanut?

Eli lyhyesti: ostosketjuilla ei ole ilman perusteluita mitään virkaa, joten ei paluuta. Tämä on kuitenkin oma mielipiteeni, ei sen enempää. Jos ylläpito päättää, että aikaisemman mallinen ostosfiilistely palvelee sekä lukijoita että kirjoittajia, niin eihän siinä sitten mitään, jos perusteet tälle päätökselle tosiaan löydetään.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Olisikohan paikallaan FAQ tuohon kuulokkeiden ja usb-äänikortin käyttöön PS3:n kanssa. Ketjuun joka tätä käsittelee (Kliks) tuntuu tulevan jatkuvasti kysymyksiä, joissa kysytään samoja asioita aina uudestaan ja uudestaan, joihin vastaus ketjua lukemalla selviäisi. Jos kyseessä olisi FAQ jossa olisi kaikki mahdolliset tiedot tiivistetty ensimmäiseen postaukseen ehkä vielä ohjeistavien kuvien kera, niin saattaisi vähän vähentyä nuo kyselyt. (Kain on kyllä tehnyt ohjeet tuossa ketjussa ekaan viestiin, mutta jostain syystä väki ei tunnu niitä ymmärtävän.)
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Perjantain aamuinen kohokohta on yleensä meikäläiselle Japanilistan julkaisu, en jassa mennä katsomaan sitä muualta (VGChartz), joten onko Oliversetä ollut kiireinen vai eikö Japanianmaan lista ole vielä valmis.

Nim. Ainakin mä luen k.o. uutisen aina.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Pahoittelen mikäli kysymys paljastuu jostain FAQista/threadista/asetuksista, mutta en ainakaan itse vastausta mistään löytänyt. Eli onnistuuko KFINillä oman käyttäjäprofiilin poistaminen?
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Eli onnistuuko KFINillä oman käyttäjäprofiilin poistaminen?
Käyttäjä ei voi itse poistaa profiiliaan. Ylläpidolla on tarpeeksi habaa sen tekemiseen, mutta yleensä tyydytään vain sulkemaan käyttäjätunnus. Viestit jäävät siis foorumille senkin jälkeen.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Toive. Kehotus kauppamiehille, ainakin ps3:n kaupantekoalueella, että voisivat vastata privaattiviesteillä tehtyihin tiedusteluihin kaupan olevasta tuotteesta. Olen törmännyt jo useampaan bisnesmieheen jotka eivät vastaa lainkaan näihin viesteihin. Pitäiskö palautepisteiden antoa muokata niin, että se voisi sisältää myös yhteydenpitoa koskevan arvostelun? Itseäni ei ainakaan huvita asioida ihmisten kanssa jotka eivät omaa sen vertaa hyviä tapoja että vastaisivat asialliseen tiedusteluun. En asioi huonon kommunikoinnin omaavien liikkeidenkään kanssa, enkä halua tehdä sitä myöskään samanlaiset tavat omaavien yksityishenkilöiden kanssa.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Oletko varma, että tiedustelu on ollut asiallinen?
Esim jos itselleni tulee vaikkapa pyyntihinnaltaa 70 euron tuotteesta 25e tarjous niin hyvin äkkiä voi jäädä vastaamatta...

Tai jos ostoilmoitukseni johdosta minulle kaupataan jotain peliä 50e hintaan samaan aikaan kun sitä saa kaupasta 30 eurolla.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Oletko varma, että tiedustelu on ollut asiallinen?
Kyllä tuollaisiin "huonoihin tarjouksiinkin" on kohteliasta vastata edes "Kiitos, mutta ei kiitos" tai jotain vastaavaa.

Varsinaiseen alkuperäiseen kysymykseen totean, että ainakaan tuolla meidän nykyisellä kaupankäyntipluginilla tuo ei onnistu. Sitä paitsi palautetta annetaan vain tehdyistä (tai pieleen menneistä) kaupoista.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Toive. Kehotus kauppamiehille, ainakin ps3:n kaupantekoalueella, että voisivat vastata privaattiviesteillä tehtyihin tiedusteluihin kaupan olevasta tuotteesta. Olen törmännyt jo useampaan bisnesmieheen jotka eivät vastaa lainkaan näihin viesteihin. Pitäiskö palautepisteiden antoa muokata niin, että se voisi sisältää myös yhteydenpitoa koskevan arvostelun? Itseäni ei ainakaan huvita asioida ihmisten kanssa jotka eivät omaa sen vertaa hyviä tapoja että vastaisivat asialliseen tiedusteluun. En asioi huonon kommunikoinnin omaavien liikkeidenkään kanssa, enkä halua tehdä sitä myöskään samanlaiset tavat omaavien yksityishenkilöiden kanssa.

Itselläkin on ollut todella monen henkilön kanssa onglemaa saada mitään vastausta rehelliseen tarjoukseen tuotteesta tai edes vastausta kysymykseen esim. tuotteen kunnosta tms. Miten tällaiseen toimintaan pitäisi puuttua? Siinä onkin hyvä kysymys, jota voi modet pohtia tai käyttäjät esimerkiksi tässä ketjussa. OlderSpaceMan jo oman kortensa kekoon kantoikin.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Kyllä tuollaisiin "huonoihin tarjouksiinkin" on kohteliasta vastata edes "Kiitos, mutta ei kiitos" tai jotain vastaavaa.

Varsinaiseen alkuperäiseen kysymykseen totean, että ainakaan tuolla meidän nykyisellä kaupankäyntipluginilla tuo ei onnistu. Sitä paitsi palautetta annetaan vain tehdyistä (tai pieleen menneistä) kaupoista.

Näin oletinkin asian olevan. Kiitos vastauksestasi TT. Ehdotus (osa 2.0): Voisiko alueen ohjeistukseen edes lisätä kehotuksen hyvätapaiseen yhteydenpitoon? Se onko sillä vaikutusta murheenkryyninäni olevaan asiaan onkin sitten eri juttu.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Voisiko alueen ohjeistukseen edes lisätä kehotuksen hyvätapaiseen yhteydenpitoon?
Sen kyllä voi tehdä, mutta mitään rangaistuksia en lähtisi jakamaan. Voihan se olla, että kauppamies ei yksinkertaisesti ole käynyt foorumilla toviin. Tai siinä vaiheessa kun ehtii viestejä lueskella, on kaupat jo syntyneet. Toki siinäkin vaiheessa kohtelias ilmoitus olisi paikallaan.

Mutta samalla kun Corca lisäilee foorumin sääntöihin kohdat offtopic-pälinöistä ja ylläpidon valtuuksista poistaa/siirtää/muokata* viestejä ilman erillistä ilmoitusta, voidaan tuo huomautus kauppiaiden ja asiakkaiden välisestä kommunikaatiosta lisätä kauppailusäännöstöön.

* Älkää pelästykö. Tuo tarkoittaa käytännössä ylipitkien lainauksien ja ylenpalttisten kirosanojen siivoamista. Varsinaiseen asiasisältöön ei voida tietenkään koskea.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Sen kyllä voi tehdä, mutta mitään rangaistuksia en lähtisi jakamaan. Voihan se olla, että kauppamies ei yksinkertaisesti ole käynyt foorumilla toviin.

En ole rangaistuksien kannalla tässä asiassa.. Toivottavasti ohjeistus riittää ja auttaa. Jossain vaiheessa kun edes vastaa tiedusteluihin, niin se on riittävää.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Ja siis ainoa ongelmahan tuossa palautejärjestelmässä ei ole mielestäni nämä töykeät vastaukset tai vastaamatta jättäminen. Minulle kävi kerran niin, että olin jo ehtinyt sopia kaupoista erään nimimerkin kanssa, mutta tämä sitten päättikin vaihtaa pelin jollekin toiselle ja jätti vastaamatta muutamaan päivään minulle. Luonnollisesti negatiivinen palaute sinne suuntaan, josta sain tottakai sitten kostopalautteena negatiivisen.

Lopulta moderaattoreihin yhteyttä otettuani molemmilta poistettiin nämä palautteet ja näin tuollaisen alhaisen moraalin omistavalla kaupustelijalla on edelleenkin täysin puhtaat paperit. Voin kuvitella, etten ole ainoa, jolle näin on käynyt. Täysin käsittämätöntä, ettei tässä tapauksessa minulla ollut oikeutta antaa negatiivista palautetta.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Kyllä tuollaisiin "huonoihin tarjouksiinkin" on kohteliasta vastata edes "Kiitos, mutta ei kiitos" tai jotain vastaavaa.

Itse pyrinkin myös näihin roskaposteihin vastaamaan, mutta en yhtään ihmettele jos jotkut jättävät vastaamatta.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Täysin käsittämätöntä, ettei tässä tapauksessa minulla ollut oikeutta antaa negatiivista palautetta.
Korjaa, jos muistan väärin, mutta tässä taisi olla kyse siitä, ettei ylläpito voi muokata annettuja palautteita. Eli kun toinen osapuoli antoi sinulle negatiivisen palautteen (täysin ilman syytä), oli vaihtoehtona joko sen kestäminen tai palautteen poistaminen molemmilta.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Korjaa, jos muistan väärin, mutta tässä taisi olla kyse siitä, ettei ylläpito voi muokata annettuja palautteita. Eli kun toinen osapuoli antoi sinulle negatiivisen palautteen (täysin ilman syytä), oli vaihtoehtona joko sen kestäminen tai palautteen poistaminen molemmilta.

Eli siis vain toisen palautteen poistaminen ei ole mahdollista? Selitykseksi tuolloin aikanaan tarjottiin juuri tuota, että palautetta annetaan ainoastaan onnistuneista tai epäonnistuneista kaupoista, mihin tämä kauppa ei sitten perustelun mukaan kuulunut, kun peliä ei ollut ehditty lähettää, eikä rahoja ollut siirretty.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Eli siis vain toisen palautteen poistaminen ei ole mahdollista?
XShava voi tarkistaa tekniset detailit, minen tunne tuota noin tarkkaan. Mutta tällainen muistikuva on, että jos poistaa palautteen, se lähtee kyseisestä kauppatapahtumasta kummankin osalta.

Selitykseksi tuolloin aikanaan tarjottiin juuri tuota, että palautetta annetaan ainoastaan onnistuneista tai epäonnistuneista kaupoista, mihin tämä kauppa ei sitten perustelun mukaan kuulunut, kun peliä ei ollut ehditty lähettää, eikä rahoja ollut siirretty.
Ah, nyt alan muistaa tapauksen. Noinhan se periaatteessa menee, vaikka ymmärrän kyllä tuohtumuksesi, koska olitte kertaalleen kaupoista jo ehtineet sopia.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Ah, nyt alan muistaa tapauksen. Noinhan se periaatteessa menee, vaikka ymmärrän kyllä tuohtumuksesi, koska olitte kertaalleen kaupoista jo ehtineet sopia.

Niin, tässä on pieni kehittämisen paikka, koska kyllähän jo sovitut kaupat pitäisi saada palautteiden alaisiksi.

Jos ajattelen, että kuulostellaanpa vähän markkinoita ja vastaan hyväksyvästi kaikille ensimmäisen kolmen päivän aikana tarjouksen antaneille, niin onko siinäkään sitten mitään mieltä? Varaan useamman ihmisen aikaa, vaihtopelejä, rahaa ja/tai muita tuikitärkeitä hyödykkeitä, enkä todellakaan toimi eettisesti oikein, mutta negatiivista palautetta tästä en voi saada. Loogista?

Ja voin toki vaikka heti käydä laittamassa negatiivisen palautteen tuolle henkilölle uudestaan, jos te vain informoitte kyseistä nimimerkkiä, ettei kostopalautteen antaminen takaisin ole sallittua. Tämä toivottovasti ehkäisisi kyseisen nimimerkin toimintaa jatkossa, sillä käymämme privakeskustelun perusteella ei tämä toiminta tuntunut hänen mielestään mitenkään oudolta tai väärältä.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Niin, tässä on pieni kehittämisen paikka, koska kyllähän jo sovitut kaupat pitäisi saada palautteiden alaisiksi.
Kehittämistä toki. Pitää vaan miettiä, miten sen järkevästi toteuttaa. Voin ihan suoraan sanoa, että kaikki teknisiä muutoksia vaativat ehdotukset on käytännössä pois suljettu. Meillä on todo-listalla yksinkertaisesti niin paljon kamaa, että tällainen matalan prioriteetin kehitysehdotus päätyy sinne piiiitkän jonon jatkoksi (eikä siten välttämättä toteudu koskaan).

Jos muutos voidaan toteuttaa ihan vain kaupankäynnin pelisääntöjä selkiyttämällä, silloin asian voidaan puuttuakin inhimillisessä ajassa.

Ja voin toki vaikka heti käydä laittamassa negatiivisen palautteen tuolle henkilölle uudestaan, jos te vain informoitte kyseistä nimimerkkiä, ettei kostopalautteen antaminen takaisin ole sallittua.
Ja entä jos kyseinen henkilö ei järjestelyyn suostu?
 
Ylös Bottom