Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ehdotuksia ja kysymyksiä

Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Et sitten itse jaksanut kokeillla, miten tuo haku toimii, vaikka suurin piirtein kädestä pitäen opetettiin?

Olkoon... On suomenkieliset tekstitykset ja valikot, muttei suomenkielistä dubbausta.

Minulla olisi varsin kätevä idea teille arvon moderaattorit ja ylläpitäjät, sillä huomaan että burn out teitä riepoo, sekä käyttäjien saamattomuus: Lisätkää peliarvosteluihinne kaikki mahdolliset tekniset tiedot kyseisestä pelistä, kuten tuo että tekstitys löytyy, ja kappas kummaa. Mielenrauhanne on paljon suurempi, kun jokainen saamattomampikin tapaus löytäisi tuollaiset pikku nippeli, nappeli tiedot kun vain avaa tämän pelin arvostelun.

Myöntäkää pois, ideani on nerokas! :D Sen tähden se pitäisi ottaakin huomioon ja käyttöön. Voitte tietenkin jatkaa tällä nykyiselläkin linjalla ja kestää jatkuvaa "Onko sitä ominaisuutta pelissä jäkä, jäkä" kyselyä. Sitten te valitatte kun käyttäjät ovat niin urpoja etsimään tietoa vaikka voisi olla mahdollista että ne löytyisivät yhdestä ainoasta arvostelusta, eikä se varmasti vaatisi teiltäkään hirveän suurta vaivaa laittaa tällaiset asiat niihin mukaan. Tällainen pieni vinkki vain. Toimisi varmasti erittäin hyvin. Syö keksejä, TT-2k. Helpottaa paljon ärtynyttä oloa :D
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Lisätkää peliarvosteluihinne kaikki mahdolliset tekniset tiedot kyseisestä pelistä, kuten tuo että tekstitys löytyy, ja kappas kummaa.
Kaunis ajatus, mutta en usko sen toimivan. Arvostelujen yhteyteen voi kuitenkin pistää aika rajallisen määrän tietoa, ja vaatisi arvostelun kirjoittajalta ylimääräistä vaivaa. Sitä paitsi tuntuu siltä, että kovin moni käy vaan kurkkaamassa tähdet, ja käytännössä aniharva katsoo nytkään niitä "tietolaatikoita".

Sen sijaan olen miettinyt sitä, että jokaisen vähänkään suositumman ketjun ensimmäiseen viestiin pitäisi kerätä FAQ. Ja auta armias, jos joku sitten kysyy jotain, johon olisi FAQista löytynyt vastaus! Tosin tuotakin on jo kokeiltu ainakin PS3:n Amazon.co.uk-ketjussa, ja teho ei ollut erityisen hyvä. Ja vähintään yhtä kehno vaikutus on ollut noilla muilla PS3-aiheisilla FAQeilla. Jos käyttäjä ei vaivaudu etsimään itse mitään, niin ei siinä jää oikein muuta vaihtoehtoa kuin - fiiliksestä riippuen - hyvällä tai pahalla tarjota suora linkki FAQiin. Tai pahimmillaan jopa copy-pasteta kyseinen kohta...

Syö keksejä, TT-2k. Helpottaa paljon ärtynyttä oloa :D
Nääh, en ole keksimiehiä. Juon rauhoittavaa Pepsi Maxia, ja haaveilen maailmasta, jossa foorumilla jokainen osaisi perusasiat. :)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kaunis ajatus, mutta en usko sen toimivan. Arvostelujen yhteyteen voi kuitenkin pistää aika rajallisen määrän tietoa, ja vaatisi arvostelun kirjoittajalta ylimääräistä vaivaa. Sitä paitsi tuntuu siltä, että kovin moni käy vaan kurkkaamassa tähdet, ja käytännössä aniharva katsoo nytkään niitä "tietolaatikoita".

Sen sijaan olen miettinyt sitä, että jokaisen vähänkään suositumman ketjun ensimmäiseen viestiin pitäisi kerätä FAQ. Ja auta armias, jos joku sitten kysyy jotain, johon olisi FAQista löytynyt vastaus! Tosin tuotakin on jo kokeiltu ainakin PS3:n Amazon.co.uk-ketjussa, ja teho ei ollut erityisen hyvä. Ja vähintään yhtä kehno vaikutus on ollut noilla muilla PS3-aiheisilla FAQeilla. Jos käyttäjä ei vaivaudu etsimään itse mitään, niin ei siinä jää oikein muuta vaihtoehtoa kuin - fiiliksestä riippuen - hyvällä tai pahalla tarjota suora linkki FAQiin. Tai pahimmillaan jopa copy-pasteta kyseinen kohta...

No mutta jotain perus juttuja voisi silti pistää noihi arvosteluihinkin lisäksi. En tiedä onko tämä rinnastettavissa mutta esimerkiksi elokuva-dvd/blu-ray arvosteluissa mainitaan myös kaikenlaisia pikku juttuja, eikä vain pelkästään infoa itse elokuvasta. Onhan toki totta että tuota "katonpa vaan tähdet ja sillä selvä" meininkiä on usein ilmassa. Mutta tästä uudistuksesta olisi takuulla apua niille,(kuten minulle :D) jotka oikeasti haluavat tietää pelistä paljon ja on välillä kiven alla että sitä tietoa löytyy mistään. Te kummiskin saatte itse pelin ekana ennen meitä varsinaisia pelaajia, joten tiedätte siitä myös heti eniten. Eli vaatisiko tällaisen pienen asialistan tekeminen nyt loppujen lopuksi oikeastaankaan niin paljon vaivaa jos sen laatisi vaikka arvostelun loppuun? Huomioon on tietysti otettava että te teette tätä duunia palkatta ja minä arvostan sitä suuresti :) Kiitos mainiosta sivusta ja valtavan hyvistä arvosteluista!! Tällaista vain täältä =)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Nääh, en ole keksimiehiä. Juon rauhoittavaa Pepsi Maxia, ja haaveilen maailmasta, jossa foorumilla jokainen osaisi perusasiat. :)

Tämä toteutuu yhtä suurella todennäköisyydellä kuin lottovoitto ^^ :D Aina niitä uusia käyttäjiä saa olla ohjeistamassa ja aina tulee joku vastaan, joka aloittaa viestinsä "Kysynpä nyt, kun en viitsi selata ketjua..."

200. viesti forumille, WUUHUU ;)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tämä toteutuu yhtä suurella todennäköisyydellä kuin lottovoitto ^^ :D Aina niitä uusia käyttäjiä saa olla ohjeistamassa ja aina tulee joku vastaan, joka aloittaa viestinsä "Kysynpä nyt, kun en viitsi selata ketjua..."



Käyttäjien saamattomuus on foorumeiden pahin vitsaus! :D

Tuohonkin olisi muuten oikein hyvä lääke. Lisätkää sääntöihin että jos joku tekee tuollaista toistuvasti, hän saa vähintään viikon jäähyn foorumilta :p
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Lisätkää sääntöihin että jos joku tekee tuollaista toistuvasti, hän saa vähintään viikon jäähyn foorumilta :p
Kannatan! ;) Tosin en tiedä, mitä muut ylläpitoveljet ovat mieltä asiasta.

PS. Tarkoitukseni ei ole olla kenellekään ilkeä, vaan ainoastaan pyrkiä opettamaan paremmille tavoille. Paapomalla ja kädestä pitelemällä on paljon vaikeampi oppia omatoimiseksi. Se voi olla etenkin nuorimmille käyttäjille vaikeaa ymmärtää, mutta ihan teidän parastanne haluan. :)

Eli kuten DMX sanoo kappalessaan I Can Feel It
Meanwhile, something I gotta show you and I hope you can take it
Gonna leave you in the desert, and I hope that you make it
Gotta put you on your ass to see what it does to you
When you stand up an see that I'm just showin' love to you

Erilaisten hakuoptioiden ja -koneiden käyttäminen kannattaa oppia jo varhaisessa vaiheessa, koska siitä on elämässä yllättävänkin paljon hyötyä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Sanokaa nyt joku miten noita vierailijaviestejä voi poistaa omasta profiilista? Periaatteessa viesti itsessään poistuu mut sinne jää edelleen lähettäjätieto ja aikaleima. Mulla on koht sivu täys noita. Auttakee pliis!!!
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Sanokaa nyt joku miten noita vierailijaviestejä voi poistaa omasta profiilista? Periaatteessa viesti itsessään poistuu mut sinne jää edelleen lähettäjätieto ja aikaleima. Mulla on koht sivu täys noita. Auttakee pliis!!!

Eipä noita näe kuin sinä itse ja moderaattorit, joten... opi elämään asian kanssa :)
Pysyvään ("fyysiseen") poistoon on oikeus vain ylläpitäjillä.

Mutta ollos hyvä tämän kerran.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Kiitos ULVI. Jos elämänlaatusi äkillisesti kohenee, saattaa vastaus löytyä siitä että olen muistanut sinua iltarukouksissani!
Joo kyllä ton ominaisuuden kans elää voi, ajattelin vain että olenko niin käsi etten vaan osaa sitä tehdä oikein.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Missäs vika, kun yritin mennä omaan albumiini poistamaan noita turhia kuvia, niin heittää virheilmoitusta:

"LeZe, Sinulla ei ole oikeuksia tälle sivulle. Tähän voi olla monia syitä:

1. Sinun tililläsi ei ole tarvittavia oikeuksia tälle sivulle. Yritätkö muokata jonkun muun viestiä, päästä ylläpidon alueelle tai johonkin muuhun oikeuksia vaativaan toimintoon?
2. Jos yrität kirjoittaa viestiä, Ylläpito on saattanut sulkea tilisi, tai se odottaa aktivointia."

Tarkoitus oli siis poistaa turhat kuvat, kun vasta nyt luin tuon tiedotteen, että turhat kuvat pois ja vain profiilikuva sinne. Menin siis ohjeista löytyneeseen albumilistan osoitteeseen (http://www.konsolifin.net/bbs/all_albums.php), mutta kun yritän klikata omaa albumia, niin heittää tuota ilmoitusta.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Otin sen pois päältä toistaiseksi, että porukka tajuu ettei se ole enään käytössä. Palautan sen profiilikäyttöön jossakin välissä.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Olettekos, TT-2k jo ylläpidon tyyppien kanssa päässeet yksimielisyyteen siitä että kaikki laiskamadot, jotka eivät jaksa itse etsiä tietoa pelistä, vaan tulevat jatkuvasti kyselemään jo mainittuja asioita(vieläpä kommentoiden: En jaksa selata joten kysynpä kysymyksen joka on saatettu jo esittää miljoona kertaa ja johon on vastattu luultavasti jopa se kaksi miljoonaa kertaa, mutta kilin marjat siitä!), saisivat vähintään viikon bannin foorumilta? :D
Mitään erityistä linjavetoa tuon suhteen ei ole tehty. Moderaattorien aktiviisuus vaihtelee aika paljon, joten mitään nopeita päätöksiä harvemmin saadaan aikaiseksi. Joten toistaiseksi mitään yhtenäistä linjaa ei ole, vaan tapauksia "ratkotaan" lähinnä fiilispohjalta - mikä ei välttämättä todellakaan ole se paras tapa.

PS. Vastasin tänne Ehdotuksia ja kysymyksiä -ketjuun, jotta Killzone 2 -ketju pysyttäisiin edes vähän asiassa.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Mitään erityistä linjavetoa tuon suhteen ei ole tehty. Moderaattorien aktiviisuus vaihtelee aika paljon, joten mitään nopeita päätöksiä harvemmin saadaan aikaiseksi. Joten toistaiseksi mitään yhtenäistä linjaa ei ole, vaan tapauksia "ratkotaan" lähinnä fiilispohjalta - mikä ei välttämättä todellakaan ole se paras tapa.

Ymmärrän. Joka tapauksessa olette hoitaneet hommanne varsin pätevästi ja toivon että sama asenteellinen meno jatkuu. =)


PS. Vastasin tänne Ehdotuksia ja kysymyksiä -ketjuun, jotta Killzone 2 -ketju pysyttäisiin edes vähän asiassa.

Olisi itsekin pitänyt älytä laittaa tämä kysymys tänne, eikä purkittaa sillä tuota pelikeskustelua. :D Joten oma mokani.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Alueella "Yleistä keskustelua PS3-peleistä" on ketju "Tulevia PS3-pelejä". Olisiko tuota ketjua mahdollista saada pysyväksi. Sama pätee toki kaikkien muidenkin alustojen alueilla.
Ideana tässä olisi se, että jokaiselle julkistetulle (tulevaisuudessa julkaisua odottavalle) pelille, ei heti tarvitsisi rakentaa omaa ketjua.
Lisäksi "Tulevia PS3-pelejä" -ketjusta olisi sitten helppo katsoa nopeasti, onko siellä uusia viestejä ja näin ollen kenties uusia pelihuhuja.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Mikäs politiikka muuten noissa "myydään"-osioiden ilmoituksissa on halvemman hinnan suhteen? Saako kertoa halvemmasta hinnasta siihen ilmoitukseen (mikäli hinta on omasta mielestä korkea), mikäli sen tekee asiallisesti? :)
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Mikäs politiikka muuten noissa "myydään"-osioiden ilmoituksissa on halvemman hinnan suhteen? Saako kertoa halvemmasta hinnasta siihen ilmoitukseen (mikäli hinta on omasta mielestä korkea), mikäli sen tekee asiallisesti? :)

Jos itse on ostoaikeissa ja tämä hintaneuvottelu liittyy tinkimiseen, niin tässä ei ole mielestäni ongelmaa.

Sabotointiaikeinen huomauttelu ja vaikkapa affilinkittely puolestaan eivät kuulu myynti-ilmoituksiin.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Jos itse on ostoaikeissa ja tämä hintaneuvottelu liittyy tinkimiseen, niin tässä ei ole mielestäni ongelmaa.

Sabotointiaikeinen huomauttelu ja vaikkapa affilinkittely puolestaan eivät kuulu myynti-ilmoituksiin.

Asia selvä. Eli viestiä saa aiheesta laittaa, kunhan pysyy asiassa ja tilanne on omia intressejä koskeva. Ja ei ole suotavaa laittaa vain ilmoittaakseen että sitä saa halvemmalla muualta, noin niin kuin yleisen "hyödyn" nimissä? :)
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Onkos nyt niin että tuossa Julkaisulista-osiossa ei saa näkyviin minkäänlaista historiaa, eli jo julkaistuja pelejä?

Välillä olisi kiva käydä katsomassa että mitä uutuuksia on vast'ikään julkaistu, eli olisiko syytä käydä pelikaupassa ihmettelemässä.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Onkos nyt niin että tuossa Julkaisulista-osiossa ei saa näkyviin minkäänlaista historiaa, eli jo julkaistuja pelejä?

Välillä olisi kiva käydä katsomassa että mitä uutuuksia on vast'ikään julkaistu, eli olisiko syytä käydä pelikaupassa ihmettelemässä.

Samat sanat.

Vanhoja ei tosiaan nyt toistaiseksi näe, tästä oli ylläpidossa puhetta kun tuo tajuttiin. Nuo kuitenkin tallessa, ne pitää vaan saada esille. Laittelen tätä asiaa myös korjattavien asioiden listalle.
 
Ylös Bottom