Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elämä vain illuusiota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lloope
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuumasinpas tässa vain, että onko maailmankaikkeus rajaton tosiaan, vai onko sekin osa jotain suurempaa kokonaisuutta?

Jos olemme vaikka vain marmorikuulan sisällä, jolla jotkut hassut otukset leikkivät;)

Minä uskon vieläkin reikäjuustoteoriaani.

Eli maailmankaikkeus on kuin reikäjuusto. Reiät sen sisällä ovat universumeja. Itse juusto on ei-mitään. Toisesta universumista ei pääse toiseen muuta kuin niiden laajentuessa niin paljon, että niiden välille syntyy aukko (mustasta aukosta taidetaan puhua galaxien kohdalla). Mutta jos tämä teoria toimii galaxeilla, miksei maailmankaikkeuksilla? Lääniähän tuolla riittää.

Kuinka järjettömän iso tämä maailmankaikkeus onkaan. Sitä ei voi ihmismieli käsittää. Jo pelkästään aurinko on aivan valtava, mutta kun rupeaa ajattelemaan aurinkokuntaa, galaksia jne.:eek:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Jo pelkästään aurinko on aivan valtava, mutta kun rupeaa ajattelemaan aurinkokuntaa, galaksia jne.:eek:
Aurinko valtava? mulle jo Rovaniemi on niin käsittämättömän iso, ettei pysty ymmärtämään.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Griever
Minä uskon vieläkin reikäjuustoteoriaani.

Eli maailmankaikkeus on kuin reikäjuusto. Reiät sen sisällä ovat universumeja. Itse juusto on ei-mitään. Toisesta universumista ei pääse toiseen muuta kuin niiden laajentuessa niin paljon, että niiden välille syntyy aukko (mustasta aukosta taidetaan puhua galaxien kohdalla). Mutta jos tämä teoria toimii galaxeilla, miksei maailmankaikkeuksilla? Lääniähän tuolla riittää.

Teoria on hyvä, muttei kuitenkaan sinun. Luin siitä rippilahjaksi saamastani Esko Valtaojan kirjasta Kotona maailmankaikkeudessa. Maininta oli vain muutaman sivun(?) mittainen, mutta tiedemiehet ovat kuitenkin kehitelleet sen jo aikapäiviä sitten.

Kyseisessä kirjassa sitä taidettiin nimittää puuroteoriaksi (tms) ja sen suurimmaksi ongelmaksi muodostuu muiden maailmankaikkeuksien ja niiden välissä sijaitsevan aineen/tyhjiön olemassaolon todistaminen. Tämä kun ei onnistu oikeastaan muuten kuin menemällä itse paikan päälle ja tähän ei ihmisrotu (toistaiseksi ;) ) kykene.

Hyvä kirja muuten, suosittelen kaikille. Mukavaa luettavaa: ei mitään "tyypillisen" tiedemiehen yli ymmärryksen menevää käsiteviidakkoa vaan paljon vertauksia arkielämään ja enemmän tai vähemmän hyödyllistä&kiinnostavaa tietoa elinympäristöstämme, tulevista avaruusprojekteista ja siitä, millaisia muut sivilisaatiot todennäköisesti olisivat oikeasti (heillä/niillä kun on ollut miljardeja vuosia enemmän aikaa kehittyä kuin meillä).

HAH HAH HAH HAA! Matrix on pelkkää potaskaa! Että joku pieni vihreämies nörtti muka pelaisi Simssiä meillä 6 miljardilla pelihahmolla!? Pyh!

Mutta, kaikki saa uskoa mihin haluaa. Sen suuruihin hippu kritiikkiä on kuitenkin minun päähäni pinttynyt, etten usko Matrix-teoriaan. Luulenpa että, Matrix-teoriaan ajaudutaan liiallisen koneiden ja tietoyhteiskunnan keskellä elämisen kautta. Joten myykää koneenne ja ostakaa virveli, lähtekää ulos aitoon 3D maailmaan pelaamaan kalastus peliä!

Kun kävelee luonnon keskellä ja katsoo ympärilleen Matrix-teoriat lentävät hevonperseeseen. Vasta luonnon keskellä ihminen käsittää tämän kaiken käsittämättömyyden. (Sana Käsittämättömän tuo muuten helposti mieleen ylä-raajattoman ihmisen)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Totta kai elämä on illuusiota, jonka ihmisten mielet vain luovat. Tai oikeammin maailma on luotu vain minun ympärilleni ja te muut olette vain "sivuhahmoja", jotka täydentävät maailman kuvaani. Ja koko ajan te seuraatte toimiani ;)
Oh shit! Paljastuttiin!

:)

Jos maailman kaikkeus olisi semmoinen että... Lähtis menemään suoraan eteepäi pohjoisnavalta tulisi joskus etelänavalle? Siis avaruudessa tajusitteko mitä tarkoitin?

Taikka, mihin avaruus loppuu? Täytyyhän sen johonkin loppua! Tuleeko siinä vaan jokin seinä vastaan vai putooko siinä jonnekkin hevonhelv*ttiin?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zide
Taikka, mihin avaruus loppuu? Täytyyhän sen johonkin loppua! Tuleeko siinä vaan jokin seinä vastaan vai putooko siinä jonnekkin hevonhelv*ttiin?

Mailmankaikkeus on liian suuri ihmisen ajatteltavaksi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ! Halo hullu !
Jos maailman kaikkeus olisi semmoinen että... Lähtis menemään suoraan eteepäi pohjoisnavalta tulisi joskus etelänavalle? Siis avaruudessa tajusitteko mitä tarkoitin?
Tuota minäkin olen miettinyt. Tai siis silleen, että jos matkaa avaruudessa tarpeeksi pitkälle, palaa joskus lähtöpaikkaansa...

Sanotaan, että avaruus laajenee kokoajan ja lopulta se lähtee taas kutistumaan.
Olen miettinyt, että minne se voi laajentua, koska eihän avaruuden takana ole enää mitään minne se voi laajentua? Avaruus laajenee jonnekkin tyhjyteen, mutta pakkohan sen tyhjyydenkin jotakin oltava vai onko se jotain antimateriaa? Mitä on antimateria, pimeäaine?

Ylös Bottom