Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu
Tuli käytyä katsomassa
Spiderman homecoming ja ensimmäistä kertaa valkokankaalla nähtiin sarjakuville uskollinen seittisinko. Rehellisesti täytyy sanoa, että kun luin Karvisen ripustavan trikoot naulaan käsittämättömän paskan kakkososan jälkeen ja heti perään kuulin Sonyn uutisen Spidermanin uudelleenkäynnistymisestä (taas) niin olin varma, että en enää tule päätymään elokuvateatteriin kyseisen sankarin perässä. Olin tätä mieltä vielä täysin Captain America: Civil Warinkin jälkeen, ihmettelin tosissani kun kyseisen leffan näytöksessä jotkut jopa taputtivat innoissaan Spidermanin ilmestyttyä ruutuun
Leffaahan markkinoitiin trailereissa todella röykeästi Tony Starkin/Iron manin avulla ja annettiin ymmärtää, että Stark on mukana isostikkin leffassa vaikka todellisuudessa trailereissa esitetyt kohtaukset Tony Starkin kanssa on käytännössä myös leffan ainoat yhteiset kohtaukset. Joka tapauksessa markkinointitempaus oli kuitenkin täysin turha, leffa on kerrassaan loistava. Holland on oikean ikäinen rooliin ja kuulostaa ja ennen kaikkea näyttää siltä hölösuiselta Spidermanilta, jollaisena olen tottunut hämiksen näkemään sarjakuvissa ja lapsena piirretyissä. Homma on vedetty sopivan överiksi huumorin suhteen ja mikä parasta Sony on oppinut jotain aiemmista epäonnistumisistaan ja jättänyt syntytarinan kokonaan veks. Kahden rebootin jälkeen päätös on vähintäänkin oikea. Tuo syntytarinan pakollinen mukaan tunkeminen kaikkien tuntemissa supersankarirainoissa vie mielestäni muutenkin aina leffoissa liikaa aikaa, jonka vuoksi yleensä pääpahis jää täysin vaille motiivia ja lopputaistelut tuntuu vain pakonomaiselta tapahtumalta.
Ainoat miinukset täytyy antaa väkinäisen pakollisesta teinisuhdedraamasta, joka sai hahmojen nuoresta iästä johtuen hetkellisesti kysymään itseltäni kuulunko edes leffan kohderyhmään, sekä pääpahiksen hukkaamisesta. Korppikotka vaikutti hahmona erittäin toimivalta ja hahmo olisi ehdottomasti ansainnut enemmän ruutuaikaa valkokankaalla ensisuudelman vikittelyn sijasta. Etukäteen myös mainostettiin, että mukana on Scorpion, jota esittää Better Call Saulista tuttu Michael Mando, odotin hahmon esiintymistä innolla ja olin erittäin ilonen, että onnistuin välttymään spoilereilta kyseisen hahmon suhteen, mutta se johtuikin siitä, että kyseistä hahmoa ei näytetä käytännössä lainkaan leffassa.
Joka tapauksessa, suosittelen leffaa varauksetta kaikille supersankarileffoista pitäville, etenkin silloin jos aiemmat hämikset eivät ole maistuneet. Valkokankaalle suosittelen ehdottomasti valitsemaan 2D:n. "kolmas kerta toden sanoo" piti jälleen paikkansa, uskon, että suurimpana syynä tähän on Marvelin mukaantulo. Spiderman homecoming 4/5, viihdyttävin supersankarileffa sitten Deadpoolin.
Michael Keatonilla muuten jo toinen linturooli parin vuoden sisään, ensiksi birdman ja tällä kertaa korppikotka, seuraavaksi angry birdsin jatko-osa?
Suosittelen myös tsekkaamaan erittäin hauskan ja hyvin tehdyn parodiaversion Bruno Marsin that´s what I like- kappaleesta
[video=youtube;cKW7NSgiCFo]https://www.youtube.com/watch?v=cKW7NSgiCFo[/video]