Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulukai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En ole elokuvaan itse perehtynyt tai teemaan mistä se kertoo mutta törmäsin yksipäivä uutiseen missä useita lelu brändejä oltaisiin tuomassa valkokankaalle ja Barbie on saanu pirun kovat arviot myös kriitikoilta niin mistä tämä elokuva käyttänössä kertoo? Ainoa leluista elokuviksi sovitelma minkä itse olen katsonut on on ollu G.I Joe joka riitti yhdellä kertaa katsottavaksi.
Jos Lego Movie on tuttu, niin tämä on hyvin samanlainen. Eli meta tasoilla naureskeleva elokuva ei ainoastaan Barbiesta vaan myös nuken ja idean vaikutuksesta yhteiskuntaan.

Omissa muistiinpanoissa arvostelua varten tuli kirjoitettua monta kertaa Paul Verhoevenin satiiria vertauskuvaksi.

En tiedä olisiko pitänyt nauraa tai itkeä kun ekan kerran näin uutisen. Tein sitten molemmat.
Mä en näe tuossa mitään kummallista. Ei yksikään sovitus ole täysin seurannut toista, eikö Disneyn versio ollut alunperin edes tarkka sovitus Grimmin tarinasta.

Nyt näköjään käytetään eri germaanisia taruolentoja (mukaan lukien lyhytkasvuista näyttelijää) tuomaan tarinaan eri näkökulma. Ei se poista niitä useita kymmeniä aiempia sovituksia.

Viimeksi muokattu:
Jos Lego Movie on tuttu, niin tämä on hyvin samanlainen. Eli meta tasoilla naureskeleva elokuva ei ainoastaan Barbiesta vaan myös nuken ja idean vaikutuksesta yhteiskuntaan.

Omissa muistiinpanoissa arvostelua varten tuli kirjoitettua monta kertaa Paul Verhoevenin satiiria vertauskuvaksi.

On tuttu leffa, koitetaan lueskella kun on aikaa.

Hitto, nyt tuolla boksin jenkkistoressa on jo The Flash ja Asteroid City ostettavissa, niin kaippa se pitää itsekkin alkaa sieltä ostamaan, kun Suomessa joudutaan varmaan jouluun asti noita odottelemaan.
Ostin juuri livekortista itselleni 15 dollarin lahjakortin. Boksilta vaihdoin sijainnin jenkkilään, laitoin koodin, sain 15 dollaria tilille. Yritin ostaa leffaa, sanoi "Hups, odottamaton ongelma päläpälä". Menin sitten selaimen kautta Microsoftin jenkkistoreen ja ostin sieltä sen leffan, käytin maksuna sitä Microsoft-tiliä mihin oli juuri laitettu se 15 dollaria (olikin oletuksena) ja sain leffan ostettua. :D

Eikä tarvinnut kikkailla minkään VPN:n kanssa.

Manaaja tekee paluun:

Alkuperäinen Manaaja on kyllä loistava, Hereticistä en välittänyt, mutta Manaaja III on mahtava; Brad Dourif (Child's Playn Chucky) tekee niin mahtavan roolin tuossa leffassa. Huh huh. Mutta jään odottamaan mielenkiinnolla mitä tuolta tulee.

Alkuperäinen Manaaja on kyllä loistava, Hereticistä en välittänyt, mutta Manaaja III on mahtava; Brad Dourif (Child's Playn Chucky) tekee niin mahtavan roolin tuossa leffassa. Huh huh. Mutta jään odottamaan mielenkiinnolla mitä tuolta tulee.
Kolmosessa on kyllä muutama todella karmivan häiriintynyt kohtaus.
Mummo katossa :eek:

Oppenheimer oli myös aivan huikea kokemus. Eihän Nolan huonoja leffoja tee, mutta tämä oli jotain ihan erilaista.

Opperheimer oli aikoinaan suuressa roolissa ja sen takia me tälläkin hetkellä istumme siinä missä nytkin olemme. Odotan innolla että pääsen tämäkin katsomaan jossakin välissä.

Opperheimer oli aikoinaan suuressa roolissa ja sen takia me tälläkin hetkellä istumme siinä missä nytkin olemme. Odotan innolla että pääsen tämäkin katsomaan jossakin välissä.
Elokuvasta tekee erityisesti hienon se, että se suorapuheisesti käsittelee juuri tuota kauheaa tilannetta, missä maailma on ydinaseiden jäljiltä. Nolan rohkeasti ottaa kantaa politiikkaan enemmän kuin koskaan aiemmin urallaan.

Minä vasta noita vähän aikaa sitten julkaistuja elokuvia kävin katsomassa ja pakko sanoa, että uusi Mission: Impossible viihdytti itseäni ihan tökerön paljon. Hienoa viihdettä! Pitäisi varmaan jossain kohti katsoa myös nuo aiemmat uudelleen, sen verran innoissani olin tästä tuoreimmasta. Ainoa harmi ehkä oli se, että nuo isoimmat stuntit sun muut oli spoilittu yleisölle aika tehokkaasti, mutta pieni miinus tuo vaan.

Toiset juuri nähdyt filmit olivat viides Indiana Jones ja uusioversio Pienestä merenneidosta (ryhmäpaine pakotti tähän jälkimmäiseen). Kumpikin ihan viihdyttävän passeleita, mutta eipä noista kummastakaan itselle mitään sellaista fiilistä tule, että joskus vuosien päästäkään tartteisi uudestaan katsoa.

No niin, pakollinen ankeuttajan kesäleffakommenttikierros:

Muiden lapset - Benedettassa vakuuttanut Virginie Efira näyttelee nelikymppistä pariisilaissopettajaa, joka ei ole tähän mennessä päätynyt äidiksi, mutta uuden upean kumppanin ja tämän ihanan pienen tyttären kanssa päätyy kysymään biologisen kellon tikittämiseen liittyviä suuria kysymyksiä. Aihepiiri on valtavan tärkeä ja koskettava, mutta jo tuhanteen kertaan nykyisessä (auto)fiktiossa esiin nostettu. Onneksi ohjaaja-käsikirjoittaja Rebecca Zlotowski tietää mitä tekee ja näyttelytyö on laadukasta, eikä elokuva jää pelehtimään klisseijen varassa. Lopputuloksena on elokuva, joka muutamista pienistä säröistä huolimatta ottaa katsojan sydämestä kiinni ja puristaa todella kovaa. 4/5.

Indiana Jones and the Dial of Destiny - Kai tämä oli niin hyvä kuin Disneyn algoritmi/markkinasegmentti/komiteaversio Indiana Jonesista voi olla. Viihdytti kestonsa ajan ja pakolliset väkisin mukaan ängetyt viittaukset vanhaankin menivät koko homman mukana toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Seuraavana päivänä en muistanut leffasta enää mitään. Parempi kuin Kristallikallot. 2,5/5.

Barbie - No tämä on jo dissatun algoritmikomiteoaelokuvanteon uusin huippu-ulottuvuus. Entisten indie-lemppareiden Gerwigin & Baumbachin kiinnittäminen lelumainokseen on aivan uskomattoman nerokas peliliike, jolla saadaan leffalle ihan erilaista uskottavuutta ja voidaan yhdellä rahatukolla väistää keskustelut nuken problematiikasta ja muista ikävistä aiheista.
Olen vielä onnistunut välttämään tästä maksamisen.

Oppenheimer - Okei, nyt kun tuota kyynistä koneistoleffaa on dissattu niin kai sitä on pakko tavallaan toivoa insinööriauteurin uusimmalle menestystä lippuluukulla, jos verrokit ovat tuota. Itse en kuitenkaan todellakaan ole katsomassa kolmea tuntia Nolanin elokuvaa.

Ylös Bottom