Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noobeinstein
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Witcher3:ssa liian vaikeiden vihujen tunnistaminen oli toteutettu hyvin laittamalla pääkallomerkki niiden vihollisten päälle joiden level oli ihan liian korkea pelaajalle. Tokihan se olisi hyvin souls-maista jos vaikeuden huomaa vasta eka lyönnistä. :D

Kun aiemmin oli jo puhetta Dark Soulssin helpoimmasta bossista, pinwheelistä, lukaisin sellaisenkin teorian, että pinwheel on siksikin helppo, että katakombeihin on mahdollista päästä suoraan aloituspaikasta, joten kaikkein hurjimmat yrittäjät palkitaan sitten siedettävällä bossilla. Ihan mahdollinen teoria kyllä.

Mitä muuten olette mieltä tuosta systeemistä, että voit merkata paikkoja karttaan ja ne näkyvät sitten ns. "majakkana" pelissä. Ilmeisesti jotain samantyyppistä ollut BOTW:ssa? Itse en kyseistä peliä ole pelannut niin en tiedä mutta näin olin lukevinani.

Itse olen vähän kahden vaiheilla. Toisaalta tuo helpottaa alueiden tutkimista ja explorausta mutta toisaalta mietin miten tuo sopii Souls peliin? Osa viehätyksestä uusien alueiden tutkimisessa piilee siinä, että näet jonkun mielenkiintoisen linnakkeen kaukana ja lähdet seikkailemaan sitä kohti mutta päädytkin johonkin aivan toisaalle, koska eksyit matkalla :D. En tiedä, mitä mietteitä muissa herättää tämä?

EDIT: Eipä näissä peleissä toisaalta aiemmin ole karttaakaan ollut, että toki sekin vähentää jo eksymisiä.

Mitä muuten olette mieltä tuosta systeemistä, että voit merkata paikkoja karttaan ja ne näkyvät sitten ns. "majakkana" pelissä. Ilmeisesti jotain samantyyppistä ollut BOTW:ssa? Itse en kyseistä peliä ole pelannut niin en tiedä mutta näin olin lukevinani.

Itse olen vähän kahden vaiheilla. Toisaalta tuo helpottaa alueiden tutkimista ja explorausta mutta toisaalta mietin miten tuo sopii Souls peliin? Osa viehätyksestä uusien alueiden tutkimisessa piilee siinä, että näet jonkun mielenkiintoisen linnakkeen kaukana ja lähdet seikkailemaan sitä kohti mutta päädytkin johonkin aivan toisaalle, koska eksyit matkalla :D. En tiedä, mitä mietteitä muissa herättää tämä?
Hyvä ominaisuus omasta mielestä. Sitähän ei ole pakko käyttää jos ei tykkää siitä mutta se auttaa tutkimisessa jos haluaa löytää jonnekkin tiettyyn paikkaa nopeammin. Ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että ei se ainakaan BOTW vähentänyt yhtään sitä, että harhautui johonkin aivan muualle tutkimaan paikkoja vaikka aluksi laittoikin merkin johonkin muualle. :D

Mä varmaan seikkailen alkuun ja lähen haneen kaikkea mikä liikkuu :D

Pitäsköhän ostaa PS5 versio ja yrittää platinaan :D

Itse tykkään tuosta, että voi merkata eri merkeillä mappiin mitä on löytänyt jos se on vaikkapa pomo joka osoittautuu sillä hetkellä liian vaikeaksi ja ei halua siihen jäädä jumiin vaan mieluummin jatkaa tutkimista. Maailma on kumminkin oletettavasti todella iso jolloin ei varmaan ihan jokainen tienhaara jää mieleen, niin on ihan hyvä että pystyt jonkin muistutuksen jättämään missä kohtaa se pomo olikaan.

Muissa peleissähän mappi täyttyisi automaattisesti kuvakkeista heti kun pelaaja on lähellä jotain tiettyä paikkaa. Tämä Elden Ringin valinnainen mahdollisuus merkitä mielenkiintoiset kohteet tuo mielestäni enemmän sitä tiettyä lapsuudesta tuttua seikkailun tuntua, kun sitä itse voi sen rastin piirtää kartalle ja päättää onko paikka nyt tarpeeksi mielenkiintoinen tutkia myöhemmin lisää. :)

EDIT: Eipä näissä peleissä toisaalta aiemmin ole karttaakaan ollut, että toki sekin vähentää jo eksymisiä.
Kyllä ite ainakin otan mielellään kartan ja merkit vastaan kun kerran maailma on niin iso. Muuten ei muista millään jos joka kulmasta löytää jotain ja päättää että menee vaikka myöhemmin sen tutkimaan tms.

Tosi arvokas vinkki toi mitä sanoit. Buildilla on näissä peleissä yllättävän iso vaikutus. Ja varmasti monilla se vaikeusaste tulee myös tuosta kun ei ihan tarkkaan tiedä mihin ne pointsit kannattaa sijoittaa. Varusteet ja statsit kulkee käsikädessä niin helposti menee pisteet jonnekin muualle kuin sinne missä niitä tarvittais kun päälle on halunnu laittaa ne tietyt varusteet. Ehkä on laitettu päälle vähän liikaa jolloin hahmo alkaa tekemään fatrollia esim. Tai sitten haluaa käyttää hiton hienon näköistä isoa miekkaa mutta pointsit on laitettu faithiin ja dexiin kaikki :D Nimimerkillä: Minun eka kerta :)

SoulsBorne peleistä saa tehtyä itselleen todella helpon kokemuksen tai jopa aivan mahdottoman.
Ei se välttämättä ihan näinkään ole. Tai ainakaan silloin ei ole, jos etsii aina parhaan mahdollisen sielujen farmauspaikan ja on valmis hieman grindaamaan. Näin olen ainakin itse tehnyt varsin tasapainoisia, mutta kuitenkin voimakkaita hahmoja. Toki tällä systeemillä hahmon leveli nousee varsin korkeaksi, mikä voi hankaloittaa PVP-pelaamisen mahdollisuuksia, sekä myös tuntemattomien co-op-pelaajien peliinsä kutsumista.

Aikaisemmissa Soulsborneissahan on vain suunnilleen saman levelin hahmojen samaan peliin pääseminen mahdollista nimenomaan random-pelaajien osalta. Salasanalla voi sitten muistaakseni kutsua peliinsä vapaammin kavereita.

Hyvä ominaisuus omasta mielestä. Sitähän ei ole pakko käyttää jos ei tykkää siitä mutta se auttaa tutkimisessa jos haluaa löytää jonnekkin tiettyyn paikkaa nopeammin. Ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että ei se ainakaan BOTW vähentänyt yhtään sitä, että harhautui johonkin aivan muualle tutkimaan paikkoja vaikka aluksi laittoikin merkin johonkin muualle. :D
Juuri näin. Omasta mielestäni paras tapa toteuttaa open worldia, eli juuri mitään ei tule karttaan automaattisesti pelin edetessä, mitä nyt ne tietyt kohteet jotka olet konkreettisesti löytäny. Mutta jos olet nähnyt vaivaa ja vääntänyt itsesi riittävän korkealle ja jaksanut katsastaa horisonttiin pystyt laittamaan merkin, jos jotain kiinnostavaa on näköpiirissä.
Eihän sinne tarvitse heti lähteä / tehdä kohteesta muista peleistä tuttua kaiken muun ylittävää "780 metriä jäljellä"-pistettä, jota kohti mennään sivuille katsomatta.
Riittävän suurissa peleissä jää muuten sormi suuhun, kun yrität muistella että missäs v*tun ilmansuunnassa se joku juttu oli, mikä kiinnitti huomion monta pelituntia sitten :D

pistetääs nää valmiiks, 20 minuuttia :eek:, kylläpäs sitä jännittääkin

Siitä vähän ihmisten predictioneita scorejen suhteen :), huomaa noista scoreista että kovat on kyllä odotukset ja syystäkin :), itsellä vahva intuitio että tuohon 91-93 asetutaan, dream olisi tuo 94-96 :)

kovat.png

Luotan kyllä Frommiin, ei paljon arvosanat hetkauta.

Tuossa yhdessä arvostelussa oli että peli oli PC:llä kaatunut välillä. Tokihan nuo bugit tullaan korjaamaan, mutta toivottavasti eivät vie liikaa aikaa kun mulla ois pari DS2 ja DSR DLC bossia oottelemassa online apuja. :D nythän Dark Soulssien pc netti on kiinni kun ne eivät ole tietoturvallisia.

Elden Ring on laajin, monipuolisin ja helposti lähestyttävin peli From Softwaren historiassa. Sarjan fanit tulevat rakastamaan sitä. Mutta samalla sitä toivoisi, että Miyazakin luomus uskaltaisi irtautua menneestä vielä rohkeammin. Tässä massiivinen seitsemänsivuinen arvosteluni.

Huhhuh 95! opencritic :), tämän hetken score :D, katsotaan pitääkö se :D, EI SAATANA METASCORE 98!

Niin se on ps5:n metascore 98 :eek: että se varmaan kertoo aika paljon siitä optimoinnista :D, että joo ei tarvii varmaan hirveesti miettiä minkä version sitä lataa :D

Allekirjoittanut lupaa toisen näkökulman Elden Ringistä, kunnes on saatu muutama kymmenen/sata pelituntia alle seuraavien viikkojen aikana. Edit. PS5-version osalta.

Ilmeisesti last gen konsolit on kärsiny. Tässä yhdestä arvostelusta pätkä. PS4 pelasi.

"Elden Ring feels like the culmination of everything FromSoftware has been building upon with each of their games. Unfortunately, some severe performance issues hamper what’s easily one of their best games yet."

Niin se on ps5:n metascore 98 :eek: että se varmaan kertoo aika paljon siitä optimoinnista :D, että joo ei tarvii varmaan hirveesti miettiä minkä version sitä lataa :D
Niin siis katsoin tuota alustariippumatonta arvosanaa OpenCriticistä. Se oli äsken 96. Oli miten oli, niin huikeat arvosanat.

Allekirjoittanut lupaa toisen näkökulman Elden Ringistä, kunnes on saatu muutama kymmenen/sata pelituntia alle seuraavien viikkojen aikana. Edit. PS5-version osalta.
Kyseisen arvostelun tehnyt henkilö vaikuttaa jo tämän keskusteluketjun kommenttiensa perusteella sen verran trollaavalta, etten kyllä itse välitä mitään tuosta arvostelusta.

Varmaan konsolifinin kannalta parempi saada toinenkin näkökulma ettei vaikuttaisi ihan naurettavalta tuollainen 60/100 arvosana. Mutta annetaan sille sille kuuluva arvo. ;)

Ylös Bottom