Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

hemmetin hyvältä näyttää, itselleni yksi tämän vuoden odotetuimpia elokuvia, koska Part 1 oli loistava, ensi viikollahan tuo tulee leffateatteriin, itse odotan että, tulee jossain vaiheessa suoratoistopalveluihin eli hbo maxille.


Liput on jo IMAX-näytökseen, mutta odotukset aika maltilliset. Eka osa oli yllättävän hyvä, mutta kirjan lukeneet saattavat olla kanssani samaa mieltä siitä, että alku onkin helpommin filmatisoitavissa. Lopussa sitten kaikenlaista minkä voi vetää helpommin vihkoon.

Olen yrittänyt välttyä katsomasta tästä etukäteen liikoja, mutta leffateatterissa nähty viimeisin traileri herätti vähintään yhtä paljon epäilyksiä kuin innostusta. Noh, kohtahan tuon näkee. Toivottavasti on onnistunut elokuva ja hieno kokemus suurelta kankaalta (tai mistä ikinä ihmiset tämän katsovatkaan).
 
hemmetin hyvältä näyttää, itselleni yksi tämän vuoden odotetuimpia elokuvia, koska Part 1 oli loistava, ensi viikollahan tuo tulee leffateatteriin, itse odotan että, tulee jossain vaiheessa suoratoistopalveluihin eli hbo maxille.


Toinen osa oli vähintään yhtä hyvä kuin ensimmäinen, eli jos Villeneuvin visiosta on digannut tähän mennessä, niin ei tämäkään petä.
 

Uusi alien maailmaan sijoittuva elokuva kiinnosttaa aina. Varsinkin nyt kun sijoittuu tarinallisesti Alien ja Aliens väliin :)
Kaksi suosikkiani em. maailmasta. Isot on kengät mihin em. elokuvantekijät astuvat.

Lupaavan kuuloista :)
 
Kevin Constnerilta tulossa uusi länkkäri, trailerin perusteella vaikuttaa todella hyvältä, povaan ainakin itse leffalle kovia scoreja, leffa tulee tosiaan kahdessa osassa ensimmäinen osa tulee 28 päivä kesäkuuta ja toinen osa sitten 16 päivä elokuuta.

 
Eilen tuli viimeinkin katsottua uncharted ja jos kaikki fysiikan lakeja rikkovat asiat unohdetaan kuten myös se miten ilmeisesti jotkut 18 tutkimusmatkailijaa on ilmeisesti osanneet rakentaa mitä ihmeellisempiä mekanismeja niin eniten häiritsi se ettei Sullylla ole viiksiä. Siis ihan heittämällä isoin puute koko leffassa :D
 
Eilen tuli viimeinkin katsottua uncharted ja jos kaikki fysiikan lakeja rikkovat asiat unohdetaan kuten myös se miten ilmeisesti jotkut 18 tutkimusmatkailijaa on ilmeisesti osanneet rakentaa mitä ihmeellisempiä mekanismeja niin eniten häiritsi se ettei Sullylla ole viiksiä. Siis ihan heittämällä isoin puute koko leffassa :D
Siitä on käsittääkseni tulossa jatko-osa missä viikset on ellei sitäkin ole jo kuopattu.
Olihan Sullylla kuitenkin lopussa viikset eli täysin ilman ei kuitenkaan jääty. En muista tarkalleen oliko tämä tyyliin lopputekstien jälkeen
 
Katsoin eilen elokuvan Barbarian. Tuohan oli pirun hyvä elokuva joka toimii sitä paremmin mitä vähemmän siitä tietää. Tarina lähtee pariinkin otteeseen täysin odottamattomaan suuntaa.
Teknisesti elokuva on myös pätevää jälkeä. Ohjaus, käsikirjoitus, kuvaus, näyttely jne. toimii kaikki hyvin.

1709108664384.png
 
Katsoin eilen elokuvan Barbarian. Tuohan oli pirun hyvä elokuva joka toimii sitä paremmin mitä vähemmän siitä tietää. Tarina lähtee pariinkin otteeseen täysin odottamattomaan suuntaa.
Teknisesti elokuva on myös pätevää jälkeä. Ohjaus, käsikirjoitus, kuvaus, näyttely jne. toimii kaikki hyvin.

Näytä liitetiedosto 15215
Vahva sama. Tämä tuli katsottua tietämättä elokuvasta oikeastaan yhtään mitään. Välillä hämmensi, välillä kauhistutti, välillä sykähdytti. On hyvä.
 
Aloitin myös katsomaan Everything everywhere all at once-elokuvaa mutta mun oli pakko lopettaa kesken. Olisin halunnut pitää siitä koska siinä tehtiin monta asiaa oikein ja näyttelijät olivat loistavia. Mutta: se jatkuva tappelu ja säntäily joka suuntaan oli yksinkertaisesti rasittavaa.
Tuosta oli saanut loistavan elokuvan jos toiminnan sijaan olisi panostettuun oikeasti älykkääseen tarinaan. Nyt saatiin non-stop toimintaa jossa mitä tahansa voi tapahtua milloin vain. Meno on hullua mutta ei mielestän niin fiksua mitä arvosteluissa on kehuttu.
Näyttelijät ja henkilöhahmot ansaitsee ehdottomasti kehut. Olisin mielummin katsonut noilla näyttelijöillä tavallista perhekomediaa. Se puoli toimi elokuvassa paljon paremmin kuin itse scifi-juoni.
 
Nyt kun ketjuun kirjoitin, niin tuli mieleen, että olenhan minäkin katsonut "uutuuselokuvan" viime aikoina.

The Killer

Olen tykännyt lähes kaikista David Fincherin ohjaamista elokuvista, joten tämä oli siinä mielessä helppo valita katsottavaksi. Elokuva yllätti "vähäeleisyydellään". Tunnelma on välitön ja paljon puhuva, vaikka elokuvassa ei turhia jutustella. Michael Fassbenderin näyttelemä salamurhaaja pikemminkin toimii kuin jää seurustelemaan. Hän myös laskelmoi, pitää kiinni rutiineistaan ja tekee työnsä tiettyjen sääntöjen mukaan. Pieleen mennyt salamurha saa aikaan tapahtumaketjun, jossa rutinoituneen salamurhaajan on käytettävä taitojaan pikemminkin selviytymiseen kuin toimeksiantoihin.

Tykkäsin, vaikkei missään nimessä ohjaaja Fincherin parasta tekemistä.
 
Tykkäsin kanssa The Killeristä. Leffasta tuli niin hyvät Hitman vibat, että jos päähenkilön ulkonäkö olisi ollut kalju, viivakoodi takaraivossa ja päällä punainen kravaatti, olisi elokuva ollut mennyt lähes täydestä Hitman-leffasta ja ollut siten parempi, kuin ne surkeat pelileffat.
 
Mä taas katsoin Zodiacin(jälleen kerran) pari päivää sitten. Oma Fincher-suosikki ja liian "aliarvostettu" Fincherin tuotannossa.
 
The Killerille myös itse annan peukut. Katsoin pari viikkoa sitten ja viihdytti kyllä oikein mainiosti vähäeleisyydellään.
 
Mä taas katsoin Zodiacin(jälleen kerran) pari päivää sitten. Oma Fincher-suosikki ja liian "aliarvostettu" Fincherin tuotannossa.
Zodiac on hyvä, mutta kyllä edelleen Fight Club pysyy Davidin parhaana teoksena, IMO. Se7en, Panic Room, Zodiac ja ehkä jopa hieman yllättäen Gone Girl sitten omaan makuun heti Fight Clubin perässä.

Tosin ei hänen CV:stä oikein edes huonoa elokuvaa löydy.
 
Viimeksi muokattu:
Zodiac on hyvä, mutta kyllä edelleen Fight Club pysyy Davidin parhaana teoksena, IMO. Se7en, Panic Room, Zodiac ja ehkä jopa hieman yllättäen Gone Girl sitten omaan mukaan heti Fight Clubin perässä.

Tosin ei hänen CV:stä oikein edes huonoa elokuvaa löydy.
No joo, ei taida herralta huonoja elokuvia löytyä. Zodiacista mä pidän sen takia että se on kaikkein "maanläheisin"/"tavallisin"(en löydä parempiakaan sanoja)ja silti onnistuu kertomaan mielettömän vetävän ja kiinnostavan tarinan. Perustuuhan se tositapahtumiin joten sekin tekee siitä "maanläheisen" mutta joo, en oikein tiedä miten muotoilisin asian. :) Zodiac vaan toimii mulle aina.
 
Zodiac on hyvä, mutta kyllä edelleen Fight Club pysyy Davidin parhaana teoksena, IMO. Se7en, Panic Room, Zodiac ja ehkä jopa hieman yllättäen Gone Girl sitten omaan mukaan heti Fight Clubin perässä.

Tosin ei hänen CV:stä oikein edes huonoa elokuvaa löydy.
Ite tykkasin myos Gone Girlista ja kannattaa katsastaa flixista American Nightmare - melko jarkyttavaa settia siita, miten oikean elaman tilannetta vaheksyttiin kyseisen elokuvan takia.
 
Huutelen vaan täällä ärrimurrina, että Fincher on valahtanut (ihan pätevästi tehtyjen, mutta) keskinkertaisten Netflix-elokuvien tekijäksi ja toivon että seuraava leffa palauttaa miehen oikealle polulle.

Tai no okei, eihän Panic Room tai Benjamin Buttonkaan mitään omia erityisuosikkeja olleet, joten ehkä tämä on sitä perustasoa ja sitten on ne paremmat onnistumiset erikseen.
 
Eilen tuli katsottua Goodnight Mommy. Muuten ihan ok mutta lopun twistin arvaa jo ennen puoltaväliä elokuvaa. Siitä eteenpäin elokuva on vain ilmiselvän twistin paljastamisen pitkittämistä.
1709207681057.jpeg
Huomasin vasta myöhemmin että tämä oli uusintaversio Itävaltalaisesta alkuperäisteoksesta. Trailerin perusteella vaikutti huomattavasti paremmalta joten pitää ottaa katseluun heti kun tulee vastaan.
 
Uus Napoleon oli täysin keskinkertainen leffa, joka pilattiin väärällä näyttelijällä (en voi sietää Joaquin Phoenixia) ja väärällä kielellä. Miks näihin tungetaan aina sitä saatanan enkkua, täysin yliarvostettu kieli. 4/10 maks. antaisin.
 
Ylös Bottom