Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elder Scrolls IV: Oblivion [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Oblivion [PS3]

Viper7 sanoi:
UUTINEN
Shivering Isles PS3:lle ja nähtävästi vielä tänä vuonna.

jos lähdettä halajaa niin menee Quickjump Ps3 sivustolle (googleta vaikkapa QJ ps3 niin pitäisi löytyä) Uutinen on tullut neogafiltä joten sieltä voi löytyä vielä lisää.

SONY jmlt nyt ne maksukortit eurooppaan! >.<

Hyvä homma, siinäpä saatiin sitten viimeinen naula "PS3:lle paras versio Oblusta" arkkuun.

Eiköhän se PC-versio modeineen ole kuitenkin paras ;)

Pibe sanoi:
Eiköhän se PC-versio modeineen ole kuitenkin paras ;)

Näinhän se on. Ja mitä hiton väliä sillä on millä koneella se "paras" versio on jos nauttii siitä vähän "rajatummastakin" versiosta.

Niinpä. Helvetin hyviä ne on joka tapauksessa. Yksi parhaista peleistä ikinä.

Pibe sanoi:
Niinpä. Helvetin hyviä ne on joka tapauksessa. Yksi parhaista peleistä ikinä.

Tästä mä olen kyllä eri meiltä. Oblivion on ihan kiva, mutta ensi kerralla olisi kiva saada vähän vähemmän maailmanpelastamista, luolastoja ja tappamista. Tehtävät kun ovat (lähes) kaikki samaa kakkaa (pari poikkeustakin tietty löytyy), mene map markerille, kolua luolasto, tapa luolaston lopussa oleva tyyppi. Ja kaiken lisäksi luolastot ovat kaikki aivan samannäköisiä eikä niissä ole mitään piirteitä joista ne voisi erottaa toisistaan. Enkä millään jaksa ymmärtää miksi roolipeleissä aina pitää pelastaa maailma tuholta. Ihan vaihteen vuoksi olisi mukavaa päästä pelaamaan vähän vähemmän "eeppistä" kamaa.

Ääninäyttelykin kusee ihan huolella, olisi hienoa jos muuten varsin laadukkaaseen tekeleeseen palkattaisiin vähän enemmän (ja osaavampia) ihmisiä.

Mutta enköhän mä taas seuraavankin TES:in kolua läpi (ja se Fallout 3 sitä odotellessa).

Count_M sanoi:
Ääninäyttelykin kusee ihan huolella, olisi hienoa jos muuten varsin laadukkaaseen tekeleeseen palkattaisiin vähän enemmän (ja osaavampia) ihmisiä.

Huvittavaa, samalla hahmolla (kerjäläismiehellä yleensä) vaihtuu äänikin välillä. Ja tosiaan, örkki tai imperial, samalta ne kuullostaa....

Tuo modihomma on ihan makuasia, monelta taholta olen kuullut että ei ne nyt niin kummoisia ole, että sen takia kannattaisia puuceetä rueta 800 eurolla päivittämään... Tai sama silloin ostaa uusi kone.

Molemmat versiot omaa hyvät ja huonot puolet, tuo modi homma on kyllä hemmetin kova lisä tietokoneella mutta harva tietokoneilla pääsee pelaamaan Oblivionia esim 32"-55" HDTV:llä puhumattakaan siitä että tarvitsee jo aika tehokoneen jotta pystyy pyörittämään Oblua täysillä varjoilla sekä maksimi piirtoetäisyydellä ja viellä ilman juurikaan mitään pätkimisiä ja ruudunpäivitys ongelmia (kyllä noita konsoli versioista löytyy paikoitellen, mutta monilla ei pyörisi edes siedettävästi tuollaisilla asetuksilla) Kaverin 2ghz 1gt ram ja 256mt ok näyttiskin joutui alistumaan oblun tietokoneilla vaativille tehoille.

Kyllä se Oblu on parempi varmasti tietokoneella jos se on jonkin sortin nasa PC, mutta kun grafiikasta yms joudutaan karsimaan on se lähinnä maku asia.

Miksei tuota ääninäyttelyä voi hoitaa vaikka tyyliin 100 tyyppiä jotka kukin tekee seitsemän erilaista ääntä, niin saataisiin 700 eri ihmistä. Nykyinen neljä tyyppiä hoitaa kaiken ei tosiaan toimi.

Aleksi sanoi:
Miksei tuota ääninäyttelyä voi hoitaa vaikka tyyliin 100 tyyppiä jotka kukin tekee seitsemän erilaista ääntä, niin saataisiin 700 eri ihmistä. Nykyinen neljä tyyppiä hoitaa kaiken ei tosiaan toimi.

Ei niitä ääninäyttelijöitä ilmaiseksi saada. Sadan henkilön palkkaaminen (saatika löytäminen ja organisoiminen) maksaa jo aika reilusti, ellei sitten napata tekijätiimin kavereita, äitejä ja lafkan siivoajia hommiin.

Ja Oblussa on muuten 13 eri ääninäyttelijää.

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen tähän peliin ja jos minulta kysytään on tämä edelleen se paras Nextgen peli mitä löytyy miltään alustalta. Noita tehtäviä on laidasta laitaan ja osa todella erillaisia tähän perus tappamiseen ja luolastojen klaaraamiseen jota pelissä on kyllä valitettavan paljon (huono että hyvä asia, niille jotka tykkäävät enemmän tutkimisesta luolastojen määrä tyydyttää varmasti eikä pieni samankaltaisuus ulkonäössä haittaa)

Ääninäyttelijät ovat tehneet hyvää työtä vaikka paikoitellen laatu heittelee, olisi näiden ääntä silti voinut muokata vaikka digitaalisesti kun nykyään yhdestä äänestä saa varmasti tusinan verran erillaisia ääniä tekemällä siitä möreämpää tai hennompaa. Mutta tuo Dvd kapasiteetti ei varmasti enää kovinkaan hyvin riittäisi jos eri ääniä pamahtaisi 20 lisää oblivionin jo muutenkin dialogi rikkaaseen peliin. Bluerayn kanssa tähän olisi voinut tehdä parannuksia mutta aika tuskin olisi tähän riittänyt

Minkälainen tämä peli on ja mihin peleihin sitä voisi verrata? Onko kuin Final Fantasyt? Mitä pelissä yleensäkkin tehdään? Kiitos vastauksista.

Tehtävärakenne vähän niinkuin GTA:ssa... Tutka, nuoli, juokse sinne ja tapa ukko/varasta jotain/jotain muuta vastaavaa.
Ukon kehittämistä taioilla, juoksulla, pomppimisella, hakkaamisella, varastelemalla, suojaamalla, ottamalla iskua, ym.
Seikkailua uskomattoman hienon näköisissä maisemissa rauhallisen musiikin saattelemana.
Erillisiä juonia erinäisissä sivutehtävissä.

Eli juoksentelua, ukon kehitystä, tavaroiden kehitystä, tehtävien suorittamista eri killoille, ym.

Pibe sanoi:
Tehtävärakenne vähän niinkuin GTA:ssa... Tutka, nuoli, juokse sinne ja tapa ukko/varasta jotain/jotain muuta vastaavaa.
Ukon kehittämistä taioilla, juoksulla, pomppimisella, hakkaamisella, varastelemalla, suojaamalla, ottamalla iskua, ym.
Seikkailua uskomattoman hienon näköisissä maisemissa rauhallisen musiikin saattelemana.
Erillisiä juonia erinäisissä sivutehtävissä.

Eli juoksentelua, ukon kehitystä, tavaroiden kehitystä, tehtävien suorittamista eri killoille, ym.
Kiitos nopeasta vastauksesta. Kannattaako peli ostaa?

Onhan se yksi parhaista peleistä ikinä ja epäilevillekin olen suositellut niin, että ne on rakastaneet peliä loppujen lopuksi, vaikka ennakkoasenteet on olleet negatiivisia. Ei ole mun mielestä pelkästään länsiropejen faneille, koska itsekään en normaalisti pidä niistä. Pelkkään maisemien ihailuun ja juoksenteluun saa kulutettua aikaa hemmetisti. Siihen päälle loistavat tehtävät, haastava vaikeusaste (tai halutessa tietty helppokin, mutta nössöillehän se on :p) ja hyvin tehdyt ukkojen kehitykset sekä kaiken paljous. Kaikkea on ja paljon.

Pibe sanoi:
Onhan se yksi parhaista peleistä ikinä ja epäilevillekin olen suositellut niin, että ne on rakastaneet peliä loppujen lopuksi, vaikka ennakkoasenteet on olleet negatiivisia. Ei ole mun mielestä pelkästään länsiropejen faneille, koska itsekään en normaalisti pidä niistä. Pelkkään maisemien ihailuun ja juoksenteluun saa kulutettua aikaa hemmetisti. Siihen päälle loistavat tehtävät, haastava vaikeusaste (tai halutessa tietty helppokin, mutta nössöillehän se on :p) ja hyvin tehdyt ukkojen kehitykset sekä kaiken paljous. Kaikkea on ja paljon.
Pitääpä miettiä tuon ostoa...

Pibe sanoi:
haastava vaikeusaste (tai halutessa tietty helppokin, mutta nössöillehän se on :p)

Joo mutta ei se tee sinusta yhtään enemmän miestä jos pelaa vaikeus aste kaakossa, itse olen todennut morrowind vaikeusasteen (muutama milli keskeltä alas) toimivan pelissä loistavasti eikä vastustajat vaadi tusinoittain iskuja kaatuakseen.

Mitä vaikeusaste säätää:
Jos nuppi on vasemmassa: Pelaaja tekee: 200% vahinkoa viholliset tekee 50% vahinkoa
Jos nuppi on oikeassa Pelaaja tekee 50% vahinkoa viholliset 200%
Jos nuppi on keskellä molemmat tekevät 100% vahinkoa.

Haastavuus on täysin kiinni siitä minkälaisen hahmon tekee, esim jos bardilla aikoo peliä pelata normaalilla tai vaikeammalla kannattaa varautua kuolemaan useasti. Kun taas täysi warru isoineen HP:neineen pärjää loistavasti.

Onkos muuten milloin tulossa tästä PS3 versiosta arvostelua? Vaikka suurin osahan (minä itsekkin) on todennut pelin olevan loistava, mutta kuitenkin. Arvosteluja on vaan niin kiva lukea...

Pienimuotoisen fani arvostelun joskus tein blogiini, tosin teksti on hieman vanhentunutta ja kirjoitusasu voi herättää äidinkieleen rakastuneiden lukiolaisten korjaus vaihteen päälle kielioppi virheistä, mutta kyllä tuosta voi irrota jotain mitä normaaleista arvosteluista ei välttämättä irtoa

http://viperseven.blogspot.com/2007/05/ps3-oblivion-arvostelu.html

Muita arvosteluita löytyy yksinkertaisesti youtubesta ja nettisivustoilta helposti hakusanalla oblivion review tai arvostelu. Konsolifini on varmaan myös X360 version joskus muinoin arvostellut, ja kyllä nämä varmasti sen verran saman kaltaisia on että tuosta arvostelusta voi saada jotain irti vaikka alusta onkin eri, kunhan muistaa sen mitä on kuullut versioiden eroista.

IGN ja Gamespot varmasti tarjoavat kattavan arvosteun tästä ja taisi pelaajan uusimmassa tia toisiksi uusimmassa olla arvostelun pienoinen pelistä.

Mäpä luen ton huomen.. Mä en kyl ihan kymppii ois antanu, joskus se vaan käy tylsäks, (82h pelattu)

Noh harva peli kestää sitä 50h:takaan kunnialla mutta Oblu kestää. Omat odotukset tuo ainakin täytti täysillä, enkä arvosteluissani pyri mitään pelaajan kaltaista todella ankaraa arvostelu asteikkoa käyttämään, 100pistettä en kuitenkaan anna millekään pelille koska täydellistä peliä ei ole, tuolla asteikolla luultavasti hivottaisiin sitä 93-95 pintaa.

Ps3 oblu vain näyttää miten porttaus tehdään tyylillä.

Ylös Bottom