Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulukai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Afterlife oli niin loistava elokuva ja yksi parhaista vanhojen elokuvien herätyksistä koskaan. Ainakin traileri vaikuttaa lupaavalta mutta uskaltaako sitä odottaa toista onnistumista kun viimeksi sai pettyä pahasti.

Mua häiritsi afterlifessa se kuinka vähän protonpackissa tuntui olevan potkua sillä ellen väärin muista, mutta kun sitä ekassa leffassa testattiin niin oisko ollut Ray vai Egon joka lensi perseelleen kun se potkaisi sen verran kovaa ja nyt jotkut ruipelot teinit käytti niitä ilman mitään ongelmia.
Plus se kuinka Ray käytännössä selitti puhelimessa koko ghostbustersien hajoamisen syyn täysin tuntemattomalle, koska ei tuossa vaiheessa vielä tiennyt kenen kanssa puhui.

Pari pientä asiaa, mutta häiritsi sitäkin enemmän.

Enemmänkin ihmetyttää miten yhdestä hyvästä kulttikomediasta on tehty tällainen eepos. Ekassa juuri hauskinta oli se, että kyseessä oli kasa lusmuja, jotka sattumalta löysivät duunin, jossa pärjäävät.
tommy lee lehti look.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mua häiritsi afterlifessa se kuinka vähän protonpackissa tuntui olevan potkua sillä ellen väärin muista, mutta kun sitä ekassa leffassa testattiin niin oisko ollut Ray vai Egon joka lensi perseelleen kun se potkaisi sen verran kovaa ja nyt jotkut ruipelot teinit käytti niitä ilman mitään ongelmia.
Plus se kuinka Ray käytännössä selitti puhelimessa koko ghostbustersien hajoamisen syyn täysin tuntemattomalle, koska ei tuossa vaiheessa vielä tiennyt kenen kanssa puhui.

Pari pientä asiaa, mutta häiritsi sitäkin enemmän.



Itse en henkilökohtaisesti jaksa kiinnittää huomiota pieniin yksityiskohtiin vaan keskityn vaan nauttimaan suuremmasta kuvasta. Tietenkin kun niistä joku mainitsee niin on ne outoja juttuja, mutta ei ne tulis mieleenkään kun vain itse katsoo.
 
Mutta näinhän se oli, jopa Aykroydin mukaan. Egon oli tutkija, joka oli niin syvällä omassa teoriassa, ettei olisi ikinä löytänyt mitään muuta kuin lisää teoriaa. Aykroyd taas valmis hyppäämään mihin tahansa juttuun mukaan, jos se vaan oli outoa. Murrayn hahmo oli huijari, jota kiinnosti naiset ja helpot keikat. Winstone Zeddemore taas sanoi, että häntä ei edes kiinnostanut oliko jokin totta, kunhan siitä sai palkkaa. Koko vitsi oli siinä, että nämä tyypit sattuivat olemaan sitten eksperttejä alalla, jonka he itse keksivät.
 
Nyt muutamia elokuvia 4K UHD-formaatissa suhteellisen edullisesti (19e ja ylöspäin), mikäli näistä löytää mieluista katsottavaa. Coolshop ja Black November outlet (???) kyseessä:

Tuolla olisi erinomainen keräilypainos Casablancasta, jossa on tähän mennessä halvin hinta, mitä tuosta on nähty. Vähän houkuttaisi tilata vaikka tilpehööriä olisi jo muutenkin riesaksi asti. Mutta kyllähän sitä yhdestä maailman parhaista elokuvista kehtaa vielä version omistaa.
 
Mitä ihmettä, minä olen ihan innoissani kotimaisesta tuotoksesta? Ja peräti kahdesta?! Toinen ei ole elokuva, joten siitä ei sen enempää tässä ja tällä hetkellä, mutta toinen on elokuva! Nimittäin Sisu

Pakko myöntää massan mukana, että onhan se aivan hemmetin viihdyttävä elokuva. Varsinkin jos tykkää vaikka Ramboista ja muista toimintaleffoista jossa yksi mies pistää ranttaliksi. Mahtavaa settiä! 5/5
 
Sisulle annan kehuja jo sitä näkemättä, sillä käsittääkseni kyseessä on ensimmäinen ja ainoa ihan oikea, fyysinen 4K UHD-julkaisu suomalaisesta elokuvasta. Se on jo saavutus itsessään, ja tulee kyllä katsottua jossain vaiheessa.

Miten voit kehua näkemättä?
Luulen että tää on aika paska.
 
Yleensä suomi leffat ei kiinnosta mutta kun tämä Sisu tuli Katsomoon niin se jotenkin kiinnosti niin paljon että pakko oli katsoa. Kyllähän se hyvä oli. Olihan siinä muutama kohta joka meni jo yli eikä edes naurattanut älyttömyytensä takia mutta jos yhden miehen ramboilu nappaa niin kannattaa katsoa.
 
Yleensä suomi leffat ei kiinnosta mutta kun tämä Sisu tuli Katsomoon niin se jotenkin kiinnosti niin paljon että pakko oli katsoa. Kyllähän se hyvä oli. Olihan siinä muutama kohta joka meni jo yli eikä edes naurattanut älyttömyytensä takia mutta jos yhden miehen ramboilu nappaa niin kannattaa katsoa.
Se meni välillä niin yli että oli absurdia. Aivan loistava elokuva ja kertoo todellakin Sisusta :D
 
Mä oon nähnyt Sisusta vain pätkiä ja kyllä mun mielestä elokuva ampuu niin paljon yli ettei se jaksa edes naurattaa. Muutenkin tuntuu aika vaivaannuttavalta koko konsepti. Suomi, toinen maailmansota ja sisu. Joo.
Big Game:in katsominen aiheutti jo sellaista myötähäpeää että en tiedä miten suhtautua tähän ohjaajaan uuteen. Onhan se teknisesti ihan komeeta jälkeä mutta muuten kyllä puistattaa koko elokuva.
 
Mä oon nähnyt Sisusta vain pätkiä ja kyllä mun mielestä elokuva ampuu niin paljon yli ettei se jaksa edes naurattaa. Muutenkin tuntuu aika vaivaannuttavalta koko konsepti. Suomi, toinen maailmansota ja sisu. Joo.
Big Game:in katsominen aiheutti jo sellaista myötähäpeää että en tiedä miten suhtautua tähän ohjaajaan uuteen. Onhan se teknisesti ihan komeeta jälkeä mutta muuten kyllä puistattaa koko elokuva.
Minua jota puistattaa jokainen suomalainen elokuva, niin tuo Sisu puistatti yllättävän vähän. Vain yksi kohtaus puistatti. Unohti jopa välillä että kyseessä on kotimainen elokuva, niin kovasti elokuva vei mennessään. Minä toki olen aina pitänyt Ramboista ja vastaavista.

Big Game taas oli aivan kuravellipökälettä.
 
Minua jota puistattaa jokainen suomalainen elokuva, niin tuo Sisu puistatti yllättävän vähän. Vain yksi kohtaus puistatti. Unohti jopa välillä että kyseessä on kotimainen elokuva, niin kovasti elokuva vei mennessään. Minä toki olen aina pitänyt Ramboista ja vastaavista.

Big Game taas oli aivan kuravellipökälettä.
Juuh, ei tämä nyt niin nolo taida olla kuin tuo Big Game. Se oli todellakin niin vaivaannuttavaa meinkiä että ihan puistatti katsoa sitä. Tulee vieläkin sellaisia inhon väristyksiä kun ajattelee sitä. Hyi!
 
Suomi-filmeistä puheen ollen, tuli katsottua Pahanhautoja. Yllätti positiivisesti. Ei kovinkaan pelottava mutta hyvällä tavalla vinksahtanut kauhuelokuva joka toimii joka alueella. Käsikirjoitus, ohjaus, näyttelijät, kuvaus, jne. Kaikki toimii todella hyvin. Elokuvassa on myös monia tasoja joita jää miettimään vielä pitkään elokuvan jälkeen.
Tästä voisi moni jenkkikauhu ottaa oppia. Eli sen kauhuelokuvan pitää olla hyvä myös ihan pelkkänä elokuvana. Eikä niin että keskitytään siihen säikyttelyyn ja jätetään muu osa elokuvasta toissijaiseksi.
 
Blue Beetle tulee perjantaina HBO:lle. Ihan passeliksi tuota muistan kehutun, voineen itekin vilaista jossain kohti.
 
Suomi-filmeistä puheen ollen, tuli katsottua Pahanhautoja. Yllätti positiivisesti. Ei kovinkaan pelottava mutta hyvällä tavalla vinksahtanut kauhuelokuva joka toimii joka alueella. Käsikirjoitus, ohjaus, näyttelijät, kuvaus, jne. Kaikki toimii todella hyvin. Elokuvassa on myös monia tasoja joita jää miettimään vielä pitkään elokuvan jälkeen.
Tästä voisi moni jenkkikauhu ottaa oppia. Eli sen kauhuelokuvan pitää olla hyvä myös ihan pelkkänä elokuvana. Eikä niin että keskitytään siihen säikyttelyyn ja jätetään muu osa elokuvasta toissijaiseksi.
Tämä oli kyllä hyvä elokuva ja jäi mieleen. Pitäisi katsastaa myös se toinen kotimainen kauhuelokuva, Koputus.

Tuli hyllyyn hankittua/ennakkotilattua muutamat boksit:

Hellraiser I-III The Scarlet Box
Hellraiser Quarter of Torment 4K UHD Limited Edition
CHILD'S PLAY 1-3, BRIDE, SEED, CURSE, CULT OF CHUCKY, LIVING WITH CHUCKY 4K UHD + BLU-RAY LE COLLECTION

Siinä hetkeksi katseltavaa. Eniten olen innoissani tuosta The Scarlet Boxista. Kyseessä Arrow'n loppuunmyyty julkaisu. Löytyi avaamaton kappale edullisesti, oli pakko nappasta. Siinähän tulee mukana Clive Barkerin lyhytelokuvat Salomé & The Forbidden sekä 200-sivuinen kirja Damnation Games. Ja tässähän on myös Leviathan-dokkarit, toisin kuin tuossa Quarter of Torment-boksissa.
 
Tämä oli kyllä hyvä elokuva ja jäi mieleen. Pitäisi katsastaa myös se toinen kotimainen kauhuelokuva, Koputus.

Tuli hyllyyn hankittua/ennakkotilattua muutamat boksit:

Hellraiser I-III The Scarlet Box
Hellraiser Quarter of Torment 4K UHD Limited Edition
CHILD'S PLAY 1-3, BRIDE, SEED, CURSE, CULT OF CHUCKY, LIVING WITH CHUCKY 4K UHD + BLU-RAY LE COLLECTION

Siinä hetkeksi katseltavaa. Eniten olen innoissani tuosta The Scarlet Boxista. Kyseessä Arrow'n loppuunmyyty julkaisu. Löytyi avaamaton kappale edullisesti, oli pakko nappasta. Siinähän tulee mukana Clive Barkerin lyhytelokuvat Salomé & The Forbidden sekä 200-sivuinen kirja Damnation Games. Ja tässähän on myös Leviathan-dokkarit, toisin kuin tuossa Quarter of Torment-boksissa.
Joo tuota Koputusta on myös kehuttu paljon. Ja onnea Hellraiser-paketista! Pitäisi joskus hommata Verenkirjat ja lukea uudestaan. Jossain arvostelussa sanottiin aikoinaan että "Kukkuloilla Kaupungit-tarina osoittaa vääräksi väitteen ettei alkuperäistä kauhutarinaa ole olemassakaan."
Siihen on helppo yhtyä. On nimittäin aika villi idea. :)
 

Tosiaan ensi viikolla se vihdoin julkaistaan fyysisenä ja , tämä leffa saa kunnian olla itselleni ensimmäinen 4k bluray hankinta, muutenkin kun black friday dealit tulee niin voi hyvin olla että lähtee kumminkin useampikin 4k bluray matkaan jos on vaan tarpeeks hyvät tarjoukset :)
Siellähän ne CDONin tarjoukset ovat olleet jo muutaman päivän, eikä ainakaan 4K levyjen osalta ole mitään syytä juhlaan. Taitaa olla helposti heikoin tarjonta, mitä heiltä on tähän asti tullut. Ainakin kaukana niistä hyvistä ajoista kun Discshop vielä kilpailutti hintoja heidän kanssa, joten leffoja saattoi oikeasti saada tuntuvin alennuksin.
 
oho niinpäs näköjään onkin, joo ei ole kyllä kummoiset alet niin varmaan sitten tulee ihan tilattua tuo pelkkä Oppenheimer
 
Ylös Bottom