Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elder Scrolls IV: Oblivion [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Oblivion [PS3]

Itselläkin oli tänään hyvin lähellä Oblia pelatessa tulla tilanne jossa teki mieli soittaa töihin ja vinkua jotain ettei tarttis mennä. 3h vain seikkailin metsässä ja poimin rehuja. Todella upeaa.
Harmittaa vaan suunnattomasti, kun joudun tollaisella kämäsellä 32 tuumasella putkitelkkarilla pelittää. Varmasti upean näkönen HD-telkulla?
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

ColdFire sanoi:
Harmittaa vaan suunnattomasti, kun joudun tollaisella kämäsellä 32 tuumasella putkitelkkarilla pelittää. Varmasti upean näkönen HD-telkulla?
:D LOL:D
Voin kertoo että näyttää TODELLA upeelta 55" full-HD töllöstä katsottuna.
Ihan kuin olis oikeesti ite paikan päällä :rolleyes:
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Blackdawn sanoi:
:D LOL:D
Voin kertoo että näyttää TODELLA upeelta 55" full-HD töllöstä katsottuna.
Ihan kuin olis oikeesti ite paikan päällä :rolleyes:

Eikä jää 37-tuumanenkaan HD-ready tv "paljoa" kakkoseksi:D hieno peli kertakaikkiaan
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Kukaan vähän kokeneemmista pelaajista osais kertoa tuosta Goblin Totem Staffista? Toista päivää pelailen ja tollanen löyty yhdestä luolasta.

Ei löydy käyttöö tuolle joten pitäs myydä. Ja valueksikin ilmotetaan yli 7000. Missä tästä saisi parhaiten rahansa takas? Kiertelin hetken kauppoja niin paras oli joku 1200 mitä myyjä ois pystyny maksaa. Ei mistään/millään tavalla saisi enempää? Kiitos jo edeltä käsin!
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Wiegraf sanoi:
Kukaan vähän kokeneemmista pelaajista osais kertoa tuosta Goblin Totem Staffista? Toista päivää pelailen ja tollanen löyty yhdestä luolasta.

Ei löydy käyttöö tuolle joten pitäs myydä. Ja valueksikin ilmotetaan yli 7000. Missä tästä saisi parhaiten rahansa takas? Kiertelin hetken kauppoja niin paras oli joku 1200 mitä myyjä ois pystyny maksaa. Ei mistään/millään tavalla saisi enempää? Kiitos jo edeltä käsin!
Tuota tarttee yhdessä tehtävässä. Kannattaa siis säästää siihen. Tuon tehtävän sai tien varressa muistaakseni suht. lähellä tuota goblin-luolaa olevalta ihmisryhmältä. He pyytävät sinua viemään tuon staffin ja tekemään sille jotain mitä en nyt muista, että goblinit lopettaisivat myös noille ihmisille tuhoisaksi koituneen sotansa.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Wiegraf sanoi:
Onko se sen arvosta kun tosta irtoais ~1500 kultaa? :D
No riippuu vähän. Tuolla kullalla ei mun mielestä niin paljo tee koko pelissä, että mieluummin menisin tehtävän kuin ottaisin kultaa. Taisi kyllä muuten olla että tuon tehtävän pystyi mennä kahdella eri keinolla, eli tuota sauvaa ei välttämättä edes tarvitse. Koita mennä se tehtävä ja mieti sitten :).
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Tässä pelissähän kauppiaat on suhteellisen köyhiä. Ilman kunnon speechraftia taitaa maksimi määrä mitä rahaa saa rojusta pyöriä noin 1500 kolikon tietämillä (vai oliko 1200). Tosin rahaa saa kyllä suhteellisen helposti. Alkemia auttaa asiaan-> Restore fatique puteleita vaan tehtaileen ja myymään jollekkin kauppiaalle kuka tarjoaa parhaiten :P.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Kiitos neuvoista, katsellaan mitä teen... Hahmoni on lv 6 nord knight ja birthsignina warrior.

Nord ei mikään jaloin rotu ole mutta halusin vähän enemmän voimaa ja kestävyyttä imperialla mikä taitaa olla aika perus rotu knightille. Oon nyt kiertäny luolastoja, keränny kokemusta ja rahaa. Myöhemmin alan tekee questeja ja itse pelin pääjuonta. Niin ja 100% vamppyyrinä mälläilen noissa luolastoissa miekan ja kilven kanssa. Eipä kertaakaan henki lähteny ja vaikeustaso tason puolivälissä. Kun tulee aika mennä myymään loottia ja korjauttamaan tavaroita odotan iltaa luolaston sisällä ja matkustan sit lähimpään kaupunkiin, joko tallille tai kylään feedimään jonkun onnettoman että onnistuu bisneksen teko sen vähän aikaa helpommin kun 100% vamppyyrinä... Näin minä nautin pelistä... ;D
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Ei jumankauti nuo Dark brotherhoodin tehtävät olivat kyllä niin loistavia, siis niissä todellakin pääsee tunteettoman tappajan silmiin, mutta nyt on listener arvo tuossa saatu (varmaankin paras kun olen Ns johtaja kyseiselle killalle cyrodilissä ellei näitä muutamaa lasketa mukaan) 30 pamahti infameen ja nyt on kova homma tehdä "hyvis questeja että pääsee alttarille taas puhdistaamaan itseään ties mistä taudeista ja atribuutti dmgeista. Hemmetin hienon kaavunkin sain ja sneak kykyjä oppi käyttämään todenteolla enemmän ja paljon kivaa sälää sai tehtävistä muutenkin näin esimerkkinä Full daedaric setti, constant blessi joka nostaa muutamaa kykyä, kuolemattoman hevosen jonka hukkasin jo jonnekin (tosin en käytä kamalasti hevosia joten tuolla kamalasti väliä), lukemattomia legendaarisia aseita, paaljon rahaa, sekä hemmetin kova necklase. Eli kaikille pahiksille tuo kilta on ehdottamsti liittymisen arvoinen! Ja sen ekan murhan saa kätsysti käymällä vindaeseliissa tappamalla umbran, tällöin saa myös umbra swordin
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Tekisi myös mieli kokeilla jotain maagia. Vaikkei tuo nord knightilla peluu mitään perus hack'n slashia ole vaan joutuu vähän taktikoimaan taisteluissa. Jos haluaisin sellasen vihujen tuhoomiseen keskittyvän maagin joka osais myös vähän loitsuilla pitää itseensä hengissä ja vähän käyttämään jotain miekkaa tjs olisiko oikea valinta.

Altmer high elf, apprentice birthsignillä ja jobiks joku loitsupainotteinen. Taitaa olla aika riskaabeli yhdistelmä?
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Viper7 sanoi:
Ei jumankauti nuo Dark brotherhoodin tehtävät olivat kyllä niin loistavia, siis niissä todellakin pääsee tunteettoman tappajan silmiin, mutta nyt on listener arvo tuossa saatu (varmaankin paras kun olen Ns johtaja kyseiselle killalle cyrodilissä ellei näitä muutamaa lasketa mukaan) 30 pamahti infameen ja nyt on kova homma tehdä "hyvis questeja että pääsee alttarille taas puhdistaamaan itseään ties mistä taudeista ja atribuutti dmgeista. Hemmetin hienon kaavunkin sain ja sneak kykyjä oppi käyttämään todenteolla enemmän ja paljon kivaa sälää sai tehtävistä muutenkin näin esimerkkinä Full daedaric setti, constant blessi joka nostaa muutamaa kykyä, kuolemattoman hevosen jonka hukkasin jo jonnekin (tosin en käytä kamalasti hevosia joten tuolla kamalasti väliä), lukemattomia legendaarisia aseita, paaljon rahaa, sekä hemmetin kova necklase. Eli kaikille pahiksille tuo kilta on ehdottamsti liittymisen arvoinen! Ja sen ekan murhan saa kätsysti käymällä vindaeseliissa tappamalla umbran, tällöin saa myös umbra swordin
Itsekkin sain sen hevosen hävitettyä jonnekkin:p Odotas kunhan pääset viimeistä Dark Brotherhoodin tehtävää tekemään!, sepä se vasta hyvä onkin!
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Ajattelin lueskella muitten kommentteja ja kokemuksia pelistä ja on alkanut kiinnostamaan. Sitä vain kiroan, että onko teidän pakko kertoa mitä pelissä tapahtuu! Kivempaa olisi itse pelata ja kokea, mutta ei kun porukka kertoilee. Tunnelmat tietenkin kiinnostaa, mutta en halua koko pelin sisältöä tietää. Spoileritagejakin saa käyttää. :mad:
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

ramse sanoi:
Ajattelin lueskella muitten kommentteja ja kokemuksia pelistä ja on alkanut kiinnostamaan. Sitä vain kiroan, että onko teidän pakko kertoa mitä pelissä tapahtuu! Kivempaa olisi itse pelata ja kokea, mutta ei kun porukka kertoilee. Tunnelmat tietenkin kiinnostaa, mutta en halua koko pelin sisältöä tietää. Spoileritagejakin saa käyttää. :mad:

Samaa mieltä, pelin jo omistan mutta en paljoa ole ehtinyt pelaamaan kun veli pelaa :) Joten vähän rajoitusta niihin tarinoihin.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

No itseäni ei haittaa tuo sisällön julkuttaminen, onpahan pienenä vihjeenä vaan. Väänsin tuota vaikeus tasoa reilusti yli puolen välin ja nyt alkaa hommassa oleen tekemisen meininki. Tosin välillä saa huiskia örkkiä lähes raivostumiseen asti, mutta vetää sitten paremmin naaman hangon keksille, kun örkki soittelee pirun viuluja helvetissä. Pitkästä aikaa peli. johon on jäänyt todella pahasti koukkuun ja alkaa häiritsemään tuota normaaliakin elämää. Arvatkaas kuka heräsi viime yönä 3.25 ja alkoi tekemään mitä??? No allekirjoittanut teki moisen tempauksen ja ja... 9.30 aikoihin sitten aloin lopetteleen, kun koira alkoi vaatimaan tyhjennystä, ruokaa, huomiota... Ihan tyhmiä nuo koirat... Onneksi eukko sentään duuni keikalla.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Heh, hauska nähdä kuinka Oblivion-kuume leviää myös täällä PS3 puolella. Kyseessähän
on niin loistava peli, että pitänee hankkia myös sen PS3-versio kunhan ostan masiinan
joskus syksyllä. Joskus vapaapäivinä (erityisesti vaimon poissaollessa) on tullut vietettyä
useasti jotain 10 tuntisia pelisessioita Oblivionin parissa. Itse asiassa aloitin uudella hahmolla
nyt noin vuosi edellisen läpipeluun jälkeen ja olen taas koukussa.

Vinkkinä omien kokemusten perusteella suosittelisin, että vedätte main questin läpi suhteellisen varhaisessa vaiheessa kun hahmonne level on vielä alhaisella tasolla. Itse jätin edellisellä kerralla päätehtävän viimeiseksi ja voin kertoa että Oblivion-porttien sulkeminen alkaa käydä v-mäisen työlääksi kun on levelillä jotain 40+. Myös erään päähenkilön hengissäpysymisen varmistaminen onnistuu tällöin paremmin.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Blackdawn sanoi:
:D LOL:D
Voin kertoo että näyttää TODELLA upeelta 55" full-HD töllöstä katsottuna.
Ihan kuin olis oikeesti ite paikan päällä :rolleyes:

Tosin tuolla full hd tv:llä ei taida olla merkitystä, koska peli pyörii kuitenkin 720p eikä 1080p? Elikkäs vain isompi ruutu. Hienon näköinen peli joka tapauksessa.

rasva sanoi:
Onkos tää nyt oikeesti ostamisen arvoinen peli? Kattelin noita videoita ja aika ankeen näköstä jossain pimeissä luolissa lyhty kädessä jotain menninkäisiä hakata... Kivaa?
Eli viittiskö joku antaa lyhyen brieffauksen, että miksi tämä peli on saanut niin hyvät arvostelut ja mikä siinä on hyvää. En koskaan ole mitään roolipelejä pelannu, että en tiedä iskeekö ne sitten.
On se vaikeeta valita sitä toista peliä ps3:lle.

Parempaa vastinetta et saa rahoillesi PS3:lle tällä hetkellä, oma mielipiteeni. Kun hankit pelin, älä anna alkuluolaston hämätä, se on vain tutoriaali. Ja screenshotit ei kerro pelin komeudesta paljon mitään. (no jonkun verran, mutta peliä pelanneet tietävät mitä tarkoitan :)) Näkymä joka avautui kun tulin luolasta ulos, salpasi hengityksen. Maisemaa, puita, vuorenhuippuja, järvi, kaikki silmiesi edessä ja kaikkialle voit mennä. Jos olet hiekkalaatikkopelien ystävä, Oblivion on varma valinta.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Azathoth sanoi:
Vinkkinä omien kokemusten perusteella suosittelisin, että vedätte main questin läpi suhteellisen varhaisessa vaiheessa kun hahmonne level on vielä alhaisella tasolla. Itse jätin edellisellä kerralla päätehtävän viimeiseksi ja voin kertoa että Oblivion-porttien sulkeminen alkaa käydä v-mäisen työlääksi kun on levelillä jotain 40+. Myös erään päähenkilön hengissäpysymisen varmistaminen onnistuu tällöin paremmin.
Mulla kyllä on täsmälleen päinvastaisia kokemuksia. Ihan alussa menin vähän matkaa main questia ja Kvatchin portin sulkeminenkin oli työn ja tuskan takana. Sitten pidin kauan aikaa taukoa ja pelasin mages guildin, fighters guildin ja ison kasan sivutehtäviä läpi, yms. ja vasta sitten jatkoin pääjuonta. Siinä 30-40 leveleillä koko main questi oli ihan lapsellisen helppoa luolastojen läpijuoksemista. Oblivionin puolellakin sai pahimpia sieltä löytyviä otuksia olla kimpussa lähes kymmenen kerrallaan että saivat haukattua kunnolla hitpointseja. Eli siis: jos haluat haastetta ja päästä tosissaan pähkäilemään tappeluissa selviämisen kanssa, mene main questi läpi heti alussa. Jos taas haluat vain seurata juonta ja juosta luolastot läpi puolihuolimattomasti avuttomia vihollisia mätkien, odota sinne 30+ tasoille.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Lloope sanoi:
Mulla kyllä on täsmälleen päinvastaisia kokemuksia. Ihan alussa menin vähän matkaa main questia ja Kvatchin portin sulkeminenkin oli työn ja tuskan takana. Sitten pidin kauan aikaa taukoa ja pelasin mages guildin, fighters guildin ja ison kasan sivutehtäviä läpi, yms. ja vasta sitten jatkoin pääjuonta. Siinä 30-40 leveleillä koko main questi oli ihan lapsellisen helppoa luolastojen läpijuoksemista. Oblivionin puolellakin sai pahimpia sieltä löytyviä otuksia olla kimpussa lähes kymmenen kerrallaan että saivat haukattua kunnolla hitpointseja. Eli siis: jos haluat haastetta ja päästä tosissaan pähkäilemään tappeluissa selviämisen kanssa, mene main questi läpi heti alussa. Jos taas haluat vain seurata juonta ja juosta luolastot läpi puolihuolimattomasti avuttomia vihollisia mätkien, odota sinne 30+ tasoille.
Siis olet kai tietonen että kun sun tasos nousee niin myös örmyjen tasot nousee samalla? Ja samalla ku sun tasos nousee nii alkaa tulla uusii perkeleest vahvempii örmyjä vastaan. Parempien tavaroiden yms. hankkiminen ennen pääjuonen suorittamista voivat tosin sitä helpottaa.

Alko perkele famet tippumaa ku liityin thieves guildiin. Ny on fame: 75 ja infamy: 6.

On muuten thieves guild ollu paras kilta mihin oon liittyny tähän mennessä.

EDIT: Nii ja mikäköhän on ku en enää ota lämää auringosta vaikka en verta joisikaan vaikka olen edelleen verenimijä? Days as vampire näyttää jotaa 110 päivää ja ainakin pystyy vielä "feedaamaan". AIka outo juttu.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

TsukkariKettu sanoi:
Siis olet kai tietonen että kun sun tasos nousee niin myös örmyjen tasot nousee samalla? Ja samalla ku sun tasos nousee nii alkaa tulla uusii perkeleest vahvempii örmyjä vastaan. Parempien tavaroiden yms. hankkiminen ennen pääjuonen suorittamista voivat tosin sitä helpottaa.
Olen olen, mutta ei ne örmykit kyllä loputtomasti parantuneet. Kun leveleissä pääsi tarpeeksi korkealle, parempia vastuksia ei enää ilmeisesti pelistä löytynyt vaan samoja mutkoneita hakattiin 20-30 kuin 30-40 tasoilla. Eli siis ainakin minun kokemuksieni mukaan katto tuossa vihollisten kehittymisessä tuli vastaan aika nopeasti.
 
Ylös Bottom