HideoMiyamoto
Well-Known Member
Hyvä tietää että laatua tiedosssa, sitä odotellessa että voi kotiin ostaa. Teattereissa en enään käy.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Hyvä tietää että laatua tiedosssa, sitä odotellessa että voi kotiin ostaa. Teattereissa en enään käy.
En ole myös käynyt teatterissa enää vuosiin niin sitten odotella jonnekkin striimattavaksiHyvä tietää että laatua tiedosssa, sitä odotellessa että voi kotiin ostaa. Teattereissa en enään käy.
Senpä takia filmikin jakautuu kahteen osaan, kun ihan niin mutkat suoraksi vetämistä ei ole tehty kun Lynchin aiemmassa filmatisoinnissa. Juuri tuo kirjan tapa viedä tarinaa eteenpäin henkilöiden sisäisten ajatusten kautta on tehnyt kirjasta hankalan filmatisoitavan.Dyyni-elokuvasta vielä sen verran että aloitin nyt kirjan lukemisen uudelleen(edellisestä kerrasta 30 vuotta) ja täytyy ihmetellä miten uskollinen filmatisointi on.
Juuri näin. Feyd-Rautha tullaan varmaan näkemään vielä. Mitä nyt olen lukenut kirjaa (kohtaan johon elokuva loppuu), Feyd-Rautha on esiintynyt yhden kerran eikä hän ole tehnyt mitään merkittävää vielä. Hänen tuominen ensimmäiseen elokuvaan olisi ollut oikeastaan ihan turhaa.Senpä takia filmikin jakautuu kahteen osaan, kun ihan niin mutkat suoraksi vetämistä ei ole tehty kun Lynchin aiemmassa filmatisoinnissa. Juuri tuo kirjan tapa viedä tarinaa eteenpäin henkilöiden sisäisten ajatusten kautta on tehnyt kirjasta hankalan filmatisoitavan.
Joitan henkilöitä on pudotettu kokonaan elokuvasta, kuten Lynchin elokuvassa Stingin esittämä Feyd-Rautha Harkonnen, mutta ehkä hän tulee mukaan vasta seuraavassa osassa. Myöskään prinsessa Irulanin kirjassa oleellisia historiallisia kirjauksia ei elokuvassa käytetä. Toisaalta Chanin roolia on nostettu paljon isommaksi, kuin mitä se kirjassa oli.
Juonen ja henkilöiden, mm. Paulin, kehittämisestä on jouduttu jättämään paljon pois, koska muuten pituus olisi ollut yli 3 tunnin.
Saa nähdä kiinnostaako vain itse aihe ihmisiä kun itse Keanu Reeves ei tainnut pelastaa 47 Ronin elokuvaaGhost of Tsushima on siis Unchartedin lisäksi toinen esimerkki, jota aion siitä miten massiiviset yleisöt nykyään videopelien saralta löytyvät. Eli aivan selkeästi elokuvista ammentava videopeli, josta tehdään elokuva. Ensalkuun vähän nurinkurinen ajatus, mutta mikäs siinä kun yleisöä kiinnostaa ja näitä nykyään ihan ajatuksella tehdään.