Hmm katotaas.
Zeldoissa tärkeintä ei ole mikään seuraavista, vaikka niitäkin toki vaihtelevasti tarvitaan:
Hahmot (ml. hahmojen kehitys), dialogi, tarina (ml. juonenkäänteet), huumori, jännitys tai esim. yleinen audiovisuaalinen "ilme"/tyyli.
Suurinkaan Link- tai Prinsessa Zelda -fani ei kehtaa väittää, että tässä olisi kyse erityisesti hahmoista.
Tärkeintä on nimenomaan pelaajan kokema seikkailun ja oivaltamisen tunne. Ja tätä ei pysty elokuvaan sellaisenaan siirtämään. Täten Zeldat toimivat ylivoimaisesti parhaiten videopelinä ja jos niistä haluaa tehdä elokuvan, tv-sarjan, sarjakuvan tai mitä tahansa muuta, niin joutuu tyytymään "taustapalikoihin". Toki joku voisi sanoa samaa muistakin peleistä ja hän olisi sinänsä puoliksi oikeassa - siksi pitäisinkin videopelit ja elokuvat erillään. Mutta androgyynin ja puhumattoman Linkin seikkailujen charmi on korostetusti ohjaimen ja pelaajan oivallusten varassa, vaikka pelien juonet kerran vuosikymmennessä sattuisikin herättämään suurempia "wow"-fiiliksiä.
Eli periaatteessa aivan typerä ajatus koko Zelda-elokuva.
Käytännössä toki aivan nerokas ajatus Nintendolta. Ihmiset tuntuvat tällä hetkellä muutenkin janoavan tuttuihin maailmoihin/ilmiöihin sijoittuvia elokuvia ja tv-sarjoja ja Zeldoilla on aivan valtava fanipohja. Kyllä tällä rahaa tahkotaan varmasti. Tämän saavuttaakseen elokuvan ei edes tarvitse olla edes erityisen hyvä, riittää kunhan se ei ole aivan erityisen huono.