Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elder Scrolls IV: Oblivion [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Oblivion [PS3]

Viper7 sanoi:
Vinkki hahmon luontiin jos haluaa "jumalaksi"
Helpommin onnistuu kun enchanttaat 5x20% chameleonin varusteisiin. Näin muutut näkymättömäksi, eli siis kukaan ei voi osua sinuun.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Viper7, luolista voit löytää sormuksia ja riipuksia, jotka yhdistettyinä sopiviin armoreihin
antavat yli 100% reflect damagen ja resist magican. Eli olet käytännössä kuolematon.
Tosin peli muuttuu vähän tylsäksi sitten.
Sopivilla varusteilla on myös 80% (muistaakseni) chameleon saavutetavissa.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Voivoivoivoi, ja viel kerran VOI! Voi että, kun harmittaa tuo vihollistel levelien nousu oman hahmon mukaan. Tuli ikävät muistot Final Fantasy VIII:stä mieleen. Mitä helkutin hyötyä on nousta leveleitä jos viholliset nousee sitämukaa myös? Joopajoo ja haastetta pitää olla jatkuvasti, sanovat pelintekijät. Itse sanon tähän: Harmittaa...
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Azathoth sanoi:
Viper7, luolista voit löytää sormuksia ja riipuksia, jotka yhdistettyinä sopiviin armoreihin
antavat yli 100% reflect damagen ja resist magican. Eli olet käytännössä kuolematon.
Tosin peli muuttuu vähän tylsäksi sitten.
Sopivilla varusteilla on myös 80% (muistaakseni) chameleon saavutetavissa.

Mites 100% reflect dmg saa aikaan, se olisi jo aika vahva :D

Joo en itsekkään muuttanut moisilla peliäni tylsäksi vaan otin mielelläni 50 magickaa lisää jokaiseen varusteeseeni jotta voin tehdä kaikki mahdolliset spellit. nyt magickaa löytyy 550 ja 600 tulee täyteen kunhan löydän itselleni sopivan hupun (pidän hupuista enemmän kuin kypäristä loadsa cooler :P)

Chameleon on mielestäni hieno vain hiippaillessa muuten tuo oman miekkansa näkymättömyys tuo hieman sekavan kuvan vaikka näin helposti tappeleekin.
Kyllä reflect dmg voittaa chameleonin kyll 10-0 kun tuo 20-40% reflect dmg tuntuu nirhaavan vihuja hienoon tahtiin.
Esim se Daedra prinssi? sielä paradisessa tappoi itsensä sen sijaan että olisi kuollut minun miekastani. Myös tuo paradisen johtaja oli aika laiha vastustaja näin 100% spell resistancen omaavalle :D ei kamalasti mahiksia noilla maageilla

ColdFire sanoi:
Voivoivoivoi, ja viel kerran VOI! Voi että, kun harmittaa tuo vihollistel levelien nousu oman hahmon mukaan. Tuli ikävät muistot Final Fantasy VIII:stä mieleen. Mitä helkutin hyötyä on nousta leveleitä jos viholliset nousee sitämukaa myös? Joopajoo ja haastetta pitää olla jatkuvasti, sanovat pelintekijät. Itse sanon tähän: Harmittaa...

Kaikki vihut eivät toki näin tee, ainoastaan Daedrat, NPC hahmot (bandit yms), ogre taisi myös ja minotaurista en ole varma. Mutta suurin osa vihollisista alkaa ilmestymään vasta tietyllä lvlillä joten lvl 1 minotaureja ei tietääkseni ole (jos questiin liittyy niin on kyseinen örvelö silti basic lvlinen

TES WIKI <- kätevä sivusto jos ei ole varma jostain asiasta eikä jaksa selvittää tuhlaamalla tunteja selvittelyyn.
sisältää myös neuvoja miten alussa kannattaa menetellä mm mitkä questit kannattaa tehdä, mitä spellejä ostaa/tehdä ja mitä enchantteja hankkia/tehdä jne.
niille jotka eivät pidä pelin pienien virheiden hyödyntämisestä suosittelen pysymään pois tips and hints for spells osiosta sillä ne voivat öö olla jotkin jopa turhan tehokkaita.

Useful_Spells Ennen linkkiin siirtymistä lue alin quote.
Some may say that these spells ruin much of the game experience. Some may even go as far as to call these spells cheats. However, others need to get into tightly locked places with a warrior character, or get important information with brutal, vile berserker character without spending thousands on bribes. To get that expensive house in Skingrad, and furnish it, you need money. These spells may help in situations like these.
Eli en suosittele noiden käyttämistä sillä voi olla

Tuota hearth attack spelliä täytyy kokeilla (yksi niistä ei "cheat" spelleistä)

Heart Attack

[ a great Assassination-type spell ]
Drain Fatigue 100 points / X+1 sec
Damage Fatigue 100 points / X sec
Drain Health 100 points / Z+1 sec
Damage Health Y points / Z sec

(yes most of the numbers are variables. in the original version i made, X=3, Y=23, and Z=9)

This spell is just fun to use. Assuming the variables are filled with the numbers in the parentheses above and a character who is a Master of Destruction, the 'on Touch' version of the spell will cost about 290, while the 'on Target' version will cost about 440.

It will take some testing to get the amounts right for you. I am able to cast on a Bandit and run backwards. At first he will spin around like nothing happened and start running after me. Then all of a sudden his body will go limp and plummet forward smashing face-first into the ground, and then he may slide several feet due to the momentum. After a second, he will start to stir, struggle to his hands and knees, and while pushing off the ground in a attempt to get back to his feet, the Heart Attack will bring death, and he will fall forehead-first back to the ground again, his corpse positioned like ^ on the ground.

This spell varies in effectiveness and style depending on your level and what enemy you face. You can easily make a version to kill most everything you face, but the fun for me was making the Fatigue and Damage durations just right so that they would fall and then struggle to get up before collapsing in death. Of course to set that up takes a bit of tweaking and testing. For example with Town Guards, I had to strengthen the spell by raising X = 4, and increasing Y = 36.

It is just a fun spell, and come to think of it, it would be great assassination-type spell for sneaky murdering characters that want to use something other than dagger and arrow methods.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Oblivion [PS3]

Viper7 sanoi:
Chameleon on mielestäni hieno vain hiippaillessa muuten tuo oman miekkansa näkymättömyys tuo hieman sekavan kuvan vaikka näin helposti tappeleekin.

Tuo on tosiaan ärsyttävää. Muitakin lapsuksia on. Night eye on hemmetin hyvä ominaisuus, mutta eihän maailmaa halua katsoa yönäkölasien tapaan yksivärisenä. Jo perus valaisutaikaominaisuus näyttää vähän dorkalta.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Tulihan tuo sitten käytyä ostamassa. XO:lla pelasin tuota muutaman tunnin ja sitten myin sen. Mutta se oli silloin kun ei oikein vielä tajunnut noista jutuista mitään (en väitä, että vieläkään ymmärrän, mutta tulen sitten tänne kyselemään jos joku askarruttaa :)) . Mutta nyt on halu pelata kunnolla. Vielä ei ole edes kerennyt edes koskea peliin kun koulujutut hyppivät silmille. Kyllä tästä vielä ehtii.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Ostin kans, ihan pihalla koko pelistä...:mad:
EDIT: mutta aika pirun koukuttava peli :o
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Oblivion [PS3]

^^
Kysymyksiä voi vapaasti heittää, kyllä täällä aina joku osaa vastata noihin. Ja viimesivulla mainostamani Tes wiki voi antaa hieman myös apuja peliä askarruttaviin kysymyksiin. Alussa laajuus voi tosin iskeä kuin vasara päin näköä kun menee sormi suuhun ja ajattelee "noh mitäs sitten tekisi"

Tes ensikertalaisten on hyvä tietää:
- Lvlin saa kun on saanut yhteensä 10 lvliä mihin tahansa major skilliin
- atribuutti kertoimia lvlauksen yhteydessä voi nostaa tuohon 5x nostamalla kyseisen atribuutin tukemia skillejä 10 lvliä (minor tai major)
- vaikeustasoa voi säätää pelin valikoista milloin vain, joten jos peli käy haastavaksi tai haasteettomaksi niin..
- En suosittele näitä major skilleiksi: merchantile, speechcraft, security, hand to hand, alchemy. osaa näistä on tuskallista lvlata.
- Mapista voi fast travelata alusta asti joka kaupunkiin
- Hanki recomendationit mages guildiin nopeasti enchant ja spellmaking kun on vaan niin pirun käteviä.
- Trainingiä voi joka lvl käyttää 5 kertaa, joten extra $->
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Viper7 sanoi:
Mites 100% reflect dmg saa aikaan, se olisi jo aika vahva :D

Tarvitset seuraavat esineet:

Escutcheon of Chorrol, reflect damage 35%, fortyfy endurance 10pts (heavy armor kilpi, saadaan eräässä sivutehtävässä)
Necklace of Swords, ref. damage 33%, fortify blade 25pts
Ring of the Iron Fist, ref. damage 33%, fortify hand to hand 25pts

Nuo kaksi viimeistä löytää hyvällä tuurilla jostain kirstusta kun koluaa tarpeeksi ahkerasti
luolastoja ja temppelien ja linnoitusten raunioita.

Edit: Happy hunting!
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Dodii eli tekipä peli nyt ensimmäisen kerran niin että ladatessa jämähti tuohon latausruutuun.Vieläpä niin että vain koneentakanapista sammutus auttoi.Latasin toisen kerran ja sama tulos.Nyt saa sitten joka tallenusta pelätä ja varoa että toimiiko.

EDIT: Luojalle kiitos autosavesta, lataus onnistui tämän kautta :) Tarkennetaan vielä että olin tekemässä tehtävää Seperated from Birth tms ja lähdin seuraamaan tätä Guilpert Jemainea ihan apostolin kyydillä. Nyt testasin tallenusta tämän "jumittavan saven" päälle ja latausta niin näytti taas homma pelittävän.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Tässä pelissä pätee sama homma kuin pc & xbox360: Tallenna ja tallenna usein ja moneen eri tallennuspaikkaan. 1 Ennen luolastoa tms ovea. Tosin tähän mennessä itellä ei ole bugannut tehtävät, pari kertaa on jumittanu lataus tullessa jostain luolastosta ulos ja pitänyt bootata koko laite, onneksi autosave on toiminut näissä tapauksissa :).
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Muuten, kun jengi valittaa levelien nousun myötä vihujen tason noususta, niin eikös siihen olisi ratkaisu...
Laittaa majoreiksi taitoja, joita ei meinaa käyttää. Näin levelit ei nouse vaikka esim. blade-taito kasvaa ja ukko on siis halutulla osa-alueella suhteessa parempi vihuihin nähden, kuin silloin kun se taito olisi majori.

Korjatkaa jos olen väärässä, en ole kokeillut miten tämä toimisi. Ensi pelikerralla taidan kokeilla.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Alotin sitte pelin uuestaa ku sain jo vedettyy toisessa savessa kaikki killat ja pääjuonen läpi, aika koukuttavaa on tuo sienestäminen!

Ei tollanen olis kiwaa piispa.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Siis toimiihan tuo mutta ei ole pelin kannalta kovinkaan kätevä...parhaat varusteet ja niiden tuomat bonukset ovat vasta korkeimmilla leveleillä.

Jos level on ongelma, niin sen voi ratkaista niinkin että sopivissa paikoissa napsuttelee leveleitä. Esim. taiat kuten conjuration, illusion, mysticism boostautuvat näppärästi (valitsemalla conjuration whatever weapon, shield, light) ja hakkaamalla taikaa. Helppo tapa boostata +10 ja jos nuo ei ole majoreita niin ei vaikuta levelöintiin.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Pibe sanoi:
Muuten, kun jengi valittaa levelien nousun myötä vihujen tason noususta, niin eikös siihen olisi ratkaisu...
Laittaa majoreiksi taitoja, joita ei meinaa käyttää. Näin levelit ei nouse vaikka esim. blade-taito kasvaa ja ukko on siis halutulla osa-alueella suhteessa parempi vihuihin nähden, kuin silloin kun se taito olisi majori.

Korjatkaa jos olen väärässä, en ole kokeillut miten tämä toimisi. Ensi pelikerralla taidan kokeilla.

Siinämielessä vähän huono että jos taito ei ole majori se kasvaa paljon hitaammin käytössä ja taas leveleiden myötä tulee statteja jotka parantavat ukkoa.

Ehkä lähtisin itse keskittymään juurikin levelaamiseen oleellisten taitojen kontrolloidulla kehittämisellä. Jos levelaamiseen vaativat 10 pistettä nostaa satunnaisesta joukosta eri major skillejä on valittavina vain +2 vaihtoehtoja joka stattiin. Sensijaan jos keskittyy tietyllä levelillä esim. vain miekan heiluttamiseen voikin levelatessa pamauttaa +5 strenaan tms.

Itse huomasin lähinnä että 10 levelillä vihujen vaikeus hyppäsi pykälän ylemmäs ja hetken oli vähän tiukkaa. jouduin yhdestä tehtävästä lähtea takaisin pääkaupunkiin kustomoimaan loitsut juuri tuota tilannetta varten. Minkä jälkeen tehtävä onnistuikin jo kohtuu hyvin. Mielestäni peli ei kuitenkaan ylivaikeaksi mene missään vaiheessa.

edit:
nyt vähän isommalla levelillä tuli vasta mieleen että voi kun olisi tajunnut ennen joka levelaamista käydä treenaamassa noita minor skillejä joita kuitenkin käyttää usein mutta jotka nousevat sikahitaasti käytössä. ( restoration battlemagella esim ). Majorit nousee käytössä tarpeeksi nopeasti, keskityn nykyään minoreiden treenaamiseen.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Eipä mullekaan ole muodostunut ongelmaksi asti nuo levelit. Ajattelin ensi kerralla kokeilla kuitenkin tehdä ukkoa niin, että laitan majoreiksi muutaman vähemmän käyttämäni jutun ja osan hyödyllisiä taitoja. Levelit nousee hitaammin ja kuitenkin saa tärkeitä ominaisuuksia kasvatettua.
Saa nähdä miten toimii. Mutta enpä pääse testaamaan noita pitkään aikaan, kun on vasta 7h takana PS3-oblua, enkä tajunnut kokeilla tuollaista tässä savessa. Nyt pelaan jotakuinkin samalla tavalla kuin XO:lla.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Ei noista samaan aikaan lvlaavista vihollisista ole juuri haittaa muuta kuin maageille tai muuten vain huonomman HP/def arvojen omaavalle pelaajalle. Sekä niille jotka eivät noita alastomia argonialaisa jaksa huitoa 30 kertaa että ne kaatuisivat. Tuo keskikohdasta pikkuriikkisen verran alaspäin vaikeustason tiputtaminen on muokannut peliä vähän enemmän vaikeustason puolelta morrowindin suuntaan. Nyt voisi tosin alkaa nostelemaan sitä kun oma hahmo alkaa olemaan aika tehokas tappaja

Grand champion areenalla kaatui kahdesta lyönnistä, mutta tämä tosin johtuu siitä että kyseinen jehu on Umbran tapaan tietyn lvlinen taistelia

lvlit näille löytyy löytyy alhaalta:
UMBRA LVL 50
Grey prince LVL 10

Hitto silti on pari suht ikävää virhettä tehnyt pelissä jotka tosin eivät omaan peliini kamalasti vaikuta. En pistä alla olevia spoiler merkkiin kun en halua että porukka tekee samoja virheitä:

A) annoin Azuras starin pää questissa vaikka mikä vain jumal esine olisi kelvannut (tätä ei kerrottu missään!)
(tosin tuohan on tässä pelissä hyvä vain RECHARGE tarkoituksiin kun se on periaatteessa tuhoutumaton Grand soulgem)
B) en tehnyt grey princen tehtävää ennen kun voitin tämän :F
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Viper7 sanoi:
A) annoin Azuras starin pää questissa vaikka mikä vain jumal esine olisi kelvannut (tätä ei kerrottu missään!)
Kerrottiinhan, ainakin epäsuorasti. Muistaakseni se meni jotenkin näin, että Martin antoi sinulle tehtäväksi etsiä jonkin daedra esineen ja kertoi vain esimerkkinä mistä tämä kyseinen Azuran tähti sattuu löytymään. Minäkin taisin ymmärtää antaa hänelle jonkun vasaran, kun oma hahmoni ei oikein hyvä niiden kanssa ollut.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Lloope sanoi:
Kerrottiinhan, ainakin epäsuorasti. Muistaakseni se meni jotenkin näin, että Martin antoi sinulle tehtäväksi etsiä jonkin daedra esineen ja kertoi vain esimerkkinä mistä tämä kyseinen Azuran tähti sattuu löytymään. Minäkin taisin ymmärtää antaa hänelle jonkun vasaran, kun oma hahmoni ei oikein hyvä niiden kanssa ollut.

No juu, mutta ymmärsin että ainoastaan tuo hänelle kelpaisi kun Azuran temppeliin osoitti. Molag balin vasaran annoit varmaan hänelle, tuo kun on suhteellisen hyödytön(jos et käytä blunt aseita). Mutta joo ei tuo Azuran tähtikään mikään niin tärkeä esine ole että hiuksia pitäisi ruveta repimään, nyt vain tarvitsee kantaa mukana muutamaa grand soul gemmia tai black soulgemmiä.

Kysyms peliä paljon pelanneille
Umbrasta mitään parempaa asetta? 1 tai 2 kätinen miekka kiitos :P tuokun taitaa olla quest item eli mahdollisesti menettää jossain vaiheessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Oblivion [PS3]

Vastaus parhaasta aseesta:
Goldbrand on myös aika hyvä.Itse tykkäsin tehdä niitä aseita. Vähän henkilökohtaisista mieltymyksistä kiinni!
 
Ylös Bottom