Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ei-niin-realistiset ajopelit

Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

Olin jo tehnyt ostopäätöksen, kunnes huomasin onlinen puolella muitten pelaajien kautta, että tässä saa ilmassa kieppumisesta jotain turboa. Meni kyllä maku. Onko tämä pelkästään canyonissa? Jos adhd sähköjänistelyä on vielä stadiuminkin puolella, niin siinä meni viimeisetkin ostohalut.
En ole ihan varma, mutta noi taitaa olla vain silloin käytössä jos serveri on stunt eikä race. Suurinosa noista on race, joten valkkaa sellainen.

Tuo oikean tatin hyppykin taitaa olla vain stunt-modessa. Olisi kiva, jos peli kertoisi näistä asioista tai olisi edes joku manuaali mistä lukea.
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

En ole ihan varma, mutta noi taitaa olla vain silloin käytössä jos serveri on stunt eikä race. Suurinosa noista on race, joten valkkaa sellainen.

Tuo oikean tatin hyppykin taitaa olla vain stunt-modessa. Olisi kiva, jos peli kertoisi näistä asioista tai olisi edes joku manuaali mistä lukea.
Totta, mutta hyvä että sanoit, niin käyn vielä vähän testailemassa.
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

Näissä Arcade ajoa sisältävissä peleissä semmonen pelisarja kun Flatout on allekirjottaneelle tosi iso juttu. Siitäkin on tulossa joku Next Gen versio.
Bugbearin jatko-osa Flatoutille eli, Next Car Game: Wreckfest on ollut jo kauan Steamin Early Accessissa ja aika hitaasti se on päivittynyt. Sitä ei kyllä kovin arcadeksi voi sanoa, enemmänkin semi-realistinen peli.
 
Trackmania

Omasta mielestä stunttiversiona autot ovat paljon hauskempia ajaa varsinkin onlinen puolella. Normi leaderboards time trialiin ei välttämättä sovi, mutta online ilman stuntia on todella tylsää hommaa.
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

[video=youtube;tCRFhj8gA0c]https://www.youtube.com/watch?v=tCRFhj8gA0c[/video]

Tuommosen pelin löysin Storesta hintaan 9,90€ ollu kyllä hauskaa pelattavaa. :)
Kisat on lyhyitä mutta tapahtuu koko ajan. :)
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

Yllättävän laajan demon ovat julkaissu Trackmaniasta, melkein sama kuin viimeisin beta, pääsee ihan netissäkin ajamaan.
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

No nyt on tosta BlazeRushista puolet hinnasta pois PSstoressa. Hauskaa rämistelyä hiukan Micro Machines hengessä, vaikkakin pääpaino tuntuisi olevan enempi ampumisessa kuin ajamisessa näin parin tunnin session jälkeen.
Pelin fysiikat kyllä kutkuttelee jotain primaalia viettiä mussa. Hymyä on vaikea pidätellä kun ennen maaliviivaa olevassa hyppyrissä rytkyttää konekiväärillä kisan johtajaa hanuriin, jolloin se ottaa kolminkertaisen määrän ilmaa ja mäjähtää maaliportin yläosaan, ja mä pääsen livahtamaan kisan voittoon sen alta.
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

Twisted metal pelisarja ja carmageddon on oikeastaan parhaimmistoa tässä, mutta ihan eka carmageddon oli täys susi tekniseltä toteutukseltaan, mutta se oli onneksi aika helppo vetää läpi ps1:llä, joten ihan jees pelikokemus koska ei liian vaikea. Twisted metal 2 taas hivenen liika vaikea, mutta vedin sen Minionilla läpi nipin napin. Oli hieno vaikka aika vaativakin kokemus.

Retropelipuolella löytyy paljon ei niin realistisia autopelejä.
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

No nyt löytyi peli mieleeni! Edellisen generaation parhaimmistoa oli Hydrothunder Hurricane, ja tämä samalta puljulta. (Kansii tsekkaa myös Vector Unitin mobiilitarjonta).

[video=youtube;616wha7nkIQ]https://www.youtube.com/watch?v=616wha7nkIQ[/video]

Ihan samalle tasolle ei tämä kuitenkaan yllä, Hydrothunderin kentät kun olivat niin kreisejä ja mielikuvituksellisia dinosauruksineen ja teleportaatioineen, Riptide Renegaden mielikuvitus riittää vain hyökkäyslaivasaattueen rannalle rysäyttämiseen. Silti oikein mieluisa yllätys ja hyvä jatko edelliselle Aidolle konsolijulkaisulle.

Jos olet kuin minä, ja nautit suunnattomasti muustakin pelifysiikasta ajelupeleissäsi kuin realistisen ajotuntuman mallintamisesta, kannattaa ehdottomasti harkita.
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

Tuli ostettua trackmania turbo kun prismassa oli xbox one versio 19.90e. Aiemmin tuli betaa ja demoa kokeiltua ja ne lähti aika äkkiä pois kovolta, mutta päätin antaa kolmannen mahdollisuuden. Vika tikki.
En muista koska olen viimeksi pelannut autopeliä jossa olisi yhtä paska ajettavuus. Ehkä joskus ykkös pleikkarin aikoihin. Se driftaus vehje ja formula on ihan kivoja ajaa, mutta ne kaksi muuta on paskinta paskaa mitä voi olla. Varsinkin hiekalla ne on suorastaan ajokelvottomia. Toista noista on pakko ajaa asfaltillakin ristiohjaimella koska tattia käyttäessä auto ei käänny oikeastaan yhtään ja sitten kun käännät hieman lisää niin se kääntyy ihan pirun jyrkästi. Parempi vaan naputella ristiohjainta.

Ei vaan voi mitenkään käsittää, että miten nadeon tyypit on tulleet siihen lopputulokseen, että ajettavuus on kunnossa.
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

Betaa ajelin aikanaan ja mulla taas fiilis oli, että en muista aikoihin mitään edes arcade peliä joka olisi noin hyvä ajaa pädillä. Se oli loistava tuntuma. :S
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

Stadium ja Canyon autojen ajaminen on erinomaista. Valleyta pystyy ajamaan hiekalla, mutta ei se aina niin hyvältä tunnu. Sitten on se uusi autoluokka (Tropic?), joka on aivan perseestä. Suorastaan saatanan perseestä revitty, jota on vain mahdoton oppia ajamaan kunnolla tai, että sen ajaminen edes olisi kivaa.

Pirun hauska peli, kunnes radat alkaa muuttua vain vittuilevaksi eikä haastavaksi ja tuo uusi auto viimeistään on pilaamassa hyvää peliä.
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

^ Meinaat varmaan sitä jota käytetään niissä lagoon ympäristön radoissa? Juu se on aivan suolesta.
Loppui kyllä meikäläisen pelaaminen tähän. Vasta green series sarjan kisoja vedin ja kyllä paloi käämit lopullisesti tuon auton kanssa. Siis ei mitään tuntumaa kun sillä joutuu ajamaan hiekalla. Just ja just sain hopeaa kun auto menee minne haluaa. Kokeilin sitten myös myöhempiä kisoja moninpelin puolella arcade moodissa ja tulin siihen tulokseen, että en tule edes niiden jokerien avulla saamaan urassa kaikkia kisoja auki koska pitäisi pystyä saamaan vähintään hopeaa kolme kertaa jotta saa jokerin avulla sen kultamitalin. Viimeistään tuo auto vie ne pienetkin mahdollisuudet.

Siinä meni 20e täysin haaskuun. Jos tehdään peli jonka idea on tarkka ajaminen niin voisi laittaa edes sen ajettavuuden kuntoon. Jotain trackmaniaa pc:lla pelasin eikä siinä noin paskaa ajettavuutta ollut millään autolla. Ralliautot oli kyllä hiukan kiikkeriä ja mikäli muistan oikein niin siinä ei ollut myöhempiä kisoja lukittu typerien mitali vaatimusten taakse.

edit:

Kiva huomata, että en ole ainoa jolle peli alkaa tökkimään. Alussahan saa valita minkä alueen kuskeihin omia aikoja verrataan ja valitsin tietenkin suomen. Ekat kisat oli ajanut n.400 kuskia joka kyllä sekin on varsin vähän, mutta green seriesin loppupään kisoja oli ajanut enää alle 70 kuskia. Kuinkahan moni on saanut black series kisat auki.
En ymmärrä miksi tuo black series on täytynyt laittaa niin naurettavan mitali rajan taakse. En tarkkaan muista mitä eka kisa rypäs vaati, mutta reippaasti yli 100 kultamitalia kuitenkin ja viimeiset 10 kisaa saa auki kun on 190 kultamitalia (maksimi on 200).

Helposti voisi ajatella, että mitä väliä yhdellä sarjalla on, mutta se on kuitenkin 20% koko yksinpelin sisällöstä ja sisältää yhteensä 40 uutta rataa. Kyllähän se "hieman" harmittaa jos tuollainen määrä sisältöä jää kokematta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

Koska olen huono luovuttamaan pelien suhteen niin jatkoin trackmanian pelaamista kuitenkin ja äsken sain avattua red seriesin stadium radat. Jokerien avulla kylläkin, mutta silti varsinkin tropical lagoonin jotkut radat vaati kymmeniä ja taas kymmeniä yrityksiä, että sai edes ne kolme pronssi mitalia jotta sai feikki hopean jokerin avulla.
Tuli huomattua, että tuo lagoonin auto pysyy paremmin lapasessa hiekalla kun ajaa first personista. Ei se silti hyvä ole ajaa, mutta vähemmän paska :D

Enää ei sekään harmita niin paljoa, että en koskaan pääse testaamaan black series ratoja sillä todella monet ovat luovuttaneet paljon minua ennen. Esim eräästä red series tropical lagoon radasta oli ainakin pelin statsien mukaan saanut jonkun mitalin vain 429 pelaajaa koko maailmassa. Toki ps4 versiolla luku varmaan on aivan toisenlainen.
Aika hyvin tippui myös suomalaiset pelaajat mitä pidemmälle eteni. Green seriesin lopussa niitä oli se alle 70. Red seriesin ratoja oli suorittanut enää alle 10 suomalaista.

Siitä kyllä täytyy antaa plussaa, että tämä varmasti sopii illanviettoon kaverien kanssa hyvin sillä pelin rataeditorilla voi tehdä random ratoja joita voi sitten pelata splitscreenilla kavereiden kanssa. Varsinkin se stadiumin formula on sellainen auto jolla osaa ajaa jokainen joka osaa painaa jarrua jos edessä on 90 asteen mutka.
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

Koska olen huono luovuttamaan pelien suhteen niin jatkoin trackmanian pelaamista kuitenkin ja äsken sain avattua red seriesin stadium radat. Jokerien avulla kylläkin, mutta silti varsinkin tropical lagoonin jotkut radat vaati kymmeniä ja taas kymmeniä yrityksiä, että sai edes ne kolme pronssi mitalia jotta sai feikki hopean jokerin avulla.
Tuli huomattua, että tuo lagoonin auto pysyy paremmin lapasessa hiekalla kun ajaa first personista. Ei se silti hyvä ole ajaa, mutta vähemmän paska :D

Enää ei sekään harmita niin paljoa, että en koskaan pääse testaamaan black series ratoja sillä todella monet ovat luovuttaneet paljon minua ennen. Esim eräästä red series tropical lagoon radasta oli ainakin pelin statsien mukaan saanut jonkun mitalin vain 429 pelaajaa koko maailmassa. Toki ps4 versiolla luku varmaan on aivan toisenlainen.
Aika hyvin tippui myös suomalaiset pelaajat mitä pidemmälle eteni. Green seriesin lopussa niitä oli se alle 70. Red seriesin ratoja oli suorittanut enää alle 10 suomalaista.

Siitä kyllä täytyy antaa plussaa, että tämä varmasti sopii illanviettoon kaverien kanssa hyvin sillä pelin rataeditorilla voi tehdä random ratoja joita voi sitten pelata splitscreenilla kavereiden kanssa. Varsinkin se stadiumin formula on sellainen auto jolla osaa ajaa jokainen joka osaa painaa jarrua jos edessä on 90 asteen mutka.
Sopii erinomaisesti kyllä illanviettoon kun voi ajaa sitä vielä kun on ottanu vähäsen
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

Hitto se ois hienoo jos vielä joskus tulis semmonen MotorStormin tyyppinen peli... :D Sitä pelisarjaa hakkas ihan hulluna...
Yleensä pelaan yksinpelinä 95% ajasta mut MotorStorm oli poikkeus. :D Törkeän hauska peli
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

Muistaako joku legendaarisen Moto Racer -sarjan? Uskokaa tai älkää, se on nyt tehnyt paluun. Sydän pomppasi kurkkuun, kun tämän vuoden E3-messuilla esiteltiin Moto Racer 4. Peli onkin antanut odottaa itseään, sillä Moto Racer 3:n julkaisusta on melko tasan 15 vuotta.

Oma tunnesiteeni alkuperäiseen Moto Raceriin on vahvempi kuin mihinkään muuhun peliin. Olin 5-vuotias, kun talouteemme ostettiin ensimmäinen tietokone Windows 98 -käyttiksellä. Vuonna 1997 julkaistu Moto Racer tuli leyvyllä koneen kylkiäisenä, ja samalla siitä tuli ensimmäinen koskaan pelaamani videopeli. Yhtään en muista, pääsinkö millään radalla palkintopalleille, mutta hyvän aikaa sitä joka tapauksessa jaksoin pelata. Worms Armageddonin ensikosketukseen se taisi loppua.

Yläasteella olin tukehtua nostalgiapärinöihin, kun onnistuin piratoimaan alkuperäisen Moto Racerin Windows XP:lle. Siitä alkoi pikkuveljen kanssa niin hillitön päristely, että moni ulkopuolinen olisi pitänyt meitä hulluina. Pelissä viehättivät paitsi nostalgia, myös ääretön vauhdintunne, arcademainen mutta taitoon perustuva ohjaus, hienot ja vaihtelevat radat sekä poikkeuksellisen tyylikäs käyttöliittymä. Toisaalta se oli vielä sitä aikaa, jolloin tyydyin Windows XP:llä kaiken maailman freeware- ja emulaattoriroskapelien paukuttamiseen. Aktiivisen pelaamisen aloitin vasta 2010, kun ostin PS3:n. Joka tapauksessa teimme vuoden 1997 Moto Racerissä pikkuveljeni kanssa epäviralliset Suomen ennätykset jokaisella radalla. Aina kun jompikumpi nousi listalla ykköseksi, toisen piti pistää paremmaksi. Kaikista ennätysajoista oli minulla joskus videot YouTubessa, mutta valitettavasti olen jo poistanut kanavani.

Tunteet Moto Racer 4:stä ovat ristiriitaiset. Videoiden perusteella pelissä riittää kyllä vauhtia, mutta ajamisessa ei näyttäisi olevan juuri haastetta: radat ovat todella leveitä, pyörät kääntyvät sutjakasti, eikä jyrkkiä mutkia ole. Epäilyksiä herättää sekin, että katuradoille on tungettu hyppyreitä, ja pyörien lisäksi kuskeilla on omat erikoistaitonsa. Pahin pelko on, että tästä tulee uusi nail’d, jossa pyörät kulkevat kiskoilla tajutonta vauhtia, tekoäly hiillostaa jatkuvasti kuminauhana perässä, eikä törmäämisestä rankaista käytännössä ollenkaan. Grafiikka on yhtä alkeellista kuin useimmissa PS3-peleissä, mutta valoefektit ja kirkkaat värit paikkaavat kyllä paljon. VR-ominaisuuskin peliin on saatu aikaiseksi, mutta sehän ei itseäni kiinnosta. Ajopeleihin keskittyvällä Team VVV -kanavalla on kattava video demoversion kokemuksista, mutta en uskaltanut katsoa sitä kokonaan. Peli sai siinäkin paljon moitteita, enkä halua antaa demoarvioiden pilata tunnelmaa!

Moto Racerin paluu on niin kiinnostava tapaus, että nelosversio tulee varmasti ostettua jossakin vaiheessa. Täyttä hintaa tästä ei kannata maksaa, sillä ainakin digitaalinen PC-versio kustantaa 30 euroa ja deluxe-versio hävyttömät 50 euroa. Kaikista epäkohdista huolimatta alkuperäisestä pelistä on säilytetty ainakin neljä keskeistä ominaisuutta: kova vauhti, jako katuratoihin ja crossiratoihin, tyylikkäät ympäristöt ja keulimalla laukaistava turbobuusti!

Moto Racer 4 julkaistaan 3. marraskuuta PlayStation 4:lle, Xbox Onelle ja Windowsille.

[video=youtube;6xEi-yxAJ5Q]https://www.youtube.com/watch?v=6xEi-yxAJ5Q[/video]

Ja muistoja kunnioittaen:

[video=youtube;lBEzmkY5ifA]https://www.youtube.com/watch?v=lBEzmkY5ifA[/video]
 
Vastaus: Ei-niin-realistiset ajopelit

Olis kiva nähdä joku pelaamassa tuota VR:llä ilman pahoinvointia. :D
 
Ylös Bottom