Elden Ring

Noobeinstein

Well-Known Member
Aivan saakelin hieno traileri taas FromSoftwarelta, nousi kyllä ihokarvat pystyyn kun tuota uutta traileria katseli pitkän odotuksen jälkeen. Tuon studion art style ja tyyli ylipäätään on vain sitä jotain mitä on pakko arvostaa.

Vaikuttaisi pelissä olevan paljon vaikutteita norse-mytologiasta kumminkin ripauksella sitä japanilaista hulluutta. Myös jotenkin pienet Taru Sormusten Herra-fiilikset tulee tästä kun noita monipuolisia miljöitä katselee ja toki mahtisormusjahti on tässäkin keskeisessä osassa tarinaa.

Hienoa myös, että saatiin julkaisupäivämäärä pelille. Yllättävän pianhan se tulee, hyvä hyvä. :)
 

arit73

Well-Known Member
toivottavasti siihen tulee mahdollisuus pelata peli helpolmi vaikeustaso myös ja ei niin vaikea kuin muut kyseisen firman pelit tietenki voi valita vaikemman jos haluaa
Kyllähän tätä kelpaa pelata rock solid 60fps(jos vaan koodi taipuu). Tarinan osalta toivon "helpompaa" tarinankerrontaa, vaikka eihän näitä tarinan takia pelata. Lisäksi co-op/summon voisi tehdä paluun Sekiron jälkeen.
kyllä pelataan varsinkin kun on toi kirjailia mukana
 

PuppetMaster

Active Member
toivottavasti siihen tulee mahdollisuus pelata peli helpolmi vaikeustaso myös ja ei niin vaikea kuin muut kyseisen firman pelit tietenki voi valita vaikemman jos haluaa

kyllä pelataan varsinkin kun on toi kirjailia mukana
Pitäisin erittäin epätodennäköisenä että pelissä olisi mitään helpompaa vaikeustasoa, ja tarinankerrontakin on melko varmasti yhtä kryptistä kuin Soulseissakin.
 

Mossy

Active Member
Jotenkin tyypillistä From Softia tiputtaa traileri ilman sen suurempia hypetyksiä :D. Tuli kyllä ainakin minulle ihan puskista. Näytti kyllä todella hyvältä! Hevonen tarjoaa varmasti uudenlaisia mahdollisuuksia pelattavuuteen. Jostain luin myös, että maailma olisi open world tyyppinen. Mielenkiintoista myös nähdä mitä George R. R. Martin tuo peliin.
 

Ippenator

Well-Known Member
Vaikeustason suoraa valintaa ei pelissä varmasti ole. Mutta tekisipä co-op -pelaaminen tähän paluun, Sekiron ikävän syrjähypyn jälkeen. Co-opilla kun voi kuitenkin sosiaalisesti mielekkäällä tavalla helpottaa pelin vaikeimpia kohtia ainakin jonkin verran, niin halutessaan. Toiminut hiton hyvin tuo co-op- kuvio noissa muissa Soulsborne-peleissä. Valtava pettymys kyllä itselleni, jos tässäkään ei co-oppia ole.
 

Huliulikopteri

Well-Known Member
Hyvä vaan jossei ole, koska näissähän se onnistumisen tunne on se juttu. Samaa tunnetta ei voi tulla jos pelin voi säätää helpommaksi milloin vain.

Oispa jo Tammikuu. Varmaan pitäisi Dark Soulsit (1,3) uudestaan pelata läpi sitä odotellessa.
 

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Itse toivon myös From Softwarelta viimein ryhtiä ja helpomman vaikeusasteen valintaa. Se ei ole keltään pois, mutta toisi ison määrän uusia pelaajia lajityypille.
Vahva sama.

Olen Dark Soulseja ja Demon Soulsia pelaillut, mutta aina menee jossain vaiheessa moti, kun iskee liian vaikea kohta eteen. Pelien maailma on mahtava, taistelu on siistiä ja hahmon kehitys monipuolista. Tämän kaiken pilaa se, että peli turhauttaa jossain kohdin niin pahasti, että jää kesken.

Tämän takia Demon Souls Remake ei ole herättänyt minkäänlaisia ostohaluja, eikä sitä varmaan tee tämä Elden Ring myöskään, jos ja kun tässä mennään samanlaisella vaikeustasolla.

Jos olisi vaikeustason valinta, niin ostaisin day one.
 

arit73

Well-Known Member
Itse toivon myös From Softwarelta viimein ryhtiä ja helpomman vaikeusasteen valintaa. Se ei ole keltään pois, mutta toisi ison määrän uusia pelaajia lajityypille.
niipä ei tee hyvää markkinonna kokoajan samalle ryhmälle ja helpompi vaikeusasti ei oo kenneltäkään pois tulisi varmasti paljon enemän ostajia pelille kuin nykyinen dark souls tyylli se on jo nähty että se on hyvin kapea myynti
 

Huliulikopteri

Well-Known Member
Mielipiteensä toki kullakin, mutta itselle Soulsbornet ovat olleet siitä erityisen mieleenpainuvia koska pelikokemus on käytännössä sama kaikille. Aluksi pelit tuntuvat tosi haastavalta, mutta pikkuhiljaa huomaa kehittyvänsä, ja vihollinen kuin vihollinen kaatuu. Jos olisi voinut valita helpomman vaikeusasteen, niin tuskin nämä pelit olisi jääneet mieleen, koska pelien tarinan kryptisyys ei ainakaan olisi kannustanut jatkamaan.

Eli uskallan olla sitä mieltä, ettei kaikkien pelien tarvitse olla jokaiselle, ja onneksi Fromin aikaisemmat pelit ei ole sortuneet kaikkia miellyttämään.

Toki tämä Elden Ring ei ole Souls ja varmaan vähän Sekirosta otettu hyviä paloja mukaan, joten saas nähdä mitä tulee. Hype ei voisi olla kuitenkaan suurempi.
 

FleeingNevada

Toimitus
Mielipiteensä toki kullakin, mutta itselle Soulsbornet ovat olleet siitä erityisen mieleenpainuvia koska pelikokemus on käytännössä sama kaikille. Aluksi pelit tuntuvat tosi haastavalta, mutta pikkuhiljaa huomaa kehittyvänsä, ja vihollinen kuin vihollinen kaatuu. Jos olisi voinut valita helpomman vaikeusasteen, niin tuskin nämä pelit olisi jääneet mieleen, koska pelien tarinan kryptisyys ei ainakaan olisi kannustanut jatkamaan.

Toki tämä Elden Ring ei ole Souls ja varmaan vähän Sekirosta otettu hyviä paloja mukaan, joten saas nähdä mitä tulee. Hype ei voisi olla kuitenkaan suurempi.

Nyt en ymmärrä. Eli koska joillakin olisi rahtusen helpompi kokemus, niin itse et haluaisi jatkaa pelaamista?

Edit: Tässäkin tapauksessa siis "helpompi" on varsin subjektiivinen käsite, sillä jollekin se helppo vaikeusaste voi olla silti kovin korkea kynnys.
 

Huliulikopteri

Well-Known Member
Nyt en ymmärrä. Eli koska joillakin olisi rahtusen helpompi kokemus, niin itse et haluaisi jatkaa pelaamista?

Edit: Tässäkin tapauksessa siis "helpompi" on varsin subjektiivinen käsite, sillä jollekin se helppo vaikeusaste voi olla silti kovin korkea kynnys.
Ei se olisi minulta tietenkään mitään pois, jos jollakin olisi helpompi kokemus. Jos Soulseissa olisi ollut joku normal vaikeusaste, olisin valinnut sen itsekkin ainaki ekalla pelikerralla. Mutta silloin itsellä pelit ei olisi jääneet mitenkään erityisesti mieleen.

Eli annoin vaan tosiaan oman mielipiteen asiasta, en tuomitse ketään.
 

KK_Roos

Active Member
Hidetaka Miyazakin kanta asiaan:

“We don’t want to include a difficulty selection because we want to bring everyone to the same level of discussion and the same level of enjoyment,” Miyazaki said. “So we want everyone … to first face that challenge and to overcome it in some way that suits them as a player.”

“We want everyone to feel that sense of accomplishment. We want everyone to feel elated and to join that discussion on the same level. We feel if there’s different difficulties, that’s going to segment and fragment the user base. People will have different experiences based on that [differing difficulty level]. This is something we take to heart when we design games. It’s been the same way for previous titles and it’s very much the same with Sekiro.”

 

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Mielipiteensä toki kullakin, mutta itselle Soulsbornet ovat olleet siitä erityisen mieleenpainuvia koska pelikokemus on käytännössä sama kaikille. Aluksi pelit tuntuvat tosi haastavalta, mutta pikkuhiljaa huomaa kehittyvänsä, ja vihollinen kuin vihollinen kaatuu. Jos olisi voinut valita helpomman vaikeusasteen, niin tuskin nämä pelit olisi jääneet mieleen, koska pelien tarinan kryptisyys ei ainakaan olisi kannustanut jatkamaan.

Eli uskallan olla sitä mieltä, ettei kaikkien pelien tarvitse olla jokaiselle, ja onneksi Fromin aikaisemmat pelit ei ole sortuneet kaikkia miellyttämään.

Toki tämä Elden Ring ei ole Souls ja varmaan vähän Sekirosta otettu hyviä paloja mukaan, joten saas nähdä mitä tulee. Hype ei voisi olla kuitenkaan suurempi.
Jos haluttaisiin säilyttää peli mahdollisimman paljon visiolleen uskollisena, niin tämä nykyinen vaikeustaso voisi edelleen olla se niin sanottu normal vaikeustaso. Sitten olisi vain yksi helpompi vaikeustaso, jossa hahmo ottaisi vähemmän damage vihollisten iskuista. Siinä kaikki. Tämä tekisi heti sen, että olisi vähän enemmän varaa virheisiin, ja näin ollen peli olisi helpompi. Pelin alkuperäinen visio säilyisi muuten mekaniikoiltaan muuttumattomana.

En missään nimessä haluaisi että taistelua tai vaikka putoamisista johtuvia äkkikuolemia muutettaisiin mihinkään. Vihollisetkin saisivat pysyä yhtä vaikeina hyökkäyksineen. Se tosiaan riittäisi että oma hahmo ottaisi vähemmän damagea, kun vihollisen isku osuu.
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Pelin voi päivittää ilmaiseksi current geniltä next genille. Pelissä tulee myös olemaan dynaaminen päivänaika sekä sää, eli päivänvalosta liikutaan illan pimeyteen ja myös sää voi vaihdella.


Kyllähän tämä näyttää ja kuulostaa liian hyvältä, varmasti pakko-ostos heti julkaisussa jos ei mitään yllättävää ilmesty samaan aikaan. Oli se sitten maailman vaikein peli tai ei niin tätä en ohita.
 

arit73

Well-Known Member
Ei se olisi minulta tietenkään mitään pois, jos jollakin olisi helpompi kokemus. Jos Soulseissa olisi ollut joku normal vaikeusaste, olisin valinnut sen itsekkin ainaki ekalla pelikerralla. Mutta silloin itsellä pelit ei olisi jääneet mitenkään erityisesti mieleen.

Eli annoin vaan tosiaan oman mielipiteen asiasta, en tuomitse ketään.
tuossa oon erimieltä ja moni muukin on kyllä se jää silti mielee ja modedaattori älä vedä kuuluisaa hernetta nokkaan
 

P33RO

Artikkeli- ja arvostelutoimituksen päätoimittaja
Ylläpitäjä
Mutta tekisipä co-op -pelaaminen tähän paluun, Sekiron ikävän syrjähypyn jälkeen. Co-opilla kun voi kuitenkin sosiaalisesti mielekkäällä tavalla helpottaa pelin vaikeimpia kohtia ainakin jonkin verran, niin halutessaan. Toiminut hiton hyvin tuo co-op- kuvio noissa muissa Soulsborne-peleissä. Valtava pettymys kyllä itselleni, jos tässäkään ei co-oppia ole.
Mitään mistään tietämättä, niin lehdistötiedotteessa luki näin:

"Traverse on foot or horseback, alone or online with friends across grassy plains, suffocating swamps and lush forests."

Ja Fact sheet sanoo näin:

PLAYERS: 1-4
 

DestiZ

Well-Known Member


Siitä vähän mallia miten "alan-mies" reagoi traileriin tosin taitaa nykyään olla variety streamer mutta Dark Souls streamerinä tämä kaveri tuli aikoinaan tunnetuiksi :), tulee vähän Gollum vs Ring vibat tuosta kaverin tuijotuksesta :D
 
Ylös Bottom