Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Thor: Love and Thunder.

Kaiken sen marinan jälkeen mitä tästä oli kuullut ja 6.7 imdb keskiarvo ei herättänyt kauheesti odotuksia. Varsinkaan kun Thor Ragnarok oli nostanut Marvel solo elokuvien standardin niin korkealle.

Nyt elokuvan katsottuani olen aivan ällikällä lyöyty miten loistava tämä oli. Täysin överiksi vedetty elokuva jonka pääosiin nousevat kerrassaan loistavat näyttelijät ja tietenkin upea toiminta. En ole koskaan ollut Christian Balen suuri ystävä mutta vetää roolinsa loistavasti. Samoin Russel Crowe oli häkellyttävän hyvä. Unohtamatta päänelikkoa Chris Hemsworth, Natalie Portman, Taika Waititi sekä Tessa Thompson.

Loistava soundtrack, upea tarina sekä hillittömän hauska huumori kruunaavat tämän kokonaisuuden.

5/5 ja ylpeänä seisoo Ragnarokin rinnalla. On se Taika vaan mestari.
 
Viimeksi muokattu:
Thor: Love and Thunder.

Kaiken sen marinan jälkeen mitä tästä oli kuullut ja 6.7 imdb keskiarvo ei herättänyt kauheesti odotuksia. Varsinkaan kun Thor Ragnarok oli nostanut Marvel solo elokuvien standardin niin korkealle.

Nyt elokuvan katsottuani olen aivan ällikällä lyöyty miten loistava tämä oli. Täysin överiksi vedetty elokuva jonka pääosiin nousevat kerrassaan loistavat näyttelijät ja tietenkin upea toiminta. En ole koskaan ollut Christian Balen suuri ystävä mutta vetää roolinsa loistavasti. Samoin Russel Crowe oli häkellyttävän hyvä. Unohtamatta päänelikkoa Chris Hemsworth, Natalie Portman, Taika Waititi sekä Tessa Thompson.

Loistava soundtrack, upea tarina sekä hillittömän hauska huumori kruunaavat tämän kokonaisuuden.

5/5 ja ylpeänä seisoo Ragnarokin rinnalla. On se Taika vaan mestari.
Hyvä jos maistuu, täytyy itekin katsoa uusiksi nyt kun löytyy Disney plussasta

Ekalla katselukerralla ei kyllä maistunut itelle, meno ja toiminta oli näyttävää, mutta huumori tuntu liian irtonaiselta ja tyrkytetyltä
 
Thor: Love and Thunder.

Kaiken sen marinan jälkeen mitä tästä oli kuullut ja 6.7 imdb keskiarvo ei herättänyt kauheesti odotuksia. Varsinkaan kun Thor Ragnarok oli nostanut Marvel solo elokuvien standardin niin korkealle.

Nyt elokuvan katsottuani olen aivan ällikällä lyöyty miten loistava tämä oli. Täysin överiksi vedetty elokuva jonka pääosiin nousevat kerrassaan loistavat näyttelijät ja tietenkin upea toiminta. En ole koskaan ollut Christian Balen suuri ystävä mutta vetää roolinsa loistavasti. Samoin Russel Crowe oli häkellyttävän hyvä. Unohtamatta päänelikkoa Chris Hemsworth, Natalie Portman, Taika Waititi sekä Tessa Thompson.

Loistava soundtrack, upea tarina sekä hillittömän hauska huumori kruunaavat tämän kokonaisuuden.

5/5 ja ylpeänä seisoo Ragnarokin rinnalla. On se Taika vaan mestari.

En itse lämmennyt samalla tavalla kuin sinä, mutta siinä olen samaa mieltä, että erittäin negatiivinen vastaanotto on ollut outo. Huonoimmillaankin Waititin pätkässä on niin paljon mielikuvitusta ja älytöntä menoa, että se pärjää jo sen voimalla. Bale on loistava pahiksena ja leffan suurin virhe onkin, ettei häntä ole enemmän.

Ei ihan napakymppi itselle, mutta mainettaan parempi pätkä.

Ja ne vuohet!
 
Thor: Love and Thunder.

Kaiken sen marinan jälkeen mitä tästä oli kuullut ja 6.7 imdb keskiarvo ei herättänyt kauheesti odotuksia. Varsinkaan kun Thor Ragnarok oli nostanut Marvel solo elokuvien standardin niin korkealle.

Nyt elokuvan katsottuani olen aivan ällikällä lyöyty miten loistava tämä oli. Täysin överiksi vedetty elokuva jonka pääosiin nousevat kerrassaan loistavat näyttelijät ja tietenkin upea toiminta. En ole koskaan ollut Christian Balen suuri ystävä mutta vetää roolinsa loistavasti. Samoin Russel Crowe oli häkellyttävän hyvä. Unohtamatta päänelikkoa Chris Hemsworth, Natalie Portman, Taika Waititi sekä Tessa Thompson.

Loistava soundtrack, upea tarina sekä hillittömän hauska huumori kruunaavat tämän kokonaisuuden.

5/5 ja ylpeänä seisoo Ragnarokin rinnalla. On se Taika vaan mestari.
Jostain syystä ei ole nuo Thorit itseäni kiinnostanut mutta jukoliste jos tuommonen näyttelijäkaarti on niin pakkohan se on tsekata. Jääkö pahasti mistään paitsi jos ei katso aikaisempia vai pystyykö huoletta hypätä suoraan tuohon viimeiseen?
 
Jostain syystä ei ole nuo Thorit itseäni kiinnostanut mutta jukoliste jos tuommonen näyttelijäkaarti on niin pakkohan se on tsekata. Jääkö pahasti mistään paitsi jos ei katso aikaisempia vai pystyykö huoletta hypätä suoraan tuohon viimeiseen?

Marvelit on siitä erikoisia, että jos niihin hyppää mukaan nyt ilman mitään tietoa aiemmasta, niin hahmoja ei tule tunnistamaan, eikä tiettyjä inside-vitsejä, mutta juonet on niin itsenäisiä ja päättömiä ettei sillä ole oikeastaan väliä.
 
Jostain syystä ei ole nuo Thorit itseäni kiinnostanut mutta jukoliste jos tuommonen näyttelijäkaarti on niin pakkohan se on tsekata. Jääkö pahasti mistään paitsi jos ei katso aikaisempia vai pystyykö huoletta hypätä suoraan tuohon viimeiseen?

Ragnarok on oikeastaan ainut jonka suosittelisin katsomaan ennen tätä. Mutta toimii kyllä ihan itsenäisenäkin teoksena kun kaikki tärkeimmät asiat kerrataan kyllä pikaisesti ja hauskasti.
 
Minulla oli toissa kesänä Marvel-projekti, jossa tykitin ainakin kolmosvaiheen leffat läpi jonnekin siihen asti että oli se isoin juoni purkissa.

Sanoisin että ainakin niiden kanssa sai hitosti enemmän irti että oli kaikki leffat katsottuna enkä katsoisi enää yhtään Marvelin leffaa ilman että olen nähnyt aiempia. Tai no, ehkä joku Morbius tms voisi mennä poikkeuksena ja kenties jokunen muu mutta pääosin siellä on aina vähintään jotain pientä mukana muista leffoista.

Itse asiassa nyt kun Disney+:ssa oli "kahdella eurolla kk"-tarjous (on yhä nyt voimassa) niin ajattelin ottaa taas kiinni noita katsomattomia. Noista kiinnosti lähinnä uusin Spider-Man ja Thor mutta hämistä ei tuolla edes ole ja Thoria ennen oli monta leffaa, joita en edes muistanut.

Ensiksi lähti perjantaina pyörimään Black Widow, jolta en odottanut oikein mitään koska kyseessä yksi tavallisimmasta hahmoista. No, yllätyin positiivisesti sillä taustatarina ja juoni olikin sitten oikein kiinnostava ja (Marvel-leffalle) maanläheisempi toiminta oli oikein virkistävää. Tosin viime Marvel-leffasta on tosiaan aikaa, joten ei ollut muutenkaan mitenkään "kuppi täynnä" näiden kanssa. Hauskoja hahmoja, toimiva juoni ja toimintaa, joten mikä jottei. Viihdyin oikein hyvin.

Sen jälkeen tuli sunnuntaina katsottua Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings, josta en tiennyt yhtään mitään. Luulin liittyvän Wongiin jotenkin mutta olikin hyvin itsenäinen tarinansa. Virkistävää oli että hahmot olivat muuta kuin tyypillistä länsimaalaista porukkaa ja muutenkin itämainen meininki oli plussaa. Tämä myös yllätti positiivisesti ja enemmän kuin Black Widow. Jäin jopa odottamaan mielenkiinnolla tälle jatkoa, jota pedattiinkin melkoisen kiinnostavalla tavalla. Viihdyin ja tykkäsin kovasti.

Seuraavaksi olisi vuorossa Eternals, josta en niin mairittelevia puheita ole kuullut mutta scifi(?)-meininki ja täysin uudet tyypit jne. kyllä lähtökohtaisesti silti kiinnostaa. Sen jälkeen pääsenkin niiden tuttujen mutta minua eniten kiinnostavien leffojen/hahmojen pariin kun vuorossa on uusin Hämis, Strange ja Thor. Tuo hämis täytyy toki jostain muuta kautta katsoa. Ai niin ja She-Hulk varmaan kanssa pitää tsekkailla mutta muut uudemmat sarjat taidan skipata (ajan puutteen vuoksi) ainakin nyt. Toki Wandavision, Loki, Falcon + Winter Soldier ja What If... on katsottu jo.

Ei nuo mitään elokuvataidetta ole mutta oikein viihdyttävää katsomista jos yhtään näitä jaksaa katsoa. Yleensä ottaen olen aina ollut positiivisesti yllättynyt kun olen lähtenyt katsomaan asenteella "kai nämä kuuluu jonkinlaiseen yleissivistykseen". Joskin tuosta yleissivistyksen kuulumisesta moni varmana olisikin eri mieltä. Ehkä sitten enemmänkin populaarikulttuurin tuntemukseen tms?
 
Vaiana/Moana 2016

Tuli erään videopelin johdattelemana kiinnostuttua tästä ja miten upean elokuvan olinkaan missannut.

Nuori Vaiana lähtee matkalle pelastamaan kylänsä ja tämä nuori 15 vuotias? neito varastaakin koko shown. Vaikka Dwayne Johnson hoitaakin roolinsa ammattitaudolla niin kyllä tämä ihastuttava neitokainen tekee niin upean suorituksen niin näyttelijänä kuin laulajanakin että sai tämän vanhan ukon ihan sulamaan. Solo laulu vähän toi Frozenin mahtipontisuuden mieleen mutta onnistui silti säväyttämään ainakin meikäläisen. Muuten laulut eivät olleet mitään kauhean erikoisia mutta ei huonojakaan. Visuaalisesti todella mielikuvituksellinen ja upean näköinen.

Erinomainen elokuva joka nousee sinne Frozenin ja Tangledin kanssa Disney/Pixar teosten kärkipäähän. 4.5/5


Mikähän idea siinä on että elokuva on jossain päin Vaiana mutta tunnetaan maailmalla Moana nimellä ?
 
Vaiana/Moana 2016
...
Mikähän idea siinä on että elokuva on jossain päin Vaiana mutta tunnetaan maailmalla Moana nimellä ?

Elokuvan alkuperäinen englanninkielinen nimi on Moana, mutta se vaihdettiin Euroopan markkinoille Vaianaksi. Italiassa nimi vaihdettiin Oceaniaksi.

Joidenkin lähteiden mukaan elokuvan nimenvaihto tehtiin, sillä Moana on rekisteröity tuotemerkki osassa Euroopan maissa.
 
End of Watch

Pitkään katselulistalla ollut leffa tuli tiirailtua viimein eilen illalla. Elokuva joka on yhtä ajankohtainen nyt kuin se oli kymmenen vuotta sitten. Hämmentävän riipivää kuvausta, jota auttaa poliisikameroiden ja käsivaralla kuvatun materiaalin käyttö tehokeinona. Toimii todella hyvin menemättä kuitenkaan sekavaksi. Jake Gyllenhaal ja Michael Pena vetävät loistavat pääosaroolit.

Elokuva on karu katselmus köyhän Los Angelesin kaupunginosan jengisotaan, rikollisuuteen ja poliisin arkeen. Mukana on tottakai ripaus Hollywoodia, mutta kyllä tästä jäi sellainen todentuntuinen tunnelma. Ei siloteltu kielenkäyttöä, eikä raakuutta.

Tykkäsin.
 
Viimeksi muokattu:
Vaiana/Moana 2016

Tuli erään videopelin johdattelemana kiinnostuttua tästä ja miten upean elokuvan olinkaan missannut.

Nuori Vaiana lähtee matkalle pelastamaan kylänsä ja tämä nuori 15 vuotias? neito varastaakin koko shown. Vaikka Dwayne Johnson hoitaakin roolinsa ammattitaudolla niin kyllä tämä ihastuttava neitokainen tekee niin upean suorituksen niin näyttelijänä kuin laulajanakin että sai tämän vanhan ukon ihan sulamaan. Solo laulu vähän toi Frozenin mahtipontisuuden mieleen mutta onnistui silti säväyttämään ainakin meikäläisen. Muuten laulut eivät olleet mitään kauhean erikoisia mutta ei huonojakaan. Visuaalisesti todella mielikuvituksellinen ja upean näköinen.

Erinomainen elokuva joka nousee sinne Frozenin ja Tangledin kanssa Disney/Pixar teosten kärkipäähän. 4.5/5


Mikähän idea siinä on että elokuva on jossain päin Vaiana mutta tunnetaan maailmalla Moana nimellä ?
Olen vahvasti sitä mieltä, että Vaiana on paras Disney-animaatio, mitä on tehty. Aladdin toki lähellä kärkeä, mutta tämä hurmaava seikkailupätkä vei sydämen itseltä. Upeita biisejä, hieno tarina, hersyvän hauska ja koskettava. Ei mitään puutu.
 
Myrskyn Ratsastajat (1991) menossa..pääosissa Patrick Swayze ja Keanu Reeves.

On kyl vähän lapsellinen jollaintapaa..
 
Viikon leffakäyntinä Kaikkea hyvää, Leo Grande.
Hyvä ja ehkä sopivan kepeänä ja napakkana pysyvä paketti. Aiheina seksuaalisuus, seksin ostaminen ja ikääntyminen ovat kaikki sellaisia, että niihin voisi upota syvälle hyvässä ja pahassa, mutta elokuva ei pieniä harhasivuaskelia lukuunottamatta rönsyile liiaksi.
Emma Thompson on jälleen erinomainen ja hengittää hahmoonsa näkyvän ja tuntuvan muutoksen. Myös itselleni uusi tuttavuus Daryl McCormack suorituu söpön miesprostituoidun roolista kelvollisesti.
Aiheesta revitään huumoria oikealla tavalla ja yleisö poistunee leffasalista hyväntuulisena.
 
Täytyy sanoa, että kyllä mä ihan ok krapula leffat onnistuin ostamaan sillä pari viikkoa sitten tuli ne katsottua.

Dune oli varsin kiinnostava eikä hetkeäkään tuntunut tylsältä vaikka myös tuon tyylistä kommenttia olin leffaan liittyen lukenut.
Kirjoihin en pysty vertaamaan kun ne tuli luettua joskus 90 luvulla joten mulla ei ole niistä mitään muistikuvia.
Oikeasti ainoa miinus oli leffan loppu sillä just viimeisen dialogi pätkän kohdalla totesin vitsinä ääneen "noni ja siihen lopputekstit" ja siihenhän se perkele loppui.
Lähinnä se häiritsi, että leffa kiusoitteli niillä tulevilla taisteluilla muutaman kerran ja niitä ei päästy edes näkemään.
No odotellaan jatkoa sitten ja sen jälkeen vielä niin kauan, että sen saa ostaa taas alle kympillä jostain.

Matrix resurrections oli...wait for it....oikeasti hyvä.
Siis olihan tämä pohjimmiltaan leffa jota ei koskaan olisi edes tarvinnut tehdä ja ymmärrän sen jos joku kokee tämän suorastaan pilaavan orkkis trilogian lopun, mutta jostain syystä mä en tuntenut mitään tuollaista vaikka mulle matrix oli yks parhaita trilogioita ikinä.
Varsinkin leffan alku sai hyvällä tavalla what the fuck fiiliksiä aikaan koska se tuntuu toistavan ekan matrixin alun hemmetin tarkasti ja sitten tuohon vielä se kuinka Keanun hahmo onkin pelinkehittäjä ja kaikki vanhoissa leffoissa tapahtunut olikin vaan sen pelissä ja puhe siitä kuinka warner bros haluaa jatkoa matrixille.
Muutenkin olen nostalgia criticin kanssa samaa mieltä siitä kuinka Keanun ja Carrie-Anne Mossin keskustelua oli vaan kiva seurata, koska tässä ne tuntuu jopa oikeilta ihmisiltä jotka keskustelee oikeista asioista.

Toiminta sitten olikin hieman heikompaa kun kamera heiluu miten sattuu ja pari kohtausta oli myös liian pitkiä, mutta ei nuokaan päässyt häiritsemään.
Edes se ei haitannut miten:
agent Smith oli täysin eri hahmo sillä sekin sopi ihan hyvin siihen miten matrix toimii.
Kaiken kaikkiaan varsin jees kokemus jonka pitää mielellään hyllyssä.

Cruella oli myös yllättävän hyvä versio hahmosta joka on varmaan kaikille tullut tutuksi 101 dalmatialaista leffasta.
No kaikille paitsi minulle koska en ole koskaan sitä katsonut, mutta kyllä mä kuitenkin hahmon tiesin.
Tässä versiossa nähdään Cruellan tarina lapsesta asti ja miten se lyöttäytyi parin pikku rikollisen kanssa yhteen jo lapsena kunnes lopulta pääsi muotimaailmaan mukaan suunnittelijaksi.
Mukaan mahtuu tietenkin juonittelua, ryöstöjä, ainakin yks murha ja draamaa.

 
Kävin katsomassa Jordan Peelen uusimman elokuvan, Nope. Jummijammi, että tykkäsin. Tuskin olisi kotisohvalla yhtä paljoa innostanut, mutta pimeässä teatterissa ne eniten ihokarvat pystyyn nostattavat kohtaukset toimivat tosi hyvin. Itselle 5/5.

Onneksi en trailereita katsonut, tuo Final Trailer -niminen klippi paljastaa aivan kaiken.
 
Joker leffa tuli vihdoin katsottua. Kovin ristiriitaiset fiilikset. En ole bättis ta jokeri fani. Jokeri on jokeri, bättiksen vihuna ok ja siellä esitetyt taustat jne riittää minulle.. Hahmona ei mitenkään erityisen kiinnostava, perus hullu kriminaali.
Nyt sitten väännetään klassikkohahmosta väkisin draamaa ja syntykertomusta jota se ei IMO tarvitse enkä edes tiedä onko millään lailla "loren" mukaista? (en tiedä, ei kiinnosta)

Kaikki muu elokuvassa kyllä oli varsin taidokkaasti tehty, pientä narinaa siitä että tämä hulluus ei oikein kunnon kehityskaarta saanut, vähän yritti mutta pitkälti se oli aina "ha ha haa" draamaa.. Olisin toivonut jotain räjäyttävää kaarta tässä.

Olisin siis mieluumin nähnyt kaiken tämän hyvin hoidetun toteutuksen jossain muussa henkilössä, henkilössä jonka tarinaa ei olisi kerrottu "uudella tavalla" eikä ratsastanut jo tunnetulla nimellä.
Ns. supersankarit ei minusta kaipaa mitään draamana kerrottua origin storya.
Arvosana: "Öh, jaa, että semmosta"

Onko seuraava hitti Aku Ankasta työttömänä alkoholisoituneena luuserina joka saa äkillisesti kuolleen veljensä angsti teini lapset huollettavakseen samaan aikaan on/off tyttöystävän Iineksen suhmuroidessa heroiini kauppias Hannun kanssa..
 
Aku Ankka kyllä saisi nyky-yhteiskunnassa helposti useammankin diagnoosin, esim. neuropsykologisia ja mielenterveyspuolen tutkimuksia kaivattaisiin. Päihdepuolesta on vähän vaikea sanoa, mutta käyttäytymisen perusteella hän on merkittävästi muita suuremmassa riskissä päätyä päihteiden väärinkäyttäjäksi, jos ei ole jo päätynyt. Lastensuojelu on myös epäonnistunut koska veljenpojat pitäisi ottaa huostaan mahdollisimman nopeasti. Aika hyvän tarinan tuostakin saisi Jokerin tyyliin.
 
Ylös Bottom