Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulukai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kokonaisuutena Sonic 3 on loistava elokuva jota voi helposti suositella niille jotka piti aiemmistakin. En tiedä pidänkö itse enemmän 2 vai 3 joten täytyy katsoa 2 uusiksi jossain välissä niin saa paremman kuvan, mielestäni 2 lopputaistelu oli parempi. Mutta eka osa on näistä se heikoin imo.

Mä voin helposti sanoa tämän olevan reippaasti parempi mitä kakkonen jossa oli liian monta juonilankaa samaan aikaan ja se koko hääosuus ei lisännyt oikeastaan mitään koko leffaan.
Tämä on paljon tiiviimpi paketti, mutta valitettavasti tähänkin täytyi tunkea se Rachel ruudulle eli se muija joka kakkosessa oli menossa naimisiin.
Kai sen on tarkoitus olla mukamas hauska, mutta mulle se on vaan ärsyttävä ämmä. Onneksi se oli ruudulla ehkä kaks minuuttia.
Muutenkin tämä keskittyy eniten siihen minkä takia ihmiset näitä katsoo eli ne tutut pelihahmot ja se perus perhe elämä jätetään sivurooliin.

Mitä tarinaan tulee niin paljon on lainattu sonic adventure 2:sta, mutta kaikki on tehty paremmin.
Esim tässä selitetään kuinka Shadow vaan tuli maahan meteoriitin mukana kun taas pelissä Gerald oli vaan ihan itse luonut sen alusta asti eikö tuota koskaan sen tarkemmin valoteta. Se vaan onnistui jotenkin luomaan siilin joka näyttää todella paljon sonicilta, vuosikymmeniä ennen kuin kukaan oli edes nähnyt Sonicia.
Samoin pelissä se avaruusasema on vaan ollut siellä avaruudessa vuosikymmenet ja jotenkin kukaan ei ole tietoinen siitä ja vaikka gun tietää kuinka tuhovoimainen eclipse cannon on niin ne on vaan hylänneet sen sinne.
Tässä se sentään on piilossa.
Tietenkin myös Shadown ja Marian yhteinen aika tuodaan paljon paremmin esille.
Plussaa myös siitä kuinka shadow alussa nappasi pistoolin mukaansa ja jopa käytti sitä kuten omassa pelissään aikoinaan. Tai mun tapauksessa viime kesänä.

Pakko se kuitenkin on myöntää, että heittämällä paras asia oli lopputekstien alun jälkeinen osio ja tuo olisi tullut missattua ellei ne tekstit olisi silleen tyylikkästi tehty joten jäin katsomaan niitä.

Tulipa katsottua pitkästä aikaa Escape From NY ja LA. Kummastakaan elokuvasta ei ihan hirveästi ollut muistoja.

EFNY

Snake Plissken lähetetään pelastamaan presidentti jonka lentokone putoaa New Yorkiin josta on tullut vankila missä ei ole sääntöjä. Aluetta vartioidaan mutta sen sisällä ei ole kun rikollisia jotka saavat luoda omat sääntönsä.

Mielestäni elokuva on viihdyttävä ja mielellään seuraa alusta loppuun. Se ei kuitenkaan ole mielestäni mikään ehdoton klassikko jona monet sitä pitävät. Se kärsii tylsistä hahmoista ja paikoitelleen vähän tylsästä menosta, myöskin elokuvan ikä näkyy paikoitellen vähän tönkköytenä.

EFLA

Meinasin jo jättää tämän katsomatta koska vaikka en muistanut siitä mitään niin 95% katsojista on sitä mieltä että NY vaan on paljon parempi elokuva.

Minulle henk.kohtaisesti tämä oli paljon parempi elokuva. Se on huomattavasti viihdyttävämpi, paljon paremmat hahmot, Plissken ei näytä pelleltä ja se pitää katsojan mielenkiinnon yllä koko keston ajan. Elokuva ei myöskään ota itseään niin vakavasti kuin ensimmäinen osa ja tuo vähän komediaakin mukana.

Elokuvan ainut isompi miinus tulee siitä että vaikka se on jatko-osa on se kirjaimellisesti samalla myös täysi kopio ensimmäisestä elokuvasta. Mutta siinä on tarpeeksi omiakin juttuja että se erottuu edukseen, varsinkin elokuvan loppu on 10x parempi kuin ekassa osassa.

LA:sta täytyy hommata 4K lätty ja myös NY vois ostaa kunhan saa alesta kun on tällä hetkellä vähän turhan kallis.

Ylös Bottom