Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noobeinstein
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo ei pysty kyllä olemaan Ippen kanssa nyt samaa mieltä millään. Vähä niinku pelaajan pitäisi vaan hyväksyä paska optimointi ja bugiset julkaisut Cyberpunkin tyyliin. Tottakai bugeja on noin valtavissa peleissä aina jonkin verran, eikä täysin bugitonta peliä varmasti olekkaan mutta raja kuitenkin sillä kuinka isoja ja kuinka paljon bugeja ja suoritusongelmia saa olla, eikä noita todellakaan tarvitse vain hyväksyä. Ja hyvä, että BF pelaajat on noussut barrikaadeille tässä asiassa ja ilmaissut aika vahvasti, että tommonen paskan julkaisu ei ole millään tavalla hyväksyttävää.

Mutta eipä sillä jännä nähdä kuinka suurista optimointiongelmista on day one patchin jälkeen kyse tämän pelin kohdalla. SkillUpin mukaan kuitenkin varsin bugiton peli noin muuten.
No jos peli on kuitenkin itse pelinä aivan loistava, niin itse pidän kyllä varsin naurettavana kultasilmäilynä jotain optimointiin takertumista. Näin ovat kyllä todenneet ammattiarvostelijatkin pelin saamien arvostelujen pohjalta, joten en taida sittenkään olla aivan metsässä ajatusteni kanssa. Pointtini oli myöskin se, että touhu on tällaisena jatkunut jo niin pitkään kaikkien isojen pelien osalta, että on suorastaan aika huvittavaa odottaa joka kerta uusien pelien kohdalla, että ne olisivat täysin valmiita julkaisussaan.

Saa sitä toki juu odottaa vaikka kuuta nousevaksi juustotarjottimelleen, mutta edelleenkin, jos ei halua jatkuvasti pettyä, niin sitten varmaan kannattaa jättää näiden AAA-pelien ostaminen julkaisussa. Ostaa ne sitten aikanaan valmiimpina tuotteina halvemmalla ja pääsee samalla edes jotenkin asiaan vaikuttamaan lompakolla äänestämällä. Mutta sillä, että asiasta ruikutetaan nettipalstoille joka kerta uuden pelin ilmestyessä ja pelit sitten kuitenkin ostetaan aina kiltisti täyteen hintaan julkkarissa, ei ole kyllä mitään merkitystä kyseisen suuntauksen muuttumiseksi. Lähinnä huvittaa se angstaus, kun ei itse sitten kuitenkaan tehdä yhtään mitään sen eteen mistä ollaan niin kovin tyytymättömiä.

Viimeksi muokattu:
Eiköhän se ainakin jonkun verran parannu. Jospa nämä ovat Demon Souls remaken teknisestä puolesta ottaneet mallia, taisi joku Fromilta sanoa haastattelussa että remaken tekninen loistavuus löi myös heille paineita.
Demon's Souls Remake ei ole FromSoftwaren kehittämä peli ja se on myös huomattavasti rajatumpi alueiltaan. Varmaan siitä voi paineita ottaa, mutta kyseessä on loppujen lopuksi aika erilaiset pelit. Toinen on selkeästi pienempiin kenttiin rajattu kokonaisuus PS3 aikakaudelta, johon on sitten lyöty graafista loistoa päälle ja toinen on laaja avoimen maailman peli.

edit. @HideoMiyamoto oli näköjään nopeampi.

joo ei tässä kyllä huolissaan pysty oleen, että eiköhän katsota rauhassa miltä se Day one patchin jälkeen näyttää :) siinä muuten notet ja siellä onkin heti Game performance and usability have been improved :), joten hyvältä kuulostaa :)

Elden Ring version 1.01 update patch notes​

• Several functions have been added
  • Game performance and usability have been improved
  • Game balance has been adjusted
  • In addition to the above, various errors have been corrected.
If you pre-loaded Elden Ring on console, try and manually force check an update so you have it downloaded before the game unlocks.

Elden Ring releases on February 25, 2022 for PS5, PS4, Xbox Series X|S, Xbox One, and PC worldwide.

joo ei tässä kyllä huolissaan pysty oleen, että eiköhän katsota rauhassa miltä se Day one patchin jälkeen näyttää :) siinä muuten notet ja siellä onkin heti Game performance and usability have been improved :), joten hyvältä kuulostaa :)

Elden Ring version 1.01 update patch notes​

• Several functions have been added
  • Game performance and usability have been improved
  • Game balance has been adjusted
  • In addition to the above, various errors have been corrected.
If you pre-loaded Elden Ring on console, try and manually force check an update so you have it downloaded before the game unlocks.

Elden Ring releases on February 25, 2022 for PS5, PS4, Xbox Series X|S, Xbox One, and PC worldwide.

Päivitys ilmestyi myös tänne, joten reiluuden nimissä käyn sitä testaamassa seuraavaksi ja päivittelen juttuun, jos on merkittäviä muutoksia. Tuo "game balance has been adjusted" ainakin osuu silmään erikoisuutena.

No jos peli on kuitenkin itse pelinä aivan loistava, niin itse pidän kyllä varsin naurettavana kultasilmäilynä jotain optimointiin takertumista. Näin ovat kyllä todenneet ammattiarvostelijatkin pelin saamien arvostelujen pohjalta, joten en taida sittenkään olla aivan metsässä ajatusteni kanssa. Pointtini oli myöskin se, että touhu on tällaisena jatkunut jo niin pitkään kaikkien isojen pelien osalta, että on suorastaan aika huvittavaa odottaa joka kerta uusien pelien kohdalla, että ne olisivat täysin valmiita julkaisussaan.

Saa sitä toki juu odottaa vaikka kuuta nousevaksi juustotarjottimelleen, mutta edelleenkin, jos ei halua jatkuvasti pettyä, niin sitten varmaan kannattaa jättää näiden AAA-pelien ostaminen julkaisussa. Ostaa ne sitten aikanaan valmiimpina tuotteina halvemmalla ja pääsee samalla edes jotenkin asiaan vaikuttamaan lompakolla äänestämällä. Mutta sillä, että asiasta ruikutetaan nettipalstoille joka kerta uuden pelin ilmestyessä ja pelit sitten kuitenkin ostetaan aina kiltisti täyteen hintaan julkkarissa, ei ole kyllä mitään merkitystä kyseiselle suuntaukselle. Lähinnä huvittaa se angstaus, kun ei itse sitten kuitenkaan tehdä yhtään mitään sen eteen mistä ollaan niin kovin tyytymättömiä.
Kummasti ammattiarviot ei siinä kohtaa painanut mitään, kun BOTW sai yhtä jäätäviä arvioita. Niin se mieli muuttuu.

Se on myöskin jokaisen pelaajan itsensä päätettävissä mikä on ruudunpäivityksen osalta hyväksyttävää ja mikä ei. Ei siinä ole minkään sortin kultasilmäilystä kyse (aika ikävää, että arvostelet pelaajia kehittäjien virheistä) vaan siitä mikä ite kunkin sietokyky on näille asioille. Jos sinua ei häiritse heikko ruudunpäivitys niin sitten se on sinun asiasi ja hyvä homma sinulle. Puhdas fakta on kuitenkin se, että tasainen ruudunpäivitys on se mihin kehittäjien pitää pyrkiä heti julkaisussa ja mitä pelaajilla on oikeus odottaa.

Mutta kuten sanoin niin eiköhän tuo day one patchi korjaa isoimmat ongelmat ja sittenpä sen näkee kuinka paljon tuo itseä häiritsee.

Kummasti ammattiarviot ei siinä kohtaa painanut mitään, kun BOTW sai yhtä jäätäviä arvioita. Niin se mieli muuttuu.

Se on myöskin jokaisen pelaajan itsensä päätettävissä mikä on ruudunpäivityksen osalta hyväksyttävää ja mikä ei. Ei siinä ole minkään sortin kultasilmäilystä kyse (aika ikävää, että arvostelet pelaajia kehittäjien virheistä) vaan siitä mikä ite kunkin sietokyky on näille asioille. Jos sinua ei häiritse heikko ruudunpäivitys niin sitten se on sinun asiasi ja hyvä homma sinulle. Puhdas fakta on kuitenkin se, että tasainen ruudunpäivitys on se mihin kehittäjien pitää pyrkiä heti julkaisussa ja mitä pelaajilla on oikeus odottaa.

Mutta kuten sanoin niin eiköhän tuo day one patchi korjaa isoimmat ongelmat ja sittenpä sen näkee kuinka paljon tuo itseä häiritsee.
Mutta etkö sinäkään ole jo oppinut, että vaikka kuinka haluaisimme niitä aivan valmiita ja virheettömiä AAA-pelejä, niin nykyaikana emme koskaan niitä julkaisussa saa. Emme koskaan. Piste. Ja se asia ei todellakaan muutu sillä, että ne pelit ostaa aina heti julkkarissa. Sitten ymmärtäisin, mikäli te täällä etukäteen valittavat jättäisitte pelin ostamatta julkkarissa, ja toteaisitte ryhdikkäästi, että ostatte pelin sitten kun se on todella niin valmis kuin koette sen kuuluvan olevan. Nyt tämä touhu kuulostaa enemmänkin itsensä jotenkin etuoikeutetuiksi kokevien valitukselta. Tämä suuntaus ei todellakaan muutu yhtään miksikään sillä, että sinun tai kenenkään muunkaan mielestä sen oikeasti kuuluisi muuttua.

Ei mitään rahantekoon pyrkiviä firmoja ihan oikeasti kiinnosta loppujen lopuksi se, että joillakin asiakkailla on jotain valittamisen aiheita heidän tuotteistaan, mikäli nämä valittajatkin kiltisti vain aina ostavat heti täysihintaisen tuotteen. Varsinkin kun tuotetta saadaan sitten ajan myötä kehitettyä sellaiseksi, että se tyydyttää niitä valittajiakin. Nyt ei ihan kyllä ymmärretä suuntausta, jota pelaajat ovat itse olleet jo pitkään kiltisti rakentamassa yhdessä pelifirmojen kanssa.

Niin, ja ei minulla ollutkaan BotW:issa valittamisen aihetta sen teknisestä puolesta, vaikka ei se ainakaan minun silmääni kovin hyvältä teknisesti vaikuttanutkaan. Bugeja oli ja ruudunpäivitys heitteli varsin paljon. Tuossa pelissä ne ongelmat olivat minulle nimenomaan erittäin geneerinen ja tyhjää täynnä oleva pelimaailma, erittäin tylsät hahmot sekä tarina, ja sitten vielä pelimekaniikoissa oli liian työläitä ja pelillisesti puuduttavia ratkaisuja (mm. hajoavat aseet, joita ei voinut korjata sekä sateen alkaminen kesken vuorikiipeilyyn). BotW ei vain yksinkertaisesti ollut minulle lainkaan hauskaa tai kiinnostavaa pelattavaa, eikä tämä yhtälö ole millään muuttunut vaikka olenkin sille antanut yli 40 tuntia mahdollisuuksia. Jos Elden Ringissä on näin isoja ongelmia ja puutteita itse pelattavuuden ja tarinan osalta, niin sitten olen toki tässäkin valmis olemaan eri mieltä ammattiarvostelijoiden kanssa.

Viimeksi muokattu:
Noniin nyt on PS4 ja PS5 versio latautumassa, jos se uuden sukupolven versio ei pyöri hyvin niin ainakin on tuo last gen versio mitä sitten pelata ja se varmasti pyörii.

Oon mä siinä mielessä samoilla linjoilla Ippen kanssa, että videopelaajat (ei kukaan yksittäinen käyttäjä täällä) ovat stereotyyppisesti ajateltuna ainakin ajoittain ristiriitaisia otuksia. Tai ainakin ihanan sinisilmäisiä.
Pelien hypeen halutaan lähteä ihan 100% täysillä mukaan ja hirveä himo päästä pelaamaan uutta peliä day one, mutta sitten joka kerta, peli ja vuosi toisensa jälkeen, yllätytään siitä että AAA-peli ei ole julkaisupäivänä teknisesti täysin toimiva.

Esitän kaksi väittämää, joiden uskon pitävän paikkansa kun asiaa tarkastellaan vaikkapa tämän vuoden loppupuolella:
1) Souls-faneista se kuuluisa +90% rakastaa Elden Ringiä heti, day one lähtien. (Luotan siihen, että vakiona pelisarjasta riippumatta vajaat 10% faneista pettyy joihinkin asioihin pelissä)
2) Elden Ring tulee olemaan teknisesti paremmassa kunnossa siinä vaiheessa kun minä siihen viiveellä käyn käsiksi.

Jokainen tekee sitten omat valintansa näiden asioiden näkökulmasta.

Ei siinä, pelistudioita ja pelejä saa kyllä kritisoida, mähän olen tällä foorumilla sitä harrastanut paljonkin :D En vain tiedä, että miten järkevää on kerta toisensa jälkeen lähteä hypeen, ostaa peli julkaisupäivänä, pettyä esim. tekniseen toteutukseen ja toistaa samaa kaavaa uudestaan. (Jälleen kerran tämä ei nyt koske ketään käyttäjää konkreettisesti, vaan tällaista kuviteltua Keskimääräistä Videopelaajaa)

sieltä jokainen voi tehdä omat johto päätöksensä miten se peli PS5:lla pyörii, vaikka en arvosteluja uskaltanut katsoa niin tuota uskalsin kkoska ollaan noissa network test vaiheissa, kysyin vielä niin kaveri pelaa FPS modella. ja onneks tekstitkin japaniksi niin ei edes lorea ymmärrä. Tuon jälkeen en ainakaan itse ole yhtään huolissani :)

Viimeksi muokattu:
Mutta etkö sinäkään ole jo oppinut, että vaikka kuinka haluaisimme niitä aivan valmiita ja virheettömiä AAA-pelejä, niin nykyaikana emme koskaan niitä saa. Emme koskaan. Piste. Ja se asia ei todellakaan muutu sillä, että ne pelit ostaa aina heti julkkarissa. Sitten ymmärtäisin, mikäli te täällä etukäteen valittavat jättäisitte pelin ostamatta julkkarissa, ja toteaisitte ryhdikkäästi, että ostatte pelin sitten kun se on todella niin
valmis kuin koette sen kuuluvan olevan. Nyt tämä touhu kuulostaa enemmänkin itsensä jotenkin etuoikeutetuiksi kokevien valitukselta. Tämä suuntaus ei todellakaan muutu yhtään miksikään sillä, että sinun tai kenenkään muunkaan mielestä sen oikeasti kuuluisi muuttua.
Kyllä olen oppinut ja valitettavasti se on tätä päivää mutta eihän tässä siitä ole kyse vaan siitä kuinka hyväksyttävää se on. Ei siinä jos sinä kohauttelet olkaasi ja olet sinut sen kanssa, että joidenkin pelien kohdalla saadaan pahasti keskeneräistä pökälettä julkaisussa. Enkä nyt tarkoita, että tämä peli sitä olisi ja korostan vielä, että uskon tämän olevan varsin hyvällä tasolla julkaisussa toisin, kun vaikka Cyberpunk.

On myös kovasti eri asia, että peli on tasoa Cyberpunk julkaisussa, kun taas esim tasoa Horizon Forbidden West. Kuten sanoit, bugeja on aina mutta miten paljon ja missä vaiheessa niitä on häiritsevä määrä onkin sitten ihan toinen juttu. Ei tuota vaan voi yleistää noin, että bugeja on aina ja niitä tulee aina olemaan, kun bugeja on niin monenlaatuisia ja jotkut esiintyy vaan hyvin spesifisiä juttuja tekemällä ja jotkut taas hyppii silmille kokoajan ihan normaalisti pelailemallakin. Nämä ovat aivan eri tason asioita joita ei vaan voi yleistää sanomalla, että bugeja on ja tulee aina olemaan.

Ja ihan samaa mieltä, että ei tämä suuntaus mihinkään muutu jos pelit ostetaan heti julkaisussa huolimatta siitä millä tasolla tekninen toteutus on. Siitä huolimatta en kyllä ikinä ota tuota asennetta mikä sinulla on, että "Noh, pelit nyt ovat aina bugisia, ihan sama!" ja ostellaan bugeista huolimatta se peli julkaisussa. Syytät tuosta kuitenkin muita mutta teet sitä myös tietoisesti itse? Esim Cyberpunkista tiedettiin etukäteen, että se on pahasti buginen ja kesken mutta ostit pelin silti ja ummistit silmäsi sille bugisuudelle ja keskeneräisyydelle. Arvostelet muita mutta toimit itse samalla tavalla. Sama homma taisi olla Days Gonenkin kanssa.

Niin, ja ei minulla ollutkaan BotW:issa valittamisen aihetta sen teknisestä puolesta, vaikka ei se ainakaan minun silmääni kovin hyvältä teknisesti vaikuttanutkaan. Bugeja oli ja ruudunpäivitys heitteli varsin paljon. Tuossa pelissä ne ongelmat olivat minulle nimenomaan erittäin geneerinen ja tyhjää täynnä oleva pelimaailma, erittäin tylsät hahmot sekä tarina, ja sitten vielä pelimekaniikoissa oli liian työläitä ja pelillisesti puuduttavia ratkaisuja (mm. hajoavat aseet, joita ei voinut korjata sekä sateen alkaminen kesken vuorikiipeilyyn). BotW ei vain yksinkertaisesti ollut minulle lainkaan hauskaa tai kiinnostavaa pelattavaa, eikä tämä yhtälö ole millään muuttunut vaikka olenkin sille antanut yli 40 tuntia mahdollisuuksia. Jos Elden Ringissä on näin isoja ongelmia ja puutteita itse pelattavuuden ja tarinan osalta, niin sitten olen toki tässäkin valmis olemaan eri mieltä ammattiarvostelijoiden kanssa.
Viittasin noilla arvosteluilla siihen, että kyllä sitä tämän Eldenin kohdalla voi käyttää omien argumettien tukena, kun yleisesti ammattiarvostelijat pitää peliä mestariteoksena mutta sillon, kun sitä käytti BOTW:n kohdalla argumenttien tukena niin yhtäkkiä ne ammattiarvostelijat ei tiennytkään mistään mitään ja "en todellakaan ole yksin mielipiteideni kanssa" kaltaista settiä saatiin kuulla siinä vaiheessa.

Mutta joo, menee niin pahasti ohi aiheen ja tästä voisi avata vaikka oman ketjunsa, että miten paljon tuo bugisuus jengiä häiritsee, kuinka vakavana ongelmana se nähdään jne.

Osaako joku sanoa, miten ennakkotilaajan edut (Digital adventure guide ja Bonus gesture: Ring) toimivat (fyysinen peli)? Powerista tilasin eilen ja sivuilla ei mainita näitä etuja. Kysäisin jo sieltä chatissa, ja asiakaspalvelua sanoi, että ei ole heillä ennakkotilaajan etuja, mutta ihan vakuuttunut en ole tiesikö asiaa varmasti. Jos edut tulee vaikka mukaan 1. erän peleihin anyways tms?

Kyllä olen oppinut ja valitettavasti se on tätä päivää mutta eihän tässä siitä ole kyse vaan siitä kuinka hyväksyttävää se on. Ei siinä jos sinä kohauttelet olkaasi ja olet sinut sen kanssa, että joidenkin pelien kohdalla saadaan pahasti keskeneräistä pökälettä julkaisussa. Enkä nyt tarkoita, että tämä peli sitä olisi ja korostan vielä, että uskon tämän olevan varsin hyvällä tasolla julkaisussa toisin, kun vaikka Cyberpunk.

On myös kovasti eri asia, että peli on tasoa Cyberpunk julkaisussa, kun taas esim tasoa Horizon Forbidden West. Kuten sanoit, bugeja on aina mutta miten paljon ja missä vaiheessa niitä on häiritsevä määrä onkin sitten ihan toinen juttu. Ei tuota vaan voi yleistää noin, että bugeja on aina ja niitä tulee aina olemaan, kun bugeja on niin monenlaatuisia ja jotkut esiintyy vaan hyvin spesifisiä juttuja tekemällä ja jotkut taas hyppii silmille kokoajan ihan normaalisti pelailemallakin. Nämä ovat aivan eri tason asioita joita ei vaan voi yleistää sanomalla, että bugeja on ja tulee aina olemaan.

Ja ihan samaa mieltä, että ei tämä suuntaus mihinkään muutu jos pelit ostetaan heti julkaisussa huolimatta siitä millä tasolla tekninen toteutus on. Siitä huolimatta en kyllä ikinä ota tuota asennetta mikä sinulla on, että "Noh, pelit nyt ovat aina bugisia, ihan sama!" ja ostellaan bugeista huolimatta se peli julkaisussa. Syytät tuosta kuitenkin muita mutta teet sitä myös tietoisesti itse? Esim Cyberpunkista tiedettiin etukäteen, että se on pahasti buginen ja kesken mutta ostit pelin silti ja ummistit silmäsi sille bugisuudelle ja keskeneräisyydelle. Arvostelet muita mutta toimit itse samalla tavalla. Sama homma taisi olla Days Gonenkin kanssa.

Viittasin noilla arvosteluilla siihen, että kyllä sitä tämän Eldenin kohdalla voi käyttää omien argumettien tukena, kun yleisesti ammattiarvostelijat pitää peliä mestariteoksena mutta sillon, kun sitä käytti BOTW:n kohdalla argumenttien tukena niin yhtäkkiä ne ammattiarvostelijat ei tiennytkään mistään mitään ja "en todellakaan ole yksin mielipiteideni kanssa" kaltaista settiä saatiin kuulla siinä vaiheessa.

Mutta joo, menee niin pahasti ohi aiheen ja tästä voisi avata vaikka oman ketjunsa, että miten paljon tuo bugisuus jengiä häiritsee, kuinka vakavana ongelmana se nähdään jne.
Niin no, minua ei pelien bugisuus kyllä edes haittaa, ellei kyseessä ole jotain todella peliä rikkovia tallennusten korruptoitumisbugeja tai vastaavaa. Ja olen muuten jo nyt törmännyt enemmän oikeasti ainakin lievästi pelaamista haittaaviin bugeihin Horizon Forbidden Westissä, kuin mitä törmäsin aikoinaan Cyberpunkissa. Maastossa voi jäädä jumiin monenlaisissa paikoissa ja pelin fysiikat käyttäytyvät varsin epärealistisesti ja bugisesti yllättävän usein. Ei tuo nyt kuitenkaan ole pelinautintooni vaikuttanut, kuten ei vaikuttanut pätkääkään Cyberpunkissa eikä vaikuttanut Days Gonessakaan tosiaan. Eikä kyllä ole bugit tai suorituskykyongelmat pilanneet pelinautintoani juurikaan muissakaan peleissä.

Oikeastaan viimeisin todella häiritsevän buginen peli minulle oli aikoinaan PC:llä pelaamani Fallout 3. Siinä kun bugi esti tarinassa etenemisen aivan pelin loppupuolella, joten jäi peli sitten kesken aivan viime metreillä. Se oli tietenkin todellinen pelinautinnon kokonaan rikkova kokemus bugeista.

Pidän kyllä henkilökohtaisesti nykyaikana pelien bugisuudesta jatkuvasti valittavia pelaajia suoraan sanoen aikamoisina herkkiksinä. Noin muutenkin koen, että nykymaailmassa on valloillaan kovin voimakas ja yleensä perusteeton vaativuuden ja valittamisen kulttuuri. Näkyy kovin monessa muussakin asiassa kuin pelkästään pelikuvioissa. Mutta tosiaan offtopiciksihan tämä tuppaa menemään, joten eiköhän tämä ollut tässä.

Viimeksi muokattu:
Osaako joku sanoa, miten ennakkotilaajan edut (Digital adventure guide ja Bonus gesture: Ring) toimivat (fyysinen peli)? Powerista tilasin eilen ja sivuilla ei mainita näitä etuja. Kysäisin jo sieltä chatissa, ja asiakaspalvelua sanoi, että ei ole heillä ennakkotilaajan etuja, mutta ihan vakuuttunut en ole tiesikö asiaa varmasti. Jos edut tulee vaikka mukaan 1. erän peleihin anyways tms?

näyttäisi ainakin sama launch edition olevan powerin sivulla, tuossa on ainakin mukana tuo adventure guide. Ja kaveri puhui kun tilas pc:lle fyysisen kopion, niin että siinäkin olisi nuo edut.

Mulle lähimpiä open world pelejä joihin vertaan ER:ää ovat Skyrim ja Witcher3. vaikka omistan BOTW:nkin. Joku voisi tietysti nostaa gta V:n ja cyberpunkin vertailukohdaksi myös.

Erityisesti Skyrimin mutta myös Witcher3:senkin ongelma oli kehnohko taistelu. Jo pelkästään Dark Souls pelimekaniikan tuominen open worldiin kuulostaa mielenkiintoiselta, saamme ehkä kerrankin todella hyvät taistelut fantasia open worldiin.

En siis miellä Elden Ringiä Dark Souls 4:ksi ja toivon että Soulsborne tyyppinen semiopen world saisi Frommilta jatkoa. Miellän Elden Ringin enemmän Frommin visioksi fantasia open worldista. Siinä on oikeastaan ihan yksi ja sama mistä vaikutteita on otettu tai ei ole otettu, lopputulos ratkaisee.

Ottaen huomioon miten älytön tehtävä open worldin rakentaminen on, ja miten Soulsborne pelaajat ovat oppineet hakemaan kaikkia mahdollisia oikoreittejä ja keinoja pelaamiseen (juustotukset ym.), veikkaan että pelin viilaus siedettävän bugittomaksi tulee vaatimaan paljon aikaa. Mieluummin peli silti nyt, eivät Soulsborne pelitkään bugikorjauksilta säästyneet ja arvostelujen perusteella ei olla millään kelvottamalla tasolla.

Pidän kyllä henkilökohtaisesti nykyaikana pelien bugisuudesta jatkuvasti valittavia pelaajia suoraan sanoen aikamoisina herkkiksinä. Noin muutenkin koen, että nykymaailmassa on valloillaan kovin voimakas perusteeton vaativuuden ja valittamisen kulttuuri. Näkyy kovin monessa muussakin asiassa kuin pelkästään pelikuvioissa. Mutta tosiaan offtopiciksihan tämä tuppaa menemään, joten eiköhän tämä ollut tässä.
Ai vähän niinkuin sinun surullisen kuuluisat ininät ja valitukset TLOU2:n olemattomista agendoista? :D Toden totta, herkkiksiähän me parempaa laatua vaativat valittajat olemme...

Ai vähän niinkuin sinun surullisen kuuluisat ininät ja valitukset TLOU2:n olemattomista agendoista? :D Toden totta, herkkiksiähän me parempaa laatua vaativat valittajat olemme...
En ole monesta pelistä kuitenkaan valittanut. Herkkistouhuahan on nimenomaan, että käytännössä joka pelin kohdalla hakemalla haetaan niitä bugeja ja suorituskykyongelmia, ja sitten pelit teilataan täysin niiden takia, vaikka itse pelinä olisivat hyviä.

TLoU 2:n pilasi minulle järkyttävän huono tarina ja tarinassa käytetyt erittäin halvat agendojen ”myyntikeinot”. Olen toki kaikenlaista propagandaa ja politikointia vastaan, varsinkin viihteessä, joten sellaiseen saatan toki sitten herkemmin itsekin reagoida. Ei onneksi ole usein tarvinnut sitä kuitenkaan tehdä.

No huhhuh, aikamoista! En tiedä miten tässä malttaa odottaa, että pääsee pelaamaan. Aion kyllä uppoutua tähän peliin aivan antaumuksella, enkä todellakaan pidä mitään kiirettä. Tutkin jokaisen nurkan ja kulman hitaasti nautiskellen. Pientä huolta aiheuttaa nuo FPS ongelmat mutta sokeasti uskon siihen, että ne saadaan day 1 patchissa korjattua.

1.02 päivitys tullut.

ELDEN RING Patch
We have started distributing a patch to improve the stability of the gameplay. We apologize for the inconvenience, but please apply the latest patch before playing the game.

When this patch is applied, the version on the bottom right of the title screen will read as follows:

App Ver. 1.02
Regulation Ver. 1.02.1

Major items included in the latest update:
  • Improved player controls
  • Addition and adjustment of BGM
  • Text adjustments
  • Balance adjustments
  • NPC event fixes and adjustments
  • Fixed frame rate drops under certain conditions
  • Fixed text bug in some languages
  • Fixed a bug that prevented the Xbox wireless headset from working properly

Eiköhän sieltä tule tänään ruudunpäivitys testiä etteriin kun päivityskin on julkaistu. Toivottavasti olisi lähes lukittu 60 PS5 niin voisi ostaa suoraan sen version. Satunnaiset dippailut ei itseä haittaa, mutta jos ruudunpäivitys seilaa koko ajan 50-60 välillä niin se alkaa jo häiritsemään.

50-60fps tökkii samaan tyyliin kuin sub30fps peli.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom