Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Suomalainen ENCE voitti CS:n maailman ykkösen!
Huomasin silloin katsellessani kuitenkin miettiväni, että miksi juuri CS on saanut noin suuren osuuden ja otteen kilpapelaamisesta. Kyseessä on kuitenkin peli, joka on julkaistu alunperin vuonna 2000 ja vaikka sitä onkin paranneltu sen jälkeen, niin pohjimmiltaan se on ihan se sama peli kuin pari vuosikymmentä sitten. Ajan hammas on sitä kuitenkin nakertanut ja itseä pistää vähän naurattamaan, että tuolla tasolla pelataan peliä, jossa melkein kaikilla aseilla ammutaan vain lonkalta. Tähtääminen ja sen eri varitaatiot ovat kirjaimellisesti jääneet viime vuosituhannelle. Voi hyvin sanoa, että tähtäämisen puolesta esim. niinkin mainstream-peli kuin CoD on paljon CS:ää edellä, vaativampaa ja realistisempaa.
Toinen asia, jota aloin pohtimaan, on CS-turnauksissa käytössä oleva varsin pieli mappipooli. Kisat pelataan aina vain muutamassa tietyssä kartassa, vaikka vaihtehtoja ja mahdollisuuksia olisi enempäänkin. Itse ainakin tylsistyn todella nopeasti aina niihin samoihin mirageen, dust 2:een, trainiin ja overpassiin. Pieni mappikierto tekee tuosta aika yksitoikkoista, enkä voi olla ajattelematta, ettei tuossa pärjääminen nyt lopulta ihan niin kauheasti vaadi, kun näyttää siltä, että riittää, että osaa ja hallitsee noin kämmenellisen karttoja ja joka karttaan pari erilaista taktiikkaa. Vaihtelua pitäisi ainakin omasta mielestäni olla paljon enemmän...