Hyvin vetivät lähetyksen. Pelannut pelisarjaa aikanaan paljon.
No mielipidehän se on tuokin, se Nisulle sallittakoon. Tosin seuraavassa lauseessa tuleekin jo esille se syy kyseiselle mielipiteelle. Kun on peliä pelannut paljon, niin ei varmaan tarvitse kertoa, mitä mikäkin operaattori osaa tehdä ja millainen seuraava pelattava kartta on. Ei tarvitse kertoa, mitkä ovat kartan tärkeimmät kohdat ja niin edelleen.
Nyt ei kuitenkaan ollut kyse Twitch-striimistä, vaan Yleisradion esittämästä ja tuottamasta lähetyksestä kaikelle kansalle käytännössä perjantai-illan paraatipaikalla, mitä tulee lähetysaikaan. Kyllä silloin voi olettaa, että taustoja ja perusasioita esitellään katsojalle, eikä puhuta vaan pelkkää pelislangia ja oleteta, että jokainen katsoja ymmärtää ja tietää ennakkoon "kaiken" tarvittavan. Kuten sanoin, minäkin koen itseni aikalailla hardcore-pelaajaksi ja olen 25+ vuotta pelannut kaikenlaista, enkä silti päässyt tuohon lähetykseen mukaan, koska käytännössä mitään asioita ei selitetty niille, jotka eivät olleet peliä aikaisemmin pelanneet. Sitä en toki tiedä, oliko tuo tuotannolta tietoinen valinta, vai eivätkö kommentaattori ja selostaja vaan osanneet tai ymmärtäneet selittää. YLE:n lähetys, joten kyllä minun mielestäni studioisänniltä voi odottaa, että osaavat avata kyseisen pelin erikoisuuksia ja selittää. Varsinkin, kun Rainbow 6: Siege on kuitenkin pienen pelaajakunnan peli verrattuna johonkin Counter Strikeen. Mielestäni ei voi mitenkään olettaa, että katsoja tietää pelin kaikki erikoisuudet ja hienoudet. Selittäminen ja katsojan huomioon ottaminen olisi ollut sitä kuuluisaa
asiakaspalvelua, jonka perään Nisukin huutelee muissa ketjuissa. YLE-verolla se on meinaan tuokin lähetys pohjimmiltaan rahoitettu.
Edelleen olen sitä mieltä, että eilinen lähetys oli toteutukseeltaan surkea ja ala-arvoinen sellaisten katsojien suuntaan, jotka eivät kyseisen pelin erikoisuuksia tienneet ennakkoon.