Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elder Scrolls IV: Oblivion [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Oblivion [PS3]

Jösses, taitaa olla pakko hankkia sitten tämäkin. Mutta ei ennen kesälomaa, kun ei tunnu muutenkaan olevan aikaa pelata niin paljon kuin huvittaisi. Joskus heinäkuussa sitten kun se keltainen panic ball möllöttää taivaalla yötä myöten, silloin on kiva linnoittautua sisälle ja huolehtia pigmentin koskemattomuudesta.

Motorstorm, Resistance, God of War II, Oblivion. Kuka väittää, ettei PS3:lle ole pelattavaa?
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

No itselläkin tuo oblivion pleikkarille ostettuna. Mainio konversio ja viihdyttävää mätkimistä. Jonkin verran tahmainen, mutta ei haitaksi asti. Tuntui jopa LIIAN laajalta aluksi, että mitäs tässä tekis, kun pääsi luolasta ulos. Keräilin joenrannalta simpukoista helmiä sitten joutessani ja kävin pari kertaa tapattamassa ukon öisessä metsässä \o/

Mutta totuuden nimissä onhan pc ja xbox pelaajat oblivionin pelanneet jo aikapäiviä sitten, eli WANHA. Ja god of war2 on ps2 peli. Mut, eiköhän noita uusia *ps3* pelejäkin tule. Homea, little big planet:ia, heavenly sword, mgs:aa, gt5:sta:ia jne. odotellessa. Tulevaisuus näyttää kyllä mukavalta, eiköhän tuota pelattavaa riitä sen mitä ylimääräistä vapaa-aikaa on. Kunhan nyt ensin sais oblivionin alta pois...
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Minkäs laisia custom classejä täällä on saatu aikaan, itse pelaan tällä hetkellä Dark Knightilla joka on omasta mielestäni ainakin necromanserin ja ritarin risteytys (Heave armor, blades, conjuration, destruction, restoration, acrobatics, blocking) ja klassiksi sitten otin Bretonin jolla saa Mana määrät koville lukemille, puhumattakaan Mage tähden alla syntymisestä.

Pakko myöntää että itsellä ainakin on hauskaa kun manailee örvelöitä tuonpuoleisesta taistelemaan kanssani. (Dremora lord nykyinen yllättävän halpa vie 40 manaa ja kestää oliko se 20s)

Lvl 9 tai 10 taitaa olla jo, joka lvlillä on yksi laitettu Luckiin kun tätä pelinaikana voi nostaa kuin 1:llä per lvl.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Ei voi enää muistaa mitä laitoin kustomi klassiin. Sen muistan että kaikella muulla oli jotakin tekemistä tappamisen kanssa paitti Speechcraftilla ja illusionilla. Nordi reissinä ni piti satsata tappamiseen miekalla!

Mitäs paskaa? Oot jo lvl 9? Kaveri tainnu vähä mätkyttää, ite oon vasta lvl4. Oon tosin tehtäviä tehny suurimman osan ajasta.

Ja voi vi*tu menetin jonku pilgrim pa*kan ku tapoin porukkaa suatana! Iha jees ku mätkäytät pari siviilii paskaks ni jumalat suuttuu sulle (mit vit?!). Että silläviisii, varmaan jaksa tota pilgrim reittii enää vetää! Pakko kai liittyy murhaaja kiltaan ku ei tästä muuten tuu mittee. Ja miten nää guardit ihan tyhjästä lähtee iha yht äkkii pidättämään? Jouduin jo kerran vankilaan lusimaan ja statsit tippu oikee huolella.

EDIT: Nojooh, sensuroin ny ees sen vähän.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Oblivion [PS3]

Oma örkkini on Adventurer. Perus barbaari, jolla tosin on jonkun verran puhelahjoja ja osaapa tuo muutaman taiankin. Pelin hahmonluonti mahdollisuudet ovat kyllä lähes rajattomat. Uudelleenpeluu arvoa löytyy...:) Musiikkikin sopii hyvin tunnelmaan... Helvetin hauska muuten tuo Havokki. Nauratti kun tuli jokin banditti tikarillaan huitomaan niin vedin esiin kahdenkäden hammerin (joka teki vielä 20 pts shock damagea). Tein power striken niin kaveri lensi vieressä olevan raunion seinään ja lyssähti siihen + tikari lensi kädestä pois. Niin ja itsekkin olen lvl 4.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Morrowindia tullut pelattua, sekä kaverin tykönä tietokoneella sisäistettyä oblivionin muutokset joten tiedän miten näitä lvleitä nyt saa ehkä helpoiten, tuon daedran summoonaaminenkin nostaa mukavasti tuota conjuria ainakin sen tekee (lähinnä juoksen ympäri mailmaa ja pyrin pitämään summonin koko ajan hengissä) Ja joo tuli sitä puoli neljään pelattua, Tosin ennen omaa aloitustani kaveri veti itselleen lvl 4 hahmon myös kun annoin hänen kokeilla. Mutta joo lvleillä ei tässä kamalasti ole apua kun nuo örvelöt tulee entistä voimakkaammaiksi.

saa nähdä miten tulee Luck Atribuutti auttamaan matkalla, se on nykyisen hahmoni yksi pää tarkoituksista, sitä ei ole vielä ketään täysin selvittänyt. Morrowindissa se ainakin nosti evaden sellaselle tasolle että välillä kiroili taistellessaan pelin vaikeinta vastustajaa kanssa (eipä ihme jäpällä oli luck 700 kun katsoin TES consturctorilla)
oma veikkaukseni menee kuitenkin että pikkasen nostaa kaikkia atrb,skill, dmg ja varmaan vähän parempaa tavaraakin voi löytyä.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Spellswordilla mätkin. Muistelisin että olen levelillä 18 nyt (aamulla pelasin,en huomannut katsoa mikä leveli). Mä oon koittanu pohtia löytyisikö parempaa onjurettavaa kaveria kuin nkyiynen jota olen käyttäny jo useamman levelin ja on aikas huikea tosin hidas kuin mikä eli Faded Wraith (vai miten tuo kirjoitetaankaan).

Sivutehtäviä tässä tullut tehtyä vaikka millä mitalla, yrittänyt sivutehtävien myötä samalla tehdä maakikillan tehtäviä. Yhden obluportin olen käynyt sulkemassa. Maailmassa on mukava seikkailla jalan, hepasta en tykkää :D
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Aika lyhyt pääjuoni oli mutta onneks pelissä riittää pelattavaa aivan mielettömästi.

Vampyyrin skillit on kooleja.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Joopatijoo... itse myös kävin tuosta lähikaupasta kyseisen pelin hakemassa ja pikkuisen sitä "3 tuntii" pelailinkin. Edelleen jossain luolastossa hillun ja teen tuttavuutta sisältöön. Hippasen on korroosiota kertynyt tuohon lontoon kielen sanastoon, joten vaikutusta pelin pelaamis nopeuteen varmasti sillä on. Mutta lisää tunnelmia, kuhan oon päässyt etiä päin. Ai niin...sulavasti pyörii ja kauniilta tuo näyttää.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Rixa sanoi:
Spellswordilla mätkin. Muistelisin että olen levelillä 18 nyt (aamulla pelasin,en huomannut katsoa mikä leveli). Mä oon koittanu pohtia löytyisikö parempaa onjurettavaa kaveria kuin nkyiynen jota olen käyttäny jo useamman levelin ja on aikas huikea tosin hidas kuin mikä eli Faded Wraith (vai miten tuo kirjoitetaankaan).

Sivutehtäviä tässä tullut tehtyä vaikka millä mitalla, yrittänyt sivutehtävien myötä samalla tehdä maakikillan tehtäviä. Yhden obluportin olen käynyt sulkemassa. Maailmassa on mukava seikkailla jalan, hepasta en tykkää :D

Mikäli conjuroimista etsit, niin itse löysin vaikka niista kahdesta pohjoisesta kaupungista. Luckilla ei ole viellä mitään kamalaa vaikutusta näkynyt paitsi ehkä siinä muodossa että vihulaisia tulee suht kalliit kamppeet päällä välillä kuten Dwarmen sekä Mythril. Tämä tosin varmaan on enemmän lvleihin verrannollinen. Conjuratio on lvl 80 nyt 100 pitäs saada niin voisi manata Dremora lordin joka on varmaan asteen parempi kuin daelrothi ta dremora.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

tuli oblivion tilattua play.comista, toivottavasti tulee viikon sisällä, sen verran polttelee.
en ole tähänkään peliin sen kummemmin ikinä perehtynyt,
mutta onko nuo taistelut aina 1st personina?
entäpä sitten hahmon luonti, mitä luokkia löytynee, vai onko tismalleen samat kuin xbox-versiossa?

taistelut ovat parhaimmillaan 3rd personina, IMO. :)
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Dremora lord heittää aina välillä yhden tulipallon ennen taisteluun juoksemista ja heiluu kahdenkäden miekalla, eli ei se mikään kovin ihmeellinen ole. :) Hyvin harvoin sillä saattaa olla jokin lumous aseessaan.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Jahas, no ainakin statsit sillä on melkovarmasti paremmat, tuo kun vie mana varastoni tyhjäksi vaikka sitä löytyy kunniotettavat 240 tässä vaiheessa (breton+mage tähti)
tarttisi silti enemmän, toivottavasti tässä pelissä ei kuitenkaan ole tehty morrowindejä ja mana nousisi HP kaltaisesti (endurance/10=hp+ per lvl ) Muuten voi joutua hieman säätämään kalliiden enchanttien kanssa.

pää juonessa olen edelleen siinä ekassa "vie amuletti jollekin" :D
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

jryi sanoi:
Motorstorm, Resistance, God of War II, Oblivion. Kuka väittää, ettei PS3:lle ole pelattavaa?
Esim minä. Ei niin mitään sellaista, mitä ei olisi aiemmin nähty. Silti Oblivion on NIITÄ pelejä. Iskee kummasti silimään tuo monen mainitsema tahmaaminen. Onhan se lähes huomaamatonta, onhan?
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Vinnie sanoi:
tuli oblivion tilattua play.comista, toivottavasti tulee viikon sisällä, sen verran polttelee.
en ole tähänkään peliin sen kummemmin ikinä perehtynyt,
mutta onko nuo taistelut aina 1st personina?
entäpä sitten hahmon luonti, mitä luokkia löytynee, vai onko tismalleen samat kuin xbox-versiossa?

taistelut ovat parhaimmillaan 3rd personina, IMO. :)

Pelaaja saa itse valita, käyttääkö ensimmäisen vai kolmannen persoonan kuvakulmaa. Hahmoluokat luultavasti samat kuin Xbox 360 -versiossa, mutta toisaalta aina voi luoda oman luokkansa valitsemalla haluamansa taidot.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Manasysteemi tuossa oblivionissa kusee aikasta pahasti. Pari kunnon spelliä minunkin äijäni voi heittää ja se on sitten siinä. Nuo summonit ovat kyllä säälittävän kestoisiakin vielä. Joku ogre tai azkhlan troll (tai joku sellainen) pistää noita summoneita aikasta kiitettävään tahtiin hengiltä.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Paavi sanoi:
Pelaaja saa itse valita, käyttääkö ensimmäisen vai kolmannen persoonan kuvakulmaa.
Tuo on todella hienoa. Saisi tulla muihinkin FPS-peleihin sama vaihtoehto. Esim. Socomissa voi pelata joko FPS tai 3rd person kuvakulmassa ja hyvin harva valitsee FPS-muodon.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Psyko sanoi:
Tuo on todella hienoa. Saisi tulla muihinkin FPS-peleihin sama vaihtoehto. Esim. Socomissa voi pelata joko FPS tai 3rd person kuvakulmassa ja hyvin harva valitsee FPS-muodon.

Tämä vaikuttaa aika paljon pelisuunnitteluun. Esimerkiksi Ghost Recon Advanced Warfighterissa monet kiroavat, kun vaihtoehtona on se olanylikuvakulma sekä first person. HC-miehet haluaisivat, että pälkästään ensimmäisestä persoonasta voitaisiin räiskiä. Oblivionin kaltaisessa roolipelissä tällä ei tietenkään vastaavaa vaikutusta ole. En minä mihinkään Haloonkaan kolmatta persoonaa haluaisi sen enempää tunkea.
 
Vastaus: Oblivion [PS3]

Psyko sanoi:
Tuo on todella hienoa. Saisi tulla muihinkin FPS-peleihin sama vaihtoehto.
Periaatteessa joo, mutta minusta se Oblivionin 3rd person kuvakulma on aika surkea. Ukon liikkeet näyttävät kuin hahmo olisi kuussa ja muutenkin välillä täysin epäluonnollisilta.

Manasysteemi tuossa oblivionissa kusee aikasta pahasti. Pari kunnon spelliä minunkin äijäni voi heittää ja se on sitten siinä. Nuo summonit ovat kyllä säälittävän kestoisiakin vielä. Joku ogre tai azkhlan troll (tai joku sellainen) pistää noita summoneita aikasta kiitettävään tahtiin hengiltä.
Niin no se on kiinni hahmon taidoista kuinka kovasti voi taikoa. Kun yksittäinen taikataito (esim. Destruction) kehittyy, sen luokan taiat maksavat vähemmän manaa tehdä. Attributet sitten nostavat manan kokonaismäärää ja sen paranemisnopeutta. Taioissa pitää vähän aina miettiä minkälaisen kompromissin haluaa tehdä taian hinnan ja tehon välillä. Taitojen kartuttua saa tehtyä vahvempia taikoja pienemmällä manakulutuksella kuin alussa.
 
Ylös Bottom